Splátky úvěru
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Bohumír Ďuričko
podnikatel
Josef Jeleček
podnikatel, Tedom
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Operativní leasing: Kolik pronájem auta stojí a může se vyplatit?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
15. 12. 2016 20:37, Tomas
Pánové já zvažuji o operativním leasingu a to hned z více variant první a pro mě duležitá věc každé dva roky nové auto pro mě první co mě osloví druhá věc neřeším servis já bych starší auto už nechtěl řešit že tam někde něco nefunguje řešit rozvody nápravu a další věcí a vozíte se v pořádných kárách a tu cástku co bych dal za akontaci si nechám pro strýčka příhodu kdybych operák nemohl splácet jsem vklidu pokud máte příjem alespoň kolem 20000 není se čeho bát auto pokud hledáte nebo jako já přez nějakou společnost se dá sehnat i za 4-5000 a to snad nikoho nezrujnuje :) a hlavně víte kolik stojí pojistky na nová auta díly na opravy auto není v záruce padesát let ale jen 2roky co pak stane se vám že se auto posere a co vyhodíte ho nebo ho prodáte hrubě pod cenou? a to ani neprodáte protože stejně dokud nesplatíte není vaše :D
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
13. 8. 2021 12:20, Pavel
Ahoj, zkoušel jsem operativní leasing od škofinu a když se mi na octavii něco pokazilo, ihned to řešili, člověk musí brát ohled i trošku na auto a musí se k němu chovat, protože při samotném vrácení se mi otočily panenky, když po mně chtěli nemalé peníze za vrácení auta, kde byly opravdu minimální škrábance. Auto jsem měl v garáži a od té doby bych do operativního leasingu nešel. Auto jsem až tolik nevyužíval, a proto jsem se rozhodl další ani nekupovat/pronajímat. Teď když něco potřebuji auto, zavolám do https://www.dobraautopujcovna.cz/ a ihned vyrážím na cesty :) Za mě jedna z nejlepších autopůjčoven v Brně.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)
13. 8. 2021 12:20 | Pavel
25. 2. 2019 10:22 | Petra H.
13. 3. 2018 16:33 | ooo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 12. 2017 21:34 | Nick 84
13. 11. 2017 15:02 | Dusan
7. 10. 2017 20:17 | Vratislav Florian
15. 12. 2016 20:37 | Tomas
6. 12. 2016 19:46 | Honza
Ale jak uz tady nekdo komentoval, je to rizikove pro lidi co nemaji financi polstar pro pripad nahleho vypadku prijmu, protoze vetsinu smluv na operak ze dne na den bez "pokuty" nevypovite.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 10. 2016 9:34 | lajos
to jen, ze vas chytam za slovo... jinak diky za pohled z jine strany
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 10. 2016 9:23 | Leasingovka
- obecně se porovnává TCO (Total Costs of Ownership), tedy celkové náklady vlastnictví. Každý jeden člověk má své vlastní priority. Jeden by si v životě nekoupil nové auto, druhý nikdy z bazaru, třetímu nevadí, když si bude půl dne řešit zimní pneumatiky.
- kilometry jsou individuálně nastavitelné. V inzerci musíte něco uvést. Kalkulovat lze cokoliv. - počítat 9 let jako 3x3 roky platí výhradně za předpokladu, že si pořídíte 3 totožná auta po sobě. A pochybuji, že se v roce 2021 bude prodávat, pojišťovat a servisovat za stejné náklady jako dnes. Naopak, není žádný problém spočítat operativní leasing třeba na 5 let. - otevřená a uzavřená kalkulace v článku není vůbec vysvětlena. Problematika přitom velmi zajímavá a významně ovlivňující cenu. - nadměrné opotřebení bývá často strašák. Jak vypadá standardní opotřebení je v návodu pro řidiče. A vše ostatní holt ovlivňuje chování řidiče a mělo by být pojistná událost a nebo opravit/zaplatit. - leasingová společnost nestanovuje zůstatkovou hodnotu podle nějakých tabulek, ale podle interních systémů. Tabulka Vám ztrátu při prodeji po 3 nebo i 5 letech nenahradí. - všechny odhady nákladů jsou/mohou být garantovány a znamenají převzetí rizika finanční ztráty. To je také v ceně. - zůstatková hodnota záleží na trhu. Jsou auta, která budou z principu velmi drahá na operativní leasing, protože jejich zůstatková hodnota bude velmi nízká. Specialitky, sportovní vozy, úpravy, atd. - bonus/malus je již v pojistných sazbách započítán nad celým vozovým parkem leasingovky. - obecně se říká, že investice do auta je nejhorší investicí. Takže možná má i v tomhle smysl když zainvestuje někdo jiný... atd.atd.
Ale samozřejmě, že operativní leasing není a nebude jediným způsobem jak pořídit auto. Pro někoho super, pro druhého nesmysl.
6. 10. 2016 2:07 | JirkaZ
S ostatním souhlas, ceny pneu, přezouvání a pojištění jsou přepálené.
A pak je tu ještě jedna věc v článku neuvedená - při vracení auta z OL je toto velmi důkladně prohlédnuto a každé opotřebení nad rámec běžného opotřebení (oděrky na karosérii, čalounění apod.) je předepsáno k úhradě. Co je/není běžné opotřebení, je k vidění např. na skofin.cz. Tím se varianta s OL stává dražší.
Dále je třeba si ohlídat, jestli je smlouva s otevřenou či uzavřenou kalkulací. Další nevýhodou je nutnost přečíst a pochopit celou leasingovou smlouvu - je to docela dlouhé čtení.
Obecně vzato je OL vhodný pouze pro : - zákazníky, kteří mění auto každé 3 roky - zákazníky, kteří auto nutně potřebují, ale nemají na něj - pro firmy - bud z předchozích důvodů, ale i z dalších, spíš nepeněžních
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 10. 2016 19:22 | TVK
5. 10. 2016 16:07 | Martin
5. 10. 2016 11:06 | Hunter
Když si koupím auto a budu v něm 9 let jezdit, ušetřím sice 100 Kč, ale poslední 4-5 let budu jezdit ve starém střepu.
Když budu 9 let platit OL, zaplatím o 100KKč víc, ale budu jezdit pořád v "novém" (protože auto každé 2-3 roky vyměním). Tedy "vlastník" bude v roce 2025 jezdit v čmoudící Fabii III, "leasingář" v tiché hybridní autonomní Fabii V.
Čím déle budu tuto dobu prodlužovat, tím víc se bude zvětšovat rozdíl - tím víc ušetřím při vlastnictví, ale tím víc "vydělám" na pohodlí a "vůni novoty".
Asi je na každém, co preferuje.
5. 10. 2016 9:43 | Pepa
Jak uz nekdo napsal, operativni leasing se financne nemuze vyplatit, leasingovky tu sluzbu neposkytuji zdarma, jen me zbavuje nekterych starosti s autem. Naopak predepsane servisy muzou byt pekna otrava, napriklad kdyz mate vyborny pneuservis vedle firmy a musite jezdit nekam kde to trosku skripe.
5. 10. 2016 9:12 | karlik
5. 10. 2016 8:20 | jentag
5. 10. 2016 8:11 | lajos
za 7 let stare auto nebudu platit stejne havarijni jako za nove (pokud ho budu platit vubec...)
5. 10. 2016 7:37 | Zdeněk
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 10. 2016 7:22 | jak počítam, tak počítám
Stránka 1/2
Předchozí