Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Sloupek | 2. 4. 2008 | 18 komentářů
Máte už několik let uzavřenu smlouvu o stavebním spoření? Možná přemýšlíte, jak výhodná tato investice vlastně je. Při rozhodování pomůže výpočet výnosnosti takového spoření a porovnání s jinými produkty. Tady máte návod a malou kalkulačku.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2008 21:42, Pavel

Stavebko nikam nedobíhá. Pobírat státní příspěvek (a to to tady jde) lze libovolně dlouho. Pouze nelze přespořit cílovou částku. Rezerva 50 tis. je min. na tři roky. Roční úložka +očekávaný úrok by měl být cca 18 tis. Naprostou chybou je ukončení původní a uzavření nové (nevýhodné) smlouvy dokud není CC vyčerpána.

Reagovat

 

+49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 4. 2008 23:00, JirkaZ

Kdepak, u starých smluv peníze chodí DO 3 měsíců, ve skutečnosti za pár týdnů. Spořitelny jsou rády, že se Vás zbaví.

Ale u toho zvyšování cílové částky si nejsem zdaleka jistý, že zůstanou staré podmínky. Určitě zůstanou staré podmínky pro přiznání státní podpory, ale pro úročení ? Nevím, nevím...

Reagovat

 

-25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Věroslav Fiala 02. 04. 2008 22:08)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

2. 4. 2008 6:52 | Jaromír

Před měsícem jsem svoji smlouvu z roku 2005 zrušil a navýšil tak svůj kapitál, s kterým spekuluji s akciemi.
Takže tak.
6 let, je prostě moc, to je tak pětina produktivního života, a já to už nikomu nedám.
Zvážil jsem si všechny pro a proti a prostě podle rozumu udělal to nejlepší řešení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2008 8:54 | pája

Letos mi dobíhá stavebko z roku 2003 a úplně velkou chuť ho rušit nemám, i když spořitelna už mě kontaktovala, že je třeba ho ukončit a uzavřít další smlouvu. Ale nevím, kolikrát maximálně je možno dostat státní podporu 4.500,- Kč, s letoškem to bude už šestá. Do cílové částky mám ještě rezervu asi 50.000,- Kč. Takže co když smlouvu nechám ještě další rok nebo dva běžet ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2008 9:29 | honza

jen spekulacemi můžete hravě o peníze přijít, stavebko je jistota a i přes přísnější podmínky je to stále slušná investice. Navíc spekulace s akciemi za 150.000,- z peněz za stavebko moc velký kapitál nepřinesou. Ale chápu že je to lákavé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaromír 02. 04. 2008 06:52)

2. 4. 2008 9:43 | Honza

Stavební spoření není třeba rušit, jen se nesmí přešvihnout cílová částka, pak by spořitelna další vklady (a asi i úroky) vracela zpět.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

2. 4. 2008 10:06 | Vašek

Ono záleží na obchodních podmínkách té které SS. Např. u Raiffky se nic neděje, když člověk přespoří, jen si na konci strhnou 1 % z přespořené částky. Státní podporu můžete dostat na jednu smlouvu třeba dvacetkrát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 02. 04. 2008 09:43)

2. 4. 2008 10:08 | Vašek

Můžu se zeptat, která SS to byla? To, co říkají, je kec -- chtějí Vás donutit, abyste starou smlouvu zrušil, protože je pro ně nevýhodná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

2. 4. 2008 10:47 | Rozsekni to

Maly detail: stavebko neni investice, ale sporeni.
A je to jistota, ale zaroven je to jistota nulove likvidity. Pokud Jaromir nechce dale presporovat (tzn. mit vynos max. nekde u hranice 5%, ktery bude kazdy rok s rostouci castkou klesat a navic platit poplatky za zvysovani cilove castky) a mit produkt, z nejz vytahnout penize muze trveta dva ci tri tydny, ale take cely kvartal ... tak by musel podepsat nove stavebko, tam uz je likvidita jeste horsi, nejmene 6 let z toho nic nedostane. Stavebko je pro sporeni rodicu pro deti a muze otacet treba 4 cykly za sebou. (Pripadne pro nekoho, kdo jde po uveru). Likvidni investice to rozhodne neni.
Navic uz po prvnim cyklu stale resite jednu otazku ... co s vynocem stavebka? Sporit na jedne smlouve 20 let je hloupost. Uzavrit smlouvu a otevrit muzete, ale co s penezi. Volba akcii je rozumna. Vsak penize ze stavebka nemusi byt jedine Jaromirovi, ktere do portfolia presouva.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (honza 02. 04. 2008 09:29)

2. 4. 2008 10:53 | pája

Je to Wustnerot, té paní evidentně jde o provizi z nové smlouvy, jak už to chodí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vašek 02. 04. 2008 10:08)

2. 4. 2008 12:56 | Chains

Jsem na tom uplne stejne, pockam do ledna 2009, poslu tam tolik, abych dostal jeste sedmou podporu a stavebko vypovim. Zakladal jsem na podzim 2003, takze za 5 a ctvrt roku sporeni vytahnu ze statu 7 podpor. S penezi bud poresim bydleni, nebo to jeste protocim v akcich, kde mam v soucasny dobe nekolikrat vic nez ve stavebku. Btw. nesouhlasim s nazorem nekoho zde, ze 150k je na investovani do akcii malo. Temer porad se daji najit tituly, kde je potencionalni vynos 100% - tam uz je invetovanych 150k znat. .o)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

2. 4. 2008 14:23 | Vašek

Hm, Wustenrot mi přišla být jako jedna z těch férovějších, ale ono to záleží člověk od člověka... Dík za info.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 10:53)

2. 4. 2008 21:07

Vašku, prosím Vás, víte jistě, že u Reifky si na staré smlouvě strhnou při přespoření pouze 1% z přespořené částky? Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vašek 02. 04. 2008 10:06)

2. 4. 2008 21:42 | Pavel

Stavebko nikam nedobíhá. Pobírat státní příspěvek (a to to tady jde) lze libovolně dlouho. Pouze nelze přespořit cílovou částku. Rezerva 50 tis. je min. na tři roky. Roční úložka +očekávaný úrok by měl být cca 18 tis. Naprostou chybou je ukončení původní a uzavření nové (nevýhodné) smlouvy dokud není CC vyčerpána.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

2. 4. 2008 22:08 | Věroslav Fiala

Pokud peníze potřebujete inhed,neváhejte se zrušením příliš dlouho,peníze chodí tak kolem tří měsíců od poslání výpovědi.Na starých podmínkách můžete spořit jak dlouho chcete.Je totiž umožněno zvyšovat cílovou částku,aniž byste přišli o staré podmínky.Za zvýšení cílové částky dostane poradce stejné provize jako při uzavření nové smlouvy.Takže jde o to,jestli ty peníze budete potřebovat hned nebo počkáte. Pokud byste peníze chtěli dříve, lze vypovědět smlouvu ve vázací lhůtě (5let) a příjdete pouze o zisk a podporu,kterou byste dostali v té vázací lhůtě.Peníze do 3 měsíců,takže likvidita není tak strašná,jak by se mohlo zprvu zdát..Ale je tu plno daších možností, jak se dostat k penězům v dřívější lhůtě. S pozdravem Věroslav Fiala,Liberec.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

2. 4. 2008 23:00 | JirkaZ

Kdepak, u starých smluv peníze chodí DO 3 měsíců, ve skutečnosti za pár týdnů. Spořitelny jsou rády, že se Vás zbaví.
Ale u toho zvyšování cílové částky si nejsem zdaleka jistý, že zůstanou staré podmínky. Určitě zůstanou staré podmínky pro přiznání státní podpory, ale pro úročení ? Nevím, nevím...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Věroslav Fiala 02. 04. 2008 22:08)

13. 4. 2008 23:58 | frannz

Samozřejmě,že úroky sníží ze 3% na 2 % a když k tomu člověk připočítá odměnu dealerovi pak může být rád,že dosáhne zhodnocení jako u nové smlouvy (3000,-Kč příspěvek) - jediná výhoda je ,že nemusí spořit 20000 ,-Kč/rok,ale jen 18000,-Kč. f.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JirkaZ 02. 04. 2008 23:00)

15. 4. 2008 9:39 | Mirek

Pokud nepřespoříte cílovou částku a momentálně peníze nutně nepotřebujete doporučuji nechat . Pozor na zvyšování cílové částky! V několika příspěvcích tu zaznělo že lze libovolně navyšovat podle starých podmínek ,ale na to bych opravdu nespoléhal . Vždy si přečtěte smluvní ujednání pro Vaší smlouvu . To je to ,co je psáno malým písmem a je nedílnou součástí každé smlouvy a co skoro nikdo nečte . :-)) Přeju hezký den .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pája 02. 04. 2008 08:54)

18. 4. 2008 17:13 | lukas machacek

Mam otazku. Je nejaky problem,kdyz mam otevrene tri stare smlouvy,asi 4 roky,ale nemel jsem penize, takze na kazde mam nasporeno asi 8tis? Plati ty smlouvy treba 20 let? DEKUJI
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2008 20:57 | Marie

Prosím poraďte kolik mám sama vložit na stavební spoření podle staré smlouvy z r. 2001, smlouva je nadstandart 1,6 % s úrokem 2% který se snad zvýší na 6% když nepožádám o úvěr. Mám cílovou částku 300 000,- Kč a mám strach aby jsem jí nepřekročila.
Předem děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Hampl

viceguvernér ČNB

Jan Keller

sociolog

Mojmír Hampl
ÚSPĚŠNOST
86,05 %

z 43 duelů
×
Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
5,09 %

z 216 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neplánované investice do zásob, Cenné papíry kapitálového trhu, Kvitance, brno, mobilní operátoři, operátoři, architektura, tarify, bezcenné akcie, mezinárodní den piva, fragmentace, Petr Kellner, ctp, nejlevnější účet, svobodná volba, sociální právo. sociální funkce, datový tarif, Occupy Wall Street Media

7T79873, 7T79891, 1SX1767, 7T79891, 1AZ4077

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK