Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Uživatelé mobilních telefonů možná budou zase platit i za příchozí hovory. Přišla s tím Evropská komise a tvrdí, že všichni tím ušetří. Věříte tomu? Myslíte, že by volání bylo oproti dnešku výhodnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 6. 2008 13:47, Jaromír Adámek

Pokud bude pak volání kamkoliv levné (za 0,5 kč i z mobilu), tak proč ne.

Já bych byl pro americký model, jen ale v případě, že bude opravdu volání skoro zadarmo, a ne za současných 5 až 6 Kč za minutu.

Pak klidně zaplatím za příchozí hovory na mobilu třeba 5 Kč za minutu.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 6. 2008 0:50, jezevec

Technicky vzato se jedná o výměnu propojovacích poplatků za poplatek za terminaci hovoru - no proč ne.
Ostatně zákazník nějakým způsobem platí příchozí hovor i teď, akorát ho nevidí na účtu jako položku. Pokud bude stát hovor po reformě polovic než dosud a příchozí hovor třetinu než dosud - nedá se na tom prodělat :-). Extrémní modely klienta který například vůbec nevolá a jen poslouchá, má holt smolíka.
Jinak myslím že nejvíc by na tom vydělaly firmy - ubylo by zbytečných hovorů ze služebního mobilu domů.

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

19. 6. 2008 0:16 | Andy

Tak to vypadá, že v Bruselu nemají do čeho píchnout. Zpoplatnění příchozích hovorů by akorát způsobilo to, že budou lidi telefonovat mnohem míň. Minimálně ze začátku. Jenže pak by si na to zvykli a postupně by se vrátili k původním délkám hovorů. A operátoři by s tím takto kalkulovali. Takže nějaké proklamované zlevnění by se nekonalo. Akorát úředníci by si udělali zase čárku, jak pomohli všeobecnému blahu. Nakonec by to skončilo jako v Americe, kde sice jsou v paušálu volné odchozí i příchozí minuty, ale co se provolá nebo přijme nad tento paušál je brutálně drahé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 0:50 | jezevec

Technicky vzato se jedná o výměnu propojovacích poplatků za poplatek za terminaci hovoru - no proč ne. Ostatně zákazník nějakým způsobem platí příchozí hovor i teď, akorát ho nevidí na účtu jako položku. Pokud bude stát hovor po reformě polovic než dosud a příchozí hovor třetinu než dosud - nedá se na tom prodělat :-). Extrémní modely klienta který například vůbec nevolá a jen poslouchá, má holt smolíka. Jinak myslím že nejvíc by na tom vydělaly firmy - ubylo by zbytečných hovorů ze služebního mobilu domů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 7:19 | Pavel

Myslím, že po zavedení přenositelnosti čísla je zpoplatnění příchozích hovorů (za současného zrušení propojovacích poplatků) jen logickým důsledkem. Protože těď nemám možnost z volaného čísla poznat cenu hovoru. Určitě je spravedlivější, když si každý hradí své náklady sám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 7:20 | p8ja

Nevěřím nějakému zlevnění po této akci. A jak to bude s reklamním voláním operátora zákazníkovi. Už teď mě to dost točí a jestli za to budu mít ještě platit .... to si 10x rozmyslim komu to zvednu a komu ne. Zkrátka současný stav mi připadá logický a správný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 7:25 | pavel

Ještě mě napadlo, že by operátoři mohli začít umožňovat výběr, jak se za volání bude platit, podobně jako je to dnes u zahraničních plateb. Svému dítěti bych volal s dispozicí OUR, šéfovi na služební linku s dispozicí BEN a kamarádovi pokecat s dispozicí SHA. Příjemci hovoru by se dispozice ukázala spolu s identifikací volajícího. Jen si nejsem jistý, že by se to dalo nacpat do stávajích telekomunikačních protokolů (SS7, SIP, H.323).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 9:05 | MoB

Taky si dokážu představit, že by to mohlo fungovat. Jenže toto je jenom obecný princip, docela dost by záleželo na konkrétní implementaci u operátorů - a to může být kámen úrazu. Ale to je stejné u všeho... Takže jako variantu bych to docela rád viděl a případně vyzkoušel... propočítal...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 10:18 | linda

Myslím si, že síce sa EK snaží zlepšiť životné podmienky obyvateľov, niektoré jej nápady majú skor negativný dopad. Bude určite logické, že takýmto krokom sa zníži počet hovorov zo zahraničia i do zahraničia. Pre niektoré rodiny a známosti to tak bude znamenať omnoho vyššie náklady alebo menej času "stráveného spolu". Preto by možno nebolo odveci zadať nejaký prieskum u ľudí, ako i výskum skutočného dopadu na občanov...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 10:29 | MarBen

Bez ohledu na to, zda by došlo ke zlevnění či zdražení, protože to by se poznalo stejně až v reálu, jde tato změna naprosto proti logice, stejně tak, jako zpoplatnění příchozích plateb v bankovnictví. Nepaušální náklady by měly jít vždy za aktivním subjektem, nikoliv za tím pasivním ... Opravdu zde neberu případné úspory, budou-li nějaké. Dovedu si představit, že budu platit nějaký paušál (něco jako náklady na provoz čísla), dle kterého se například bude pak odvíjet i cena za odchozí hovory. Ale platit za minuty něčeho, o co jsem neměl třeba ani vůbec zájem, je dle mého nesmysl. Můj příspěvek se však týká opravdu jen logiky, nikoliv celkových výsledných úspor/zdražení, protože ty ani nikdo vyčíslit nedokáže a navíc jsou zcela individuální.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 10:41 | Oldřich

S MOBILNÍMY OPERÁTORY JSEM PLNĚ SPOKOJEN ANO ČEŠI SE BUDOU ROZHODOVAT PŘÍJMOUT NEBO NÉ A KDYŽ DRUHÁ STRANA NEBUDE MÍT KREDIT TAK SE PODLE TOHO NEDOVOLATE TO BUDE LEPŠÍ TELEFON NEMÍT A TELEFONOVAT Z BUDKY
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 12:11 | bredy.jinak.cz

V prostředí, kde množství hovorů z jedné do druhé sítě je zhruba stejná jako opačně jsou propojovací poplatky nulové, protože operátoři se prostě navzájem vyplatí.
Pokud zde existuje nepoměr, pak se do propojovací poplatek normálně spočítat trojčlenkou na základě odhadu tohoto nepoměru
v konečném důsledku to dopadá tak, že propojovací poplatky si stejně nechávají jednotliví operátoři a nic si neúčtují. Z toho důvodu je pak možné mít cenu do všech sítí stejnou jako u Vodafonu. Pokud někdo říká něco jiného, tak vám sprostě lže.
Jinak souhlasím s MarBen, nemohu plati za služby, které jsem nežádal. To že mi někdo zavolá a já zjistím, že je to někdo, s kým rozhodně hovořit nechci, služba neproběhla, nikdo po mne nic nemůže chtít.
Současné uspořádání je tedy naprosto vyhovující.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 13:47 | Jaromír Adámek

Pokud bude pak volání kamkoliv levné (za 0,5 kč i z mobilu), tak proč ne.
Já bych byl pro americký model, jen ale v případě, že bude opravdu volání skoro zadarmo, a ne za současných 5 až 6 Kč za minutu.
Pak klidně zaplatím za příchozí hovory na mobilu třeba 5 Kč za minutu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 13:57 | Michal Kára

Viz: http://www.marigold.cz/item/ano-platit-za-prichozi-hovory-na-mobil-se-vyplati
(Uz jen to, ze mobilni operatori proti tomu ostre vystupuji se da cekat, ze by to pro zakaznika bylo prinosne ;-) )
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 18:49 | Ladislav

Už zase banda evropských byrokratů nemá co na práci tak vymýšlí nesmysly typu "jaký tvar musí mít brambory aby to byly brambory"!!!!! Pokud to projde, tak jistě ušetří všichni, protože (alespoň já bych to tak praktikoval) budou hovory po zazvonění odmítat a následně budou smskovat. Pane bože, pošli ty kretény do ři...!!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 19:23 | skolmar

Zase vymýšlí ptákoviny a za naše prachy,asi bychom je měli zrušit,nebo ůplně nejlépe z Unie vystoupit.A pak se všichni diví,že pan profesor měl zase jednou pravdu:o)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 19:52 | Blanka

Rozhodně bych volala ještě míň a zvednutí zpoplatněného hovoru bych výrazně omezila!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

19. 6. 2008 23:40 | Rybenská Helena

Já bych příliš spokojena nebyla s tím,abych musela platit ještě za příchozí hovor. Pokládám to za zpátečnické a vůbec už nevěřím tomu, že by zejména u nás v České republice došlo ke snížení cen za telefonování. Hodnotím to podle toho, že když dochází ke zvyšovýní cen kupř. pohonných hmot, naši prodejci reagují okamžitě na zvýšení ceny, ale když se trh změní a sníží se ceny pohonných hmot, tak již se tolik zase nesnaží snižovat a totéž lze v tomto státě očekávat od mobilních operátorů!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Sýkora

podnikatel, Dobrý anděl

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Petr Sýkora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 5 duelů
×
Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Eskont, Přímá investice, Nepřímá daň, petr mach, daň z příjmů, michal wantulok, česká spořitelna, fintech, Sb., soupis zboží, měnové, ukončení pracovního poměru, Roman Koděra, trh s nemovitostmi, dobročinný účel, plynovod, Martin Šubrt, Asociace pro kapitálový trh

3M71980, 3T80510, 3M71980, 3T80510, 3M71980

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK