Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 12. 6. 2008 | 9 komentářů
S růstem cen benzínu a nafty se zase začíná hovořit o hybridních autech, které jezdí na elektřinu i benzín. Jejich větší rozvoj se dá podle expertů čekat, až se budou moci baterie nabíjet přímo ze zásuvek. Otázka zní, co by to udělalo s cenou elektřiny.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 6. 2008 9:39, Synergid

Jenže nezapomínej, že je snazší postavit jadernou elektrárnu, než najít nové ložisko ropy. V elektromobilech vidím budoucnost, sám o jeho koupi uvažuji a realizaci vidím tak do 5ti let. Jakmile překonají technické problémy, že elektromotor má malý výkon, případně lepší výdrž baterie či snazší dobíjení baterie, pak to bude doslova hybrid-boom. A ten na sebe nenechá dlouho čekat.

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (XXL 12. 06. 2008 05:20)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

12. 6. 2008 0:24 | jezevec

Co by to udělalo s cenou elektřiny? V době kdy cena každoročně roste o dvojnásobek inflace, a díky zeleným bezmozkům se nestaví nové zdroje? Zkusim hádat . . . . .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2008 5:20 | XXL

Autor si musí uvědomit že do USA se dováží tak 11mil barelů ropy denně. To je ekvivalent tak ekvivalent tak 300 Temelínů (ve skutečnosti tak 2x tolik). Takže nahradit ropu elektřinou je v následujích 100letech prakticky nemožné protože by se muselo postavit nekolik tisíc Jaderných elektráren a na to svět nemá kapacity.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2008 8:07 | Honza

Ono ta uvaha ale není tak prostá. Co by tak asi udělal takový výpadek (přebytek) ropy s její cenou ? Největší problém přechodu části zejména městské dopravy na elektro není dnes technické řešení ani nedostatek elektřiny, resp. případně navýšení její ceny, ale výpadek spořební daně pro stát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2008 9:39 | Synergid

Jenže nezapomínej, že je snazší postavit jadernou elektrárnu, než najít nové ložisko ropy. V elektromobilech vidím budoucnost, sám o jeho koupi uvažuji a realizaci vidím tak do 5ti let. Jakmile překonají technické problémy, že elektromotor má malý výkon, případně lepší výdrž baterie či snazší dobíjení baterie, pak to bude doslova hybrid-boom. A ten na sebe nenechá dlouho čekat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (XXL 12. 06. 2008 05:20)

12. 6. 2008 10:49 | XXL

No to bych netvrdil viz. dostavění Temelínu :D
Když už náhradu tak vodíkovou ekonomiku. Protože elektřina má obrovskou nevýhodu nelze skladovat. Díky tomu a faktu že jaderné elektrárny nelze po straně výkonu flexibilně regulovat. Je vodík rovněž vyráběný v JE ale jako další produkt při výrobě elektřiny schudnější cesta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Synergid 12. 06. 2008 09:39)

12. 6. 2008 23:24 | Pavel

Hybridy nejsou řešením. Především je výroba i následná likvidace baterií doslova ekologickou pohromou a jejich použití v masovém měřítku katastrofou. Váha vozu pak roste a tím i spotřeba energie. Dnešní hybrid spolkne víc benzinu než výrobky z Kolína. Jediné řešení je rozmanitost. Autobusy a větší káry na zemní plyn. Osobní doprava se musí přiblížit k lehkým vozům a městské káry mohou být na elektriku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Synergid 12. 06. 2008 09:39)

12. 6. 2008 23:30 | JIrik H

Není pravda. Akumulátory z hybridů jsou recyklovatelné. O problémech hovoří pouze německé automobilky, které jsou v těchto technologiích sto let za opicemi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 12. 06. 2008 23:24)

18. 8. 2012 4:00 | EKOLO

Údaje jsou zavádějící a matoucí. Dnes existují baterie, která dovolí ujet v běžném provozu přes 500 i tisíc km na jedno nabití. Takové auto vlastním. Autor počítá s ročním nájezdem téměř 40 tisíc km. To ale vozidlo "do města"neujede Dnešní produkce činí přes 80 TWh. Mě vychází cca 3% a ne šestina. I kdyby se nahradila veškerá doprava elektromobily, bude to činit zhuba 10% vyrobené energie, kterou bychom nemusely vyvézt a nemuseli bychom dovážet ropu skoro vůbec. www.elektromobily-os.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 8. 2012 15:50 | Gabriel Pleska

Článek je především čtyři roky starý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (EKOLO 18. 08. 2012 04:00)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Volopich

podnikatel

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Daniel Volopich
ÚSPĚŠNOST
28,57 %

z 7 duelů
×
Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
88,10 %

z 42 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Průměrné roční náklady, Rozptyl, Podílový fond, marta nováková, bankovnictví, banky, paušální daň, petr mach, eKonto Flexi, rýže, CAPE, rčení, vývoz elektřiny, lokální německé burzy, státní služba, přehlášení, Pakt růstu a stability, zbrojní dodávky

007S0JAK, 8T62491, 8T62491, 8B84344, 8S21068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK