Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ženy berou asi o 25 procent nižší mzdy než muži. Protože nemají stejný přístup do řídících pozic a protože zaměstnání, ve kterých jsou více zastoupeny, jsou méně placená. Navíc mají méně peněz i na stejných pozicích, jaké zastávají i muži.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 6. 2008 16:14, cosmoskaa

vidite a mne jako zene prijde jednodussi vydelat ty penize :o) zkuste si nekdy starat se cely den o pujcene dite, anatoz o to vase...co bych dala za to kdyby manzel rodil za mne.... takhle to budu muset nekdy udelat ja...

Reagovat

 

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 18. 06. 2008 10:53)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 6. 2008 8:38, Rada

Jeden příkládek z praxe. Kolegyně Petra (jmenovala se jinak) byla každý rok měsíc na dovolené (tak jako každý jiný u nás ve firmě) a zhruba dva měsíce na nemocenské a OČR. Měla jedno dítě. Nedávno otěhotněla. Šla na rizikové těhotenství (celkově tedy bude doma asi tak tři a půl roku). Během této doby musel zajistit zaměstnavatel náhradu (tzn. někoho zaučit a pokud jej po skončení kolegyně mateřské neupotřebí, bude jej muset propustit). Že se toho za tři a půl roku hodně změní a že toho kolegyně hodně zapomene je asi jasné. A že se dvěma dětmi nebude doma méně často než když měla jedno je asi také jasné.
Btw. kdo bude v budoucnu platit prvních 14 dní rizikového těhotenství a OČR? Bude to zaměstnavatel stejně jako u nemocenské?

A teď otázky na závěr - měla by Petra dostávat stejný plat jako Petr (Petr odvádí práci stejně kvalitně a ve stejném množství jako Petra). Je Petra pro zaměstnavatele stejně přínosná jako Petr? Měl by zaměstnavatel fungovat jako sociální ústav nebo jako subjekt snažící se dosáhnout (co nejvyššího) zisku? Víte že podnikání je soustavná činnost provozovaná za účelem zisku? (přibližně takto definuje podnikání obchodní zákoník).

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

18. 6. 2008 7:55 | Rada

Jestli je článek pravdivý nebo ne je otázkou názoru. Co se týče důchodů, nemají si ženy na co stěžovat. Ženy v ČR žijí v průměru o 6-7 let déle než muži a donedávna chodily do důchodu dříve. Stát vyplatí ženám na důchodech podstatně více než mužům. Ještě že již byla odstraněna dávná (a pro mě zcela nepochopitelná) diskriminace v podobě dřívějšího odchodu žen do penze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radmila Dobešová 17. 06. 2008 23:36)

18. 6. 2008 8:11 | Rada

Btw. existuje studie ze které vyplývá, že muži tráví v práci o více než hodinu více času než ženy. O studii, která by dokazovala, že ženy dřou v průměru více než muži, nevím. Kde jste zjistila že jsou pornoherečky hůře placené než pornoherci? Možné to je, četl jsem, že je pornoherců nedostatek. A mzda je daná nabídkou a poptávkou. Zda je náročnější být pornohercem nebo pornoherečkou je otázka, já si myslím, že obojí je dost náročná práce. Nucené prodávat se...podle mě je minimum (pokud vůbec nějaké jsou) žen nucených pracovat v pornoprůmyslu.Jde o dobře placenou práci, dobrovolnic je spoustu. Možná si to pletete s prostitucí. K postituci je nuceno hodně žen. To ale nemá s diskriminací mnoho společného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radmila Dobešová 17. 06. 2008 23:36)

18. 6. 2008 8:38 | Rada

Jeden příkládek z praxe. Kolegyně Petra (jmenovala se jinak) byla každý rok měsíc na dovolené (tak jako každý jiný u nás ve firmě) a zhruba dva měsíce na nemocenské a OČR. Měla jedno dítě. Nedávno otěhotněla. Šla na rizikové těhotenství (celkově tedy bude doma asi tak tři a půl roku). Během této doby musel zajistit zaměstnavatel náhradu (tzn. někoho zaučit a pokud jej po skončení kolegyně mateřské neupotřebí, bude jej muset propustit). Že se toho za tři a půl roku hodně změní a že toho kolegyně hodně zapomene je asi jasné. A že se dvěma dětmi nebude doma méně často než když měla jedno je asi také jasné. Btw. kdo bude v budoucnu platit prvních 14 dní rizikového těhotenství a OČR? Bude to zaměstnavatel stejně jako u nemocenské?
A teď otázky na závěr - měla by Petra dostávat stejný plat jako Petr (Petr odvádí práci stejně kvalitně a ve stejném množství jako Petra). Je Petra pro zaměstnavatele stejně přínosná jako Petr? Měl by zaměstnavatel fungovat jako sociální ústav nebo jako subjekt snažící se dosáhnout (co nejvyššího) zisku? Víte že podnikání je soustavná činnost provozovaná za účelem zisku? (přibližně takto definuje podnikání obchodní zákoník).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

18. 6. 2008 8:46 | comment

Na začátku Vašeho příspěvku mi přišlo, že Vaše dotažení tezí článku ad absurdum je vtipnou ironií, která trefně poukazuje na nesmyslnost článku. Ke konci jsem si ale už nebyl jist, zda to opravdu myslíte ironicky. Pokud to myslíte skutečně vážně, tak Vám přeji, aby se Vaše odtržení od reality ještě o malý kousek zvětšilo (o velký už to totiž ani nejde), abyste byla kompletně ušetřena strašné trýzně žití v tom "mužském světě".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radmila Dobešová 17. 06. 2008 23:36)

18. 6. 2008 8:49 | Marta

Možná nechápu nic, jsem přece ženská, že... nekvílím a nedemonstruju. Obtížnost hledání práce s dětmi na krku beru jako nezbytnost, která mi nevyhovuje, ale bohužel s tím nic neudělám. Navíc mám zkušenosti s tím, jaké problémy způsobí náhlý odchod na mateřskou, paragrafy apod., takže chápu i zaměstnavatele. Jen opět ze zkušenosti mluvím o charakteru této společnosti, která rozděluje stále role muže ženy tradičním způsobem a nebere v potaz změnu společnosti a nároky dnešní doby na ženy
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 06. 2008 22:09)

18. 6. 2008 10:53 | Rada

Jo jo, máte pravdu. Společnost stále bere muže jako živitele rodiny a ženu jako uklízečku a kuchařku. Mně by vůbec nevadilo kdyby moje žena vydělávala podstatně více než já. Vydělat pár tisíc, uvařit, uklidit a postarat se o děti mi přijde snazší než vydělat mnoho desítek tisíc měsíčně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marta 18. 06. 2008 08:49)

18. 6. 2008 11:46 | Simona

Přeji štěstí v hledání uklízečky, vychovatelky a služky. K Vašim příspěvkům není co dodat. Takhle 18.té století by pro dinosaura Vašeho typu byla ideální doba. Je mi líto, že jste ve svém životě nikdy nepotkal inteligentní ženu nebo že byste to nepoznal?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 18. 06. 2008 10:53)

18. 6. 2008 12:36 | Rada

Tak já napíšu že by mi nevadilo kdyby rodinu živila manželka a já bych se staral o domácnost a vy mě označíte za dinosaura. Líbí se mi na vás že nejste při myšlení omezována logikou:) Inteligentních žen jsem potkal spoustu. Průměrná inteligence žen není podle výzkumů o moc nižší než inteligence mužů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Simona 18. 06. 2008 11:46)

18. 6. 2008 12:37 | Rada

Měl jsem na mysli IQ. EQ (emoční inteligenci) mají naopak ženy v průměru vyšší než muži.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Simona 18. 06. 2008 11:46)

18. 6. 2008 14:22 | Marta

Především by se Vaše žena musela dostat na pozici, na které by těch několik desítek tisíc měsíčně dostala. Jinak mé názory jsou reakcí na mé vlastní okolí a vlastní zkušenosti, možná že ve větších městech je situace jiná. Byla jsem v situaci, kdy jsem se já ve svých pracovních záležitostech musela přizpůsobit dětem, což je přirozené, nicméně některé schůzky a termíny prostě musíte stihnout a NIKDO vám nepomůže (a nebere ani ohled).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 18. 06. 2008 10:53)

18. 6. 2008 15:33 | Rada

"Především by se Vaše žena musela dostat na pozici, na které by těch několik desítek tisíc měsíčně dostala."
Což považujete za nemožné / velmi obtížné neboť ženy jsou v kariérním postupu diskriminované že? Existuje nějaký dostatečně průkazný výzkum zaměřený na diskriminaci žen při kariérním postupu?
Muži jsou také diskriminovaní. Ne zrovna ojediněle se vyskytují inzeráty ve kterých hledají asistentku / sekretářku / kuchařku apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marta 18. 06. 2008 14:22)

18. 6. 2008 16:10 | cosmoskaa

Dovolte mi reagovat...a vy by jste sel delat sekretarku/kucharku atd? :o) urcite ne...
Dovolte mi rici, ze jako muz se tezko nekdy setkate s otazkami typu-co planujte v blizke budoucnosti/po dokonceni studii/kde se vidite po nekolika letech a je vam jasne, ze se mysli vase materska... Ze ve veku kolem 30cca +/- uz vas radeji ani nikam nevezmou ( bezdetnou), protoze jste podezrely duh, nebo na dobu urcitou... Myslim, Jezevce, ze tech diskriminaci ohledne zen je mnohem vice. Vratit se po materske do prace...naco "nekoho takoveho brat" kdyz budete mit porad nemocne deti atd...
Nejsem ufnukany ukrivdenec. Na svou praci ani plat si nestezuju, ale vidim to realisticky...Zeptejte se jakekoliv zeny a rekne vam pribehy ze zivota z pohovoru a zamestnani a uvidite, ze to neni vymysl - ale fakt.
Musim, ale priznat, ze to byl jeden z duvodu meho odchodu z predchoziho pusobiste. Kdy kolega na stejne pozici, stejnymi zkusenostmi, mene schopnostmi a horsimi vysledky mel vyssi plat a byl mu navysovan. Kdyz jsem si zadala o navyseni - tak k nemu nedoslo a tak jsem proste odesla....
pekny den vsem
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 18. 06. 2008 15:33)

18. 6. 2008 16:14 | cosmoskaa

vidite a mne jako zene prijde jednodussi vydelat ty penize :o) zkuste si nekdy starat se cely den o pujcene dite, anatoz o to vase...co bych dala za to kdyby manzel rodil za mne.... takhle to budu muset nekdy udelat ja...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 18. 06. 2008 10:53)

18. 6. 2008 17:20 | Marta

Nikdy jsem netvrdila, že žena není schopná dosáhnout plat několika desítek tisíc měsíčně (když budu hodně sarkastická - může to být i plat 20000,-). Jen tvrdím, že zaměstnavatel zohledňuje při výběru fakt, že žena bude mít paragrafy nebo odejde na MD a on bude muset nějak tuto chybějící sílu nahradit - což je také logické a samozřejmé. Z vlastní zkušenosti - žena musí stíhat termíny i děti. Co mi chybí v tomto státě, je zkrácený pracovní úvazek - proč neexistuje třeba na jednu pozici dvě zaměstnankyně, které se navzájem mohou nahradit - i když v některých provozech to nejde. Nicméně jakýkoliv dotaz při konkursech na zkrácený úvazek znamenal ukončení pohovoru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 18. 06. 2008 15:33)

18. 6. 2008 21:57 | Rada

Nešel bych dělat sekretářku ale sekretáře a kuchaře, ne kuchařku. Kuchaře dělat bohužel nemohu neboť nejsem vyučený kuchař a vařit umím velmi mizerně. Na to kde se vidím za dva roky nebo za pět let jsem byl tázaný a nenapadlo mě že by tím mohli myslet rodičovskou dovolenou:) Moje nadřízená je méně schopná než já (bere samozřejmě vyšší plat) a diskriminaci v tom nevidím. Netvrdím, že diskriminace žen neexistuje, myslím si ale že ženy příliš mnoho svých neúspěchů svádí na diskriminaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (cosmoskaa 18. 06. 2008 16:10)

18. 6. 2008 22:01 | Rada

Dvě zaměstnankyně, které se vzájemně doplňují (buď je doma jedna nebo druhá - kvůli nemoci dětí, nemoci své nebo na dovolené), to si moc nedovedu představit. Nicméně souhlasím s vámi v tom, že zkrácený pracovní úvazek je u nás využíván nedostatečně a to ke škodě zaměstnanců i zaměstnavatelů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marta 18. 06. 2008 17:20)

2. 1. 2009 12:46 | Radmila

Jsem ráda, že se někdo těmito věcmi zabývá. V Česku je to zařízeno tak , že ženy mají na rozdíl od mužů dvě směny (muži si sami smějí rozhodnout, do jaké míry se druhé směny zúčastní), přičemž směna v domácnosti je neplacená, ale ženám ubírá síly i čas. To je jeden z důvodů, proč ženy pak na svou práci pro rodinu v zaměstnání doplácejí a výsledkem je, že v důsledku toho, že celkem odvedou více práce - méně vydělají. Ale i když si vůbec neodpočinou a snaží se pečovat o rodinu a zároveň v zaměstnání udržet s muži krok, mají smůlu, neboť obory, ve kterých pracují, jsou podhodnocovány, a pokud pracují vedle mužů, podprahově působící stereotypy je diskriminují opět. Ve školství je to okaté - počty ředitelů a šéfů-mužů v poměru k ženám-šéfkám na ministerstvu MŠMT o tom jasně svědčí. Ale i mezi normálními učiteli jsou rozdíly - špatně placené, ale náročné funkce na školách, např. metodiky prevence či výchovné poradce, dělají naopak hlavně ženy. To je skutečně k zamyšlení: Když je funkce spojená s pěkným příjmem, je v ní ve školství více mužů, když je spojená s neoceněnou dřinou, převládají ženy. Pro metodičky prevence a výchovné poradkyně nejsou peníze na to, aby se jim patřičně snížil úvazek, na takových lidech, hlavně ženách, se ve školství štípe dříví. To je nesporný fakt.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Rath

politik a kriminálník

Pavel Turek

manažer a podnikatel

David Rath
ÚSPĚŠNOST
1,25 %

z 80 duelů
×
Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
97,14 %

z 35 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splatnost, Výnos, Připojištění, aleš poklop, daňové odpočty, třetí pilíř, příspěvek zaměstnavatele, penzijní společnosti, Petr Skokan, rituální předmět, organovo, podpora podnikání, kristýna patenidisová, komerční zdravotní pojištění, ekologická újma, červenec, souběh důchodů, výjimka

4AU2468, 3P42397, 7B23159, PEACE4AL, 6T58785

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK