Vadily by vám vyšší daně, aby se zachránil státní rozpočet?

Kvůli recesi se na daních vybere letos o 120 miliard korun méně, než se plánovalo. Příští rok bude sekyra 160 miliard. Záchrana státního rozpočtu povede přes bolestivé škrty, nebo zvyšování daní. Byli byste ochotni platit vyšší daně, aby se zachránil státní rozpočet? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 5. 2009 12:05, AliV

Seškrtat by se měly především mandatorní výdaje - zrušit všechny dávky, kromě starobních důchodů, které si důchodci zaslouží, protože na ně celý život pracovali - ty bych naopak zvýšil. Vyhodit přebytečné úředníky, kteří jen brzdí hospodářský růst a jejich platy a budovy nás stojí nemalé peníze. Radikálně snížit výdaje na armádu. Zadávat veřejné zakázky nejnižší nabídce(dálnice, a další) = cca 300 mld. Kč

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 5. 2009 8:12, Petr

Jasně souhlasím. Stát jsme my sami - je-li krize, musíme počítat s poklesem životní úrovně a stát si nemůže peníze pořád jen půjčovat jako za vlády ČSSD. Jsem pro vyšší daně.

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

14. 3. 2010 16:43 | Artus

Problém není v tom, že jsou nízké daně, ale platí je málo lidí. Pokud se odpovědné instituce zaměří na vymahatelnost daní u skupin, které se od nich distancují, např. zahraniční prodejci, prostitutky, někteří podnikatelé, kteří trvale vykazují ztrátu, ale jezdí v drahých autech, pár miliard do ruzpočtu by určitě přibylo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2009 11:47 | Levičák

Luku,píšeš,že v době prosperity by si měl dobrý hospodář ušetřit na dobré časy.V tom Ti dávám za pravdu.Ale v tom,že vše projedla ČSSD s Tebou nesouhlasím.Vždyť,kdy ta doba prosperity podle Tebe byla?Po tzv.sametové revoluci se začalo hospodařit s tím,co zde bylo po minulém režimu,ať již to byl bytový fond,továrny s jejich možná i zastaralým vybavením,pozemkový fond,důchodový fond,zlatý poklad republiky,JZD se strojním vybavením a rostlinou i živočišnou výrobou.První u vlády byla ODS a ministr financí pan Václav Klaus.Co následovalo?Neuvážená a překotná privatizace.Textilní průmysl byl zcela zlikvidován.Mezi jeho likvidátory patřil i jistý generální ředitel (bohužel komunista) se svým náměstkem.To co bylo tehdy pod jeho vedením nerentabilní,dnes rentabilní je.Jako majitel a velký podnikatel dnes podniká opět v textilu,dobře se mu daří a na svých zaměstnancích slušně vydělává.Jeho náměstek je dnes také velký podnikatel i když v jiném oboru.Zlikvidovala se většina dolů,protože uhlí nebude potřeba,protože tím,že zlikvidujeme zbytečný hutní a těžký průmysl,klesne spotřeba energie a uhlí nebude potřeba,tak to tehdy prohlašovali naši mocní.Vyplatí se prý uhlí dopravit až z Ameriky,než ho tady draze těžit.Je to dnes pravda,když uhlí je nedostatek a jeho cena roste?Začal se likvidovat uranový průmysl,ten se dnes opět oživuje,protože najednou se to prý vyplatí.Bytový fond se rozprodal do soukromých rukou a peníze utržené se rozpustily v rozpočtu.I nadále se dnes provozuje jaderná elektrárna postavená minulým režimem,energie se zdražuje neuvěřitelným způsobem a kam jdou zisky z ní?Ano,je dobře,že se zamýšlíte nad budoucností Vašich dětí,ale přemýšlejte soudně o tom,kdo vlastně ty dluhy udělal a proč?Nesvádějte to na sociální pomoc potřebným,za kterou utrácela a chce utrácet ČSSD.Váš návrh na zvyšování daní a tím plnění bezedné státní kasy je také mimo mísu.Snížit se musí samozřejmě výdaje státu!!! Ale ne v oblasti sociální,ale v oblasti zbytečného utrácení státu za armádu,armádu úředníků,platy zaměstnanců a vedení ČEZU,dráhy,odstranit korupci u státních zakázek,lobing pro soukromé firmy (např.Škoda auto),snahu pořádat a utrácet za olympiádu a jiné a jiné zbytečné výdaje ,tam miliardy jen lítají.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2009 15:05 | miro

Kdyby se zveřejnily platy a odměny zejména managerů podniků, tak by se možná zastyděli a třeba rok by to posílali na dobročinné účely. Kolik si mysíte, že berou třeba vedoucí poboček spořitelny a nebo vedoucí oddělení třeba ve Skodě auto a co je měsíčně přes 100 000 Kč tak by mohli věnovat a když né tak jim dát daně jako např. v německu
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2009 11:02 | Martin

jen krátce:ANO VADILY!!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2009 8:50 | Radka

Špatný vtip. My platíme už dost na daních!Kdyby TI, které jsme si zvolili jako NAŠE ZÁSTUPCE, hájili skutečně naše zájmy a sami si ponížili ty svoje nestydaté mzdy a hospodařili s našimi penězi tak jak mají, nemuseli bychom my - lidi zase zachraňovat státní rozpočet!Vždyť MY si je platíme!!! MY jsme jejich zaměstnavatelé!!!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2009 8:44 | V

Určitě bych osekal ministerstvo obrany. Armáda stejně není bojeschopná. Určitě bych ubral i ministerstvu kultury. Zrušil senat a ministerstvo zahraničí má určitě taky rezervy. Taky ministerstvo informatiky mi připadne k ničemu. Ministerstvo práce a sociálních věcí by mělo taky začít šetřit. Ty peníze prostě nemáme tak je nemůžeme utrácet.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2009 18:53 | Michal

Děláte si legraci???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2009 11:26 | Bobas.

Hlavně ty zloději u koryt ty by měli sakra platit.XY
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2009 10:11 | roman

ano vadilo beru 12000 Kč měsíčně čistého ,manželka je na mateřský a bere 7 600 Kč máme dvě děti a po odečtení všech výdajů nám zbývá 6 000 Kč tak zčeho potom by jsme žili jedině že by jsme se šli pást zelenýho je teď hodně .
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2009 10:07 | haranka

čím víc je peněz, tím víc se zbytečně utrácí, to platí i v případě státu, takže zvýšení daní by mi vadilo.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2009 8:18 | LUK

V době prosperity si má každý hospodář vytvářet "polštář", nebo-li rezervy na horší časy. Bohužel v té době nám vládla oranžová vláda a dokázala i v tomto období vytvářet jeden shodek státního rozpočtu za druhým. Zkrátka jsme všechno prožrali. A jak slyšíme z úst představitelů ČSSD, jejich receptem na krizi je opět rozhazování. Přeci nesvěřím své peníze formou daní někomu, kdo je bezostyšně rozhází. Kdybych měl jistotu, že půjdou na snížení státního dluhu, nebránil bych se třeba i dočasnému zvýšení daní. Mám děti a dost mi záleží na tom, abychom jim (celá naše generace) nezanechali jen dluhy. Jak by nám potom byli schopni zajistit důstojné stáří, jaké znají současní důchodci? Problém je, že spousta lidí nevnímá státní finance jako součást svých, řekněme rodinných financí. Že máme-li udělat korektní bilanci rodinných financí, musíme k úsporám (či dluhům) na rodinných účtech také přičíst státní dluh přepočtený na osobu. To je totiž zátěž, která se nevyřeší "sama", peníze se nikde "nenajdou". Jedině snad formou hyperinflace, znehodnocení měny či jiných nepříjemností, které pak mají dopad na každého z nás. Pokud s tím nebudeme nic dělat, budou nás státní dluhy všechny neustále vyčerpávat formou úroků (mnozí si neuvědomují, že i stát musí ze svých dluhů platit úroky), což znamená trvale méně peněz na školství, zdravotnictví, důchody atd. Další možností jsou škrty ve státním rozpočtu, což ale není vždy možné ani šťastné. Poslední možností je navýšení příjmu státu některou z forem daní. V tomto případě bych se ovšem dovolával osobní zodpovědnosti politiků za svěřené finance a uzákonil, že v případě kladného HDP musí vytvořit nejen vyrovnaný, ale lépe přebytkový rozpočet. Za shodky v době prosperity by měli všichni dávno sedět.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 18:04 | Pavel P.

V případě poctivé a vyvážené zprávy veřejných financí bych nebyl v případě krize proti dočasnému vyššímu zdanění. Ovšem v případě zprávců financí v České republice jsem proti jakémukoli dalšímu otevřenému či zkrytému zdanění. Ve státní zprávě nikdo osobně za nic neodpovídá, udělá li smlouvu z dodavatelem na které stát prodělá tu milionek či dva tak se nic neděje.Nejde to konkrétně nikomu dokázat, změnily se podmínky, odpovědný pracovník už tu nepracuje , všichni známe výmluvy tohoto typu proč nikdo není přímo potrestán za díry v rozpočtu.Různé partaje slibují svým voličům krásné bohaté zítřky, rozdávají dopředu aniž by znaly konkrétní dopady na státní kasu.Jsem absolutně protijakémukoli zvyšování daní pokud někdo něco neudělá s výše uvedeným.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 12:55 | Pavel H.

Ono to není tak jednoznačné. Kolik myslíte, že by se z peněz za předraženéhý kilometr dálnice nasytilo bezdomovců? Kolik myslíte, že by se zaplatilo lůžek v nemocnici za cenu, kterou stojí např. zbytečně rozestavěný aquapark v Horní-Dolní? Kolik nemohoucích seniorů by mohlo lépe žít za peníze, které se utratily a ještě utratí za zbytečně prohrané arbitráže? Mám pokračovat?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2009 12:40 | Pavel H.

Vadí mi, a to velmi, když musím státu dát jakékoliv peníze. Proč? Až na světlé výjimky, hospodaří stát neodpovědně. Když se v rozpočtu jakéhokoliv projektu počítá se stovkami miliónů, tak se sem tam nějaký milion ztratí. Tu na tzv. reprezentaci, tu do kapsy někoho šikovného... Myslet si, že tomu zabráníme, by bylo hodně naivní. A spoléhat se na uvědomělost lidí, by bylo asi ještě naivnější. Je mnoho důvodů, proč tomu tak je. A o každém by se mohlo napsat mnoho vět. Když peníze nejdou přímo z vlastní kapsy úředníka či politika, který o věci rozhoduje, je jednoduché smířit se s tím, že projekt bude stát o mnoho miliónů víc, než by mohl stát, kdyby si "úředník či politik" dal trochu víc práce s jednáním s dodavateli. A že jeden státní orgán potrestá jiný "citelnou" peněžitou pokutou za nehospodárnost? Dokud tu citelnou peněžitou pokutu nezaplatí konkrétní člověk (úředník, ministr, poslanec), který rozhodl, popř. je za rozhodnutí odpovědný, je to jen přelévání peněz v rámci jedné hromádky - státního rozpočtu. A nikoho to nebolí. Tzv. porcování medvěda je další důvod, proč nechci dávat státu žádné peníze. Proč má dotaci několik miliónů korun (z mých daní) dostat zrovna stadion ve volebním obvodu nějakého poslance, který jako protislužbu svým kolegům poslancům, zvedne ruku pro dotaci čističky ve volebním obvodu jiného poslance? Tím si samozřejmě oba dva podpoří příští zvolení a další čtyři roky u koryta. To je zákonodárným sborem provozovaná a společensky tolerovaná korupce "jak prase"! Do této kategorie můžeme směle započítat poslanecké pravo-levé rozdávání různých příspěvků a úlev voličům v předvolební době. Proti tomu, jsou "platy poslanců a manažerů státních firem", do kterých se tak rád opírá hlas ulice a různí populisté napravo i vlevo, jen šplouchnutím vody ve sklenici. A co s tím? Babo raď. Stát, to by měla být policie, armáda a pár úředníků. A jak zabránit té politické korupci? Výdaje ze státního rozpočtu by mohly být mandatorně (zákonem) stanoveny např. v procentech objemu státního rozpočtu. Komu by mi naopak nevadilo dávat vyšší daně, je obec, v níž žiju. Tam své zastupitele znám. Nebo bych mohl znát, když bych chtěl. A mám tam mnohem, mnohem větší šanci ovlivnit, na co ty peníze dávám. Na čističku, vodovod, hřiště, hasičskou zbrojnici, školu, obecní policii, pastoušku pro místní bezdomovce... Uvědomuju si, že to není tak jednoduché, jak píšu. Ale je to možný směr z té dnešní bídy.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 12:03 | bruselan

Co to je za rubriku na schlazení žáhy? Reagoval uz nekdo pozitivne ... ze rad bude platit vyssi dane?
Prakticky se uz schvalila Lisabonska smlouva, takze veleni by melo byt predevsim po linii regionalni (vzor Svycarsko. Centralni ceske vedeni bude z EU pohledu mit limitovany vliv. Budeme se muset smirit s rizenim z EU.
Coz co to takhle v prazskych uradech zredukovat? Cim drive zacneme ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 11:23 | Zdenda

Jo každá socialistická vláda a zvláště ta snejhorším ministrem financí blbým Sobotkou chce více rozhazovat a o to více nás chce okrádat na daních proto je nebudou volit jsou to zlodějo v čele s Paroubkem a Srátem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 10:57 | Josef

Daně se mohou zvyšovat donekonečna a vždy to bude málo. Konečně musí přijít vláda, která skončí s korupcí při zadávání státních zakázek, průhledným stylem výběrových řízení, vláda, která podstatně omezí hordy zbytečných úředníků státní správy od ministerstev po kraje a města. Peníze budou chybět, pokud po každých volbách samospráv a změně vlády přijde nová smečka nenasytných úředníků se svými kamarády, přes které si naše daně rozdávají. A není to jen o tom, že kradou - oni škodí tím, že otravují život těm, kteří podnikají nebo jsou zaměstnáni a hodnoty jako zdroj daní vytvářejí. Jinak jsem přesvědčen, že bohatým je třeba daně opět zvýšit, jako je to obvyklé na západ od nás. Solidarita bohatých s chudými snižuje sociální rozdíly a koneckonců zlepšuje život i těm, kteří více platí, protože se nemusí bát vyjít večer na ulici.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 10:08 | Povalečník

Jo vadily, stát by především měl lépe hospodařit s penězi vybranými od daňových poplatků. Daňovým poplatníkům vadí, že je rozhazuje. Na vysoké platy těm, které se na státních penězích přiživují (např. aféra s platy manažerů ČD apod.) A taky neúměrné odměny právníkům, kteří se přiživují na státních kauzách (viz Dr. Nováček apod.) A další milionové náklady neopodstatněně vyplácené ze státních peněz.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2009 7:45 | Zdeněk

Ať je u vlády v současné době Petr nebo Pavel, vidím to tak, že vládnoucí jedinci budou i nadále nezodpovědně peníze nás všech dále nezodpovědně utrácet, ať se státní rozpočet plní z jakýchkoli zdrojů.Vláda která se jednou bude snažit o opravdovou nápravusbude brzo tak nepopulární, že než nějakou reformu bude schopna prosadit, tak skončí. Řešení současné situace odsouváním problému způsobí začarovaný kruh kdy si pak konečně natvrdo budeme muset přiznat, že jsme si žili na dluh a drastickým snížením životní urovně situaci napravovat.Čím dřív si současnou situaci budeme schopni přiznat a upřednostníme tento nepopulární scénář tím lépe.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 5. 2009 22:55 | pp

Vždyť se dnes stará vláda holedbá, v jak super stavu předává zemi??? Tak nač zvyšovat daně? A není o tak dlouho nazpátek, co naši nejvyšší představitelé tvrdili, že nás se žádná krize netýká, že se nás nedotkne atd... a že socani straší. A když jsme si podle Topolánka všichni pomohli, já si milerád "pohorším" nazpátek a budu platit 13 procentní daň z normálního základu namísto 15-cti procentní z jakési superhrubé mzdy. :o)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Neumannová

podnikatelka

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Kateřina Neumannová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services