Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 25. 2. 2008 | 14 komentářů
Tahanice o osud daňového zvýhodnění stravenek se přesunuje na půdu parlamentu. V boji za jeho zachování se ovšem často používají nepřesné argumenty a předpoklady.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 2. 2008 0:56, HonzaH

Já jsem pro daňové úlevy na všechny činnoti, které stát podporuje nebo by mohl podporovat pro jejich příznivý vliv na prosperitu nebo život obyvatel. Odpočet z daňového základu by mohl mít každý poplatník za to, že vykonává zaměstnání - to už teď má formou slevy na dani. Zrušení stravenek by se mohlo kompenzovat jejím zvýšením. Při rovné dani je jedno, jestli je použit mechanismus odpočtu ze základu nebo slevy na dani, avšak současná úprava se superhrubou mzdou je tak pitomá a nelogická, že to někdo navrhl tak, aby naschvál lidi nasral. Když třeba dcera - studentka - si vydělá 10K na dohodu, dostane 8.500 čistého. V pořádku. Proč ale v případě, že zaměstnavatel jí chce dobrovolně platiti soc. a zdr. pojištění, tak jí to přičtou k daňovému základu a v čistém dostane o 500 míň. Stejně z toho nikdy důchod neuvidí, tak to musí zaměstnavateli rozmluvit a raději si sjednat víc menších poměrů na dohodu, ze kterých se to neplatí.

Reagovat

 

+77
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 2. 2008 14:05, Jarmila

Probůh, na co se taky diskutuje o nějakých stravenkách? Závodní stravování bylo zavedeno po 2. sv. válce, v době, kdy byly mužské pracovní síly zdecimovány nebo vybity, bylo třeba, aby do fabrik nastoupily ženské a aby se tyto pracovní síly aspoň jednou denně nadlábly. Je 60 let po válce. Doba se změnila. Jídla je dost a ve slušné kvalitě. Tak co se má kdo starat, jesli zaměstnanec jedl, kde a za kolik? Zaměstnanec má pracovat a za to dostat přiměřenou odměnu. Takovou, aby měl na dlábenec v poledne a aby uživil děti - budoucí danové poplatníky. Pokud nemá na cestu do a z práce, nemá na jídlo, nemá na bydlení a staví si ho po odpolednách svépomocí, je něco špatně. Už tu není socialismus, vážení. Dokonce 18 let, jestli jste to někdo nepotřehnul. Zvonili jsme pro zodpovědnost? Zvonili. Tak ji taky chtějme. Nebo nás bude pořád někdo kontrolovat jako malé děti? Napapal jsi se Pepíčku hezky? Nabumbal taky? A co pracovat? To teď teda budeš? Kde to proboha jsme?

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

25. 2. 2008 0:56 | HonzaH

Já jsem pro daňové úlevy na všechny činnoti, které stát podporuje nebo by mohl podporovat pro jejich příznivý vliv na prosperitu nebo život obyvatel. Odpočet z daňového základu by mohl mít každý poplatník za to, že vykonává zaměstnání - to už teď má formou slevy na dani. Zrušení stravenek by se mohlo kompenzovat jejím zvýšením. Při rovné dani je jedno, jestli je použit mechanismus odpočtu ze základu nebo slevy na dani, avšak současná úprava se superhrubou mzdou je tak pitomá a nelogická, že to někdo navrhl tak, aby naschvál lidi nasral. Když třeba dcera - studentka - si vydělá 10K na dohodu, dostane 8.500 čistého. V pořádku. Proč ale v případě, že zaměstnavatel jí chce dobrovolně platiti soc. a zdr. pojištění, tak jí to přičtou k daňovému základu a v čistém dostane o 500 míň. Stejně z toho nikdy důchod neuvidí, tak to musí zaměstnavateli rozmluvit a raději si sjednat víc menších poměrů na dohodu, ze kterých se to neplatí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+77
Líbí
Nelíbí

25. 2. 2008 1:01 | HonzaH

Na druhé straně je tu ten problém, že s penězi navíc, které by každý dostal jako slevu na dani, by mohl každý disponovat svobodněji. Mnozí by do té restaurace na oběd nezašli a koupili by si 3 rohlíky se sejrem. To se pochopitelně nelíbí stravenkové lobby a restauratérům. HDP by se určitě nesnížilo, protože zaměstnanci by ty peníze zcela jistě utratili za něco jiného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

25. 2. 2008 7:39

Mno, tak si radeji vytahnete kalkulacku a zacnete znova pocitat. Pokud ji zamestnavatel zacne navic platit k 10000 i zdrav + soc .pojisteni, tzn vyda za ni dalsi 3500, tak si tato studentka vydela o 250 KC vic nez na dohodu :-)
10000 - zdravotni 450 - socialni 800 je 8750. Zaloha na dan je 15%z13500=2025, ale sleva na dani je letos 2070/mesic a dale 335/mesic pro studenty. Tzn odvede nulovou dan a zustane ji tech 8750Kc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HonzaH 25. 02. 2008 00:56)

25. 2. 2008 8:31 | rpolasek

Ono s těmi stravenkami to je diskutabilní. Na jedné straně spousta lidí má díky těm stravenkám během práce pravidelné teplé jídlo a taky přestávku v práci, kdy musí zvednout zadek a někde na ten oběd zajít, takže to působí příznivě na jejich zdraví oproti těm, co si dřepnou někde v odpočinkové místnosti na židli a vytáhnou na oběd chleba se sádlem. Na druhé straně, kdo bude chtít šetřit, tak stejně bude pojídat ten chleba se sádlem a ty stravenky bude šetřit a hledat samoobsluhu, kde za ně nakoupí třeba toaletní papír nebo svíčky na hrob na Dušičky či prací prášek, takže ony slevy formou daňových odpisů budou zneužity. Já se přikláním k možnosti daňové zvýhodnění stravenek zrušit. Kdo se cítí na to, že přežije každodenní oběd chleba se sádlem nebo musí zrovna nějaký rok intenzívně šetřit , tak aspoň nebude něco zneužívat. A zaměstnavatelé, co mají skutečný zájem, aby jejich zaměstnanci chodili na teplý oběd, ne jenom získat něco navíc na státu, budou ty stravenky vydávat i tak, jen si budou přísněji hlídat nějaké zneužití.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

25. 2. 2008 9:54 | stuchlik

O stravenkách se pořád říká, jak je to nejrozšířenější benefit pro zaměstnance. Otázka je, jestli to firmy skutečně jako benefit vnímají, a pak by nemělo vadit odstranění daňového zvýhodnění, nebo tím jenom optimalizují daně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

25. 2. 2008 10:27 | Hanz

Tohle jsou efektivne vynalozene penize, lide se slusne naji, nemaji zaludecni vredy a vypadaji spokojene. Spokojene vypadaji i jejich zamestnavatele coz je naprosto idelani stav. Neefektivne vynalozene penize jsou dle meho nazoru napriklad miliardy vyhozene do vyrovnani s cirkvemi. Hodit 270 mld. do chrtanu cirkve v tomto bezboznem narode je luxus. A pokud to dame do souvislosti s jednoduchou matematikou a stravenkovym problem vyresime jej na 270 let dopredu:-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

25. 2. 2008 14:05 | Jarmila

Probůh, na co se taky diskutuje o nějakých stravenkách? Závodní stravování bylo zavedeno po 2. sv. válce, v době, kdy byly mužské pracovní síly zdecimovány nebo vybity, bylo třeba, aby do fabrik nastoupily ženské a aby se tyto pracovní síly aspoň jednou denně nadlábly. Je 60 let po válce. Doba se změnila. Jídla je dost a ve slušné kvalitě. Tak co se má kdo starat, jesli zaměstnanec jedl, kde a za kolik? Zaměstnanec má pracovat a za to dostat přiměřenou odměnu. Takovou, aby měl na dlábenec v poledne a aby uživil děti - budoucí danové poplatníky. Pokud nemá na cestu do a z práce, nemá na jídlo, nemá na bydlení a staví si ho po odpolednách svépomocí, je něco špatně. Už tu není socialismus, vážení. Dokonce 18 let, jestli jste to někdo nepotřehnul. Zvonili jsme pro zodpovědnost? Zvonili. Tak ji taky chtějme. Nebo nás bude pořád někdo kontrolovat jako malé děti? Napapal jsi se Pepíčku hezky? Nabumbal taky? A co pracovat? To teď teda budeš? Kde to proboha jsme?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

25. 2. 2008 15:26 | Nox

A uvedomujete si, kolik by ta "primerena odmena" musela byt? V dnesni dobe milionovych cen skromneho bydleni, nerealnosti duchodu pro mladsi rocniky, cen energii, atd. Ono ani nekolik desitek tisic cisteho neni zadna vyhra, ackoliv je vydela jen mensina lidi. Podle tohoto by muselo asi 70% nizkoprijmovych obyvatel vymrit, ale lide maji nastesti tuhy korinek. Ale jinak souhlasim, ze lide by meli mit moznost vybrat si za co utrati sve penize sami, tedy: zadne stravenky, zadne statni podpory na to ci ono. Ovsem za soucasneho stavu by to znamenalo silne snizeni zivotni urovne vetsiny lidi, protoze tyto veci by se rusily pochopitelne bez nahrady.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 25. 02. 2008 14:05)

25. 2. 2008 15:51 | Jarmila

Tisíce lidí stravenky nemá, stejně jako regulovaný nájem a jiné vymoženosti, a přesto jsou živi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+57
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nox 25. 02. 2008 15:26)

26. 2. 2008 13:02 | Vašek

Na 86 let, ty matematiku. Církvím se vrací jen to, co jim paří, a zdaleka ne vše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hanz 25. 02. 2008 10:27)

27. 2. 2008 10:35 | Jarmila

Nezlobte se, ale v tomto bezbožném národě je církev jen vysavačem na peníze. Kostely a jiné církevní stavby se opravují nikoli za peníze církve, ale peníze všech. měly by tedy sloužit všem. většinou mají báječnou akustiku, proč v nich tedy nepořádat koncerty? Ne hiphopové, ale klasickou muziku. 1x za rok je trochu málo. Navíc doufám, že by se takové užití kostela ani církev nebránila. A pokud k tomu, abyste se choval mravně, potřebujete obezličku v podobě svaté zpovědi, pokání v kostele apod., co Vám brání si tyto služby platit ze svého?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+47
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vašek 26. 02. 2008 13:02)

28. 2. 2008 8:08 | Pavel

S tou závodní jídelnou to není pravda. Pokud zaměstnavatel provozuje závodní jídelnu, tak veškeré něklady s ní spojené (mzdy kuchařů, nájem prostor, vybavení, atd.) má jako náklady a neplatí z nich daň. Proto může být jídlo v závodní kantýně výrazně levnější než v hodpodě, i když na to zaměstnavatel přímo nepřispívá. Stravenky slouží jen k tomu, aby se nepoměr mezi cenou stravování mezi závodní jídelnou a hospodou snížil.
Když se můj bývalý zaměstnavatel snažil získat pro nás v sousední fabrice levné obědy v kantýně, tak formálně zaměstnal jednu jejich kuchařku a bylo to. Bez toho formálního zaměstnání bychom platili dvojnásobek ceny jen kvůli odvodu daní. Právě tento nepoměr odstraňují stravenky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2008 10:26 | pozitkár jidla

myslím si, že p. Pekař musí používat správné názvy - zaměstnavatel je povinen umožnit zaměstnanci přestávku na oddych a stranu; tak ať nemate odvolávkami na zákoník práce, který nezná. diletant
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+49
Líbí
Nelíbí

23. 11. 2010 14:53 | Karel

Rád bych vyvrátil jeden všeobecně vžitý omyl kolem stravenek. Od roku 1991 provozuji restauraci a rozhodně si nemyslím, že by stravenky vydávané stravenkovými společnostmi pro mne znamenali přínos. Pouze mi značně zvyšují náklady, neboť ročně jim zaplatím na provizích takřka 70.000,-Kč.Provize za nákup stravenek pro své pracovníky platí i zaměstnavatelé.V dobách před vstupem těchto společností na trh jsem tiskl vlastní stravenky a zaměstnavatelé si je nakoupili přímo u mě za čistou nominální hodnotu, kde je také jejich zaměstnanci utratili. Dnes se velká část stravenkového obratu utrácí i za nepotravinářské zboží.Pokud by se stravenky měli zrušit, ani trochu se nebojím, že v důsledku toho přijdu o své zákazníky, neboť oni své stravenky mohou utratit za oběd u mne stejně tak jako třeba za lahev rumu v supermarketu. Je to naprosto stejné jako by měli v ruce peníze. Jenom vzniká jakési paralerní oběživo přinášející užitek pouze jeho vydavatelům. Pak je ještě dobré si povšimnout, že stravenky už chtěla zrušit každá nová vláda, co moje paměť sahá. No a vždycky nakonec couvla. Proč asi ... Jen pan Topolánek byl tak nešikovný, že se objevily signály stran možného úplatku od stravenkových společností a světe div se, i přes svá razantní prohlášení stravenky také nezrušil. Proč také přicházet o jednu z finančních jistot, která se nechá co 4 roky využít.Pokud chce stát něco udělat pro zaměstnance, nechť zruší veškeré stravenky, dárkové šeky, unišeky, ADHOC šeky, dovolenkové šeky a já nevím jaké ještě, a uleví zaměstnancům na odvodech do státní kasy, ale to by bylo na delší povídání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Jahn

manažer

Zdeněk Škromach

politik

Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
85,19 %

z 27 duelů
×
Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 83 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Manko, Býčí trh, Kompromis, daň z příjmů, petr dvořák, psd2, andrej babiš, fintech, COMEX, členský příspěvek, Radim Juchelka, DDT, Andorra, Ministerstvo zahraničních věcí, a karta, délka praxe, 183/2006 Sb., Výzkumný ústav práce

1AL0293, MINKA001, 5AC3307, 2M42777, 4M00544

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK