Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 3. 6. 2017 | 13 komentářů
„Nechtěl jsem umět jen točit volantem a šlapat na pedály,“ vysvětluje bývalý testovací jezdec formulí 1 Jan Charouz, proč dal přednost byznysu před závoděním. Dnes pilotuje start-upu SmileCar, přes který si Češi vzájemně půjčují auta.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 6. 2017 9:46, Hubert

Já bych do toho nešel z jednoduchého důvodu, kde máte jistotu slušného zacházení s vaším autem? Mám na mysli nevytáčení studeného motoru, dochlazování turba apod.

Reagovat

 

+12
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

3. 6. 2017 6:30 | Ramesse II.

Koncept se mi líbí a když člověk vidí, kde všude kolik zbytečných aut parkuje, tak ještě víc. Jenže ekonomika mnoha států (a našeho zvlášť) je postavena na tom, že se vyrábějí další a další zbytečná auta a za tím účelem se vymýšlejí zhovadilosti jako šrotovné, utahují se emisní limity s cílem urychlit obměnu aut apod. Kdyby se koncept ujal, bylo by to super, ale řada států by se dostala na hranici bankrotu nebo i za ní (Detroit budiž strašákem).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2017 9:36 | Gut

Sdílení aut organizuje člověk, který zcela určitě má auto jen pro sebe. Tam kde má sdílení aut smysl funguje MHD. Jediné kam se posune většinové sdílení aut bude uplna zavislost na těch kteří si to auto chtějí pronajmout. Ti kterým se bude natolik dařit, ze jim to sdílení ponese aspoň něco smysluplnýho si pořídí další auto. Tak jaká výhoda? Možná tak krátkodobá, jediné kam to povede bude že těch aut bude tak jako tak více.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2017 9:46 | Hubert

Já bych do toho nešel z jednoduchého důvodu, kde máte jistotu slušného zacházení s vaším autem? Mám na mysli nevytáčení studeného motoru, dochlazování turba apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2017 19:14 | Hunter

Já bych mezi běžným carsharingem a AirBnb viděl dost zásadní rozdíl:
a) dnes se AirBnb už neprovozuje s byty, kde lidé běžně bydlí. Ovykle jsou to "speciální byty" nakoupené za účelem pronájmu přes AirBnb.
Aby tak fungoval i trh carsharingu, tak by lidé nepůjčovali auta, který běžně jezdí, ale auta, která koupili za účelem pronájmu - s tím, že sami jimi jezdit nebudou.
b) s tím souvisí problém č.2, proč se byty na pronájem kupují a auta ne - hodnota bytu obvykle stoupá, i přestože je "používán". Hodnota auta ne. Byt je investice, auto je spotřeba. A to auto, které je čistě náhodou investice, sedí někde v depozitáři a určitě se nepůjčuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2017 23:41 | Jarda

Trošku hulvát, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

3. 6. 2017 23:49 | Jarda

To patřilo o 1 příspěvek výš
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 03. 06. 2017 19:14)

4. 6. 2017 9:35 | Hunter

Přesto bych ale doplnil, že může existovat model, kdy to "sharování" může ekonomicky fungovat.
Totiž při nákupu aut jde dosáhnout hodně velké "úspory z rozsahu" - když koupíte aut stovky až tisíce v "jednom balíku", tak se běžně dostanete na 70, i 60 % ceníkových cen. na podobné částky se dostanete i se servisem, nákupem spotřebního zboží (ještě spotřebnějšího než auto samotné - třeba pneumatiky atd.)
Takže kdyby byla firma, která aut koupí tisíce, dá je "do banku" a může se sharovat tak, že se to všem vyplatí (jediný, kdo prodělá jsou dealeři automobilek, protože z jejich zisku se ta obrovská sleva vezme).
Jenže to už je vlastně něco jako autopůjčovna nebo operativní leasing, v žádném případě ne "P2P sharing".
To je nejspíš budoucnost - že auta budou pronajímat a půjčovat přímo automobilky (/jejich dceřinky). Protože nikdo jiný není tak blízko u zdroje bez zbytečných přirážek, aby se mu to vyplatilo. S autonomními auty pak odpadne to, že by jim je někdo moc "prasil".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

4. 6. 2017 11:37

Mně se ten koncept líbí. Ale uvidíme, jestli se tady najde dost zákazníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 6. 2017 13:56 | Pavel

Jako zákazník se hlásím, jako půjčovatel svého auta nikoliv. To co mě slouží řadu let bude za chvíli zhuntováno a na mě zbude veškerá údržba a opravy. Navíc auto potřebuji zcela náhodně podle potřeb rodiny a tuto mobilitu mě žádná hromadná doprava nenahradí. A to nemluvím o patáliích třeba při dopravní nehodě cizího řidiče. Už jen, že všechny pokuty budou chodit dík Humlovi na mne a já budu mít důkazní břemeno. A je toho víc co mě od půjčování svého auta spolehlivě odrazuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 06. 2017 11:37)

5. 6. 2017 10:28 | Jezevec

Carscharing naráží na podobné problémy jako komunismus. Mnoho slimáčků, málo kapustičky ..... jistě najdete dostatek lidí ochotných za levno huntovat cizí auto. Ale určitě nenaleznete dostatek lidí ochotných si za stejně levno nechat huntovat svoje auto.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

5. 6. 2017 11:28 | Jan Charouz

Dobrý den, je několik zařížení, jak například T-Mobile chytré auto, díky kterému můžete monitorovat, jak někdo s vaším autem jezdí, včetně otáček. Navíc je v aplikaci možné po půjčení řidiče hodnotit, takže by se nemělo stát, že problémový uživatel si půjčí další auto.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hubert 03. 06. 2017 09:46)

5. 6. 2017 11:51 | HonzaV

Já jsem trochu skeptik. Dost důvodů zaznělo v diskuzi výše, další - ve vší úctě - je "devatero řemesel, desátá bída" - podívejme se, jak dopadly všechny ty pivovary, restaurace a další pokusy podnikání sportovců, co měli to "štěstí", že jejich kamarád měl bezva nápad a oni dodali kapitál.
Pro redakci mám tip: zkuste se k takovýmhle případům vrátit po 4-5 letech a napsat pokračování, jak nadšenci dopadli, jak start hodnotí s odstupem a co cestou překonávali. Dovedl bych si představit i anketku, kde si čtenáři tipnou, v jaké situaci bude "startup" za pět let. Šanci bych třeba dával tomu chlapíkovi, co pěstuje bylinky v Počernicích, ale tady, sorry, tak 15 % max.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

6. 6. 2017 0:21 | Youda

Mno účastnit se projektu za kterým stojí někdo se jménem Charouz :-) Děkuji nechci. Zejména, když mladý pán během pár let dělal každý měsíc jinou práci a jiný obor, skutečně důvěryhodný "podnikatel" co za pár měsíců bude třeba v jiném projektu, protože ho tenhle taky přestane bavit jako předchozí kde se sotva ohřál, nebo se jen ukázala totální neschopnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 746 732 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
11,84 %

z 76 duelů
×
Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
20,00 %

z 45 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výzva k uzavření smlouvy, Finanční leasing s postupně rostoucím leasingovým nájemným, Durace, doporučeně, škodní události, euler hermes, kreditní karta viva, vinaři, CS3, odčitatelné položky, meteorolog, žadatelé, databáze místního obvyklého nájemného

3AB6002, 2Z91239, 007JB0ND, C0RVETTE, 4E64128

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK