Nový třetí pilíř: Proč ho nikdo nechce

Doplňkové penzijní spoření, které mělo nahradit populární penzijní připojištění, si zatím příliš příznivců nenašlo. Čím to je?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 4. 2016 18:49, kodiak medvěd

Stejně je to roztomilé, jak se tu všichni hádají o marginálie a nikomu už není divné, že jsme si po těch necelých třech dekádách "svobody" a "tržní ekonomiky" nechali vnutit a už jsme zřejmě zcela přijali za svou myšlenku, že je v pořádku, že nás stát celý život obírá o většinu toho, co vyděláme a nakonec se o nás ve stáří nedovede postarat.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

13. 4. 2016 9:33 | David Vozák

Dobrý den,
zajímavé je, že stát vlastně lidem dotuje jejich investování. V nové koncepci DPS jde vlastně o investování se státním příspěvkem. Asi už i ve státní pokladně přišli na to, že lidé by se měli o sebe postrat raději sami, než aby se o ně musel následně starat stát. A že jedinou cestou je investovat, jak to ostatně na západě dělá většina lidí.
Hezký den, JUDr. David Vozák, www.abivia.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2016 10:27 | Radek

Dovolil bych si nesouhlasit ze lide nevyuzivaji statni pilir kvuli neznalosti.
V mem okoli 20% lidi neveri fondum a 80% neveri statu, ma strach ze znarodneni, politickych zmen a znevyhodneni fondu atd. Zkratka stat neni duveryhodny partner a zmeny v duchodovem systemu za kazde vlady to pouze dokazuji.
Dalsi vec je ze prodejci maji daleko vyssi profit z komercnich produktu, proto tyto nevyhody zduraznuji a nabizeji komercni investice.
Osobne vyuzivam obou variant, transformovane s podpodrou statu i komercni investice. A ano nejde o sporeni, jde o investici: hodnota kolisa a muzete i o penize prijit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2016 12:54 | josef

Ano, mate castecne pravdu. V USA maji mnohem robustnejsi system, kdy penize urcene na sporeni/investice na penzi kamsi jdou, ale nejste omezeni na investice toho kamsi, ale mate mnohem sirsi vyber. Dokonce je to danove podporeno a umonuje to vybery (pochopitelne danene). Takze i do terminaku to jde. U nas se vymyslel tento zpusob, ktery je jednoduseji kontrolovatelny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2016 11:38

To je ale volovina co jste napsal, že jo? Co je na tom nekalého?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2016 10:50 | Pavel

No, doslova vzato sice opravdu nenutí, ale proč stát dotuje jen investice do fondů a ne třeba pravidelné spoření na termínovaném vkladu. To je taky jistá forma nucení, která poskytuje fondům nekalou konkurenční výhodu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2016 8:55 | josef

Idiot jste Vy. Nikdo Vas nenuti investovat sve penize, ale prosim nekritizujte ostatni. Ty fondy maji vyssi potencial zhodnoceni penez, nez nejake podelane sporeni s fixnim urokem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 21:06 | Ex

Proč pouze nejisté, nespolehlivé, drahé a nepojištěné fondy ? Určitě by každá banka přivítala nevypověditelný mnohaletý spořící účet za stejných podmínek jako u fondů, na který by mohla nasadit nejvyšší úrok jaký je ochotna poskytovat. Platbu účastníka, zaměstnavatele i státní příspěvek. Pak byste zřejmě u takového to produktu měli dost zájemců. Do nejistých fondů doplňkového spoření by investoval jen idiot. A jak je vidět, idiotů máme v naší společnosti přece méně než odhaduje pan prezident. No polovina voličů jich asi není a tak se domnívám, že přes veškerou reklamu dosáhnout milionu účastníků bude pro fondy doplňkového spoření ještě na dlouho nedostižitelný sen.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 18:49 | kodiak medvěd

Stejně je to roztomilé, jak se tu všichni hádají o marginálie a nikomu už není divné, že jsme si po těch necelých třech dekádách "svobody" a "tržní ekonomiky" nechali vnutit a už jsme zřejmě zcela přijali za svou myšlenku, že je v pořádku, že nás stát celý život obírá o většinu toho, co vyděláme a nakonec se o nás ve stáří nedovede postarat.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 17:57 | Škodolibka domácí

Tenhle fond rozhodně blbost není, byť bych ho využívala raději na pravidelnou investici. Fond stojí a padá s osobou portfoliomanagera pana Hájka, který dělá svou práci velice dobře.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 17:48 | josef

Nesouhlasil bych uplne. Burza jako takova neni hra s nulovym souctem. Krome kapitalovych vynosu/ztrat generuji akcie jeste dividendu. Tj. pokud nejsou poplatky za spravu extremne vysoke, pak pravdepodobnost zisku je vetsi, nez pravdepodobnost ztraty. Samozrejme je navic potreba vzit do uvahy inflaci. Vyhoda toho duchodoveho "sporeni" oproti tomu, co jste udelal je v te pravidelnosti. Vy jste podle Vaseho popisu strcil penize do jednoho produktu jednorazove na maximu. Ten Vas fond nema ale polovicni hodnotu, oproti maximu jste mohl ztratit maximalne 16%, coz pri delce investice 1 rok neni nic neobvykleho. Kdyz se podivate na vynos, tak od zalozeni (poslednich deset let) maji vynos neco pres 7% v prumeru. http://www.penize.cz/podilove-fondy/5808-iscs-top-stocks-erste-asset-management-pobocka-ceska-republika
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 17:19 | KAB

Souhlasím, tohle je přece investování, ačkoliv v názvu je to podvodně nazváno spořením (dříve připojištěním). Nejde ani o jedno, není to pojištění, není to spoření - je to spekulace na možný zisk nebo možnou ztrátu, nic víc a nic míň.
Pravděpodobnost zisku je víceméně shodná s pravděpodobností, že tam bude míň nebo nic. Sám jsem investoval do Top Stock u ČS, dnes po roce mají možná poloviční hodnotu, ani to už nesleduju, vím že to byla blbost a peníze jsem oželel a ani už si nepamatuji heslo, tak je nemám jak zkontrolovat. To samé je přece penzijní investování (NE spoření).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 16:53 | Škodolibka domácí

Já Vám řeknu proč ... 90% lidí to má kvůli státní podpoře a příspěvku zaměstnavatele, případně daňové úlevě. Jen velmi málo lidí řeší v tomto produktu úrok.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 16:24 | Pavel

Víte, mě není stejně jasné, proč do toho lidé vrážejí peníze. Správci fondů neumí nebo nemohou dynamicky investovat do širokého portfolia a pořád je někdo nutí kupovat státní dluhopisy. Kdy už si lidé uvědomí, že čím mladší je člověk, tím dynamičtější portfolio by měl mít? A ve fondech, které spravují světově známí a oceňovaní správci. Nějaké Česko je pro těch pár, co se bojí. My ostatní musíme do světa. Jestli nevíte jak zkuste projekt jakbytbohaty (tečka) cz a možná najdete inspiraci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 16:03 | pp

Je to docela zvláštní, všechny investiční fondy vás nechají před investicí podepsat papír, že výsledky z minulosti nelze brát v potaz při vývoji v budoucnosti. Tedy pokud fond 20 let vydělával, není to záruka, že bude vydělávat i v budoucnu. Ovšemže všichni marketingoví manažeři, investiční poradci atd...se tou minulostí zaklínají jako mantrou. To ovšem neznamená, ža 1.000 x opakovaná lež se stane pravdou. A kdyby stát dlouhodobý produkt jako je penzijní spoření, x - tý pilíř atd... neměnil v parametrech, názvech a podmínkách skoro obrok, asi by jim i veřejnost důvěřovala více. Jak mám věřit produktu, který mne má provázet v podstatě celým životem. dnes už od dětství až do důchodového věku (tem ovšem zatím není znám), a mění se co chvíli skoro od základu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 15:13 | Šťoura

Že nelze? Protože retroaktivní? :-)) Abyste se nedivil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 14:56 | josef

jenze ty duchodove fondy samozrejme mohou investovat i do americkych akcii :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 13:39 | Škodolibka domácí

Vzhledem k tomu, že se jedná o "pravidelnou investici" a peníze budou na penzijko přicházet i v době poklesů, tak se vůbec nic dramatického nestane a to "klepání na dveře" může být naopak dobrou příležitostí levně nakupovat(zejména pro ty začínající, co mají hodně let před sebou).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 12:54 | draca

Nový třetí pilíř: Proč ho nikdo nechce? No přece, jak je v článku velice kulantně zmíněno: kvůli "zápornému zhodnocení". Samozřejmě. Kdyby autorka napsala "znehodnocení", nevypadalo by to zdaleka tak dobře. Jsem zvědav, jak si budou fondy stát po další finanční krizi, která již klepe na dveře.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2016 12:34 | Škodolibka domácí

Jenomže ono jde o tu srovnávací základnu. Pokud někdo srovnává transformovaný fond s účastnickým, tak na tom bude účastnický fond lépe o hodně procent už třeba na desetiletém horizontu i přes napakovaného správce fondu. Samozřejmě ale ne ten konzervativní. A když se podívám na složení portfolia mého účastnického fondu, tak tam v rekapitulaci za rok 2015 nevidím žádnou akcii z BCP, ale vidím tam 28% akcií USA a 38% akcií EU. A také vidím výnos za 2015 +7,66%. Ano, teď už ho je většina pryč...pro šťouraly ...ale pořád je tam od 1.1.2013 výnos slušný.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2016 12:19 | xls

Článek je dokazuje, že lidi nejsou úplně blbí. Ono cpát po desítky let peníze do systému, kde se zaručeně napakuje jen správce fondu, a který závisí na individuích typu kradousek, bureš, apod. Může jen dobrodruh.
Ten příklad na konci z USA je už naprostá absurdita. Když budete investovat do amerických akcií, můžete opravdu očekávat nějaký vývoj, když investujte do českých akcií, tak můžete očekávat tak akorát h****.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services