Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 20. 5. 2008 | 19 komentářů
S léky se přestává plýtvat. Pro paralen na recept se již k lékaři vůbec nechodí, levné léky se nakupují bez předpisu. Ve veřejné zdravotní kase je víc peněz na léčení lidí v nemocnicích.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 5. 2008 12:05, vladislav

Je dobře že se zavedly poplatky, statistika spotřeby léků je skvělá myšlenka a je nutno ji razantně zveřejňovat. Ještě bych doplnil finanční postih lékařů a ústavů kteří předepisují neůměrné množství drahých dovozových léků
jestliže je prokazatelně stejně efektivní lék místní. Odstraní se tím úplatkářství a korupce v distribuci léčiv.
Proslýchá se vystudovaní lékaři kteří pracují pro distribuční organizace jsou placení lépe než skuteční praktici.
To se mi zdá absurdní plýtvání znalostmi v nesprávném směru.

Reagovat

 

+39
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 5. 2008 13:51, Klárka

Vše je v pořádku, jen si myslím, že důchodci by měli být od poplatků osvobození, rovněž děti. Jinak, nedělám si iluze o tom, že ušetřené prostředky se nahrnou tam, kde je jích nejvíce potřeba.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

20. 5. 2008 9:15 | Mayha

Ano, je dobře, že regulační poplatky odrazují pacienty od nákupu levných léků prostřednictvím receptu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 10:33 | MoB

A taky je dobře, že to nutí lidi neplýtvat léky.
Ovšem nejlepší je, že ve zdravotnictví zůstává více peněz pro ty opravdu nemocné - paralen si koupí každý, ale léčba rakoviny a podobných těžkých nemocí je mimo možnosti prakticky všech lidí a především sem by měl být napřen ten solidární aspekt zdravotního systému.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 11:11 | Jaromír

Já spíš oceňuji uvolnění ordinací. Celý život totiž pozoruji, že nejstarší část populace si do všech ordinací chodí "pokecat", a kdo má pak čekat...

Je mi líto, že důchodci asi nemají kamarády a nebo nezajdou za odborníky, kteří by jím ulevili od jejich psychologických problémů, ale nemůžou to řešit tak, že na půl hodiny každý obsadí oční ambulanci, kde pak vykládají svůj životní příběh (jsem opakovaně zažil).

Já osobně se vždy snažím u lékaře vyřešit svůj problém a jít, a jsem rád, že tyto poplatky to "naznačí" ostatním lidem, a je jedno, jestli jsou mladí a nebo staří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 12:05 | vladislav

Je dobře že se zavedly poplatky, statistika spotřeby léků je skvělá myšlenka a je nutno ji razantně zveřejňovat. Ještě bych doplnil finanční postih lékařů a ústavů kteří předepisují neůměrné množství drahých dovozových léků jestliže je prokazatelně stejně efektivní lék místní. Odstraní se tím úplatkářství a korupce v distribuci léčiv. Proslýchá se vystudovaní lékaři kteří pracují pro distribuční organizace jsou placení lépe než skuteční praktici. To se mi zdá absurdní plýtvání znalostmi v nesprávném směru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 12:07 | Pierre

Asi to tak bude. Otec je ZTP/P a pravidelně s ním jezdím na kontroly. Před zavedením poplatků jsem ho odvezl na kontrolu i s matkou, která tam s ním čekala, a já čekal na telefonu, neboť jsem si odjel na 2-4 hodiny do práce. Po zavedení poplatků čekáme maximálně 30 minut, nikam nemusím odjíždět. Celá ta hysterie kolem poplatků je trapná, Rathovy argumenty zralé na další "mackovky".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaromír 20. 05. 2008 11:11)

20. 5. 2008 13:07 | MIke

Chvalim ministerstvo zdravotnictvi za tento krok. Konecne delaji neco co dava smysl bez ohledu na to, ze jim diky temto nepopularnim, ale uzitecnym krokum klesaji volebni preference u urcite skupiny lidi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 13:51 | Klárka

Vše je v pořádku, jen si myslím, že důchodci by měli být od poplatků osvobození, rovněž děti. Jinak, nedělám si iluze o tom, že ušetřené prostředky se nahrnou tam, kde je jích nejvíce potřeba.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 14:19 | Pavel

Hm, takže osvobodit právě ty, kteří mají na zbytečném zatěžování zdravotnictví největší podíl a kvůli nimž vlastně byly poplatky zavedeny? Má to logiku?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Klárka 20. 05. 2008 13:51)

20. 5. 2008 15:44 | ss

zajímavé, že na novinky.cz tuto zprávu všichni poplivou, protože znamenala v určité oblasti dobrý postup (ne ve všem souhlasím s poplatkem - zejména nesouhlasím s tím, kde končí). osobně jsem za návštěvy u lékaře a léky za své dvě deti zaplatil asi za tři měsíce okolo 1500 až 2000 kč (nelituji jich - zdraví dětí nezaplatím nijak, vážím si toho, že jsou zdravé). onemocnění vzniklo jako důsledek očkovacích aktivit naplánovaných ošetřujícím lékařem, ovšem (jak pravila zdravotní sestra, když manželka byla u lékaře asi podesáté) ona dávka prý jaksi nebyla "košer", tak se všem dětem rozhodila imunita....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 15:47 | oo

Raht je komouš jak vyšitý, a kdyby rozdávali ostatní třeba zlatá prasata a pečené holuby, stejně se mu to nebude líbit. on je tak ješitný, že ho ukojí jen jím zastávaná despotická a nikým nedotknutelná funkce.... tipoval bych ho na prezidenta EU s právem veta... to by pak byla veškerá jeho rozhodnutí "in"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pierre 20. 05. 2008 12:07)

20. 5. 2008 16:46 | Jára

Konečně normální diskuze. Poplatkům fandím, ale mrzí mě kolik negace se snáší na jejich stvořitele. Jejich dopat bude pozitivní na celé zdravotnictví, ale moc hlasů jim to nepřinese, protože spousta lidí nechce pochopit problematiku zdravotnictví. Jen děti do 12 let a důchodce bych osvobodil, ale s tím se asi časem počítá. Nechápu lidi v produktivním věku, kteří poplatky odsuzují a každý den si jsou schopni koupit krabičku cigaret za 60 - 70 kč:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 18:49 | Trochu mimo poplatky

Nedávno jsem navštívil po delší době svého praktika, který ještě před pár lety docela fandil tehdejšímu ministru Rathovi. Nyní se děsí 1. července 2008, odkdy se budou znovu proplácet první 3 dny nemocenské. Prý se mu zase nahrnou do ordinace lidi, kterým se nechce pracovat. Prý bych nevěřil, kolik "zaměstnanců" před zrušením 3 placených dnů nemocenské k němu chodilo i 4x týdně, jen aby nemuseli do práce a neustále otravovali, aby jim něco našel a poslal je na neschopenku. Tohle všechno zmizelo a nejspíš se to zase vrátí. Ale třeba to ty poplatky dokáží aspoň trochu omezit - 4x týdně platit 30 kč může přece jen někoho odradit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

20. 5. 2008 22:45 | jezevec

Důchodcům by NEMĚL být poplatek paušálně odpouštěn. Mezi důchodci jsou i staří bolševici s opulentními důchody a novodobí rentiéři s více než dostatečným příjmem, a většina důchodců má lepší ekonomickou úroveň než mladé rodiny s dětmi - neexistuje důvod dotovat důchodce jen proto že pobírají důchod, případná dávka musí být ADRESNÁ a řeší jí m.j. zákon č 111 o hmotné nouzi (dle kterého může být chudý důchodce poplatků zproštěn) (prokáže-li ovšem skutečnou nouzi, ne že nemá na biftek). Jinak děti neplati NIC, za děti platí RODIČE - a u nich to platí zrovna tak. Nevidím důvod dotovat topolánkovi jeho topolánče, junior topolánek má dostatečně bohaté rodiče aby za něj zatáhli třicku, a taktéž drtivá většina populace. Který rodič nemá třicetikorunu, na to tu máme sociální síť. Chleba za třicet korun taky platí všichni stejnou cenu, a dotaci dostávají jen potřební.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

21. 5. 2008 9:29 | MoB

Naprostý souhlas s jezevcem, lidi si tu přečasto pletou zdravotnictví a sociální záchrannou síť. Jedno od druhého je nutno oddělit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 20. 05. 2008 22:45)

21. 5. 2008 9:48 | Jana

Souhlasím s tím, že poplatky jsou prospěšné hlavně v tom, že se opravdu neplní ordinace simulanty. Sama mám obvodního lékaře, u kterého jsem musela čekat dvě, tři hodiny, než jsem se vůbec dostala na řadu. Po zavedení poplatků jsem šla na řadu do 10ti minut a bylo to super. Jak je to s neplacením 1. tří dnů nemocenské, řekla bych, že na druhou stranu, tyto dny nemoci jsou ty nejhorší, potom už je člověku i líp (samozřejmě bavím se o chřipce a podobných ne vážných nemocech...), takže nevím, jestli bych souhlasila s tím, aby nebyly placené. Nicméně když jdu k lékaři, tak si stejně neschopenku napsat nenechávám, ale chodím do práce s antibiotiky. Na druhou stranu to, že tyto dny nejsou placené, opravdu odradí simulanty a další nemakačenky, kteří akorát potřebují sockovat zadlužený stát. Všechno má své pro a proti a bohužel poplatky berou všichni spíše negativně...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

21. 5. 2008 10:39 | Mayha

Souhlasím se zavedením poplatků, ale chápu i jejich odpůrce, protože jejich zavedení bylo hrozně nešikovné. Především, když se řeklo, že mají uspořit peníze z pojištění, měly být příjmem pojišťoven. A pokud už jsou příjmem lékařů a zdravotnických zařízení, pak je perverzní, když pojišťovny po lékařích vymáhají jejich vybírání - ačkoliv to není jejich příjem. (Je to stejně postavené na hlavu, jako kdyby pražský magistrát nutil taxikáře, aby vybírali od turistů víc do svých kapes, přičemž město by z toho nic nemělo.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

21. 5. 2008 13:04 | Pavel

Jestli ono to nebude tím, že hlavním cílem těch poplatků je omezit cvrkot v ordinacích a tím snížit výdaje pojišťoven (a současně snížit příjmy těch ordinací). Ponechání poplatků ordinacím pak může být snahou výpadek příjmů kompensovat.
Všimněte si, že ač jsou poplatky příjmem lékařů, přesto dělají lékaři všechno pro to, aby vybírání poplatků bylo pro pacienty co nejnepříjemnější, a tím dosáhli naštvání davů s následným zrušením poplatků.
Když jsem před zavedením poplatků podstoupil nějaký placený zákrok, tak doktor napřed provedl zákrok, pak jsem u něj zaplatil hotově, sestra mi vydal pokladní doklad, vše bylo v klidu a s úsměvem. Dne si musím sehnad drobáky do automatu, někde v areálu nemocnice najít automat vydávající potvrzení, bez něj mě ani nepustí ke dveřím ordinace. Proč to nejde jako dřív?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mayha 21. 05. 2008 10:39)

18. 12. 2008 19:14 | Ladic

30 kaček dostane praktický lékař a nechá si je jako příjem. Současně je mu však snížena kapitační platba, takže má ve výsledku zjednodušeně stejně. Zdravotní pojišťovně však tato částka zůstane k dipozici a místo placení Paralenů a spol. právě na př. na tu chemoterapii potřebným pacientům. V nemocnici si poplatky nechávají na investice do zařízení atd. Lékárníci si rovněž poplatek nechají, mají však současně sníženou marži na lécích, což snižuje jejich cenu. To je hodnocení touto cestou vlastně spoluúčastnit se na možnosti léčit i pacienty, vyžadující nákladné léčby.
Kapitační platba Úhrn indexovaných kapitačních paušálů za platně registrované pojištěnce zdravotní pojišťovny v daném měsíci u daného lékaře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mayha 21. 05. 2008 10:39)

5. 4. 2009 16:32 | relativ

Kde je důkaz,že se snižuje kapitační platba a v jakém poměru?A co specialisté?Ti kapitační platbu nemají?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ladic 18. 12. 2008 19:14)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Schwarzenberg

politik

Roman Šmucler

podnikatel

Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
70,91 %

z 55 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
69,57 %

z 23 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Potenciální míra růstu, Starobní penze, Burzovní obchody, andrej babiš, daň z příjmů, zdravotně postižení, výsluhy, školkovné, hanuš němeček, otcovská kvóta, převzetí, státní investice, registr ekonomických subjektů, zdravotní asistence, nemoci, Věnceslava Holubová, Milan Beranek, sirotek

3M64875, 3M64875, 7B49784, 007MERIN, 007MERIN

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK