Je dobře, že Ústavní soud zrušil neplacenou nemocenskou?

I za první tři dny nemoci musí zaměstnanci dostávat nemocenskou, rozhodl ve středu Ústavní soud. Poprvé tak zasáhnul do reformy veřejných financí. Rozhodl správně, nebo měly zůstat první dny v nemoci neplacené? Napište svůj názor a přečtěte si mínění ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 4. 2008 16:44, Wildes

Ústavní soud rozhodl nepochybně správně. V případě, že by výše daně na nemocenské pojištění byla každý měsíc propočtena na dny a o součet tří dnů by byla daň snížena, pak by to bylo vpořádku. Za současného stavu je to však sprosté okrádání lidí a neoprávněný majetkový prospěch státu, zrovna tak, jako poplatky ve zdravotnictví. Je nehumánní a v rozporu s dobrými mravy, aby stát vybíral poplatky od novorozených dětí, dětí nedonošených, nemocných, je nehumánní, aby poplatky platili studující, lidé bez práce a důchodci, kteří navíc desítky let odváděli daně důchodové, na nemocenskou, na zdravotní pojištění, kterým odchodem do důchodu klesnou příjmy v některých případech i o více, jak 60 % . Současná vláda, svým rozhodnutím donutila většinu lidí přecházet své nemoci, vždyť většina mladých je zadlužená, mají rodiny, všichni obrací každou korunu. Samozřejmě, jak můžeme očekávat pochopení , když o našich životech rozhodují lidé s měsíčními přijmy, jen ze svých politických funkcí,tak vysokými, ńa které my nedosáhneme ani za rok. Věřím, že Ústavní soud bude při rozhodování o poplatcích ve zdravotnictví repektovat Ústavu, čl.31-Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon.

+75
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 4. 2008 23:06, Gold Petr

A tak se zaměstnanci stanou ještě víc,OTROKY zaměstnavatelů!Tři dny zadarmo né,ale místo 3 dny nemocenské-3 dny vybrat dovolenou nebo neplacené volno!To bude další kšeft pro zaměstnavatelé!

-15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 45 komentářů)

24. 4. 2008 20:21 | Mirek

Jestli jsem to měl být já, tak mně je srdečně jedno kolik má kdo peněz, jen jsem chtěl poukázat na "rovnost" v oceňování nemocenské.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 19:49 | Marčus

Pokud je to zdravotní pojištění, tak ať první tři dny platí a řeší ty, kteří systém zneužívají. Pokud je to zdravotní daň, tak ať jdou do prdele.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 14:56 | Markéta

Nedoléčená nemoc zaměstnance doprovází následně měsíc.Vybrala jsem si den dovolené abych nepřišla o mzdu,avšak to nestačilo k vyléčení.Takovéto řešení nemocnosti patrně zkesluje průzkumy. nemocnost se nesnížila, lidé to řeší dovolenou, nebo oslabenou imunitou bez léčení.Snížení nemocnosti o 20 % není realita.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 14:51 | Pierre

Už je to trapné slyšet ve větách od kdejakých plačků "politici mají X× tolik peněz", "obyčejný člověk" atd. Jestlipak někdo víte, jaké platy a výhody mají ústavní soudci? Jestlipak víte, že v soukromé sféře jsou platy i několikrát vyšší než u politiků? Nemocenské pojištění by mělo být dobrovolné i u zaměstnanců. A nechť se potom pojistí jinde.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 13:57 | Mirek

Tak se tady neustále mluví o rovnosti, ale nikdo neřekne, že jsou mezi námi přece jenom rovnější. Poslanci mají nemocenskou proplácenou od prvního dne a v plné výši, tak o jaké rovnosti se tady bavíme. To že jsou flákači kteří parazitují na ostatních, není žádná novinka, a že to je zaviněno neddostatečnou kontrolou je také jisté. Pokud tohle zůstane stejné, nic se nezmění. A o ůstavním soudu se nebudu vyjadřovat. V naší republice mají všichni plnou "ústa" rovnosti, ale skutek utek, a když je třeba šetřit, tak kdopak je první na řadě? Odpovězte si sami!!!
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 12:48 | VladoZ

Je mi jedno, zda se první 3 dny nemocenské platí, nebo neplatí. Jako neťastnou vnímám argumentaci, o kterou se ústavní soudce při svém nálezu opírá: neplacená nemocenská prý porušuje rovnost práv občanů, protože postiženi jsou všichni, nejenom ti, kteří nemocenskou zneužívali. Argument, na první pohled jasný, ale při hlubším zamyšlení zvrácený: rovnost občanů, je zachována právě tím, že všichni jsou první 3 dny bez peněz. Tento princip "skupinového ošetření problému" je v legislativě naprosto běžný -všichni dostávají podporu v nezaměstnanosti v určité výši jen 3 měsíce, nejenom ti, kterým se nechce do práce. Všichni platí poplatek u lékaře-nejenom ti, kteří zdravotnické služby zneužívají, všichni, kdo jezdíme autem, musíme platit povinné ručení motorových vozidel, nejenom ti, kdož bourají, všichni taky platíme recyklační poplatek v ceně elektroniky, nejenom ti, kteří vysloužilé spotřebiče hází do příkopu u silnice. No a taky všichni z daní přispíváme na školky a školy, i ti bezdětní a takdále atak podobně. Bez ohledu na závěr soudu-z argumentace čiší zaujatost a osobní předpojatost-pro Ústavní soud je to ostuda.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 12:08 | Jak je to doopravdy

Tady se neustále hovoří o prvních třech dench jako nejdůležitějších ... s tím nelze než souhlasit. Ale je to tak, že když dostanete alespoň něco (předchozích 25% byl stejný výsměch, jako současná 0), tak si nemocenskou vezmete a budete spokojená ? Když tuto almužnu nedostanete, tak Vás to natolik "rozhodí", že půjdete do práce (případně si vezmete dovolenou, náhradní volno ...) ? Možná ano, ale mnoho lidí to řešilo "náhradní metodou" i dříve (a to nikdo u ústavního soudu neřešil), a zajímalo by mě, jak se to nyní změnilo .
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 12:04 | Tomáš

Nechápu lidi,kteří nesouhlasí s rozhodnutím ústavního soudu.Jste normální???Když budete nachlazení a mít horečku,neschopen práce zhruba 5 dní,dovolenou už mít nebudete,budete první 3 dny doma zadarmo??? Měli by jste přemýšlet a ne plácat hlouposti. A je to jako jakékoliv jiné pojištění,a když ho platím tak ať se stará ten,komu ho platím.Ať si vláda zlepší kontrolní orgány na ty,co nemocenskou zneužívají.Jsou lidé,kteří marodí 2 měsíce s ničím a kontrola jim nepřijde ani jednou.Nevím,proč by za tyto lidi měli pykat všichni.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 11:23

Protoze ten system stoji na tom, ze davka ma velmi nizky strop, zato platba velmi vysoky, takze lidi s vyssimi prijmy davaji vetsinu castky naprosto za nic a na jejich penezich to stoji. Kdyby to nebylo povinne, tito lide by si zaridili pojisteni jinak a lide s nizsimi prijmy by to neutahli pokud by meli platit co spotrebuji.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 11:07 | V.Mlich

Jako zivnostnik vyuzivam moznost neucastnit se tohoto pofiderniho 'pojisteni' a podivuji se nad tim, ze pro zamestnance je to povinne. Proc taky nemaji svobodu volby? To je podle mne protiustavni, a ne nejake technicke detaily, za ktery den kolik. Akorat je tu nebezpeci, ze kdyz se to bude moc pripominat, naridi to i zivnostnikum :-(
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 11:03 | Jana M.

Domnívám se, že nedostávat nemocenskou, pokud si každý platí zdravotní a sociální pojištění, je ohavnost. Politikům, kteří mají nejméně 3x, 4x vyšší platy než obyčejný občan, který nedosahuje ani průměrné mzdy (té dosahuje možná tak po sečtení dvou platů), to jistě nevadilo. Navíc první tři dny nemoci jsou vždycky ty nejhorší... Nicméně - pokud odvádím státu zdravotní a sociální pojištění, chci být v případě nemoci zajištěna. Pokud se to politikům nelíbí, ať zruší zdravotní a sociální pojištění, každý se sám připojistí a podle toho mu bude poskytována zdravotní péče...
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 10:44 | MarBen

"Myslím si, že tato reforma vedla prostě k tomu, aby člověk zůstal doma déle" Z čeho, tak usuzujete?
Osobně jsem odpůrcem reforem, kterými nás "oblažila" současná vláda, ale vše je potřeba probírat s chladnou hlavou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 10:35 | Kája

Citace / 24.04.2008 10:26

Milý-á daan, až budeš jednou marodit a bude tě bolet celé tělo nebo až tě nedejbože potká nějaká dlouhodobá nebo těžká nemoc, vzpomeň si, že také patříš mezi ty lidi, které nazýváš flákači. Přeju hlavně hodně zdraví

Souhlasím s daan. Když budu vážně marodit. bude to déle než 3 dny, takže mi stávající úprava opravdu nevadila. Váženě a dlouhodobě nemocných se totiž dotkla jenom okrajově.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 10:26

Milý-á daan, až budeš jednou marodit a bude tě bolet celé tělo nebo až tě nedejbože potká nějaká dlouhodobá nebo těžká nemoc, vzpomeň si, že také patříš mezi ty lidi, které nazýváš flákači. Přeju hlavně hodně zdraví
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 10:19 | Nováková Petra

No, tak jsem si přečetla názory a některé mě fakt udivily. Sama si myslím, že je dobře, že obyčejný člověk má ještě v našen státě zastání a že ten náš ústavní soud k něčemu máme.Nezáleží mi ani tak na tom, kolik se bude dostávat peněz, ale mám radost, že konečně zvítězil zdravý rozum . Často nemarodím a když už mě něco potká, tak proč si brát dovolenou, ta je na odpočinek a ne na nemoc. Myslím si, že tato reforma vedla prostě k tomu, aby člověk zůstal doma déle a ne aby se vracel do práce co nejdřívea znevýhodňoval lidi, kteří marodí doopravdy. Naši páni prostě vymysleli další způsob, jak se zbavit budoucích důchodců, protože stálé přecházení nemocí, (jako chřipka , angina atd.)Pro někoho nazvaných slovem flákačství vede pouze k podlomenému zdraví a brzké smrti. Každý nejlépe ví, jestli marodí doopravdy, nebo jestli jen simuluje, ale tohle žádná reforma nevyřeší.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 9:47 | MarBen

O našem Ústavním soudu mám své mínění, tak zkusím jen krátce:
Pokud se tedy schválí, že první tři dny dovolené se bude platit 1%, 10%, 20% ze mzdy, tak je to ok? Předtím bylo první tři dny myslím 25%, další dny 60%, to bylo ok? Jaký je logický (ne početní rozdíl) mezi 0%, 1% a 25% pro první tři dny?
Dle mého je toto rozhodnutí zcela nelogické a jen potvrzuje mé přesvědčení v jakém kocourkově se nacházíme.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 9:41 | Znojemská J.

pletete si dávky nemocenská je hrazena ze sociálního pojištění a jesli se přesune zdravotní pojištění do komerční sféry tak je devadesát procetn lidí ve věku kolem 40let bez pojištění .Jestli nevěříte tak se zkuste pojistit u pojišťovny ZDRAVí tenhle produkt na trhu je ale kromě miminek dotazníkem nikdo neprojde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2008 9:26 | daan

z toho je vidět koho ČSSD zastupuje - flákače
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 9:15 | To je sporné

Já jsem si nemocenskou nebral ani předtím, takže se nic nezměnilo. Osobně znám spoustu lidí, kteří to i dříve praktikovali obdobně. Jestli dostene za první 3 dny nějakou almužnu nebo nic, není v tomto případě ten rozhodující faktor. Moc nevěřím tomu, že za předchozích podmínek si někdo bral nemocenskou a nyní když dostane o to VELKÉ NIC méně si najednou bude brát dovolenou.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2008 8:59 | jarda

Domívám se, že nejlepší by bylo, řešit pojištění v rámci komerčních pojišťoven, včetně zdravotního. Povinně odvádět pouze solidární dávku např. 1% z platu. Pak by nebylo nutné řešit ,zda souhlasím či ne, ale záleželo by na každém, jak si vyjedná pojištění a na co. Pokud platím státu pojištění, tak ať i on plní to, na co si platím. Jinak by to mohlo dopadnout i tak, že první tři dny dovolené se nebudou proplácet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Ševčík

ekonom

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services