Řízená invaze dětí

Jak jde o děti v restauracích a kavárnách, předsudky najednou nevadí ani leckterým bojovníkům proti rasismu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 1. 2016 12:54, Teddy

Kdysi se mi líbil názor jednoho Rakušana: "Když jdu na procházku se psem, tak se občas stavím v nějaké hospůdce na pivo. Pokud narazím na hospodu, kam nesmím se psem, tak tam příště nejdu ani sám."

+478
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 9. 2016 1:41, Jaroslav

A kam mají chodit rodiče s dětma, když nemají hlídání, chytráci?

-43
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

3. 9. 2016 1:41 | Jaroslav

A kam mají chodit rodiče s dětma, když nemají hlídání, chytráci?
-43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 7. 2016 14:31 | Pepík

Nejde vůbec o děti, ty za nic nemohou - jde o výchovu, tzn. o bezohledné rodiče, kteří tahají děti do hospod a kaváren. Ty by měla řešit sociálka a policie a stát by neměl omezovat podnikání různými zákazy a příkazy.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2016 13:20 | Jirka

Sám mám dvě děti, nyní už dospělé... Nicméně se řídím již zmíněnou zásadou že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiného. To platí obecně. Pokud mám nějak obtěžovat ostatní tím, že dělám rámus, kouřím, brkám, prdím, atd., není to v pořádku. Ostatním to vadí a já nemám právo je obtěžovat. A poněkud hysterický křik, že chudáci maminky si nemohou v klidu 5 hodin pokecat u jedné limonády na tom nic nezmění. A nepaušalizuji. Pokud má někdo dítě zvládnuté tak, že neobtěžuje ostatní, prosím. Ať s ním místo v parku sedí v restauraci. Pokud ale takto obtěžuje hosty a blokuje několik hodin stůl, který k velké radosti personálu nic nevydělává, nemá tam co dělat. Viděl jsem na vlastní oči jak se v jedné restauraci dvě maminky bavioli u kávy a jejich batolata volně smejčila podlahu v celé restauraci. Číšník jednoho prcka přehlédnul a málem jej zašlápnul. Ve snaze neublížit batoleti vyklopil tác i s veškerým neseným jídlem na podlahu. A světe div se. Maminka zmíněného batolete ještě personál sprdla, že nedávají pozor. Myslím, že to není třeba komentovat.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 6. 2016 13:30 | Jaroslav Sever

Mně se na tom náramně líbí, že daleko největší počet souhlasných znamének má příspěvek, který se dětí v kavárnách VÝSLOVNĚ vůbec netýká. Samozřejmě - autorovi lze při dobré vůli podsouvat, že jen nechtěl být prvoplánový, že ty děti z toho "jaksi logicky ..." - ale za slovo jej nevezmete. Mluvil o psovi, není-liž pravad? Pak se domluvme o vážnějších věcech!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 6. 2016 0:42 | margaret

Souhlasím s názorem dotyčného Rakušana, pokud jde o psa, který nikoho neobtěžuje. Protože svoboda každého začíná jen tam, kde končí svoboda těch druhých. Mám 2 dospělé děti a dvě vnoučata, a určitě mladým matkám neupírám právo chodit do kavárny. Ale stojím za právem majitele si své hosty vybírat/poškozené věci-jsou to přece děti, odliv jiných zákazníků/ a za právem nás, kteří jsme rodičovstvím a prarodičovstvím prošli, si nerušeně posedět, pohovořit či odpočinout v kavárně. S velkou lítostí jsem musela opustit od návštěv a dovolených v úžasném wellnes podniku jen proto, že vyhrazené termíny bez dětí se omezily na listopad, leden a únor, a matky s dětmi se tam dokázaly chovat tak bezohledně, že o odpočinku a rekreaci se nedalo hovořit. Takže vše i demokracie a svoboda má dvě stránky a je to jen na ohleduplnosti.Pokud jdu s vnukem, vyberu podnik s koutkem pro děti. Pokud chci odpočívat, pracovat nebo povídat, mám na to také jistě právo.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 5. 2016 18:22 | Slabyhoud Pavel

Pane Kašpárku a mnozí jiní - pokuste se vzpomenout si na to, jak diskutovaný problém vznikl. Nebylo to náhodou tak, že majitel restaurace nechtěl dovolit vstup dětí do svého podniku. To je věc, na hony vzdálená rasizmu, xenofobii a všem těm moderním "kladivům na čarodějnice". Nemá snad někdo, kdo poskytuje své služby, svaté právo rozhodovat o tom, komu je poskytovat chce a komu ne? A teď mi ještě dovolte, hodit Vás a váš článek do jednoho pytle s hysterií, rozpoutanou médii všech druhů a typů, a zmíním několik rozporů: Mám považovat za nemorální a srovnatelné s historickými zvěrstvy, jež zmiňujete ve svém článku, také to, že děti mladší 12let nemají přístup do kina na takto označený film? Měli by jsme snad rušit věkovou hranici voleb (podle některých už 12ti leté dítě má přehled o politice)? Mám snad být spokojen s tím, že osmileté děti kouří a jdou do školy opilé či zdrogované? Souhlasíte snad s názorem, že zakázat vstup ženám do pánského klubu je srovnatelné s fašizmem, apartheidem a dalšími izmy (nejlépe za současného souhlasu s tvrdým postihem muže, co vleze do dámského klubu)?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2016 21:53 | vlasta riha

pozdrav p
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2016 9:20 | Vosí Hnízdo

Přesně tak, souhlas. Malé děti do restaurací nepatří. Když máma neumí uvařit, tak ať se to naučí nebo si vezme chlapa, co umí vařit. A nedej bože, když by děti šly do restaurace za jiným účelem než na jídlo, např. být svědky popíjení a bezbřehého chvástání.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2016 9:59 | Miroslav Tůma

Tento článek psal demagog. Když vstoupím do restauračního zařízení jakéhokoliv typu a zakopnu o kočárek nebo slyším řičení dětí, otočím se jdu jinam. Jsem rodič dvou dospělých dětí a tvrdím : RODIČE KTEŘÍ TAHAJÍ SVÉ DĚTI DO RESTAURAČNÍCH ZAŘÍZENÍ NEJSOU DOBŘÍ RODIČE.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2016 0:29 | Urolog

No tak hlavne se tu vychvastej, jak si uzasny rodic :D To, ze ma nekdo dite s ADHD neznamena, ze za to muze. Obtezuji me spis takoveto "pseudohumanisticke maminy", co maji decka jak pribite k zidli. Decko je decko, ne vizitka/ozdoba.. Decko se ma vyvijet podle sebe, ne podle predstav frustrovane matky
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2016 13:53 | Irena

Proč taháte děti do kavárny - 2 až 4 hodiny týdně, myslíte si, že je to tam baví? Proč s nima raději nejdete do dětského koutku?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 4. 2016 14:20 | goda

Článek je napsaný sice hezky, ale poněkud naivně. Princip kolektivní viny bohužel autor nesmaže, i když se o to hezky snaží. Může se pohoršovat třeba 100x nad prohlášením, že děti do kavárny nepatří, ale pokud zkušenost kavárníků ve většině případů je taková, že se jim po podniku pohybují řvoucí děti a jejich rodiče se vesele baví, bez jakéhokoliv zájmu usměrnit své dítě, pak se nemůže divit. Zkušenost s bezohlednými rodiči může kavárníka vést k tomu, že nechce děti ve svém podniku. Jak by řekl klasik: "není čas řešit, kdo je kdo". Jak má kavárník poznat už při vstupu - tohle je slušný rodič s vychovaným dítětem? Prostě si to rodiče s dětmi u kavárníku zavařili sami a ti slušní jim mohou pouze "poděkovat". Je to stejné, jako s občany, kteří se nechtějí jaksi integrovat do naší společnosti. Pokud mne takový vzorek občana hned na první pohled rozpoznatelného (teď "tancuji mezi vejci") třikrát okrade, počtvrté už si před ním budu držet tašku a utíkat. Taky nebudu řešit, jestli zrovna tahle osoba mi něco ukradne, či ne. Je to přirozená lidská vlastnost. Já tomu říkám ZKUŠENOST. A pokud mám špatnou zkušenost, těžko se mi s jednou, či dvěma výjimkami převrátí na dobrou. Jsem už starší a vidím, že se naší generaci jaksi nepodařilo vychovat děti, dnešní rodiče těch malých capartů, k ohleduplnosti k druhým. A ti to přenášejí na své děti. Velké bohužel. I když naivně věřím, že ta menšina slušně vychovaných se převrátí ve většinu.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2016 17:38 | Jana

Děti do kaváren nebo ne ? A co takhle psi ? Sedávají dokonce někdy i u stolu a bumbají z hrnečku ! Ti psi. Problém není ve psech ani v dětech, ale v nevycválaných, sobeckých a bezohledných lidech. Svoboda pochopená jako zvůle. Proč by dítě nemohlo být v kavárně ? Jenže většinou se tam nudí. Špatné je, když dospělý doprovod se věnuje sámsobě a dítě nakonec skáče po židlích i po lidech, třebas. Naše společnost je nepřátelská ne dětem, ale téměř všemu. I sama sobě. Kyselá, hloupá a bezohledná.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2016 19:42 | Sangrail

S článkem souhlasím. Zmínil bych se ještě o jednom aspektu. Pokud se mluví o klidu a hluku v kavárnách jakožto předpokladu či naopak překážce toho, co je účelem kavárny (vytvořit prostor pro nejrůznější druhy lidí, kteří spolu koexistují na jednom poměrně sevřeném místě a mohou si tam dělat, co chtějí, za podmínky, že neobtěžují ostatní), je třeba uvést ne nevýznamný faktor jménem "hudební smog". Očekávat klid od kavárny v ČR, kde je zvykem pouštět hlasitě radio či vybraný soundtrack, zpravidla výrazně rytmický, je pošetilé. Fakt je, že na rozdíl od takové Vídně, kde klasické kavárny nepouštějí reprodukovanou hudbu, v některých hraje pianista, v moderních kavárnách pak nějaká "lounge music", naše kavárenská scéna neposkytuje žádné rozmanité spektrum možností. Všude je reprodukovaná hudba a všude je víceméně stejná: hlasitá a rytmická. Takže pokud se shodneme na tom, že všem prospěje, když budou existovat kavárny pro kuřáky a pro nekuřáky, pro děti a bez dětí, moderní a starobylé, živé a klidné, možná bychom se měli víc zasazovat i o to, aby existovala možnost vybrat si, zda chceme při rozhovoru, při práci na laptopu, při čtení, při učení na zkoušky, při pozorování našich ratolestí v hracím koutku atd. poslouchat "hudební kulisu" nebo ne. Zatím to vypadá tak, že kdo reprodukovanou hudbu nechce, má smůlu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2016 1:28 | karolina

Určitě je mnoho míst, kam se s dítětem, i malým, dá jít a je vítáno. Je jich sice méně a o to jsou plnější, ale jsou i seznamy na webu -restaurace či kavárny, pizzerie a jiné typy podniků přátelské dětem, atd. Tam jsou na ně připravení, vybavení a vědí, že budou mít stále plno, protože takových lidí je mnoho. Děti jsou pořád součástí společnosti. Bohužel české striktnější prostředí odmítající děti, a téměř "náznaky života a pohybu" je v tomto náročnější, ale je dobré vědět že tak tomu není všude, je mnoho zemí, kde mají děti rádi, chovají se k nim hezky (spíše jih Evropy). Snad se postoj k dětem časem uzdraví i u nás, v ČR. Naštěstí je už z čeho vybírat.např. http://www.ententyky.cz/restaurace-s-detskym-koutkem/ a mnohé jiné seznam, stačí si zadat ve vyhledavači.. lépe jít tam, kde vás s dětmi vítají a rádi vidí a můžete si společný čas užít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2016 20:53 | katka

a zapomnela jsem dopsat, ze pokud je misto, kde bychom nebyli vitani, tak tam nejdu, a nejsem urazena, proste je to vec majitele
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2016 20:51 | katka

Vite, neco jineho je jit tam s klidnym ditem jakeholi veku, nebo klasickych hyperaktvnim uvriskanym nevychovanym capartem. Mam dite, chodim s ditetem do kavaren i restauraci (sama ne, jen s rodinou ci prateli). Mam hodne, klidne dite. Dcera je naopak uplne nadsena.A ja jsem ohleduplna. Jakmile by bylo dite nezvladatelne, neberu ho tam, pokud jsme tam ... okamzite s nim odchazim pryc, jidlo nejidlo. A zasadne neprebaluji lidem na ocich. A vsude co jsem byla mi obsluha rekla: "Vy mate tak hodne dite, nejhodnejsi co jsme tu kdy meli". Neni to o diteti jenom, ale o rodicich!!!!!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2016 18:21 | Jaroslav

Mně v tom článku chybí jakási diferenciace. Kavárna a kavárna je (nebo by alespon měl být) sakramentský rozdíl. Kavárna, kde půl plochy zabírají hulící šachisté, něco pokoutní právníci, makléři, dohazovači atp. je něco úplně jiného,m než je kavárnička naproti nádraží okresního města a něco zase úplně jiného, než tatáž proti budově univerzity, atd., atd. Takže "fakans-friendly" kavárna? Proč ne, samozřejmě, ale psát tam asi nepůjdu, jako nepůjdu s vnoučkem do kavárny naproti nádraží, ledaže bychom čekali na vlak a v čekárně by bylo, plno, nebo chřipka, nebo, ... atp. A pak kavárny, kde bych asi bez kravaty vyčníval - proč ne??? Takže tak. Kavárna, stejně jako restaurace, nebo hospoda má mít svůj ráz, styl, ducha...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2016 10:07 | Tonda Mlynář

O tom jak má autor rád klid v kavárně, a jak chápe, že i ostatní tam chodí za klidem a atmosférou kavárny? Nebo o tom, že chápe, že děti tuto atmosféru nutně naruší? (malé děti tím, že se pokadí, vřískají, třískají věcmi, větší děti, tím, že dělají přirozenou neplechu a sport, všechny děti čímkoli protože se tam přirozeně nudí).
Nakonec nám autor chce říct, že to tak není vždycky. - Opět můžu souhlasit - ano výjimky existují. A o tom ten článek je - o autorovi, který zobecňuje výjimky a tímto zobecněním bagatelizuje problém ve své podstatě rozsáhlý překračující řádově tyto "světlé výjimky hodných dětí a ohleduplných rodičů".
Není pak překvapením, že se od autora dozvíme o domnělé islámské hrozbě. - To již jako koruna autorovy buď hlouposti či argumentační slabosti (nijak se nevypořádal s fakty o neintegrovatelnosti muslimů, o politické povaze islámského náboženství, o jeho militarizaci a agresivitě, o nevychovanosti a bezohlednosti muslimů, která se objevila v každé zemi, ve které "zapustili kořeny, o vylidňování čtvrtí, které byly původně prosperující, později smíšené a které jsou ještě více později převážně přistěhovalecké či sociálně slabé a nakonec jejich územím, kde policie prakticky nehlídkuje a kde platí jiné, neznámá pravidla nahrazující zákony, včetně vražd ze cti).
Celkově jde, nepoctivý článek, o kterém můžu poctivě říct, že mě pouze okradl o čas.
Věřím, že si autor příště dá na článek více času, aby si ho mohl po sobě přečíst a zamyslet se nad jednotlivými subtématy i nad celkovým vyzněním a především se zamyslel, zda má články vůbec psát. Tímto zamyšlením by pomohl celému světu asi nejvíce :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2016 11:32 | Wenda

Na počátku článku je to v pohodě. Potom je tam jedna zásadní věc. Lidé jsou různí a různě reagují na různé podněty. Jistě, rodič s dítětem nevnímá, že ten jeho potomek stále brečí, kňourá, nebo je posranej, příjde mu naprosto normální, že ho položí na stůl a před očima celé restaurace jej tam přebalí a ještě vyžaduje asistenci personálu s likvidací prochcaných plínek. Pak matka vyndá kozu a dítě nakojí jako důkaz pokročilé emancipace a demokracie. Tak je to i s tím psem, jsou psi, kteří zalezou k pánovi pod stůl a nikdo o nich neví, pak jsou páníčkové, kteří ukazují celé restauraci, jak jejich čuba nádherná, jak umí poslouchat a když vylizuje talíř u vedlejího stolu, tak určitě nikoho nepokousá. Takže zásada 1. a 2. děti a zvířata vyžadující jakoukoli pozornost svých rodičů a páníčků, do restaurace a jiných veřejných zařízní nepatří. Nebo mám začít vozit do restaurace svoji nemohoucí babičku na vozíčku, která slintá, má vypadané vlasy a každou chvíli se posere, tak ji musím přebalit, ale mezi lidmi se ji líbí?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů
×
Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services