Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 16. 11. 2015 | 7 komentářů
Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 11. 2015 14:16, Makoň

Poradna SOS-A Šumperk k tomu říká
1. Nápoje – zákazník musí dostat takové množství,které je uvedeno v nabídce. Zákazníkovi musí být umožněno přeměření nápoje v kalibrované nádobě.

- pivo - neustálé dotazy i různé výklady o tom,co je správná míra. Zákon sice říká,že správnou mírou je pivo k rysce bez ohledu na pěnu.Ale protože dnes máme různě sycená piva a také různý styl čepování výčepním, je s ohledem na kvalitu nápoje určující,aby pivo dosahovalo k rysce cca po 2 minutách po načepování. Pokud ne,je to podměrák a záleží jen a pouze na hostovi,zda si nechá či nenechá pivko dotočit.

- nealkoholické nápoje – musí být vždy k rysce. Ale pozor – pokud si objednám jakýkoliv nápoj s ledem, např. kolu ,musí mi být led podán v samostatné sklenici.Jinak si nemohu správné množství ověřit.

2. Jídlo – platí shodně jako u nápojů – co je psáno v jídelním lístku,musí být také na talíři.Pro orientaci zákazníka by měla být v nabídce uvedena váha surovin,zpravidla v syrovém stavu. Je nutné ale počítat s tím,že tepelnou úpravou je výsledná váha v průměru o 30 % nižší.To říká norma.

A jak je to s časem od objednání do přinesení na stůl.Níže uvedená čísla jsou reálná pro skupinu zákazníků /rodinu/ v počtu kolem 4 osob.Je pochopitelné,že když přijde společnost o deseti či patnácti lidech,nemohou být obvyklé časy pro přípravu jídla dodrženy.Na jejich prodloužení by měl upozornit při objednávce obsluhující personál.

- hotová jídla – protože jsou uváděna jako hotová,je doba na jejich dodání do 10 minut. Pokud to trvá déle,zřejmě se nejedná o „hotovky“ a jde o klamání spotřebitele. Host může klidněodejít bez zaplacení objednaného.Případné nápoje či jinou konzumaci pochopitelně zaplatit musí.

- minutky – v jídelním lístku může být uvedena doba na jejich přípravu,např. 40-50 minut.Pokud není uvedený žádný čas,předpokládá se doba zhotovení takového jídla do 30 minut. Po této době je vhodné personál upozornit a dát mu přiměřenou lhůtu, zpravidla 15 minut. Pokud ani v této době není jídlo dodáno,je možné opět odejít bez zaplacení objednaného a dokonce požadovat náhradu promarněného času, zpravidla ve výši minimální mzdy.

- pokud je dodané jídlo podáno nedostatečně ohřáté či při viditelně neodpovídající váze,má zákazník právo na nápravu a má nárok na přiměřenou slevu.

- zda mi jídlo chutná či ne bohužel reklamovat nelze

3. Couvert, česky kuvér, je přirážka která se přidává k cenám jídel a nápojů v restauracích se složitým servisem.
Kuvér, jako přirážka, je dnes v mnoha zemích však již přežitkem. Restaurace naopak zakládají na stůl pečivo, máslo případně i chuť povzbuzující pokrmy zdarma,resp. jsou započítány v ceně jídel.Ovšem někteří čeští restauratéři ještě dnes účtují za kuvér v naivní představě, že si vyrovnávají ušlý zisk v případě, že host nekonzumuje jídla a objedná si jen nápoj.
Platí – pokud je kuvér (couvert) uveden v jídelním či nápojovém lístku,pak se musím s jeho úhradou smířit. Pokud nikde uveden není a obsluha mi jej účtuje,jde o neoprávněné obohacování a mám právo takovou přirážku odmítnout zaplatit

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 11. 2015 21:00, Venedo

častá zmínka - nebo žádat slevu - je silně pokrytecká - takový zákazník potřebuje jen jedno a to kopnout do prdele, protože sleva za nekvalitu jídla je prachsprostá úplata ten kdo ji přijímá nebo vyžaduje, je za pár šlupek schopen sežrat cokoli, ejn když je slevička, takže ve výsledku je jedno, jakou šlichtu mu naservírujte - je to úplatné ničení kvality pohostinství samotným zákazníkem

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 7 komentářů)

6. 10. 2019 1:23 | Krokodýl

Dobrý večer A co když přijde host do restaurace objedná si jídlo sní ho pak si objedná jiné a to mu už asi moc nechutná ale sní ho pomalu celé. po sléze si pak nechá zavolat obsluhu a té řekne že jsou v tom houby a že je alergický a že to jíst nebude ale už toho půlku snědl a když si to objednával tak věděl že tam jsou houby. No aby toho nebyl málo tak změní názor a řekne že je to tuhé a že to nechce a učet platit nebude, že zavolá policii, no policie je přivolaná majitelem ale host stejně odchází bez zaplacení. Zůstal po něm velký dluh a jen jedno jídlo mu nechutnalo i když ho snědl celí. a měl i jiná jídla a ty snědl bez problému celá... Tak je potom možné že mohl odejít bez zaplacení i když to vyloženě nebyla vína restaurace ale byli to jen hostovo vymysli????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2015 21:00 | Venedo

častá zmínka - nebo žádat slevu - je silně pokrytecká - takový zákazník potřebuje jen jedno a to kopnout do prdele, protože sleva za nekvalitu jídla je prachsprostá úplata ten kdo ji přijímá nebo vyžaduje, je za pár šlupek schopen sežrat cokoli, ejn když je slevička, takže ve výsledku je jedno, jakou šlichtu mu naservírujte - je to úplatné ničení kvality pohostinství samotným zákazníkem
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 11. 2015 22:53

jezevec je .ů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2015 14:16 | Makoň

Poradna SOS-A Šumperk k tomu říká 1. Nápoje – zákazník musí dostat takové množství,které je uvedeno v nabídce. Zákazníkovi musí být umožněno přeměření nápoje v kalibrované nádobě.
- pivo - neustálé dotazy i různé výklady o tom,co je správná míra. Zákon sice říká,že správnou mírou je pivo k rysce bez ohledu na pěnu.Ale protože dnes máme různě sycená piva a také různý styl čepování výčepním, je s ohledem na kvalitu nápoje určující,aby pivo dosahovalo k rysce cca po 2 minutách po načepování. Pokud ne,je to podměrák a záleží jen a pouze na hostovi,zda si nechá či nenechá pivko dotočit.
- nealkoholické nápoje – musí být vždy k rysce. Ale pozor – pokud si objednám jakýkoliv nápoj s ledem, např. kolu ,musí mi být led podán v samostatné sklenici.Jinak si nemohu správné množství ověřit.
2. Jídlo – platí shodně jako u nápojů – co je psáno v jídelním lístku,musí být také na talíři.Pro orientaci zákazníka by měla být v nabídce uvedena váha surovin,zpravidla v syrovém stavu. Je nutné ale počítat s tím,že tepelnou úpravou je výsledná váha v průměru o 30 % nižší.To říká norma.
A jak je to s časem od objednání do přinesení na stůl.Níže uvedená čísla jsou reálná pro skupinu zákazníků /rodinu/ v počtu kolem 4 osob.Je pochopitelné,že když přijde společnost o deseti či patnácti lidech,nemohou být obvyklé časy pro přípravu jídla dodrženy.Na jejich prodloužení by měl upozornit při objednávce obsluhující personál.
- hotová jídla – protože jsou uváděna jako hotová,je doba na jejich dodání do 10 minut. Pokud to trvá déle,zřejmě se nejedná o „hotovky“ a jde o klamání spotřebitele. Host může klidněodejít bez zaplacení objednaného.Případné nápoje či jinou konzumaci pochopitelně zaplatit musí.
- minutky – v jídelním lístku může být uvedena doba na jejich přípravu,např. 40-50 minut.Pokud není uvedený žádný čas,předpokládá se doba zhotovení takového jídla do 30 minut. Po této době je vhodné personál upozornit a dát mu přiměřenou lhůtu, zpravidla 15 minut. Pokud ani v této době není jídlo dodáno,je možné opět odejít bez zaplacení objednaného a dokonce požadovat náhradu promarněného času, zpravidla ve výši minimální mzdy.
- pokud je dodané jídlo podáno nedostatečně ohřáté či při viditelně neodpovídající váze,má zákazník právo na nápravu a má nárok na přiměřenou slevu.
- zda mi jídlo chutná či ne bohužel reklamovat nelze
3. Couvert, česky kuvér, je přirážka která se přidává k cenám jídel a nápojů v restauracích se složitým servisem. Kuvér, jako přirážka, je dnes v mnoha zemích však již přežitkem. Restaurace naopak zakládají na stůl pečivo, máslo případně i chuť povzbuzující pokrmy zdarma,resp. jsou započítány v ceně jídel.Ovšem někteří čeští restauratéři ještě dnes účtují za kuvér v naivní představě, že si vyrovnávají ušlý zisk v případě, že host nekonzumuje jídla a objedná si jen nápoj. Platí – pokud je kuvér (couvert) uveden v jídelním či nápojovém lístku,pak se musím s jeho úhradou smířit. Pokud nikde uveden není a obsluha mi jej účtuje,jde o neoprávněné obohacování a mám právo takovou přirážku odmítnout zaplatit
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2015 13:49 | jezevec

:-) a co třeba jít hryzat o půl hodiny dřív?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 12:11

Máte v pokoji ale slušné vedro.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 10:42 | PavelM

Dotaz na autora: platí normy pro minimální teplotu jídla i pro závodní stravování v případě, kdy jídlo z ohřívacího servírovacího stolku, který ho udržuje při správné teplotě je na výdeji předchystané příliš dlouho a v době servírování má téměř pokojovou teplotu (cca 35 °C)? Ohřát ho není jak. Kuchařky se na požadavek o servírování teplého jídla dívají jako na "opruz".
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services