Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 7. 7. 2008 | 17 komentářů
Stavební spořitelny se snaží ukousnout stále větší koláč z úvěrů na bydlení. Přicházejí proto na trh s produkty, které dokážou obstojně konkurovat hypotékám. Nákup nemovitosti tak stále více lidí hradí i úvěrem od stavební spořitelny.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 7. 2008 7:01, vašek

Letos mě ČS nabídla po 5-ti letech věrnosti nový výhodný úrok 5,88!! Už předem jsem rozhodil sítě a zjistil, že u ČMSS je přeúvěrování teď 5,2 a po splacení 40% celkové částky pouze 3,7 !!! - tento úrok Vám nedá žádná hypotéka ..., ani v dolhledné době. Tolik zatím má zkušenost....

Vašek

Reagovat

 

+37
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 7. 2008 8:26, hypostav

Citace - vašek / 08.07.2008 07:01

Letos mě ČS nabídla po 5-ti letech věrnosti nový výhodný úrok 5,88!! Už předem jsem rozhodil sítě a zjistil, že u ČMSS je přeúvěrování teď 5,2 a po splacení 40% celkové částky pouze 3,7 !!! - tento úrok Vám nedá žádná hypotéka ..., ani v dolhledné době. Tolik zatím má zkušenost....

Vašek



Vašku, a co třeba Raifka (úrok 5,1 a 3,5)? Podle mě jste další, který si nezjistil důkladně, co trh nabízí. Protože takhle je to pohodlnější, že.

Reagovat

 

-24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vašek 08. 07. 2008 07:01)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

7. 7. 2008 9:50 | MoB

Nelze se divit - hypotéční banky se ke svým zákazníkům chovají jako hovada, jenom je obrat o všechno... nemožnost platit extra splátky (nebo omezená tím či oním), vysoké poplatky, prostě děs. Mám hypotéku u ČS a vím to z vlastní zkušenosti - umí jenom brát a brát. Takže až budu mít za dva roky obrátku, u ČS prostě nezůstanu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

7. 7. 2008 12:02 | rozum

dalsi chytrak. uvedomte si, ze banka se zajistuje ruznymi swapy nebo forwardy. stavebni sporitelny to delaji jinak. vec je daleko slozitejsi nez si clovek mysli. klidne si pujcte od stavebka, pokud si myslite, ze to je lepsi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

7. 7. 2008 13:03

Zajištění banky je její problém. Upřímně, v bankách by měli pracovat odborníci, kteří to s penězmi umí. Ale co by se snažili, že ano? Když mají možnost žít z poplatků za své ne zrovna špičkové služby... co by se snažili. -- BTW, mohla by to nějak zpracovat redakce? Opravdu by mě zajímalo, co tak nemožného je na tom, a proč u hypoték musí (ha, ha) být tolik omezení. Podle mě nemusí, ale to by se banky musely asi více snažit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (rozum 07. 07. 2008 12:02)

7. 7. 2008 20:17 | hypostav

No není nad rozumbrady, kteří sice v oboru nepracují, ani se v něm hlouběji neorientují, ale trvají na tom, že nás musí obohatit o své názorečky na prohnilost bank.
Proč si třeba MoB bral hypotéku? Úvěr na bydlení není přece rohlík, tak se snad měl MoB zajímat, jakým způsobem se zadlužuje na x let. Jeho chyba, že si nevyhledal a nesrovnal konkurenční nabídky. A zrovna ČS není nejlevnější.
Vůbec nejdojemnější je vždy starost nadávajících o osud bank. Hloupost je prostě nesmrtelná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

8. 7. 2008 7:01 | vašek

Letos mě ČS nabídla po 5-ti letech věrnosti nový výhodný úrok 5,88!! Už předem jsem rozhodil sítě a zjistil, že u ČMSS je přeúvěrování teď 5,2 a po splacení 40% celkové částky pouze 3,7 !!! - tento úrok Vám nedá žádná hypotéka ..., ani v dolhledné době. Tolik zatím má zkušenost....
Vašek
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

8. 7. 2008 8:03 | Rodič

Není nad úrok 3,1% s fixem na 3 roky, že :-) Každý svého štěstí strůjce a jakou hypotéku a banku si vybere, takovou má...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 07. 07. 2008 09:50)

8. 7. 2008 8:26 | hypostav

Citace - vašek / 08.07.2008 07:01

Letos mě ČS nabídla po 5-ti letech věrnosti nový výhodný úrok 5,88!! Už předem jsem rozhodil sítě a zjistil, že u ČMSS je přeúvěrování teď 5,2 a po splacení 40% celkové částky pouze 3,7 !!! - tento úrok Vám nedá žádná hypotéka ..., ani v dolhledné době. Tolik zatím má zkušenost....
Vašek


Vašku, a co třeba Raifka (úrok 5,1 a 3,5)? Podle mě jste další, který si nezjistil důkladně, co trh nabízí. Protože takhle je to pohodlnější, že.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vašek 08. 07. 2008 07:01)

8. 7. 2008 8:35 | Jarmila

Proč se na finančním serveru pořád dokola omílají jen hypotéky a stavební spoření? Ono to chce se taky trochu pídit po informacích. My jsme třeba dostavovali chalupu, tak jsme využili úvěr od SFRB (nežádá se ale na SFRB, fond přidělil peníze obcím a ty pak jim přidělené peníze přidělují, spravují a vybírají. Podle instrukcí fondu na to musí udělat vyhlášku a ta je pro různé obce různá. Proto je třeba hledat informace přímo na obcích). Pravda, je to hromada všemožného papírování, ale úrok na 3% se splatností 10 let a bez jakýchkoli poplatků za vedení účtu apod. hned tak někde nenajdu. Nakonec jsme požadovanou sumu ani nevyčerpali, takže jsme se dohodli na splatnosti 9 let. Má to dvě nevýhody: není to na koupi nemovitosti, ale jen na opravy a rekonstrukce. Druhou je papírování. Co by ale člověk pro ty peníze nakonec neudělal?Oproti tomu všemu jedna obrovská výhoda: není to zaneseno do úvěrového registru, tedy máme úvěr, ale neviditelný pro banky a další instituce. Takže už čerpáme v pořadí druhý úvěr.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-22
Líbí
Nelíbí

8. 7. 2008 16:05

Citace - Jarmila / 08.07.2008 08:35

Proč se na finančním serveru pořád dokola omílají jen hypotéky a stavební spoření? Ono to chce se taky trochu pídit po informacích. My jsme třeba dostavovali chalupu, tak jsme využili úvěr od SFRB (nežádá se ale na SFRB, fond přidělil peníze obcím a ty pak jim přidělené peníze přidělují, spravují a vybírají. Podle instrukcí fondu na to musí udělat vyhlášku a ta je pro různé obce různá. Proto je třeba hledat informace přímo na obcích). Pravda, je to hromada všemožného papírování, ale úrok na 3% se splatností 10 let a bez jakýchkoli poplatků za vedení účtu apod. hned tak někde nenajdu. Nakonec jsme požadovanou sumu ani nevyčerpali, takže jsme se dohodli na splatnosti 9 let. Má to dvě nevýhody: není to na koupi nemovitosti, ale jen na opravy a rekonstrukce. Druhou je papírování. Co by ale člověk pro ty peníze nakonec neudělal?Oproti tomu všemu jedna obrovská výhoda: není to zaneseno do úvěrového registru, tedy máme úvěr, ale neviditelný pro banky a další instituce. Takže už čerpáme v pořadí druhý úvěr.


Jarmilo, správná připomínka, ale... Ale zatímco hypotéka a stavební spoření je dosažitelné pro každého (pokud na to má), tak úvěr ze státního fondu rozvoje bydlení není např. pro singly nebo lidi bezdětné a nežijící v manželství, atd. Pak je ten úvěr podle Vás určen jen na opravy a rekonstrukce. Ale budiž. Úvěr s 3% úrokem má např. Modrá pyramida. To jen tak na okraj, protože je třeba i u tohoto úvěru splňovat nějaké podmínky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 08. 07. 2008 08:35)

9. 7. 2008 15:43 | Petr

ČMSS vám sice dá nižší úrok než banky , ale že jim prakticky platíte úroky z vlastních,dospořovaných peněz to berete také v úvahu. To ta kmotra liška dobře vyšpekulovala.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2008 22:07

máš pravdu, lidi si neuvědomují, že když si dají hypo na 30 let - rozloží splátky a rozdíl splátky oproti stavebku si spoří na stavebko tak na tom jedině vydělají
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 09. 07. 2008 15:43)

9. 7. 2008 22:10

nevím jestli to není reklama - ale mě výborně poradili www.huc.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 07. 2008 22:07)

11. 7. 2008 12:38 | Ivoš

Už jsem to psal pod jiný článek ale snad se tak moc nestane... Ono je to těžký, stavebka nebo hypotéka. Tento týden jsem byl u Modré pyramidy, kde mi běží stavebka, a ptal se na možnost překlenováku - vyjeli mi papír, kde byla částka, kterou zaplatím na úrocích a částka, kterou zaplatím na úrocích u přiděleného úvěru. To ještě naléhali, že teď, o prázdninách, mají snížený úrok (asi na 4,8%), tak ať neváhám... Pro jistotu jsem se stavil v mBance, kde mi to, při stejných podmínkách, vyjeli taky a zjistil jsem, že klasická hypotéka u mBanky by byla levnější o několik desítek tisíc (tedy s variabilní úrokovou mírou na téže úrovni jako je teď). Tak nevím, budu muset ještě pouvažovat, vtip je v tom, že u stavebky počítají úrok z cílové částky, kdežto u hypotéky jen z dlužné částky a se splácením se tak snižuje. Druhá věc je ta, variabilní úrok nemusí vydržet věčně... Jinak u té hypotéky to přesně odpovídalo vzorci PLATBA v Excelu (hlavně proto, že mB nemá žádné poplatky), tak si to každý může nasimulovat sám jednoduše, u stavebky je to složitější (nejprve je nutné vypočítat dobu do 40% a než "dojede" hodnotící číslo, pak ty úroky ale s pevným základem (cílovou částkou).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

20. 7. 2008 9:42 | Jana

Dobrý den Jsem finanční poradce-hypotéční specialista. Já Vám dám radu. Úvěr není tak cela na nabízeném úroku. Každý klient má jiné možnosti. Sice Vám nabídnout 3,5% , ale než se na tento úrok dostanete, tak si zjistěte důkladně, co Vás před tím čeká.Tento úrok nabízí stav.spoř. Raiffeisen. Ale nechte si propočítat i ten vyší úrok a zjistíte, že celý úvěr bude levnější. Tady uvidíte přímo důkaz, že nízký úrok nemusí být vždy to nejlepší. Musím říci, že mám klienty, kterým navrhnu stavební spoření, ale více klientů mám z hypotékou. Po rozboru zjistí, že hypotéka, ať s horším úrokem je lepší než úrok 3,5%. S pozdravem Pazourková Jana
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vašek 08. 07. 2008 07:01)

30. 7. 2008 10:44 | Vladimír

Ano, ale Vašek píše, že ŽÁDNÁ HYPOTÉKA, nikoliv jiná stavební spořitelna, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hypostav 08. 07. 2008 08:26)

22. 8. 2008 19:55 | Petra

Chtěla bych se zeptat, jestli když mám smlouvu o stavebním spoření, jestli to musím platit. Protože nemám o spoření zájem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2008 12:39

U Raifky ale dojde později ke splnění podmínek pro přidělení úvěru, než u Lišky,takže meziúvěr trvá u RF déle a tím pádem je RF pro klienty dražší .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hypostav 08. 07. 2008 08:26)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
72,73 %

z 44 duelů
×
Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
5,26 %

z 19 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Korporace, Míra inflace, Pasivum, daně, bankovnictví, elektronická evidence tržeb, psd2, petr dvořák, peněžní loterie, úrokový rozdíl, panelová sídliště, rodinné hospodaření, finanční poradci, pojistka, jiří schneller, Google Talk, lhůta pro vrácení zboží, MeteoUniqa

9T99999, 9S71088, 9S71088, 5S32466, 1U22017

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK