Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 10. 7. 2008 | 19 komentářů
Vlastnictví bankovního účtu či kreditní karty se v Evropě stalo nezbytnou podmínkou pro úspěšné zapojení do společnosti. Kdo je nemá, tomu hrozí život na hraně, varuje zpráva Evropské komise.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 7. 2008 9:59, Jaromír Adámek

Osobně pořád vyhledávám a používám nejlepší nabídku na trhu (nyní FIO a mBank).

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 7. 2008 10:21, Jaromír Adámek

Citace - Jouda / 11.07.2008 09:42

Pěkně pitomý článek. Nevím na co by byl mojí 90 leté matce a jí podobným lidem účet. Bankomat na venkově není a do města si nedojede. Tudíž i karta je jí k ničemu. Pošťák donese důchod, zaplatí se vše potřebné a zbytek se strčí do strožoku, který poplatky nevybírá.Každá banka je nenažraná a kdo má účet musí platit a platit. Kdo účet potřebuje,ať si ho zřídí, ostatním jen komplikuje život.


Přesně! Hlavní je demokracie a možnost volby. Lidi si sami najdou nejlepší cestu.

Reagovat

 

-22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jouda 11. 07. 2008 09:42)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

10. 7. 2008 2:08 | Dick

PROBOHA! Co je (rudým?) komisařům po tom, že někde někdo chce žít jako troglodyt? Nebo třeba nevěří bankám? Nebo nechce, aby mu všechny transakce mohly být monitorovány? Komisaři nás donutí vlastnit účet a karty a pak donutí banky údaje o nich hlásit do nějaké řiditelny centrálně zajišťující blahobyt? Začíná to lehce připomínat Apokalypsu (Zjevení Sv. Jana), kde se prorokuje, že nebude možno pracovat a obchodovat bez označení číslem šelmy :-) Zde se ještě odvažuji smajlíku...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 9:15 | krakra

Popravdě řečeno, to že někdo nemá bankovní účet je tak trošku jedno, jediné k čemu se opravdu hodí je to že v dnešní době tam zaměstnavatelé posílají peníze (výplatu). Neviděl bych to jako tragédii, ať si každý dělá to co chce a to že někdo nemá kreditku nebo bankovní účet podle mě opravdu nikoho neomezuje ani neohrožuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 9:19 | Honza

Nechápu, proč zkoumají lidi bez účtu. S manželkou nám jeden bankovní účet stačí, každý k němu máme kartu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 10:49 | TVK

Super nápad! Zřídíme nějakou další agenturu nebo úřad, zaměstnáme další stovky a tisíce úředníků, placených z našich daní, kteří budou roky analyzovat, zkoumat a následně regulovat a přikazovat.a A až to zregulujeme a účet bude mít opravdu každý přiělený už od narození, bude nejlépe zřídit další instituci, která vyřeší, proč by někdo měl platit za něco, co třeba vlastně ani nechce ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 13:11 | Stremhlav

V klidu, podívejte se, kdo je autorem článku, resp. čím se živí... Jedná se o typický článek "přání otec myšlenky"...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 13:23 | Lojza

Já mám M-baňku a zatím naprostá spokojenost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 14:44 | T.

Tenhle článek je skutečná perla. - "Vlastnictví bankovního účtu či kreditní karty se v Evropě stalo nezbytnou podmínkou pro úspěšné zapojení do společnosti. Kdo je nemá, tomu hrozí život na hraně, varuje zpráva Evropské komise." Myslím, že i EK měla na mysli opak - kdo je sociálně ohrožený, nemá účet. A ne kdo nemá účet, je sociálně ohrožený, jak tvrdí článek .
- "Řada lidí se o určité bankovní produkty ani nezajímá, neboť si na základě reklamních kampaní myslí, že nejsou určené pro ně, anebo mají strach, aby jim bankovní závazky nepřerostly přes hlavu." Kdo se bojí, aby mu dluhy nepřerostly přes hlavu, chová se naopak zodpovědně.
- "Velké množství osob bez základních finančních služeb je celospolečenským problémem, který si žádá řešení." Bez komentáře.
- "..politiku finančního začleňování osob bez základních bankovních produktů." Sociálně vyloučené začleníme alespoň finančně. Konečně budou moci být předmětem exekucí, strhávání nedoplatků za zdravotní a sociální pojištění apod.
Pokud se těmito úvahami opravdu někde v EU nebo bankách někdo zabývá, občané či akcionáři by jej měli hnát k odpovědnosti jako vyžírku konající zbytečnou práci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2008 16:57 | H.

Víš, co se říká, že myslet znamená vědět? :) Co na tom nechápeš? Když nemáš účet, neseženeš dobrou práci; když nemůžeš jít do debetu a NUTNĚ potřebuješ peníze, skončíš u lichváře, platíš-li složenky v hotovosti na poště či po jednotlivejch úřadech a ne internetovým bankovnictvím, je to dražší a delší,…. uznáváš, že bez dobré práce, zadlužený u lichváře a dražší placení všech pravidelných plateb = hrozba sociálního vyloučení? Nevím, ale snaha tomuhle předcházet (= vzdělávat lidi, ať si to sami umí vyhodnotit; otevírat poradny při finanční tísni; tlačit na banky v rámci CSR, ať předluženým lidem umožní jednoduchý běžné účty) mi nepřipadá jako vyžírkovství.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (T. 10. 07. 2008 14:44)

10. 7. 2008 17:24 | Honza

Citace - H. / 10.07.2008 16:57

Víš, co se říká, že myslet znamená vědět? :) Co na tom nechápeš? Když nemáš účet, neseženeš dobrou práci; když nemůžeš jít do debetu a NUTNĚ potřebuješ peníze, skončíš u lichváře, platíš-li složenky v hotovosti na poště či po jednotlivejch úřadech a ne internetovým bankovnictvím, je to dražší a delší,…. uznáváš, že bez dobré práce, zadlužený u lichváře a dražší placení všech pravidelných plateb = hrozba sociálního vyloučení?...

Běžný účet je třeba, souhlas. PROČ to ale porovnávají na občany??? Vždyť nám s manželkou stačí jeden běžný účet s kartami. Rázem by podle Tebe moje manželka nemohla sehnat práci? Jít do debetu? To je přeci nesmysl. Kdyby vyloučili takovéto případy a pracovali s rodinami, procento bude mnohem menší.
ALE TO BY SE NEHODILO BANKÁM DO MARKETINGU. Vždyť autor článku pracuje v bance. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H. 10. 07. 2008 16:57)

10. 7. 2008 19:25 | T.

Erica na tebe :) Opravdu netuším, co se říká, že myslet znamená vědět. - účet - "nejvíce ohrožené jsou nízkopříjmové skupiny" - na sehnání lepší práce účet nepotřebují. - debet - "o úspory ve slamníku se dá snáze přijít, než když jsou v bezpečí solidní banky . Nemožnost rychlého pružného kontokorentního úvěru či využití kreditní karty vhání v případě nouze klienty do spárů lichvářů." Ta věta se neguje sama. Nepíše se tam, že kdo nemá účet, nemá úspory, ergo musí k lichváři. Jen nemusí mít úspory v bance. - když někdo chce platit účty hotovostním vkladem, proč mu v tom bránit? Složenka je hloupost, ale když si u některých bank přepočteš co tě stojí zaplacení přes internet (příchozí platby, odchozí platby, vedení účtu, vedení IB, účetní položky, výpisy..), můžeš dojít až ke zrušení stávajícího účtu a placení hotovostí. A opravdu myslíš, že kdo dosud nemá účet, má počítač, aby mohl využít IB a ušetřit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H. 10. 07. 2008 16:57)

10. 7. 2008 23:23

Je třeba lidem natroubit, že MUSÍ mít účet, a to nejlépe každá osoba v rodině, a lépe dva než jeden. Peníze jsou v bezpečí solidní banky - prosím, která z nich je solidní, když poplatky jsou v celé republice obecně neúměrně vysoké (z něčeho se ta privatizace prostě zaplatit musí. Jak dojemné byly pindy krátce po privatizaci, kdy se novináři ptali bankovních ouřadů, jestli se sníží nebo odstraní poplatky, tak se dozvěděli, že "ne, v Česku jsou na ně lidé zvyklí". Zajímavé, že řada věcí, na které jsme v Čechách zvyklí nebyli, se zavedla takřka přes noc, ale poplatky se stále úporně drží). Kreditní karta taky není žádné terno, je to hlavně pokus vnutit zákazníkovi další a hlavně revolvingový úvěr s vyšším úrokem, když už si nebere ty spotřebitelské. Finančním vyloučením jsou ohroženy nízkopříjmové skupiny... Ale nejsou. Jen dostávají peníze (podpory, mateřskou...) od státu složenkou, poplatí nájem a energie a na zbytek jim bohatě stačí peněženka, na co těch pár švesťáků sušit na účtu a platit za jeho používání víc než kolik na tom účtu zbyde. Prostě si přiznejme, že jsou i skupiny obyvatel, které se obejdou bez účtu a pokud už cosi takového potřebují, třeba k tomu, aby jim tam chodila minimální mzda, pak jim stačí vkladní knížka poštovní spořitelny, produkt, který je zadarmo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

11. 7. 2008 8:15 | zzz

Naprosto chapu, jakemu riziku se vystavuji lide, kteri nepouzivaji zadne bankovni sluzby. At uz je to zivot od vyplaty k vyplate, nezajem o to jak funguji penize a uroky nebo prehlizeni rizik. Stejne tak chapu, ze na techto lidech vydelavaji lichvari, muze to vest k vyssi kriminalite apod. Ale absolutne nemuzu souhlasit s tim, aby se EK starala o jejich nahaneni do ohrad bankovnich instituci. Ale bankovni lobby je zjevne mocna :(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 7. 2008 9:29 | H.

Účet – na sehnání lepší práce rozhodně potřebuješ účet. Když se živíš krumpáčem (toje ta nízkopříjmová skupina), tak Ti stačí, když ti šéf vysází peníze na ruku. Pokud chceš dělat lépe placenou a kvalifikovanou práci, 90 % normálních firem ti posílá mzdu na účet. Výplata či jakákoliv platba v hotovosti je obecně dražší a problémovější, proto to odmítají. Když máš peníze ve slamníku, nenesou ti úroky, navíc hrozí nebezpečí, že Ti shoří barák nebo ti ho vyberou zloději. Ok, ok, banka může taky zkrachovat, ale aspoň tam máš pojištěnej vklad. Nemáš úspory, nemůžeš si vzít půjčku od banky a onemocní Ti dítě a je třeba koupit drahej lék (anebo zaplatit poplatky doktorovi :) Co uděláš? Patrně půjdeš k lichváři, kterej si tě pěkně vychutná. Když tak brojíš proti účtu a za výhodné placení v hotovosti ("…můžeš dojít až ke zrušení stávajícího účtu a placení hotovostí"), zajímalo by mě jestli v souladu se svými názory ten účet skutečně nemáš (pak jseš frajer, a i když mám opačný názor, vážím si tě) nebo tady jen tak rozumbraduješ :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (T. 10. 07. 2008 19:25)

11. 7. 2008 9:42 | Jouda

Pěkně pitomý článek. Nevím na co by byl mojí 90 leté matce a jí podobným lidem účet. Bankomat na venkově není a do města si nedojede. Tudíž i karta je jí k ničemu. Pošťák donese důchod, zaplatí se vše potřebné a zbytek se strčí do strožoku, který poplatky nevybírá.Každá banka je nenažraná a kdo má účet musí platit a platit. Kdo účet potřebuje,ať si ho zřídí, ostatním jen komplikuje život.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

11. 7. 2008 9:49 | Jouda

Tato věta je opravdu perla cituji: " Velký počet osob bez základních finančních služeb je celospolečenský problém,který si žádá řešení". Proboha , jak vystřižené ze stranického tisku před rokem 89.Nedělejte z velblouda vola. Já vidím, že celospolečenským problémem jsou lidi, kteří přemýšlí stejně jako autor článku. Nevnucuijte lidem to, co nepotřebují a nedělejte z nich p..tomce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

11. 7. 2008 10:03 | H.

Já to chápu tak, že nejde o to, něco lidem nutit a oni se tomu dobrovolně brání (je zajímavé, že nejúspěšnější v "obraně" jsou Lotyši a nejhůře dopadli chudáci v Beneluxu). Ten problém je, že jelikož jsou nezvdělaný "socky" tak jim banka nic nedá (ani neotevře účet) a proto se z toho obtížně vyhrabávají a zůstanou sockama - začarovaný kruh. Jouda si myslí, že to není třeba řešit, banky v západní Evropě (na rozdíl od našich) to dobrovolně nějak řeší a nabízejí speciální služby i jinak "nebankovatelným" klientům, i když na tom vůbec nevydělávají - říká se tomu společenská odpovědnost firem :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jouda 11. 07. 2008 09:49)

12. 7. 2008 9:59 | Jaromír Adámek

Osobně pořád vyhledávám a používám nejlepší nabídku na trhu (nyní FIO a mBank).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2008 10:16 | Jaromír Adámek

Ohledně tématu článku, ten kdo nemá účet, je v dnešní době opravdu diskriminovaný.
Kdysi byly peníze zlato, stříbro, měď, pak papír s natisknutou hodnotou (napřed podložený drahými kovy, pak jen imaginárně podložen (u nás) a teď už vůbec) dnes jsou peníze jen hodnota integer v SQL tabulce.
Zaměstnavateli se nechce najímat pracovní sílu na vyplácení výplat, její ochranku atd, takže kdo nemá účet má problém.
Bankám se nechce manipulovat s hotovostí, protože to je (oproti datům v počítačích) jen zbytečná komplikace navíc, takže když vkládáte hotovost mnohdy platíte naví, a když si necháte vyplytit šek v hotovosti zaplatíte místo 1 procenta 2-3 na poplatcích za inkaso.
Prostě peníze už nejsou to co bývaly (za středověku), a dnes je to vidět čím dál tím víc. Jen si říkám, co bude dál, budeme i dál věřit na tato "čísla"? Je absurdní, jako směnné platidlo staletími ztrácejí na své vlastní hodnotě, a lidi v ně věří čím dál tím víc (aspoň u nás).
Když vlastníte akcie, máte část podniku, co máte, když vlastníte peníze?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2008 10:21 | Jaromír Adámek

Citace - Jouda / 11.07.2008 09:42

Pěkně pitomý článek. Nevím na co by byl mojí 90 leté matce a jí podobným lidem účet. Bankomat na venkově není a do města si nedojede. Tudíž i karta je jí k ničemu. Pošťák donese důchod, zaplatí se vše potřebné a zbytek se strčí do strožoku, který poplatky nevybírá.Každá banka je nenažraná a kdo má účet musí platit a platit. Kdo účet potřebuje,ať si ho zřídí, ostatním jen komplikuje život.

Přesně! Hlavní je demokracie a možnost volby. Lidi si sami najdou nejlepší cestu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jouda 11. 07. 2008 09:42)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
14,81 %

z 27 duelů
×
Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
62,07 %

z 29 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Hrubý národní produkt (HNP), Teorie lokálního očekávání, Objekt úvěru, daně, školkovné, invalidní důchod, banky, miroslav kalousek, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Skill, infolimit, stahování souborů, bond, Maďarsko, investiční rating, ceny akcií, tenis, Arnika

MK7R7777, 1P07110, 1P07110, 1P07110, 3Z86595

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK