Jak chce Nečas přimět dlouhodobě nezaměstnané k práci

Vláda schválila návrh ministra práce a sociálních věcí Petra Nečase zkrátit dobu podpory v nezaměstnanosti o jeden měsíc a změnit i její výši. Nyní ho projednávají poslanci. Pokud ho schválí a přidají se k nim i senátoři a prezident, začne platit od roku 2009.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 4. 2008 13:06, Kutil

Tak bezte pracovat do Prahy, kde bere dobra ucetni 40 tisic hrubeho a vyse.

Zobrazit celé vlákno

+78
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 4. 2008 19:00, Marta 52 let

Od Nečase je sprosté, krátit podporu lidem, kteří jsou tzv, přestárlí. Mám VŠ, obor zemědělské inženýrství. Kdy´ž jsem přišla o práci nechtěla jsem být nikomu na obtíž. Na pracáku mi řekli, že pro moji kvalifikaci nic nemají. Hledala jsem si sama, nevadilo by mi dělat ani prodavačku v butiku. Jenže na mě chtěli fotku a CV a nakonec přijali asi 20 letou dívku, stejně tak to dopadlo, když jsem chtěla dělat pokladní v divadle. Co na to pan ministr?

-26
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

12. 12. 2010 10:23 | Petr

P Nečas ať drží hu..,Mě je 59roků,jsem přes 1rok bez práce,práci sháním ale v tomhle věku o Vás nikdo nestojí.Tak ať se p.Nečasovi vtý hlavě rozsvítí,jest-li se tam ještě může něco rozsvítit!!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2008 11:32 | Adélka

Jsem absolvent Střední školy a vzhledem k povinné letní praxi jsem byla práce aktivní už od patnácti let. Dnes je mi 21 let a právě úřad práce mi pomohl najít lepší práci. Byla jsem v evidenci půl roku,ale běhěm té doby jsem pracovala brigádně na dohodu o provedené práci. Záleží opravdu na každém,ale mě to bylo nepříjemné být v evidenci.Někdo jen tak sedí s rukama složenýma v klíně a čeká co mu tam spadne. Je pravda,že starší lidé to nemají jednoduché si tu práci sehnat,ale kdo to má dnes jednoduché?Jsem pro zkrácení doby výplaty podpory v nezaměstnanosti.Znám mnoho povalečů,kteří toho zneužívají.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 4. 2008 10:28 | Jirka

Stádo bude propagovat, že potřeby jednotlivce by měly jít do pozadí ve prospěch mnoha. Namluví vám, že je vaší zodpovědností, abyste se starali o ty, kteří mají méně štěstí. Zní to velice nevinně, nebo? Dobrá, tak se na to podívejme … Více zde: http://cintamani.cz/randy/podpora.htm
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 4. 2008 16:27 | comment

Což ale nic nemění na tom, že když jsem nezaměstnaný, tak od státu peníze dostávám. Doporučuji přečíst příspěvek 15.04.2008 14:39, Petr , což je evidentně nějaký jiný Petr, protože názory se diametrálně liší.
+76
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2008 1:25 | Pik

Např. min. pro práci ve státním existuje pozitivní diskriminace a to také není dobře = proč by např. někdo měl mít dobré místo ve státním aparátu jen proto, že např. před 30 ti lety získal VŠ vzdělání a např. jiný, který v té době VŠ vzdělání z kádrových důvodů nemohl získat a přesto umí a zná více než ten co to dobré místo ve státním má. Jsem pro, aby existovaly nějaké k danému zaměstnání konkrétní testy schopností a dovedností a každých pět let se dělala nová výběrová řízení (tedy ten co tam dělá a chce-li to zaměstnání mít i nadále se také musí přihlásit do výběrového řízení, které je vypsáno na jeho místo a rozhodne se dle toho kdo vyhraje) a zrušily se platové třídy (člověk by měl být placen za odvedenou práci a ne za svůj stupeň kvalifikace a v internetově elektronické čipové době se dá lehce ohlídat kdo jakou činnost v zaměstnání odvedl a zpětně se to dá dohledat) .

Citace - JirkaZ / 15.04.2008 23:44

Ano, nenechte se diskriminovat. Údaje neuvádějte, běžte na pohovor, kde personalista Váš vzhled stejně uvidí a věk odhadne. Dopadne to naprosto stejně, jak když se necháte diskriminovat - s tím rozdílem, že jste absolvovala zbytečnou cestu na pohovor.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 23:44 | JirkaZ

Ano, nenechte se diskriminovat. Údaje neuvádějte, běžte na pohovor, kde personalista Váš vzhled stejně uvidí a věk odhadne. Dopadne to naprosto stejně, jak když se necháte diskriminovat - s tím rozdílem, že jste absolvovala zbytečnou cestu na pohovor.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 19:50

Fotografie i datum narození na Vašem CV - jsou diskriminační údaje ! Doporučuji oboje vynechat, upravit podobně i léta praxe a na osobním pohovoru přesvědčit osobním šarmem :o)
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 19:26 | Jarmila

Kdesi jsem četla, že systém sociálního a důchodového pojištění existuje nějakých 150 let a žádné generaci se zatím nepodařilo čerpat za těch podmínek, za kterých si na důchod spořila. Všichni pořád dělají reformy a systém neustále mění. Lze tedy celkem důvodně předpokládat, že generace, která do systému teprve vstupuje, zažije za dobu povinného spoření alespoň 4 změny. Já už zažila dvě a určitě ještě nějaké přijdou.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 19:00 | Marta 52 let

Od Nečase je sprosté, krátit podporu lidem, kteří jsou tzv, přestárlí. Mám VŠ, obor zemědělské inženýrství. Kdy´ž jsem přišla o práci nechtěla jsem být nikomu na obtíž. Na pracáku mi řekli, že pro moji kvalifikaci nic nemají. Hledala jsem si sama, nevadilo by mi dělat ani prodavačku v butiku. Jenže na mě chtěli fotku a CV a nakonec přijali asi 20 letou dívku, stejně tak to dopadlo, když jsem chtěla dělat pokladní v divadle. Co na to pan ministr?
-26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2008 17:07 | Jarmila

Klidně ať si ty úřady práce existují. Ale měly by taky trochu hýbat zadkem. Takhle jsou jen místem evidence nezaměstnancých a výplaty podpor. Když ale mají někoho uvolnit třeba na týden nebo 14 dní, to je keců a neuvolní, páč prý je to moc papírování. Vy si na práci musíte sehnat důchodce a nezaměstnaný se před ouřadem dloube v nose.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2008 16:37 | Nox

On ten stat "nebere" jenom proto, ze se k obcanum chova jako mafie pri vybirani vypalneho. Kdyz uz vybira dane, mel by kazdemu obcanu dat pisemnou a pravne nenapadnutelnou smlouvu, co vsechno mu za ne zajisti. Dnes se bohuzel vybiraji dane na duchody, zdravotnictvi, silnice, atd. ovsem nikdo z platcu nema zadnou jistotu, ze za ty penize nekdy neco uvidi.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 16:04 | randy

Starost o nezaměstnané a lidi v problémech se podle mně zbytečně soustřeďuje na podporu v nezaměstnanosti, případně různé dávky. A úplně se obchází problém bydlení. Může existovat nezaměstnaný nebo nepracující, který má v rodinném domku u rodiny zajištěnou komůrku nebo třeba jen postel nebo má jinak zajištěné bydlení. Potom má i jen to minimum ty 2000 na volnou spotřebu a může si poměrně vyskakovat. Pak tady jsou lidi, co třeba žijí sami v podnájmu, ti jenom na podnájem obvykle utratí v podstatě téměř tolik, co činí minimální plat, takže i když pracují, jsou na tom hůře než ten nepracující v prvním případě. A když přestanou pracovat, podnájem ztrácejí a s 2000 na měsíc se stanou bezdomovci.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2008 14:39 | Petr

Úřady práce by vůbec být neměly. Je to jenom další vměšování státu do oblasti do které by se vůbec neměl montovat. Kdo práci chce ten si ji najde sám. Na období kdy práci mít nebudu si můžu předem šetřit dokud práci mám. Je nefér brát lidem z výplaty polovinu příjmu na daních a platit za to ´´vymoženosti´´ jako např. úřady práce.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2008 14:34 | Pet

Já bych zavedl ty povinné práce pro obec cca v rozsahu 20 hodin měsíčně už od 2. měsíce pobírání podpory a pak to postupně zvyšoval. Jednak by trochu zmizel ten bordel, kterej se se všude válí, druhák normální lidi hledající zaměstnání to nezabije, aspoň se protáhnou - a zároveň se vyfiltrujou ti, který považujou celý život práci za natolik podřadnou, že by se k ní nikdy nesnížili, nebo ti, kterým by to překáželo v melouchaření.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2008 13:12 | Petr

Co to meleš o dávání a nošení peněz na úřad práce. Člověk přece odvádí pojistné na nezaměstnanost. Takže nic nedostává zadarmo, podporu dostává z rezervy na kterou přispívá v době kdy pracuje. Vyspělá humánní společnost dokáže pomoci sociálně slabým, nemocným nebo lidem v nouzi. Podle tvých názorů by bylo nejlepší vrátit se raného kapitalismu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 13:06 | Kutil

Tak bezte pracovat do Prahy, kde bere dobra ucetni 40 tisic hrubeho a vyse.
+78
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 13:06 | Petr

Mám pocit, nevím, zda správný, že ve srážkách ze mzdy je i částka na zaměstnanost. Ale nevím to jistě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 12:29 | Jarmila

To Leo: nemýlím. Dneska je věk odchodu do důchodu tuším 62 let. Pro ty, co nemají odpracovaná léta (týká se mmch. nejen nemakačenků, ale i ex-vězňů, kteří v base nepracovali. Za tuto dobu se jim tak nepočítají odpracovaná léta) je 65 let. V čem bude rozdíl, když se prodlouží věk odchodu do důchodu všem na 65 let? jen v té předdůchodové agónii, kdy nenajdou práci ani ti starší, co by ještě pracovat chtěli, ale už nemají tolik fyzických sil. Důchody u těch nízkých platů nejsou zas tak převratné, aby stály za námahu chodit do práce 160 hodin/měsíc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2008 11:53 | comment

Podobné názory asi nikdy nepochopím - je to tak sprosté, že vám někdo bere jeden měsíc podpory. Uvědomujete si vůbec, že vám nikdo nic nebere, ale že vám něco dává? Že se teď prostě jen rozhodl dávat vám o měsíc méně, ale že vám pořád dává těch jedenách měsíců? Že vám někdo něco sebere budete moci začít tvrdit, až Nečas vyhlásí, že nezaměstnaní žádné sociálních dávky dostávat nebudou a ještě budou muset za každu návštěvu úřadu práce platit.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2008 11:37 | Dark

Moje zkušenosti s úřadem práce jsou spíše toho záporného charakteru. Jsem vyšší věkové kategorie a proto je velmi těžké najít práci. Chtěla jsem dělat účetnictví, jenže tam dostanou přednost slečny kolem dvaceti i když toho umějí méně než já. Práci jsem našla sama, ale na chování úřadu práce nazapomenu. Krátit podporu lidem nad padesát je normálně sprosté. Ve vládě jsou všichni v pohodě, ale když po čtyřicítce nemůžete sehnat práci tak co budou dělat ty padesátníci a výš? Vláda by se měla stydět!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Toman

advokát

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services