Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ministerstvo dopravy zvažuje, že zdraží dálniční známky. Za cestu po některých úsecích dálnic by spíše stát měl motoristům platit za ničení jejich vozů. Na kolik byste ohodnotili roční používání českých dálnic? Napište, co si o tom myslíte.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 5. 2009 7:27, Kolda

V SRN jsou dálnice vynikající a standardně se neplatí. Naši politici, zejména z ODS a spřízněných stran chtějí ždímat z lidí peníze, teď v krizi zvlášť. Není důvod na ty mizerné, ale ani jiné dávat nějaké peníze, když platíme daně a stát má z daní profit.

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 5. 2009 21:25, jaroslav kamas

Myslím si, že za dálnioční známky by se celkově mělo platit daleko více. Říkám to přesto, že patřím do skupiny se středními příjmy. pRO SROVNÁNÍ ROČNÍ ZNÁMKA STOJÍ MÉNĚ, NEŽ JEDNA NÁDRŽ v autě. Na druhou stranu by se mi asi nelíbil systém, kdyby se platilo jenom od ujetých kilometrů, jako u nákladních aut. Asi by bylo dobré, kdyby se vymyslel nějaký systém progresivního snižování sazby dle ujetých km, nebo známky s větší variabilitou délky platnosti a čím delší, tím levnější. Třeba až s platností na několik let. Rozhodně ale by celková cenová úroveň měla být vyšší, než dnes. Já bych byl ochoten za roční známku platit kolem 3 tisíc korun.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (34 komentářů)

21. 5. 2009 21:25 | jaroslav kamas

Myslím si, že za dálnioční známky by se celkově mělo platit daleko více. Říkám to přesto, že patřím do skupiny se středními příjmy. pRO SROVNÁNÍ ROČNÍ ZNÁMKA STOJÍ MÉNĚ, NEŽ JEDNA NÁDRŽ v autě. Na druhou stranu by se mi asi nelíbil systém, kdyby se platilo jenom od ujetých kilometrů, jako u nákladních aut. Asi by bylo dobré, kdyby se vymyslel nějaký systém progresivního snižování sazby dle ujetých km, nebo známky s větší variabilitou délky platnosti a čím delší, tím levnější. Třeba až s platností na několik let. Rozhodně ale by celková cenová úroveň měla být vyšší, než dnes. Já bych byl ochoten za roční známku platit kolem 3 tisíc korun.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

21. 5. 2009 23:37 | SMora

Dálniční poplatek by se měl platit denně, výběrem podobným dobíjení mobilních telefonů. Nesouhlasím s platbou desetidenní známky, když použiji dálnici jen na pár kilometrů z Rozvadova do Plzně. Při roční známce je rovněž výběr nespravedlivý. Výběr mýtného přes elektronické viněty je technicky drahý, polovinu vybraných peněz sežere firma provozující systém.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 5. 2009 23:40 | Vilšerová

Nechci komentovat stav dálnic. Ale ráda bych zavedla platbu za projetý úsek dálnice. Známku v mém kraji nepotřebuji, a chci-li jednou za rok použít byť krátký úsek dálnice, nemohu si koupit např. jednodenní známku. Pro mne by byla ideální mýtná brána, která mi odměří mnou projetý úsek a ten na výjezdu ochotně zaplatím. Dnes musím zakoupit nejméně sedmidenní známku a přitom dálnici použiji v úseku 25 km. Krom hrůzného stavu dálnice (např. Olomouc-Brno), stalo se mi také, že jsem zakoupila známku kvůli úseku Olomouc - Mohelnice a kvůli havárce byla dálnice uzavřena a já s čerstvě zakoupenou známkou projela úsek místní komunikací.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

21. 5. 2009 23:49 | SMora

Souhlasím s tím, že obecné propojení ekonomického a politického cyklu je nešťastným demokratickým neduhem. Dlouhodobě prospěšné kroky jsou v krátkodobém měřítku nepříjemné, a kdo si chce obětovat současnou spotřebu za případnou nejistou zvýšenou spotřebu budoucí. Bohužel, ze základů rozložení příjmů (philipsova křivka) víme, že většina obyvatel má příjem pod průměrnou mzdou a ti budou povětšinou tíhnout k levicovějším myšlenkám, sbírání peněz bohatým a přerozdělování chudým. Nicméně lidé na sociálce hodnotu pro společnost netvoří (na druhou stranu lepší, když dostanou almužnu,než když půjdou krást). Teplé místečko ve státní správě úřednické, to byl vždy můj sen. Něco se ale zlepšilo-projektový management ve státní správě má positivní dopad. Už musí prokazovat výsledky v časovém rámci a dokazovat plnění strategického managementu.. zkrátka už musí plnit cíle.. a to cíle měřitelné. Dejme tomu čas, jde to pomalu, ale lepší se to.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Libri 21. 05. 2009 10:46)

22. 5. 2009 1:46 | ardnij

Pokud by dálnice byla kvalitou na úrovni dálnic našich západních sousedů, tak bych se nějakému placení moc nebránil, i když opravdu nejlepší by bylo připlatit nějaký halíř při nákupu pohonných hmot. Ale to, že se vybírá dálniční poplatek na našich "roletách", zvaných dálnice, považuji za NEHORÁZNOST a zesměšňování nás řidičů!!! Po takovýchto "tankodromech" je opravdu hrůza jezdit a ještě za to mám platit??? Platit by se mělo za určitý "nadstandart" - a tím naše dálnice opravdu NEJSOU!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2009 6:57 | petr

Dát to do daně z benzínu-nafty...Kdo hodně jezdí-hodně platí a nebuzerovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2009 9:03 | Tat

Pokud budou dálnice i nadále vypadat jako tankodrom tak nic - jen živíme stavařské (předražené) firny, které úmyslně nekvalitně opravují dálnice. Pak se divíme, že jsou u nás náklady na vybudování a provoz dálnic o 50% dražší než jinde. Politici se o to nezajímají protože jim stavební loby sype do kapsy a zajímají se především o své milenky a aby byli chlapi s gulama než o práci pro občany.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

22. 5. 2009 11:00 | Lagarto

1) N3 (Kamiony) - O.K. jak je to dnes 2) N2 (do 7,5 t) - take elektonicke myto, ale 50% N3 3) N1 a M (tedy do 3,5 t a osobaci) - tam soucasnych 1000.- Kc nic neresi a transakcni + vyrobni naklady jsou neumerne vysoke. Ale dat cenu 2-3 tisice je umerne napr. pro sluzebaky, ale neumerne pro cast populace - paklize chceme mit dalnice a pouzivat je. Sluzebaci (N i M) plati silnicni dan, Soukroma auta ne. Tim se to da regulovat, resp. srovnat. Dale by mela byt jista "dan" zahrnuta v cene paliva, tedy tankuj = jezdis = platis. Problem je v tom, ze toto pak zaplati i N3 a N2 = dvoji zdaneni tehoz, resp. ze to budou platit i ti, co kupuji benzin do sekacky na travu :-) Takze palivo neni dobra cesta, ale musi to byt neprima dan ktera reflektuje najete km, tedy vykonove (alespon castecne) hledisko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

23. 5. 2009 11:31 | Jana

Za takovéhle dálnice jako jsou u nás,by nám ještě měli platit a ne zvyšovat cenu,zvláště pak pro osobní auta.Nejvíce naše silnice ničí kamiony,zvláště když často jezdí přetížené.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 5. 2009 11:09 | Lucie

Dobrý den, myslím si, že 1000,-Kč je už dostačující cena za používání dálnic. Vozovky jsou v dezolátním stavu. Často se setkávám s prasklinami, propady apod. K
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 11. 2009 18:59 | JIŘÍ

NĚKDO TO MUSÍ ZAPLATIT ABY,BYLO VIDĚT JAK SE MÁME TO JE KOLIKSE VYBERE NA TRANZITU KAMIONŮ KAŽDÁ KORUNA NEBO JINÉ OJRO DOBRÉ
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

19. 11. 2009 19:11

jE TO ROZUMNÉ ALE ASI TOMU ČEMU ŘÍKÁTE DÁLNICE NEVYPADÁ JAKO DÁLNICE ZA KRÁLE VÁCLAVA PRO KOŃSKÉ BMV .VYPADÁ TO ŽE SE DÁLNICE ŘÍKÁ VŠADE NĚCEMU JINÉMU,ALE CO SE VLASTNĚ DÍVÍM V TOMTO REGIONU JE TO UŽ ZASE POVNNÉ
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vilšerová 21. 05. 2009 23:40)

18. 11. 2016 22:30 | Václav

Hezky se mluví těm co mají dálnici za domem (Dejte to do pohonných hmot.)Po dálnici neujedu za rok ani jeden km. Proč bych měl platit těm co po ni jezdí každý den. Nebo ti co již mají auto pouze na to aby se dostali k lékaři a jedno týdně na větší nákup. Stačí ,že již platí stejně vysoké pojištění přesto, že najedou za rok 2000 km. Jednoduše nalézt system Kolik po dálnici ujedeš tolik si zaplať. Technologie jsou na to známé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 11. 2016 22:45

V globále mám stejný názor. Kolik si po dálnici projedeš tolik si zaplať. Nic spravedlivějšího ne se nedá vymyslet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vilšerová 21. 05. 2009 23:40)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Tomáš Prouza

ekonom

Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
52,94 %

z 17 duelů
×
Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
92,11 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Průměrné roční náklady, Rozptyl, Podílový fond, marta nováková, bankovnictví, banky, paušální daň, petr mach, eKonto Flexi, rýže, CAPE, rčení, vývoz elektřiny, lokální německé burzy, státní služba, přehlášení, Pakt růstu a stability, zbrojní dodávky

1SF5259, 3AV3783, 4Z75962, 5A92207, 8S21068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK