Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Německo začne nejspíš už v květnu vyplácet prémie (čti dotace) na koupi elektroauta. Můžete si myslet, že tím chtějí potěšit matičku Přírodu, pravda ale bude spíš ta, že to udělá radost kmotříčkovi Autoprůmyslu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 4. 2016 11:47, jezevec

kde má elektroauto výfuk? v hnědouhelné elektrárně :-)

elektroauto jako první auto do rodiny je skutečně hovadina - délka nabíjení a dojezd má zatím stále smrtící parametry. nehledě na cenu. tesla za tři mega a s dojezdem 200km asi nebude auto, kterým budete do 20km kolem chalupy vozit děti do školy a sebe do práce, když na dovolenou nebo na delší cestu budete stejně potřebovat další (zřejmě adekvátně luxusní) normální automobil. podobně tak, když si namísto elektrogolfa koupíte normální benzínovou čtrnáctistovku - dotace/nedotace, za peníze ušetřené nekoupením elektroauta dokoupíte benzín na cestu na měsíc a zpátky.
zatím jsou elektromobily spíš na popojíždění uvnitř fabriky, možná na pošťácké vozy apod velké flotily jezdící po malém katastru - hlavně kde jeden provozovatel má desítky možná stovky aut, disponuje vlastním servisem a odtahovkou, a hlavně dostatkem náhradních aut na výměnu.

myslím, že význam elektroaut nastane až se skutečně plně samořiditelnými auty, které budete moct samy poslat nabít-se, což navíc vyřeší parkování v centrech a zónách.
ale užitná hodnota vozu, kterým se dostanete max 100km od baráku, a bez záruky cesty i zpět - to opravdu pro rodinu není.

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

28. 4. 2016 10:41 | onli

Lámat se to bude s novou Teslou 3 - tam se ukáže, jestli je ten koncept (elektromobily) životaschopný nebo ne. Zatím není, všechna auta na elektřinu jsou bez dotací pro výrobce prodělečná. Udotovat to jde, ale asi ne napořád. Osobně se domnívám, že budoucnost bude spíš v CNG/LPG, ale v tom segmentu se spíš škrtí (spotřební daň). Z toho je zřejmé odkud vítr vane - žádoucí není relativně nenáročná přestavba na plyn, ale pořízení nového auta. Někdo ty kola pětiletky roztáčet musí :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

28. 4. 2016 11:47 | jezevec

kde má elektroauto výfuk? v hnědouhelné elektrárně :-)
elektroauto jako první auto do rodiny je skutečně hovadina - délka nabíjení a dojezd má zatím stále smrtící parametry. nehledě na cenu. tesla za tři mega a s dojezdem 200km asi nebude auto, kterým budete do 20km kolem chalupy vozit děti do školy a sebe do práce, když na dovolenou nebo na delší cestu budete stejně potřebovat další (zřejmě adekvátně luxusní) normální automobil. podobně tak, když si namísto elektrogolfa koupíte normální benzínovou čtrnáctistovku - dotace/nedotace, za peníze ušetřené nekoupením elektroauta dokoupíte benzín na cestu na měsíc a zpátky. zatím jsou elektromobily spíš na popojíždění uvnitř fabriky, možná na pošťácké vozy apod velké flotily jezdící po malém katastru - hlavně kde jeden provozovatel má desítky možná stovky aut, disponuje vlastním servisem a odtahovkou, a hlavně dostatkem náhradních aut na výměnu.
myslím, že význam elektroaut nastane až se skutečně plně samořiditelnými auty, které budete moct samy poslat nabít-se, což navíc vyřeší parkování v centrech a zónách. ale užitná hodnota vozu, kterým se dostanete max 100km od baráku, a bez záruky cesty i zpět - to opravdu pro rodinu není.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

28. 4. 2016 12:11

Jak dlouho portvá, než se zavede spotřební daň na elektřinu, až bude většina aut elektrických? Bez daně z pohonných hmot se černá díra státního rozpočtu neobejde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (onli 28. 04. 2016 10:41)

28. 4. 2016 14:51 | HonzaV

Dotace na elektromobily nejsou než transferem od chudších k bohatým. Já fakt nevím. Dneska zase čtu, že ČSSD chce pro důchodce internet zdarma. Ona otázka nezní "je něco blbě?", ani "co je blbě?", ale "co proti tomu může pracující člověk dělat?"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

28. 4. 2016 17:46

Takže podle Vás důchodce, který odpracoval 45 let nemá nárok na internet zdarma ? Vždyť je to to nejmenší, co pro něho může stát udělat. Máme nejmenší důchody k poměru ke mzdě v EU !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HonzaV 28. 04. 2016 14:51)

28. 4. 2016 22:06 | Pavel

Nejmenší důchody v poměru ke mzdě - no jak kdo. Kdo má minimální mzdu, má důchod vyšší, než byla jeho čistá mzda. A jsou na tom biti ti, co mají mzdy vyšší - ti opravdu dostávají, vzhledem k tomu, co do důchodového systému odvedli, nepatrnou almužnu.
A proč internet zadarmo? Není třeba jídlo důležitější než internet? Tak proč ne jídlo zadarmo? Cítíte z toho, jakou blbost tady vykřikujete?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 04. 2016 17:46)

28. 4. 2016 22:11 | jezevec

otázka nezní, na co má mít důchodce "nárok" zdarma. otázka zní - pokud to důchodce dostane zdarma, kdo to má za něj zaplatit. jeho děti? bezdětní důchodci? babiš? komerční pojištění? ti nejchudší pracující, kterým se nevyplatilo optimalizovat daně? there is no such thing as a free lunch ....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 04. 2016 17:46)

29. 4. 2016 8:24 | xenie

DObrý den. Pořád to přerozdělování. Jako důchodkyně s průměrným důchodem na tom za chvíli budu huře, než ti co pracovali podstatně méně.Mají navíc vdovské, příspěvky na péči, na benzin atd.Stále chodím do práce,daně už platit nemusím kvůli nižšímu výdělku.Kdo na to bude pořád přispívat? Ať si každý pořídí na co má, včetně důchodců.Oni na tom tak špatně nejsou. Kdo celý život pracoval, má slušný důchod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

29. 4. 2016 14:23 | Johnny

Článek se mi líbí. Měli by jsme nechat staré věci nejprve dosloužit a pak si pořizovat nové, protože nejvíce škodí životnímu prostředí výroba samotné věci.. jenže to se samozřejmě výrobcům nelíbí. Oni chtějí prodávat nové modely a tak snižují životnost a vlády těmito svými rádoby eko-zákony nutí lidi vyhazovat věci, které mohli v klidu sloužit dál. Surovin není na svetě nekonečně mnoho a že tím, že vyrábíme nekvalitní věci jen upřednostňujeme momentální zisk nad dlouhodobou stabilitou. Ale na tom je přece založen ten náš skvělý kapitalismus. Zisk a nic jiného. :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2016 11:24 | Karol

Co se týče elektromobilů tak nejvěčším problémem jsou samotné baterie. Je to to nejdrahší na celém vozidle. Jestliže ty baterie mají omezenou životnost a to jistě mi dáte za pravdu že mají, tak de facto limitují životnost celého auta. Je-li životnost baterií 7-10 let tak přesně taková je i životnost celého auta a tudíž již samotný existence elektromobilů vytváří trvalou poptávku do budoucnosti. S ekologií to nemá nic společnýho. Jak již bylo zmíněno ve článku, maximálně jejich provoz umí vyčistit města ze smogu kde se to hůř rozptyluje. To je celé. Jediná šance pro životní prostředí je změna myšlení lidí a následně i pak celé ekonomiky aby nebyla tak závislá na nadměrné výrobě. Neobejde se to v budoucnosti i bez zkracování pracovní doby a jiných opatření. Tu je jediný problém v tom, že by tím utrpěly ty články ekonomiky, které profitují nikoliv z výroby ale z obratu. A to je nutné nějak vyřešit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2016 11:24 | Karol

Co se týče elektromobilů tak nejvěčším problémem jsou samotné baterie. Je to to nejdrahší na celém vozidle. Jestliže ty baterie mají omezenou životnost a to jistě mi dáte za pravdu že mají, tak de facto limitují životnost celého auta. Je-li životnost baterií 7-10 let tak přesně taková je i životnost celého auta a tudíž již samotný existence elektromobilů vytváří trvalou poptávku do budoucnosti. S ekologií to nemá nic společnýho. Jak již bylo zmíněno ve článku, maximálně jejich provoz umí vyčistit města ze smogu kde se to hůř rozptyluje. To je celé. Jediná šance pro životní prostředí je změna myšlení lidí a následně i pak celé ekonomiky aby nebyla tak závislá na nadměrné výrobě. Neobejde se to v budoucnosti i bez zkracování pracovní doby a jiných opatření. Tu je jediný problém v tom, že by tím utrpěly ty články ekonomiky, které profitují nikoliv z výroby ale z obratu. A to je nutné nějak vyřešit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 5. 2016 8:12 | Ivan Mikoláš

Bohužel zase ta často opakovaná hloupost o výfuku v elektrárně... U nás se sice elektřina ze 2/3 vyrábí v tepelných elektrárnách, ale dnes jsou dobře odfiltrované (na rozdíl od dieselů, které pordikují rakovinotvorné částice) a z 1/3 v "čistých" elektrárnách (jádro, voda, vítr, slunce). Další věc je, že na běžnou výrobu a distibuci jednoho litru fosilních paliv je potřeba minimálně 1,2 kWh, tedy při spotřebě třeba 7l beznínu na sto bylo spotřebováno cca 8,4 kWh. Na ty ujede elektromobil velikosti Nissan Leaf asi 55 km, auta velikosti Peugeot iOn či Peugeot 106 asi 70 km. Bez hluku, bez vibrací, bez zápachu a jedů v ovzduší. Asi tak. A to nemluvím o nepotřebě olejů, výrazně menším opotřebení brzd, neexistenci spojky a ušetření dalších věcí (svíčky, rozvody, filtry,..), které se u spalováků mění a zatěžují životní prostředí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 5. 2016 8:19

Vesměs nepravdy, které i my vyvracíme více než ročním provozem elektromobilu (Nissan Leaf) a ročním nájezdem cca 22 tis. km: - k výfuku v elektárně jsme se vyjkadřoval (na výrobu a distibuci 1L beznzáínu nebo nafty je potřeba 1,2 kWh elektřiny) - auto se nabíjí přes noc v garáži, takže doba nabíjení většinou neobtěžuje - cena se vrátí na ušetřených provozních nákladech za cca 6-7 let celá - Tesla najede 300-450 km, (Nissan 120-160), atp - průmerný český řidič najede necelých 250 km týdně vlastně jedniná věc není pravda...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 28. 04. 2016 11:47)

28. 6. 2016 13:52 | Robinhudecek

Stoprocentní souhlas, navíc já žil v domění, že přestavba vyjde na 40+ tisíc a ono ne, dá se pořídit i kolem dvaceti a to bez problemu, např.: http://www.levnelpg.cz/cenik-prestavby-lpg/. takže když to porovnám s konečnou cenou již přestavěného nového vozu, nevidim jediný důvod proč kupovat auto už na LPG udělané, jiný, než že chci podpořit koncern stoprocentní přirážkou... :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (onli 28. 04. 2016 10:41)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Janeček

producent a podnikatel

David Marek

ekonom

František Janeček
ÚSPĚŠNOST
8,82 %

z 34 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
87,50 %

z 8 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Důchodové pojištění, Devizový cizozemec, Nabídka, daňové úniky, start-up, daně, česká spořitelna, lime, jana poncarová, vlastní autorita, Rychlá půjčka, KFP, výpis z rejstříku trestů, operační systém, český byznys, neplacené volno, rozestavěná stavba, Gellová

1U11498, 3Z46629, 1SK7688, 5U42100, 5H06987

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK