Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Z městských balkonů koukají místo muškátů rajčata. Okrasné zahrady na vesnicích se znovu proměňují v užitkové, kterým se módně říká potravinové nebo jedlé. Je to vlastně fuk. Důležité je, že si na záhon za domem můžete dojít pro vlastní mrkev. Spíš kvůli radosti než ekonomickým úsporám. Pokusíme se přesto vyčíslit nevyčíslitelné – vyplatí se pěstovat zeleninu?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 3. 2016 8:35, Zahrádkář

Ta otázka "Vyplatí se pěstovat zeleninu ?" je naprosto nesmyslná. V žádném případě nejde o nějakou ekonomiku ale o chuť !!! I obyčejné rajče vypěstované na balkóně 100x lepší, něž eurorajče z velkoskleníku .

Reagovat

 

+60
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

23. 3. 2016 7:35 | eďa

Také jsem zahrádkářem a chovatelem drobného zvířectva. Jedo -potravinami s přidanou hodnotou se cpu jen minimálně. V minimálních dávkách si s ní tělo poradí. K doktorovi nechodím a vařím si i svoje pivo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

23. 3. 2016 8:35 | Zahrádkář

Ta otázka "Vyplatí se pěstovat zeleninu ?" je naprosto nesmyslná. V žádném případě nejde o nějakou ekonomiku ale o chuť !!! I obyčejné rajče vypěstované na balkóně 100x lepší, něž eurorajče z velkoskleníku .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+60
Líbí
Nelíbí

23. 3. 2016 8:40 | Carlo Forgetti

Naprosto souhlasím. Vyplatí se být slušným? Stejně nesmyslná otázka. Všechno nelze převést na peníze, i když si to mnozí myslí...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zahrádkář 23. 03. 2016 08:35)

23. 3. 2016 16:22 | kodiak medvěd

Sám zahrádkář nejsem, ale mám přátele, kteří mají zahrádkaření jako koníčka a přistupují k němu podobně jako autorka. Myslím si, že to je skvělá náplň volného času a vyplatí se nejen ekonomicky. Ono to asi má na člověka docela blahodárný vliv to hrabání v hlíně, péče o rostlinky, čekání, jestli z toho vůbec něco bude, radost z úrody i smutek z neúspěchu a vědomí, že příroda je mocnější než člověk.
Spoustu peněz ušetří už tím, že místo do fitka nebo na squash jdou na zahrádku, tělo protáhnou a navíc jsou na vzduchu. Za adrenalinové zážitky taky neutrácejí, slimáci a krtek jim poskytnou adrenalinu dost. Nemají problém pochopit, že výroba potravin není totéž jako výroba bot nebo automobilů a máloco je dokáže rozčílit víc, než další navždy zničené pole zabrané pro výstavbu skladové haly v místě, kde se po staletí pěstovaly potraviny, ačkoli v okruhu pár kilometrů je několik nevyužívaných areálů a browfieldů. Mají děti, protože jim připadá normální o někoho a o něco se starat a nepřemýšlejí jen v horizontu pár měsíců nebo několika let. Ačkoli oba normálně pracují, není pro ně kariéra důležitější než rodina a domov. Nepotřebují to za každou cenu dotáhnout až na ústředí ve Frankfurtu nebo v Londýně, v klidu vyžijí i bez auta za půldruhého mega a vymazleného pidibytu v nejdražší čtvrti ve městě, kam se kromě jeho obyvatele a notebooku vejde už jen malý psík s rodokmenem delším, než jaký má Karel Schwarzenberg.
Nevím, jestli ta zahrádka je příčinou nebo průvodním jevem, ale něco do sebe to rozhodně má.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

24. 3. 2016 13:55 | Kateřina K.

Dávám rozhodně přednost ovoci a zelenině ze zahrádky. Takže si zde určitě něco málo zasadím. Nejde mně o to, zda to stojí více, ale pro tu pochětu a chuť. Vybírám nějaké truhlíky, hodně se mi líbí tady http://www.harasim.info/1893/plastove--samozavlazovaci-truhliky/ a zasadím si rajčata, papriky nejen na zahradu, protože ji nemáme moc velkou, ale i do truhlíků. Jinak pěstuji bylinky v květináčích a vše co se dá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

24. 3. 2016 17:41 | pavel

Zbytečně vše dramatizujete. Dá se pěstovat celkem snadno. Na vesnici není žádný problém.Ve městě je to o trochu horší. Ta chuť a kvalita za to ale stojí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

24. 3. 2016 17:56 | zelinář

Jednoduše řečeno, vezměte objem Vámi spotřebované zeleniny a její cenu na trhu, a spočítejte si o kolik by vás vyšlo levněji (dráž) si ji vypěstovat pokud by jste neměli jinou možnost výdělku než své zaměstnání. Ještě jednodušeji lze počítat, že čím víc vydělate peněz ve svém zaměstnání tím méně se Vám vyplatí se piplat se na zahradě se zeleninou v objemu pro vlastní potřebu. Pro člověka s průměrným platem a 1 dnem práce na zahradě, dělá úspora cca 20Kč na pěstováním strávený den (za jeden den lze počítat 8hodin čisté práce) v případě rajčat a paprik. Tolik ekonomika v našem případě. Máme to jen jako koníčka a dobrý pocit. Pakliže to dělate jako relax, jsou to náklady koníčka jako každého jiného. Úplně to samé platí pro chov slepic. Jestli se někomu 2 Kč za vejce zdá moc tak je napřed nutné spočítat náklady na kurník, pořízení slepic, a výkrm (jen ze zbytků jako ne, jinak moc nenesou). Než se takto dostanete do plusu, uběhne hodně času). Pokud máte do 8slepic na 4 lidi tak reálně použitelná úspora je taky jen taková kladná skoro nula, ale dobrý pocit se taky počítá :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

29. 3. 2016 17:16 | josef

Zrovna priklad se slepicemi je moc hezky - uz jste nekdy videl zloutek vajicka od slepice chovane na venkove na zahrade? Je o dost zlutejsi, nez to kupovane. Cim to asi bude?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zelinář 24. 03. 2016 17:56)

29. 3. 2016 17:29

No, to je zrovna taková věc, která se dá velice snadno ovlivnit. Chcete oranžový žloutek? Stačí jen maličko jinak namíchat krmnou směs.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 29. 03. 2016 17:16)

29. 3. 2016 18:54 | josef

jo, vim, staci pridat trochu cerstve travy a vzduchu :D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 03. 2016 17:29)

12. 4. 2016 19:54 | zelinář

Starost o žloutek je mi celkem ukradená, vejce mám rád ale využívám především bílek. Máme 25 slepic a mezi vajíčkama z kaufu a z našeho chovu nevidím kromě barvy podstatnějšího rozdílu. Z hlediska výživové hodnoty (sice hodně proteinů ale ještě mnohem více tuků) je žloutek spíše na druhém místě (málokdo dnes ocení vydatný zdroj tuků -> cholesterolu). Patří to k folklóru lidí chovajících slepice, že se ohání žloutkem, protože jinak by prakticky neměli v ruce nic, čím by mohli vzdorovat ekonomice většího chovu, a ten si zase nemůže dovolit každý. Taktéž je úsměvné jak se slepičáři budou hádat o "přírodním" žloutku, ale prostředí zamořené celkově hormony (jsou na to výzkumy)jaksi nechávají bez povšimnutí. Čistě z ekonomického hlediska se prostě málo slepic chovat nevyplatí. K důvodu chovu slepic beru cokoliv, koníček, chuť, slepicofilie, cokoliv,..ale ekonomicky (a o tom článek je) na malém chovu člověk opravdu nezbohatne a ani zas tak moc neušetří(zvláště, když vám nosnici potáhne kuna. Jedině ještě, pokud slepičář - nejlépe ve svém okolí(v práci) najde hejla, ona ta distribuce vajec je jinak taky nákladná vzhledem k tomu, že jednorázově málokdo vezme víc jak 3 plata za 3,5Kč/vejce, a předtím ho ještě musí namazat pohádkou o žloutku nebo ho v ní utvrdit - , který mu za "opravdu pravé BIO" vejce z domácího chovu dá alespoň 6ti korunu nebo platem (dvěma?)"bio" vajec uplatíte úředníka kamaráda a ten vám zařídí něco ze známosti.Osobně jsem bohužel na hejla za 6Kč ještě nenarazil a od úřadů nepotřebuji nic co bych nevyřídil i bez vajec a navíc na úřady chodím pokud možno přes internet (ušetřeným časem, PHM a vejci ušetřím víc než kdybych se před úředníkem klaněl a dával mu darem svoji několikadenní produkci. S pozdravem taky chovatel (a možná i velkochovatel) slepic (snad se i já někdy dočkám podílu v agrofertu :-))) ).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 29. 03. 2016 18:54)

29. 7. 2016 10:15 | Robinhudecek

přeci vůbec nejde o to, jestli se to vyplatí. Jde o chuť, my třeba nechali kvůli domácímu pěstování, dle různých rad: http://www.svet-oken.cz/cz/zasklivani-balkonu-lodzii-zimnich-zahrad/minizahradka-na-balkone.html či http://bydleni.idnes.cz/zasklene-lodzie-setri-kapsu-najemniku-ale-vadi-jim-vitr-pj0-/dum_osobnosti.aspx?c=2000M100U01B zasklít celý balkon, takže čistě ekonomicky se nám to nevrátí, za enu zasklení bysme rajčat mohli mít opravdu mnoho, nicméně ta chuť je úplně něco jiného, to přeci každý ví...a nejen u rajčat
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Pavel Bém

politik

Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
18,46 %

z 65 duelů
×
Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
36,36 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Profil investora, Matice, Vklad na viděnou, martin stára, brno, operátoři, tarify, mobilní operátoři, bhe energy, guldeny, Automarket Euro, index ekonomického sentimentu ZEW, DV Money, systém hodnocení rizik, DNA, phone banking, tereza dřímalová, CCS Kredo, MasterCard Electronic

3AP9787, 8A35107, 3B78807, 5AB2568, 2J57559

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK