Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Sloupek | 13. 2. 2008 | 15 komentářů
Když se setkáte s finančním poradcem, sledujte, jestli vás poslouchá. Když si třeba chcete časem koupit byt a poradce vám proto nabídne životní pojištění, měli byste se poohlédnout po jiném

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 2. 2008 16:58, Jarmila

Já vidím problém jinde, a to v nenažranosti finančních ústavů, jejich neochotě mít dobré finanční poradce, protože lépe se prodává nevědoucím za použití systému MLM a skutečnosti, kdy finanční ústavy jsou pod ochranářskou politikou států a vlád, protože jim půjčují na jejich dobrodružství. V situaci, kdy případné ztráty někdo zatáhne, nejlépe daňový poplatník" se můžete stavět na hlavu, protože z pojišťoven přímo čiší snaha prodat komukoliv cokoliv, i kdyby dotyčný ležel v posledním tažení na smrtelné posteli. Pokud po kultivaci prodeje nepůjdou samy finanční ústavy, bude všechno marné.

Reagovat

 

+67
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 13. 02. 2008 09:08)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 2. 2008 9:39, Petr Syrový

Při hodnocení finančních plánů jsem vycházel z testů, které probíhaly na serveru www.penize.cz v minulosti. Mnoho výkonů si nemohlo říkat "finanční plán", protože finančně se neplánovalo, protože poradce klienta nevmínal. Největší trhlina byla opravdu v tom, že klient chtěl bydlení, proradce nabídl nejdříve pojistku. Klient chtěl vybavení bytu cca za 3 roky, poradce doporučil penzijko. Klient mohl spořit 10 000 měsíčně, ale poradce si toho nevšiml. Klient měl 300 000 Kč na termínovaném vkladu, poradce se o tom v plánu ani nezmínil.
A že se nedá "služba" reklamovat je ještě horší. Kdo ví, jestli se dá dohledat poradce, který službu poskytl. Případně jestli se toho aktivně ujme firma.
Možná námět pro redakci peněz: Co kdyby si testovací klient chtěl udělat "aktualizaci plánu"?

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 13. 02. 2008 09:08)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

13. 2. 2008 8:12 | Michal

Mno, maně si vzpomínám na jednoho finančního poradce, který jsa svého času analitikem České spořitelny, propagoval hypotéky pro všechny, kteří na ně a) neměli b) byli by klidně platili v hotovosti, ale hypotéky začínaly, a tak kdo neměl hypotéku, nebyl IN. Ti byli horem dolem přesvědčováni, že je lepší mít hypotéku a peníze v hotovosti mezitím zhodnotit na kapitálových trzích. Hádejte, jak se tento poradce jmenoval? Pokud Vás napadne jméno autora článku, kde o podobnost více či méně náhodnou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2008 8:35 | Patrik Chrz

To je standardní přístup všech agentů. I dneska jich hodně nabízí podobné řešení - hotovost si ponechat (a investovat) a hypotéku si vzít v maximální výši. Pro agenta to totiž znamená mnohem vyšší provize - jednak (vyšší) provizi z (vyšší) hypotéky a jednak provizi z investování "volných" finančních prostředků klienta.
S tím souvizí i to, co bylo zmíněno v článku: "Nejčastěji 1 000 Kč na životní pojištění a 1 500 Kč na penzijní připojištění. A že klient může dávat stranou třeba přes 10 000 Kč měsíčně? Toho si jaksi nepovšimne." Takový poradce je totiž IDIOT - nabídnout klientovi investování nižší částky, než si může dovolit? Proč? Vždyť když ho "pumpne" o víc, bude mít vyšší provizi!
Naopak spoustu agentů se dnes snaží výši "odkládané" částky maximalizovat, často až za hranici, kterou si klient může dovolit. No a tak klienti "spoří" se zhodnocením (po odečtení poplatků) kolem 2 % i méně a zároveň si ty samé peníze půjčují na různé rychlé úvěry a spotřebitelské půjčky na úrok 20 - 200 %. Super, ne?
Domnívám se, že pro lidi, kteří financím nerozumí je nejvýhodnější následující řešení: Odkládat určitou finanční částku (řekněme 10 % příjmů) na nějaký spořící účet (dnes zhodnocení 3 - 3,75 % mínus 15 % daň). V případě potřeby peníze vybrat, ale sám sobě si je "úročit" za stejných podmínek, jaké bych dostal "na trhu", tedy nejméně 20 % p. a. a pak je na účet zase vrátit. Tímto lze získat velmi zajímavé zhodnocení. A pokud zjistím, že jsem "přešvíhl své možnosti" tak nehorší, co se mi může stát je to, že budu "na nule", na rozdíl od situace, kdy si budu půjčovat od různých splátkových společností, kde se můžu propadnout i do značných dluhů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal 13. 02. 2008 08:12)

13. 2. 2008 9:08 | Zachrdla - TriMan

No, od Petra Syrového bych očekával fundovanější přístup a hlubší pohled na danou problematiku ;-).
Dle mého názoru je ze všeho nejpodstatnější odpovědnost za poskytnuté rady, více viz zde: http://www.triman.cz/prezentace/n16-smluvni.php.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2008 9:39 | Petr Syrový

Při hodnocení finančních plánů jsem vycházel z testů, které probíhaly na serveru www.penize.cz v minulosti. Mnoho výkonů si nemohlo říkat "finanční plán", protože finančně se neplánovalo, protože poradce klienta nevmínal. Největší trhlina byla opravdu v tom, že klient chtěl bydlení, proradce nabídl nejdříve pojistku. Klient chtěl vybavení bytu cca za 3 roky, poradce doporučil penzijko. Klient mohl spořit 10 000 měsíčně, ale poradce si toho nevšiml. Klient měl 300 000 Kč na termínovaném vkladu, poradce se o tom v plánu ani nezmínil. A že se nedá "služba" reklamovat je ještě horší. Kdo ví, jestli se dá dohledat poradce, který službu poskytl. Případně jestli se toho aktivně ujme firma. Možná námět pro redakci peněz: Co kdyby si testovací klient chtěl udělat "aktualizaci plánu"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 13. 02. 2008 09:08)

13. 2. 2008 10:18 | rpolasek

Citace - Petr Syrový / 13.02.2008 09:39

Největší trhlina byla opravdu v tom, že klient chtěl bydlení, proradce nabídl nejdříve pojistku.

Ten překlep se mi vcelku líbí poradce - proradce ( od slova proradný )
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Syrový 13. 02. 2008 09:39)

13. 2. 2008 10:39 | rpolasek

S autorovým popisem špatného poradce nesouhlasím. To, co autor popisuje je nejčastěji začínající "nadšený" poradce po nějakém intenzívním prvním školení a to poradce takový, který na tom školení nedával moc pozor. Takový poradce není nebezpečný, protože se to na něm dá snadno poznat, navíc lze přímým dotazem, jak dlouho to dělá takového poradce i takhle poměrně spolehlivě identifikovat, protože takoví dnes po pár měsících obvykle končí kvůli nedostatečným výkonům. Nebezpečný je ten špatný poradce, který klientovi naslouchá do takové míry, aby klienta zmanipuloval tam, kde on chce. To znamená, že klient je nakonec sám přesvědčen, že chce a potřebuje zakoupit toho co nejvíc a tím logicky má takový poradce hodně na provizi. Poznat se to dá těžko, takový poradce mívá obvykle i dlouhodobě vyšší výkony než ten dobrý poradce a v oboru pracuje dlouhodobě, protože mu to vynáší. Dá se to snad jen tím, že klient je obeznámen s technikami ovlivňování a dokáže si na schůzce to ovlivňování uvědomit. Jinak se takový špatný poradce pozná nejlépe v době nějakého hospodářského poklesu, jeho klienti už nezvládnou všechno splácet a začínají hromadně rušit smlouvy, klienti dobrého poradce využijí rezervy a obvykle neruší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2008 16:58 | Jarmila

Já vidím problém jinde, a to v nenažranosti finančních ústavů, jejich neochotě mít dobré finanční poradce, protože lépe se prodává nevědoucím za použití systému MLM a skutečnosti, kdy finanční ústavy jsou pod ochranářskou politikou států a vlád, protože jim půjčují na jejich dobrodružství. V situaci, kdy případné ztráty někdo zatáhne, nejlépe daňový poplatník" se můžete stavět na hlavu, protože z pojišťoven přímo čiší snaha prodat komukoliv cokoliv, i kdyby dotyčný ležel v posledním tažení na smrtelné posteli. Pokud po kultivaci prodeje nepůjdou samy finanční ústavy, bude všechno marné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+67
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 13. 02. 2008 09:08)

13. 2. 2008 17:11 | Pet

Vůbec nechápu, o jakých finančních poradcích může jít reč. Vždyť to jsou to normální prodejci. To je jako kdybych nazýval nutričním poradcem řezníka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2008 19:25 | PatrikChrz

Nutriční poradce! Super. Tak je kosmetičkám podlahových krytin (někde se ještě používá archaický název uklízečky), tu máme další profesi. Napadá někoho ještě další?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pet 13. 02. 2008 17:11)

14. 2. 2008 8:55 | rpolasek

Podle mně máta pravdu i Vy. Prodej aktivním způsobem přes poradce, respektive zprostředkovatele je totiž agresívní způsob prodeje, pomocí kterého se daří prodávat i těm nerozhodným klientům, případně dokonce přemluvit ty, co produkt nechtějí s cílem získat respektive urvat další podíl na trhu. Je to typické za prvé na ostře konkurenčním trhu, který se jeví jako nenaplněný, to znamená, že jakoby existují budoucí klienti, kteří by koupili, pokud by se jim to nabídlo. A za druhé je to typické pro trh, kde klienti z nějakého důvodu neznají nebo si myslí, že neznají nabízené produkty a proto nemohou sami aktivně vybírat z nabídek, ale jsou odkázání na presentaci prodejců. Popsaná špatná reputace takových poradců a zprostředkovatelů je potom daná tvrdým tlakem jejich "mateřských" firem na zvyšování objemů prodeje a shánění nových klientů, když už leckde není kde brát lidi, co tyto produkty ještě nemají (životní pojištění, stavební spoření, penzijní připojištění) a stálého podceňování péče o stávající věrné klienty, ale tyto mateřské ústavy to neberou na vědomí a neustále preferují boj o získání nových klientů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 13. 02. 2008 16:58)

23. 2. 2008 10:39 | Halef

Jako analytik IT mohu potvrdit, že to samé platí při navrhování informačních systémů. Dobrý analytik se zákazníka ptá a důsledně zjišťuje jeho potřeby. Špatný analytik mu cpe rovnou řešení, aniž by hllouběji rozmyslel, zda mu to vůbec pomůže (usnadní práci, ušetří čas), zda je to, co doopravdy potřebuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

5. 3. 2008 0:25 | jh

vyplatí se ještě investovat ???
http://aakjh.blogspot.com/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

26. 8. 2011 7:52 | jiří

nemám rád cizím lidem odhalovat své částky financí,a to jsem jen normální zaměstnanec v továrně,je to jako u doktora se do naha svléknout
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

26. 8. 2011 8:10 | ctirad

pojištováci a poradci se "hlásí sami" mobilem/kde berou tel.čísla je mi záhadou,když se všude propaguje ochrana osobních údajů/ ,je to podobné jako s operátory mobilů,také neodbytně nabízejí ten "zaručeně nejvýhodnější produkt".Dokonce navštívili osobně mojí manželku v porodnici/nevím kde vzali informace přesto že rodila v jiném okrese/ a že hned na místě / z důvodu komfortu pro manželku /pojistí naši denní dceru!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

26. 8. 2011 8:19 | MIREK

kde mám jistotu že mi fin.poradce nejen dobře poradí ale že moje informace o veškerých financích at už výše částek /třeba spoření/ či produktech "nepošle" dál?na finanční mlčenlivost dnes věřit je naivita,na kterou už doplatilo hodně lidí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Tomáš Sokol

advokát

Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
36,96 %

z 46 duelů
×
Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
18,03 %

z 61 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Liberalizace, Pákové produkty, Výnos, operátoři, tarify, mobilní operátoři, architektura, brno, konsolidace půjčky, léčivo, impost, správa vozového parku, odměna, GE Capital Leasing, dluhopisy pro občany, sunday times, spolky, papírový sáček

5AB2568, 3B78807, 8A35107, 3AP9787, 2J57559

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK