Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Klasické žárovky můžete koupit i dnes. Pravděpodobně jste ale už po jejich „zákazu“ uvažovali, jestli a čím je postupně nebo naráz nahradit. LED žárovky už dnes představují uspokojivou variantu. V místnostech, kde se svítí hodně, jejich instalací ušetříte.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 10. 2015 11:09, User

Čísla Vám vyšla pěkně, ale s tím výběrem jste si to trošku rozházel. Zkuste si tu spotřebu změřit a pak uvidíte.
Udávaná spotřeba noname dodavatelů LED nemusí a neodpovídá tomu, co je na štítku (používají staré a neúčinné čipy, které u značkových dodavatelů už nenajdete). Životnost je taky na štíru, jak jste zmínil. Takže LED ano, ale zvážit, odkud a jaký typ si koupíme.

Reagovat

 

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 27. 10. 2015 10:42)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 10. 2015 10:52, Radim Koutňák

No to máte pravdu. Je to náhrada tak 50W žárovky, u noname dodavatelů možná ještě méně. Už jsem takovýchto spořivých ubytovatelů pár zažil. Takové světlo je tak akorát dobré k tomu, abych trefil do postele. Ale číst se už při něm nedá.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 10. 2015 11:11)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

27. 10. 2015 6:01 | Tarzan

Otázkou je jestli opravdu mají tu životnost jak se píše !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

27. 10. 2015 10:42 | Fredy

Letos jsem se rozhodl, v jednom ubytovacím objektu, vyměnit klasické žárovky za LED. Hledal jsem na internetu dodavatele a narazil na dovozce z Číny. Ceny celkem příjemné. Při větším odběru se i ty nevýkonnější pohybovaly lehce nad 100 Kč/kus. Měnil jsem jich najednou přibližně 80 kusů, různých velikostí a tvarů. Kupodivu většina plní svůj účel, kromě jedné šarže, kde odcházela jedna za druhou. To bylo asi 11 kusů, které jsem byl nucen vyměnit za nové. Což nebyl problém. A nyní je to již v pořádku.
Pro zajímavost pár čísel.
U klasických žárovek "edisonek" (80 kusů) byla průměrný příkonu 70 W. Průměrná doba svícení jsou 4,5 hod/den. Což znamená 25.200 Wh - 25 kWh/den.
Nové LED žárovky mají průměrný příkon 6,7 W. Což, pří stejných podmínkách, znamená 2.412 Wh - 2,41 kWh/den.
Úspora 22.59 kWh/den. Neboli přibližně 90%. Při původní průměrné roční spotřebě 6.250 kWh to finančně znamená 21.875 Kč (6.250 x 3,5 Kč/kWh). Pokud by platila úspora 90%, tak bych měl ročně ušetřit 19.687 Kč. Náklady na výměnu vyšly na 9.200 Kč. (80 x 115 Kč) Podle toho by byla návratnost investice cca půl roku.
Když budu počítat s tím, že během pěti let vyměním všech 80 LED žárovek za nové, tak i přesto je úspora stále velmi zajímavá. Nehledě na to, že ceny těchto žárovek půjdou spíše dolů a naopak ceny za el. energii spíše nahoru.
Proto radím s výměnou LED žárovek neotálet .....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

27. 10. 2015 11:09 | User

Čísla Vám vyšla pěkně, ale s tím výběrem jste si to trošku rozházel. Zkuste si tu spotřebu změřit a pak uvidíte. Udávaná spotřeba noname dodavatelů LED nemusí a neodpovídá tomu, co je na štítku (používají staré a neúčinné čipy, které u značkových dodavatelů už nenajdete). Životnost je taky na štíru, jak jste zmínil. Takže LED ano, ale zvážit, odkud a jaký typ si koupíme.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 27. 10. 2015 10:42)

27. 10. 2015 11:11

6,7 W ale neni nahrada za 70 W
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 27. 10. 2015 10:42)

27. 10. 2015 11:18 | User

obývák, pět 25W žárovek, životnost 1, max. 1,5 roku a byly fuč. Nebavilo mě to už řešit, pořád měnit, tak jsem zainvestoval do LED žárovek a mám je tam už třetím rokem, drží všechny. Vybrány značkové LEDky. Takže životnost opravdu lepší. Ale osobně se víc trápím jinou věcí, která v článku nebyla zmíněna - barevný odstín, teplota barvy. Sice se píše o teplotě, která má být stejná jako žárovka, bohužel tomu ale tak není. LED světla neobsahují modrou složku barvy a proto nikdy nebudou jako žárovka. Důsledek? Není to barva přirozená pro naše oko, mysl, nedoporučuji tedy dávat do míst, kde uleháte k odpočinku, spánku. Opravdu Vás toto světlo "neukolébá" nepřipraví k spánku. Řešení? Stará dobrá žárovka na nočním stolku, případně LEDka s filtrem, který dodává modrou složku do světla - ovšem to je zatím dost drahé řešení. Ale proti gustu žádný dišputát. Jen jsem chtěl doplnit jinak pěkný článek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tarzan 27. 10. 2015 06:01)

27. 10. 2015 12:21 | Fredy

Citace - User / 27.10.2015 11:09

Čísla Vám vyšla pěkně, ale s tím výběrem jste si to trošku rozházel. Zkuste si tu spotřebu změřit a pak uvidíte. Udávaná spotřeba noname dodavatelů LED nemusí a neodpovídá tomu, co je na štítku (používají staré a neúčinné čipy, které u značkových dodavatelů už nenajdete). Životnost je taky na štíru, jak jste zmínil. Takže LED ano, ale zvážit, odkud a jaký typ si koupíme.

Souhlasím, že výpočet ještě nemusí být totožný se skutečnou spotřebou. Ostatně stejně to přesně nezjistím, neboť nemám měření jen na svícení. Ale celková spotřeba by měla klesnout. Což se uvidí koncem prosince, kdy bude proveden odpočet.
Proč jsem volil levné LED a ne ty kvalitnější je dáno i tím, že se méně ztrácí (budete se divit, ale i LED se kradou) a pak je na ně stejně záruka 2 roky, jako na ty dražší.
Doma mám přes dva roky LED žárovky značky Philips v cenách kolem 230 až 350 Kč a přitom jsem musel dvě reklamovat. Tudíž vyměnit. Neboli i když jsem domů volil dražší kvalitu, tak ani tehdy není záruka, že vydrží déle, než ty levné.
Je to na delší rozbor, ale už dávno jsem opustil myšlenku, že do objektů, kde se střídá dost lidí, bych měl instalovat kvalitu, že déle vydrží. Není to pravda. Například lepší automatické pračky AEG vydržely stejně, jako ty obyčejné Italské a přitom byly třikrát tak drahé. Raději koupím levné do 10 tisíc i s prodlouženou zárukou na 5 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (User 27. 10. 2015 11:09)

27. 10. 2015 12:27 | Fredy

Citace / 27.10.2015 11:11

6,7 W ale neni nahrada za 70 W

Máte pravdu, takto bych musel mít LED špičkového výkonu, pokud bych chtěl stovku nahradit LED stovkou. Ale tak to není. Ten rozdíl je v tom, že jsem volil nižší výkony, než byly ty před tím. Tudíž kde byla stovka (klasika), tak je LED s ekvivalentem někde kolem 60 W. Bodovky byly tuším 45 W a nyní ekvivalent 25 W. A tak podobně. Těch původních stovek byla víc jak polovina.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 10. 2015 11:11)

27. 10. 2015 12:30 | jezevec

mám na terase snad jednu z prvních LED žárovek u nás, modelový rok 1995. takže je jí akorát dvacet roků. je ve venkovním (nerezovém) světle, takže zažila oscilaci teplot +40 až -30 a téměř trvalou kondenzaci. je za PIRkou která v noci vidí každou kočku, a několikrát denně kolem ní projde pět lidí, takže má za sebou desetitisíce startů. a pořád svítí, mrška. od pana philipse.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

27. 10. 2015 13:23

To bude asi tím, že i ty dražší se vyrábějí v Číně
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 27. 10. 2015 12:21)

27. 10. 2015 15:00 | mai

Mám to stejně.LED žárovky v celém bytě a maximální spokojenost.Co se týče barevného spektra u LED žárovek,tak to mám opačně.Mě vyhovuje více barevný odstín LED než klasické žárovky.lED odstín mi evokuje denní světlo,je mi příjemnější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (User 27. 10. 2015 11:18)

28. 10. 2015 12:25 | dacan.strom

4-5 hodin mi doma nesvítí všechna světla dohromady a na záchodě, schodech, sklepě,... chodbě to jsou jen minuty denně a návratnost výměny je tam i při ceně 100 korun za kus 10 let a víc. Co si mám dát tam? Nějakou úsporku tam, kde se svítí nejvíc má každý, ale ve většině místnostech se svítí minimálně. U starších baráků navíc LEDku "rozsvítí" i indukce v drátech, což by znamenalo výměnu elektroinstalace za desítky tisíc korun.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 27. 10. 2015 10:42)

30. 10. 2015 10:52 | Radim Koutňák

No to máte pravdu. Je to náhrada tak 50W žárovky, u noname dodavatelů možná ještě méně. Už jsem takovýchto spořivých ubytovatelů pár zažil. Takové světlo je tak akorát dobré k tomu, abych trefil do postele. Ale číst se už při něm nedá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 10. 2015 11:11)

30. 10. 2015 12:18

Kapitalismus je tvrdej, nos si na čtení baterku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim Koutňák 30. 10. 2015 10:52)

30. 10. 2015 16:18 | V.Mlich

V místě, kde se v zimě svítí i 7h a v léte taky aspoň 2, jsem nahradil LED cca před 5 lety, pořád svítí stejně silně a bez poruchy. Ceny mezitím kleslty, tak jsem letos nahradil 5ks 75W žárovek 11W LED. Protože svítí jen jedním směrem, dávají subjektivně víc světla. V "teplé bílé", zdá se maličko méně žlutá, než "edisonka", ale příjemná. Pokusy s kompaktními zářivkami dopadly smutně: Naplno svítí po minutě, nepříjemné spektrum světla, třeba khaki barva se jeví hnědá. Všechny už odešly, rtuti by možná vyšlo i na jeden zakázaný teploměr.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 8. 2016 23:28 | Robinhudecek

Podle tabulky návratnosti: http://www.maister.cz/led-zarivky/ jsou LED zářivky mnohem výhodnější. Zkuste se podívat na tabulku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (User 27. 10. 2015 11:09)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
95,56 %

z 45 duelů
×
Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
93,51 %

z 77 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ex post, Platební bilance, Demokracie, vodafone, start-up, brno, daň z příjmů, fayn, padělání, rok 2011, nemovitá zástava, výběrové řízení, portály, hmotná odpovědnost, bolestné, bankovní domy, zvyšování nájemného, kolaudace

2P67598, 4P65678, 3AE3677, 8T32021, 5M33339

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK