Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ministerstvo spravedlnosti připravuje novelu exekutorského řádu, která počítá s většími pravomocemi soudních vymahačů dluhů. Ti by podle návrhu mohli například rozhodovat o zahájení exekuce, o kterém dnes rozhoduje soudce.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 3. 2008 11:04, Emil

Na chování nebo protiprávní jednání exekutora si nebudu moci stěžovat? takže mi můžou zabavit všechno, manželce taky a já budu psát ministrovi spravedlnosti, který se na mě vykašle. Je mi jasné, proč má spravedlnost zavázané oči, aby takovýhle zákon neviděla.

Reagovat

 

+113
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 3. 2008 9:31, jindra

Čím více pravomocí exekutoři dostanou,tím lépe.Náš právní řád má stále přehnané obavy o práva dlužníků na úkor věřitelů.Např. mi připadá absurdní,když dlužník převede finanční prostředky na manžela/manželku a je za vodou.Při rozvodu se také musí dělit.

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

18. 3. 2008 9:26 | janka

Není se co divit, když takový zákon projde, exekutorská lobby má dlouhé prsty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 9:28 | Petula

Jestli jsem to dobře pochopila, tak když se odvolám na postup exekutora, bude mou stížnost řešit zase exekutor. No to už je snad výsměch právnímu řádu, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+82
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 9:31 | jindra

Čím více pravomocí exekutoři dostanou,tím lépe.Náš právní řád má stále přehnané obavy o práva dlužníků na úkor věřitelů.Např. mi připadá absurdní,když dlužník převede finanční prostředky na manžela/manželku a je za vodou.Při rozvodu se také musí dělit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 11:04 | Emil

Na chování nebo protiprávní jednání exekutora si nebudu moci stěžovat? takže mi můžou zabavit všechno, manželce taky a já budu psát ministrovi spravedlnosti, který se na mě vykašle. Je mi jasné, proč má spravedlnost zavázané oči, aby takovýhle zákon neviděla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+113
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 12:28 | Marek

Nechci se zastávat dlužníků, ale připadá mi velice kruté, že exekutor bude moci zabavit majetek i člověku, který ne vlastní vinou přišel o práci nebo těžce onemocněl, jen proto, že třeba v žádosti špatně vyplní jednu kolonku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 13:30 | Mayha

To je opravdu tak těžké nastavit pravidla tak, aby normální exekutoři mohli pracovat a vykonávat svou činnost vůči dlužníkům a současně, aby gangsteři mezi exekutory nemohli terorizovat nevinné? Rozhodně nesouhlasím s body o imunitě a nemožnosti odvolat se k soudu!!! Všechny tyto návrhy na změnu zákona mají jedno společné - pochází od exekutorů, slouží jejich zájmům a dávají jim do rukou neomezenou moc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+65
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 15:01 | Pista

mel jsem taky tu moznost se s nima setkat a jsou to jedna pakáž zlodějská ty nehorázny odměny co si davaj za provedené ukony no proste hajzli a ani se s nima nedomluvite na nicem parchanti zajebany.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 16:22 | redy

Az exekutor zabavi tvuj majetek, protoze se domniva, ze by si u tebe mohl nejaky dluznik (clovek bydlici ve vedlejsim dome, ktereho jsi max petkrat potkal na ulici) nechat veci. Budes se na cely problem divat jinak. To co jsem napsal neni zadna fantasmagorie vycucana z prstu, ale skutecnost, ktera se stala.
Nekteri exekutori se chovaji jako prasata a vsazeji na to, ze jsou nepostizitelni. Opravdu nechapu, jak vubec nekdo muze jen pomyslet na to, ze exekutori sami o svych vykonech budou rozhodovat - zda je vykonali dle pravidel ci ne. Ten clovek musi byt na hlavu. To, je asi tak, jako kdyby ridic jedouci autem mel hodnotit sam sebe, jesli porusil nebo neporusil pravidla silnicniho provozu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jindra 18. 03. 2008 09:31)

18. 3. 2008 18:08 | Jindřich

Prozatím jsem považoval ministra spravedlnosti za rozumně uvažujícího člověka. Dnes už si nedělám iluze, když z jeho rezortu může vyjít návrh, který odporuje nejen zdravému rozumu, ale je protiprávní. Pracuji jako účetní a podle logiky návrhu, když se seknu o milion, který si strčím do kapsy, tak to bude řešit jiný účetní, se kterým se šábnu. Bezva.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+60
Líbí
Nelíbí

18. 3. 2008 19:41 | ryncak

Zcela souhlasím. Ti přiblblí ministři z ODS maji v hlavách seno. Už tak nikdo na ty mafiánské exekutory nikdo nemohl a teď chtějí být uplně "nadlidi" jak by asi řekl pan Toplánek. To je sviňárna nejhrubšího zrna. Je fakt, že někteří dlužníci, zejména ti zbohatlíci, potřebují dostat přes držku, ale aby si někteří exekutoři mohli dělat co se jim namane, tak to je síla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindřich 18. 03. 2008 18:08)

19. 3. 2008 10:05 | Eli

No asi bude opravdu lepe emigrovat cili odejit mimo CR, pac tady lidi normalne zit nemuzou. To cemu se tu rika vlada je jeden velkej bordel ne-li samotna mafie. Tady se kapitalismus bere tak, ze je nutne znicit krtka, namisto lidem pomoci. Nechapu, jak tento stat bude existovat dal, ale budoucnost tu opravdu nevidim. Nastesti je dnes hodne moznosti jinde v zahranici, a uz neni problem se sbalit a zacit jinde, kde sou normalni zakony.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2008 12:24 | Iveta

Eli, naprosto s vámi souhlasím. Žila jsem dva roky v Irsku a mohu srovnávat. Existuje tam pouze soudem nařízená exekuce a dlužník si může vyžádat posudek od sociálky, že se opravdu ocitl ve finanční tísni za kterou nemůže. V takovém případě se dá dohodnout buď postupné splácení dlužné částky nebo posunutí splácení do doby než začne zase normálně žít a pracovat. A na milionáře kteří zneužívají systém jsou tam velmi tvrdí. Prostě opačně než v Česku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eli 19. 03. 2008 10:05)

3. 5. 2008 17:02 | ALEX

Pokud nenapadneme skutečnost že dvojnásobeb penále = lichva.Dále kde pohledávka je navíšená o 100% je nutné aby soud intervenoval a za přítomnosti dlužníka a věřitele by mnělo být ustanoveno urovnání a to tak aby to bylo splnitelné z postavení dlužníka.Jinak nastává vydírání a protiprávní útisk dlužníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

25. 11. 2009 19:46 | Hana

Dobrý den,nemyslím si ,že by se měl zredukovat počet exekutorů,ale jejich pravomoce i jejich pomocníků.Jsme snad všichni lidé.Nikdo není bez viny.Je doba plná rozporů ,nezaměstnanosti,problémy narůstají.Jistě se snaží většina lidí svou situaci řešit.Poradny pro tíživé finanční problémy by jistě pomohly v každém městě.Dobrá rada nad zlato a dobrý právník- ekonom jsou poklady dnešní doby.Nevím co pořád řešíte,když jde předcházet takovým situacím což je podle mne mnohem účinější zbraň ,než soudy a exekuce to jsou již krajní situace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

25. 12. 2011 23:35 | Vladimír

Myslím si,že pokud tento stát chce dát větší moc exekutorům,tak si tento stát akorát myje ruce a nutno dodat,že tento stát už napáchal hodně škod a to schválením nepochopitelných zákonů a přesto nikdo není veden k odpovědnosti a k tomu ještě,je tento stát na huntě s prázdnou pokladnou.Ukázka dobrého hospodaření(nebo podnikání) tohoto státu.A proč né,nemáme,tak zase něco zdražíme a zase budeme mít kde brát.A myslím si,že od roku 2000 je přešlapů exekutorů až dost a kdo se tímto zabývá.Kdo řeší neoprávněné poškození lidí těmito vymahači (exekutor)??Dá se říct nikdo a jen to dát pod pokličku a stát si myje ruce a tupě na to kouká.Nebude to dlouho trvat a myslím si,že někdo veme spravedlnost do svých rukou a exekutor nebude a nebude se čemu divit,když stát je slepý a hluchý a pání poslanci když při jednání nespí,tak se hádají o své koryto.Nebude to dlouho trvat a lidem dojde trpělivost a pak bude další revoluce a né něžná.Protože člověk si dnes říká,jak vychovávat své děti? K poctivosti a vědomě z děti dělat hlupáky na celý život? Jo, schvalovat si za dveřmi své platy a různé odměny,tak to je božský život,ale pozor toto platí jim ze svých peněz a důchodů lidí a dalším generacím tento stát už důchod nedá.A proč,protože tento stát už je vybraný jak řádek brambor.Už by bylo na čase se lidi probudit a ukončit zadlužování státu a platit dluhy za špatné hospodaření tohoto státu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Bořek Šípek

designer a podnikatel

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
16,67 %

z 6 duelů
×
Bořek Šípek
ÚSPĚŠNOST
5,88 %

z 17 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřební jednotka domácnosti, Sazba P plus, Očekávaná výnosnost, pavel bělobrádek, eet, e-shopy, miloš zeman, vánoce, KB 8,00/04, realizace, expirace, tarify pro mladé, co-brandované karty, alokační poměr, back office, giovanni guidi, pokuta, peter bukov

5B24756, 4AH3531, 5E12272, 5B24756, 8B21777

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK