Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

S pádem vlády vzrostla šance, že sociální demokraté nakonec prosadí i šrotovné. Jenže třeba Fabii byste s ním nekoupili. Měl by stát dávat na likvidaci starého a nákup nového auta dotace? Napište, co si o tom myslíte, a přečtěte si mínění ostatních.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2009 6:20, ŠT

Jsem proti šrotovnému. Proč držet pracovníky v automobilkách když jinde chybí. Proč se snažit udržet zaměstnance, když chybí služby, které obvykle nezajišťují velké firmy, ale jsou typické pro živnostníky. Vláda a zákonodárci by mi udělali radost, kdyby snížili regulaci drobného podnikání natolik, že nebude pohodlnější a bezpečnější být někde zaměstnancem,kdyby nepřímé dotace přes firmy změnili na přímé dotace (naražím například na školky a školy, kde dotace jdoucí pouze do zařízení schválených jako školy a školky ztěžují drobným podnikatelům vstup do tohoto druhu služeb, výsledná situace mi připomíná fronty na zboží před revolucí - na trhu je ho málo, na kvalitu se nehledí, bere se co je a že slouží trochu jinak, než by zákazníkovi vyhovovalo, na to se za takové situace také hledět nemůže.) Za třetí si myslím, že jsou ve společnosti podstatnější činnosti než výroba aut, které by si zasloužily lepší podporu - narážím na péči o lidi závislé na péči další osoby v domácím prostředí, na mimoškolní výchovu dětí ale také na zajišťování dýchatelného vzduchu a zdraví neškodících potravin.

Reagovat

 

+11
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 4. 2009 18:00, Filmař

No konečně dobrý nápad , ale v tomhle státě když je to výhodný pro lidi a má se jim za staré auto něco vyplatit a pomoci jim s výběrem nového , tak to né . Samozřejmě že to má smysl , vždit to mají i jiné země takhle zavedeno a funguje to. To je docela blbost a záminka , že fabie nesplnují limit . Jenže je to prostě jasný jako facka , tady asi budem stát na místě vždycky. Tak mám pocit , že slováci jsou natom v tomhle daleko lépe. Zdar

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

2. 4. 2009 2:05 | jezevec

genau. za peníze schopných (DAŇOVÝCH POPLATNÍKŮ) podpořit ty neschopné (producenty předraženého abundantního automobilového šuntu). typický socialismus.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 6:20 | ŠT

Jsem proti šrotovnému. Proč držet pracovníky v automobilkách když jinde chybí. Proč se snažit udržet zaměstnance, když chybí služby, které obvykle nezajišťují velké firmy, ale jsou typické pro živnostníky. Vláda a zákonodárci by mi udělali radost, kdyby snížili regulaci drobného podnikání natolik, že nebude pohodlnější a bezpečnější být někde zaměstnancem,kdyby nepřímé dotace přes firmy změnili na přímé dotace (naražím například na školky a školy, kde dotace jdoucí pouze do zařízení schválených jako školy a školky ztěžují drobným podnikatelům vstup do tohoto druhu služeb, výsledná situace mi připomíná fronty na zboží před revolucí - na trhu je ho málo, na kvalitu se nehledí, bere se co je a že slouží trochu jinak, než by zákazníkovi vyhovovalo, na to se za takové situace také hledět nemůže.) Za třetí si myslím, že jsou ve společnosti podstatnější činnosti než výroba aut, které by si zasloužily lepší podporu - narážím na péči o lidi závislé na péči další osoby v domácím prostředí, na mimoškolní výchovu dětí ale také na zajišťování dýchatelného vzduchu a zdraví neškodících potravin.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 7:07 | Ňuf

neni to s výhledem do budoucna produktivní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 7:27 | Martin Bodlák

Šrotovné je nesmysl. Zvyšuje nezdravou fixaci na jediný druh průmyslu, navíc protěžuje výrobce jediného druhu zboží (největší vejvar nemají subdodavatelé, ale výrobce auta). A jak už napsal ŠT, ty peníze by byly když už (!) zapotřebí jinde. -- Politici by udělali nejlépe, kdyby se necpali do věcí, kterým houby rozumí. Nechť natáčejí další díly té soap opery "Záznam jednání PS PČR", to jim jde, ale na řízení ekonomiky evidentně nemají.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 8:10 | fojar

V každém případě,je třeba co nejdřív,aby jezdících vraků ubylo z naších silnic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 8:24 | Bob

Nevím kde čerpal autor článku tyto informace, ale podle mě tu jsou napsaný bláboly. V návrhu zákona je uveden limit emisí CO2 160 gramů a auta by měly být starší 10 let. Viz http://www.psp.cz/sqw/text/text.sqw?C=1992&T=K2006PSP5T&q=%9arotovn&lem=1&j=1&d1=1&X=t
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 10:24 | vladislav skalicky

šrotovné je účelné jen pro výrobce aut , jichž je v současnosti přebytek. Zisky by šly hlavně do zahraničí takže pro tento stát naprosto neúnosné. Jakýkoliv vměšování státu do soukromého sektoru je nesmyslné - je lepší snižovat daně a zbavovat se přebytečné státní administrativy a utáhnout plýtvání na děravých sociálních dávkách, vyjma pensistům. . Trh a pud sebezáchovy donutí občany se snažit. Právě z krizí vycházejí nejlepší výsledky vývoje v technologii a převzdělání reálného povědomí obyvatel. Krize jsou ve skutečnosti prospěšné a vměšování se jen udrží staré technologie a struktury v delším vymírání. Socialismus nám to již ukázal a jak jsme dopadli. At auto industy přesedlá na hydrogen motory a poučí se od indů jak stavět levná auta. Pohledte --http://news.auto.cz/nove-mod ely/tata-nano-velmi-levne-lido ve-auto-pro-indii-predstaveno. html ---- a to dříve než nás těmi NANO autami úplňě zaplaví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 10:57 | rak

http://petrmach.cz/cze/prispevek.php?ID=418
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 11:11 | Dotaz

Co se tím "úspěšným šrotovným" v zahraničí z hlediska místních ekonomik vyřešilo? Kolik z těch peněz na šrotovné zůstalo "doma" v místním průmyslu pro zaměstance a kolik jich podpořilo průmysl a zaměstnanost v zahraničí, např. v ČR, ve Francii?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 11:58 | Bohumir Fořt

Dobrý den,šrotovné /dotace/ zavést na operace mozku u vedení ČSSD - bez emisí.BoFo
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 14:46 | Jozef

Fakticky nikdy jsem nepsal svuj názor. Protoze je tezke se zapojovat do diskuse s lidmi ,kteri maji na vsechny otazky jednu odpoved. A to odpoved tipu pana Forta. Chtel bych vsem, kteri tomuto uvazovani maji sklony jenom doporucit ,aby se sem tam podivali na televizi TA3. Potom by mozno zjistili fakta tipu, ze stat na srotovnem neprodelal. A to ani financne a ani vyjmenou vozoveho parku na Slovensku. A obyvatele taky neprodelali. A ani automobilky na Slovensku nebo i v Cesku. Diky tomu maji i v Cesku, nekteri lide praci. Proto si myslim, ze i Cesku by tzv. srotovne jenom pomohlo. A Cesi by pomohli i nekterim lidem v zahranici. Tak by se i bojovalo proti protekcionismu a uzavirani se do sebe. Tak jak to cely cas hlasala i vlada pana Topolanka
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 18:00 | Filmař

No konečně dobrý nápad , ale v tomhle státě když je to výhodný pro lidi a má se jim za staré auto něco vyplatit a pomoci jim s výběrem nového , tak to né . Samozřejmě že to má smysl , vždit to mají i jiné země takhle zavedeno a funguje to. To je docela blbost a záminka , že fabie nesplnují limit . Jenže je to prostě jasný jako facka , tady asi budem stát na místě vždycky. Tak mám pocit , že slováci jsou natom v tomhle daleko lépe. Zdar
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 19:51 | Pavel

Má to určitě smysl,protože by to pomohlo hodně lidem a nejezdilo by tolik rachotin po silnicích,které nevyhovují.Bude otázkou,zda to naši poslanci a senátoři schválí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 22:22 | Martin

Pro Pavla, Filmaře a Jozefa - můžete dát své adresy? Rád bych se stavil pro příspěvek 30 Kč na své nové auto - jistě mi ho rádi dáte. Doufám, že nebudu muset použít zastrašovací metody, jako dnešní státní aparát , abych ty prachy získal.
A mělo by se zavést štípačné na nový nábytek, rozbitné na nové nádobí, hadrovné na nové oblečení a průtočné na pivo v hospodě. To by jste viděli ten ráj, co by pak nastal - soudě dle vaších pomatených teorii o omlazování vozového parku a hospodářském zázraku.
A teď vážně - at stát sníží DPH na 5 procent a to na vše, nechá lidi normálně pracovat (neb bez povolení se u nás pracovat pod hrozbou vězení většinou nesmí), at poslanci konečně pořádně upraví zákoník práce a ne jen promíchají paragrafy do nového tvaru, at zrusi vsechny ty danove pobidkyt a vyhody na hypoteku ci stavebni sporeni, dotace na slunecni elektrarny a jine vzdusne zamky a pak budeme na krize připraveni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2009 23:02 | ivan675

Souhlasím se všemi argumenty odmítajících tento populistický nápad. Jen bych chtěl dodat, že si myslím, (a průzkumem mezi cca padesáti spoluzaměstnanci jsem si ověřil), že přitroublí příznivci pana Paroubka si výhod tohoto vynálezu neužijí, protože nepatří mezi lidi, pro které vytáhnout ze slamníku 170 000 (a více) Kč není problém. Pan Paroubek by měl svoje úsilí zaměřit spíše směrem ke zkvalitnění českých silnic, které vypadají jako po bombardování a jsou tou nejviditelnější ostudou ČR před lidmi z civilizovaného světa.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2009 11:14 | Lagarto

Nesouhlasim se srotovnym z nekolika duvodu: - je to podpora jen jednoho sektoru /automobilovy prumysl) a omluvou neni ani jeho podil na HDP v Cesku ci pocet firem a subdodavatelu - nyni jsou auta historicky nejlevnejsi, takze proc jeste dale zlevnovat prave auta? - skodovka ma vyprodano, koho chceme tedy podporit ? - efekt je predsunuta spotreba, tedy letos by se zkonzumovalo (nakoupilo) zbozi, ktere by jinak bylo prodano za rok/dva. Kdo bude kupovat auta pak? Kazdy umely zasah ma negativni vedlejsi efekty - efekt ekologie je pofiderni. Rozhodne nelze pausalizovat. Znam 10let stara auta ktera maji velmi dobre parametry, sporebu i zplodiny. Na druhou stranu nektera auta jiz po 5-8 letech spatneho zachazeni a krmeni nekvalitnim palivem kouri jak fabrika. - Nakup auta jen se splodinami do 120gr CO2 je slozity. Technologicky tam jeste nejsme. - dopad na statni kasu je otazkou casoveho uceku pohledu na ni. Okamzite vydaj (minus, napriklad samotny prispúevek, ci naklady na implementaci), kratkodobe prijem v danich (plus, napr. DPH), strednedobe minus (nerealizovane obchody v budoucich letech, vypadek na spotrebni dani u aut s nizsi spotrebou, mene DPH a zamestnanosti u doplnkovych sluzeb starych aut - servisy, nahradni dily, bazary, dlouhodobe - to nevim, to je otazka spise akademicka. Ale spise plus v neprime rovine - bezpecnost na silnicich, mene smrtelnych nehod, atd....
Jiste je i argument, procne my, kdyz v okoli vsichni. Dale je i argument ze to v obecne rovine omladi nas prumerny 15,5 roku vozovy park. ANo ,pravda. Ale paklzie nekdo i pres dotaci utrati dalsich 200,000.- Kc, je to opravdu krize? Je to opravdu sovialni pripad? Kdo rozhodne zda je lepsi zakladni model fabie 1,2 za túto cenu, ci 3 roky stara Octavia? nebo 4 roky stary Golf? Jen technicka pro ekonomy: Ten golf ma novejsi a ekologictejsi motor nez nova Fabie :-))
Tak asi takhle nejak. Cau.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2009 11:38 | Igor Šíp

Jsem pro šrotovné! Důkazem, že mám pravdu jsou pozitivní výsledky na tento stav v Německu a na Slovensku. Jeden z nejdůležitějších faktorů zavedení je obnova vozového parku v ČR, který je hodně žalostný. Zdar!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 4. 2009 5:59 | halo

to seš ale kokot
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bohumir Fořt 02. 04. 2009 11:58)

4. 4. 2009 23:12 | Magdalena

Jste tu samá pitomá stupida...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Jan Keller

sociolog

Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 22 duelů
×
Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
22,73 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK