Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jeden z důvodů je nižší růst produktivity práce oproti ostatním zemím střední Evropy, tvrdí odboráři. Češi kvůli tomu tráví v práci stále víc času. Tuzemská produktivita v roce 2013 dosahovala 67,3 procenta průměru EU. Problém není v malém nasazení zaměstnanců, ale v nízké ceně výrobků. Recept na růst je proto podle odborářů podpora technologického vzestupu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 11. 2015 12:57, medvěd

V devadesátých letech z nás vedení země udělalo ekonomickou kolonii. Myslím, že na kolonii si vedeme docela dobře.

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 11. 2015 3:46, Pavel

Když pracuješ na 200% prd dostaneš špatně se pracuje na 300% Ještě Ti plivané pod nohy vláda lidu Čssd pozve sem jiné státní příslušníky který tady budou legálně dělat za miň. Když konečné je nucen zaměstnavatel v ČR SI VÁŽIT PRÁCE ČLOVĚKA A KONEČNĚ HO TROCHU LÍP OHODNOTIT.

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (29 komentářů)

24. 11. 2015 11:13 | medvěd

To nevím, nejsem analytik. Asi proto, že se od počátku profiloval jako nízkonákladová společnost a živily ji chartery, což nebyla parketa ČSA. Ale hodně špatně v poslední dekádě dopadly i mnohem silnější letecké společnosti. Být ČSA privatizované před dvaceti lety, tak je dávno v kopru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 24. 11. 2015 10:28)

24. 11. 2015 19:13 | Pavel

Vždyť to v tom článku říkají. Napřed pár politicky korektních nesmyslů, jako "Zatímco HDP na hlavu v tuzemsku loni činil 84 procent unijního průměru, měsíční mzda před srážkami dosahovala jen 62 procent průměru EU." To je nesmysl, protože se k tomu musí přičíst i odvody zaměstnavatele, a hned jsme na 84%.

A pak to řeknou (téměř) naplno: "Podíl sociálního pojistného tvoří v Česku 24 procent celkových nákladů práce."

Prostě jsou u nás nízké mzdy, protože nás o námi vydělané peníze okrade stát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

24. 11. 2015 20:06 | chk

Nevím, jestli jsi v té době ještě netahal kačera, nebo ještě ani nevěděl, že nějakej svět je. Ovšem určitě nevíš jaká tehdy byla doba. Klaus řešil valký dilema. Nastavit nejdřív čistej právní systém, nebo rovnou privatizovat? Rozhodl se pro druhou možnost. Logicky, protože až by nastavil právní systém, už by zpravidla nebylo co prodávat. Vše by v tržním hospodářství zkrachovalo. Atd. Teď se ti to žvaní a děláš chytrýho. Buď rád...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (medvěd 24. 11. 2015 08:43)

24. 11. 2015 23:41 | medvěd

"Klaus řešil valký dilema. Nastavit nejdřív čistej právní systém, nebo rovnou privatizovat? Rozhodl se pro druhou možnost."

Samozřejmě, že by se to po těch čtyřiceti letech nepodělalo, kdyby se kdyby se nejprve nastavilo právní prostředí a pak se privatizovalo. Jenže by se ty stamiliardy daly mnohem hůř zašmelit.

Tu dobu pamatuju velmi dobře. A narozdíl od vás, jsem už tehdy nechápal, v čem je silničnímu provozu prospěšné nejprve pustit auta na silnici a až pak začít tvořit dopravní předpisy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 24. 11. 2015 20:06)

25. 11. 2015 7:23

Citace - medvěd / 24.11.2015 23:41

Tu dobu pamatuju velmi dobře. A narozdíl od vás, jsem už tehdy nechápal, v čem je silničnímu provozu prospěšné nejprve pustit auta na silnici a až pak začít tvořit dopravní předpisy.


Jenže přesně takhle ta pravidla vznikla. Napřed bylo auto, a až pak dopravní předpisy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (medvěd 24. 11. 2015 23:41)

25. 11. 2015 9:12 | josef

Dokonce se rika, ze kdyz Bata nekde stavel, tak nepostavil umyslne chodniky. Ty nechal udelat az nasledne podle toho, jak si lidi vyslapali cesticky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 11. 2015 07:23)

25. 11. 2015 22:08 | medvěd

Mýlíte se. Pokud by se rozvoj automobilismu dál stejným tempem jako odstátňování majetku v naší zemi v devadesátých letech, byl by počet mrtvých na silnicích nejspíš srovnatelný se světovou válkou. Ale on probíhal přirozeným tempem a dopravní předpisy vznikaly postupně v návaznosti na zvyšující se provoz. Kromě toho už předtím existovala pravidla pro pohyb koní, kočárů, povozů, jízdních kol, kár a jiných vehiklů. To co se tu dělo v devadesátých letech by odpovídalo situaci, kdy by se v zemi automobilismem nepolíbené během několika let zvýšil počet vozidel na úroveň běžnou ve vyspělém světě, aniž by se stát obtěžoval vytvořit dopravní předpisy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 11. 2015 07:23)

22. 12. 2015 9:22 | reddbbul

Pan Středula lže , když tiskne. Příklad: Ve Frenštátě p. R. v Siemensi se vyrobí řídící jednotka do Octávie. Její výrobní cena včetně marže je asi kolem 4 tisíc kč, ale Siemens tuto jednotku jen dodá do Škodovky a naúčtuje si 15tisíc. Takže tak se dělá pro Němce produktivita a tak se okrádají čeští zaměstnanci!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 8. 2016 6:42 | Denisa Titlová

Tak hlavně že páni poslanci jsou natolik produktivní, že si mohou zvedat opět své přemrštěné platy o několik tisíc korun!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Jirák

podnikatel, Miton

Vladimíra Glatzová

advokátka

Michal Jirák
ÚSPĚŠNOST
60,87 %

z 46 duelů
×
Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
64,86 %

z 74 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Reklama, SKP, Důchod, multiměnová karta, radim krejčí, česká národní banka, euro, valuty, kjótský protokol, osoní finance, pronájem počítače, specifikace, chůvy, Josef Cogan, evropský platební rozkaz, sociálně odpovědné investování, Provident Financial, Diviš

2AM7215, 3C23072, 3C26072, BV111111, 2Z48989

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK