Měly by se zaměstnanecké benefity zdaňovat?

Ministr financí chtěl zdanit zaměstnanecké benefity. Odboráři pohrozili stávkou. Ministr návrh na čas stáhnul. Svého záměru se ale vzdát nemíní. Měly by se zaměstnanecké benefity zdaňovat jako každý příjem? Napište, co si o tom myslíte, a přečtěte si mínění ostatních.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 1. 2009 9:13, Hanka

A kdy začnou páni poslanci, senátoři a ministři u sebe?
Nás obyčejných je víc....Ale, kolik stojí cesty našich představitelů - prý služební - co vše si nechají proplatit?Asistenty.....za kolik korun sedá nakoupit v poslanecké kantýně?Na co všechno dostávají příspěvek páni soudci ? Vždycky se začíná od spodu. Kdo platí chyby úředníků na ministerstvech? Zachvilku budeme danit i vzduch a dobrou náladu.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 1. 2009 20:06, jirka

Já bych zavedl jěště daň z daně :)

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

24. 2. 2011 11:39 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5 minut a je anonymní. Předem díky. Dotazník: http://uroven-pracovni-motivace.vyplnto.cz/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2010 2:10 | Clancy Wiggum

Citace / 17.01.2009 11:16

ano armáda samozřejmě může řídit vlak. máme železniční vojsko, včetně strojvůdců. až dochodíš základní školu, dozvíš se v dějepise, že pan reagan v 70 letech při stávce pilotů povolal za kniply armádu a bylo po stávce. armáda totiž nestávkuje.

Na zmínku o základní škole bych klidně mohl reagovat něčím obdobně vtipným o domově důchodců, což však neudělám. Jen dodám, že železniční vojsko bylo zrušeno v roce 1993 což je, počítám-li dobře, před sedmnácti lety.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2009 11:16

Citace / 15.01.2009 06:20

Vážený, to jako že by armáda tu železnici hlídala, nebo dokonce že by někdo z armády řídil vlak ???? Jedině pozdní čas omlouvá hloupost Vašeho příspěvku

ano armáda samozřejmě může řídit vlak. máme železniční vojsko, včetně strojvůdců. až dochodíš základní školu, dozvíš se v dějepise, že pan reagan v 70 letech při stávce pilotů povolal za kniply armádu a bylo po stávce. armáda totiž nestávkuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2009 11:13

Citace - jirka / 15.01.2009 20:06

Já bych zavedl jěště daň z daně :)

daň z daně už je dávno. například při dovozu se přičítá dph a z toho se pak platí clo. nebo u benzínu se pičte spotřební daň a pak z toho se vypočítá dph. svým způsobem je daní zdaněn i prodej služeb na fakturu s dph - vezmu jako základ svou supezdaněnou práci a k tomu přičtu dph.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2009 20:34 | lukáš

a jěště bych zdanil poslancům a všem ůstavním činitelům všechny náhrady.už takhle si dost nahrabaly!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2009 10:44 | lukáš

já bych klidně ty režijky dražákum zdanil,protože prodavačka v obchodě taky nemá rohlik zadarmo.a ty stravenky bych nechal,protože někomu to velmi pomuže a navíc firmy si jí můžou 55% odečíst z daní
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2009 9:28 | arno

Nechápu, proč na dráze z našich dotací platí zaměstnancům naúpř. penzijní připojištění, jedentýden dovolené navíc atd
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2009 8:47 | Kalousek

Citace - jirka / 15.01.2009 20:06

Já bych zavedl jěště daň z daně :)
Ale ta už je přece víc než rok zavedená - "daň z přijmu" se počítá nejen ze mzdy, kterou dostáváte, ale i z částky, kterou odvádíte na "sociální pojištění" (tzn. ze sociální daně). Jediné, co ještě chybí je daň z daně z daně, ale i to je diskutabilní, protože z vašich dvakrát zdaněných peněz při nákupu čehokoliv ještě platíte DPH, čili třetí zdanění už tam také je, a tak bychom mohli pokračovat ...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2009 20:06 | jirka

Já bych zavedl jěště daň z daně :)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 19:52 | Theo

Souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2009 16:08 | abbi

Ať se klidně benefity zruší, ale nejprve ať se zvednou mzdy na takovou úroveň,která člověka uživí! Pokud beru jako prodavačka s dlouholetou praxí min. mzdu,to jest 7000 čistého,tak ta tisícovka ve stravenkách je pro mě velice důležitá, zaručuje mi, že si můžu koupit chleba a brambory!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 14:24 | mirek

Ráno jsem se na tomto fóru zajímal ,jak vysoké je vlastně jízdné na dovolenou na jih Itálie s režijní jízdenkou a bez ní ,protože to opravdu nevím ,ale všichni ajznboňáci jsou zřejmě hodně vytížení ,protože nikdo z nich a ani nikdo z jejich rodinných příslušníků bohužel neměl čas se s námi všemi o tuto informaci podělit. Spíš si sice myslím ,že to nechtěli moc rozmazávat ,ale budiž . Dal jsem si do vyhledávače heslo "režijní jízdenky " a věřte ,že je to docela hezké počteníčko . Doporučuji . Pro ty ,kterým se nechce hledat jen sdělení ,že cena režijní jízdenky je vyčíslena na cca 21000 Kč Zdroj : http://www.fscr.cz/zajmy_strojvudce/22_2008/zajmy22.htm
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 13:28 | Karel Gutt

Souhlasím s odbouráním benefitů pod podmínkou, že i prezident, vláda, parlament a senát budou STEJNĚ zdaněni jako "obyčejní" lidé. Padni komu padni = oblíbení heslo našich politiků ! Nemocenská jako "obyčejní" lidé, náhrady jako "obyčejní" lidé, mzda 3x jako "obyčejní" lidé, ODPOVĚDNOST se vším všudy jako "obyčejní" lidé (za bezzubé zákony, úmyslné díry v zákonech pro určité lobovací skupiny / lobing = lepší název pro korupci/ ...). Mzda přímo úměrná průměrné mzdě v ČR bude snad motivací pro ně. Jsou to "výběrový" lidé z nás. Chápu, že musí mít něco navíc, ale se zvýšenou zodpovědností za SVOJÍ práci. Jako my všichni !!! Jako soukromníci by asi velmi rychle zkrachovali.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 13:28 | Karel Gutt

Souhlasím s odbouráním benefitů pod podmínkou, že i prezident, vláda, parlament a senát budou STEJNĚ zdaněni jako "obyčejní" lidé. Padni komu padni = oblíbení heslo našich politiků ! Nemocenská jako "obyčejní" lidé, náhrady jako "obyčejní" lidé, mzda 3x jako "obyčejní" lidé, ODPOVĚDNOST se vším všudy jako "obyčejní" lidé (za bezzubé zákony, úmyslné díry v zákonech pro určité lobovací skupiny / lobing = lepší název pro korupci/ ...). Mzda přímo úměrná průměrné mzdě v ČR bude snad motivací pro ně. Jsou to "výběrový" lidé z nás. Chápu, že musí mít něco navíc, ale se zvýšenou zodpovědností za SVOJÍ práci. Jako my všichni !!! Jako soukromníci by asi velmi rychle zkrachovali.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 13:06

plně souhlasím
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2009 13:06

plně souhlasím
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2009 13:04 | P.C.

Je zajímavé, že nikomu nevadí fakt, že se v těchto případech daní především to, že člověk pracuje. A čím víc pracuje, tím víc mu stát sebere. A dostane od státu takový člověk víc za své daně? Ne, jen mu jich víc rozkradou, ale většina by měla zbýt, jak se nedávno svěřil jakémusi redaktorovi nějaký čistý přjemce (tj. vyžírka) našich daní. Doufám, že myslel aspoň ústavní většinu a ne 50% + 1,- Kč.
Copak je to normální? A běda, když někdo daně platit nechce... To pak vlastně nechce být povinně solidární s těmi, co nepracují.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 12:06 | stracka

Co se mě týče, nebude mi vadit zdanění či zrušení benefitů ve chvíli, kdy všem bude měřeno stejně. I vláďe. Až budu mít nemocenskou hrazenou v plné výši jako plat, jak to mají naši poslanci, v žávodním bufetu si udělám nákup za "komunistické" ceny a veškeré dopravní prostředky budu moct používat zdarma a ve zdravotnictví se o mě budou za státní peníze starat jako o Havla, každýho z nás už by dávno nechali umřít, ale nejdřív by z něj dostali veškeré ůspory, takže i o tomhle se dá mluvit jako o benefitu. Nikde jsem nečetla, že i tyto benefity by se měly rušit, či zdanit. A přitom je mají za to, že se ani neobtěžují dělat svoji práci. Stačí se podívat na přenosy z parlamentu. Kdo zvás si dovolí nedostavit se do práce, či spát v pracovní době. A nám chtějí sebrat stravenky a nebo je zdanit? Ale ten příspěvek je z FKSP a nevím o podniku, který by hradil celou hodnotu, ale část doplácí zaměstnanec. Takže budeme mít výplaty zdaněné 2x?! Aby oni měli na své zlodějské benefity? A jestli mi někdo napíše, že byli řádně zvoleni, tak já u sčítání hlasů nebyla a v zemi, kde již několikrát došlo ke změně zákonů, které se zrovna nehodily, nevěŕím, že volby nebyly dohodnuty předem. A zrušení benefitů? I to už je myslím jasné. Někdo potřebuje novou vilu, nebo auto a někde na to vzít musí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 11:37 | Jana

Spravedlivé měřítko má být pro všechny co pracují. Celý život jsem pracovala, žila celkem skromně a kde je to bohatství? Jenom moderní otroctví je to vše. Přít se mezi sebou o danění benefitů je zbytečné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 11:35 | benzin

A jak chcete danit benefit, kdyz jakozto provozovatel bazenu, date svym zamestnancum zdarma koupani v bazenu? A jak chcete danit benefit, kdyz jako provozovatel taxiku, nechate taxikare svest na stanoviste zdarma? A jak chcete danit benefit, kdyz vam zamestnavatel poskytne zadarmo internet k soukromym ucelum?
Doprava pro ridice, nebo pruvodnicho zdarma mi neprijde nic nesmyslenho. Stejne jako letusky, ze se svezou letadlem zadarmo, kdyz pro tu spolecnost delaji. To se vlastne ani neda evidovat.
Spis je rozdil ve forme. Kdyz date cele rodine rezijky nema sanci vam zadny soukromnik konkurovat a to je spatne. Benefity zeleznicaru by nemeli presahovat benefity, ktere by mohl poskytnout soukromy provozovatel, aby mohla vznikonut konrkurence i ve vztahu k zamestnaci.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Markéta Šichtařová

ekonomka

Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů
×
Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services