Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Podle světové morální policie se na světě tuze plýtvá potravinami. Argumenty proti už dnes nezní tak blbě jako někdejší Co by za to děti v Africe daly, teď se dbá na to, jak moc zbytečná produkce zatíží životní prostředí. A ve jménu morálky se začínají hlídat obchody, aby nevyhazovaly zboží těsně před koncem záruční doby. Kdy začnou kontrolovat vaše odpadky?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2015 16:48, ghost

ze sveho spajzu pridam priklady dva - napoj a mleko - jeduli na vylet beru si sebou mineralku jenze ouha dostacujici pullitr casto stoji vice nez 1.5l akcni baleni - tedy beru ekonomictejsi akcni baleni a co nevypiji proste vyhodim - dalo by se rici ze "jen voda" ale vim ze plytvam - druhy priklad jiz neni o vode - potrebuji cca 0.5l mleka na kasi ale stejnou shodou okolnosti vyjde levneji dvojita porce litrove krabice - udelam 2x kasi a nez dojde ke zuzitkovani zbytek je zkysly a na vyliti a me ne bude nez jit opet zakoupit akcni 1l krabici - vazeni ekoteroristi nez napadnete me prosim obratte se na nase mile retezce - ja se v prvni rade snazim neplytvat svou malou inflacni vyplatou - ekologie je mi ukradena se vsemi ekoteroristy

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 10. 2015 9:13, KM

Autorovi zřejmě dochází invence, ale člověk se nějak živit musí a něco je potřeba sesmolit a poslat do redakce... Článek o ničem, snad použitelný někam do bulváru nebo do časopisu pro méně chytré děti do deseti let věku. Ale proč proboha na server o financích?

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

8. 10. 2015 9:13 | KM

Autorovi zřejmě dochází invence, ale člověk se nějak živit musí a něco je potřeba sesmolit a poslat do redakce... Článek o ničem, snad použitelný někam do bulváru nebo do časopisu pro méně chytré děti do deseti let věku. Ale proč proboha na server o financích?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 9:52 | kiskim

Co si koupim za sve penize a co s tim udelam je moje vec, nadbytecna produkce je blabol jelikoz pripadne usetrene penize bych stejne utratil za neco jineho, takze v globale by se nic nezmenilo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 10:00 | Pedro

Až se naplní nosná kapacita prostředí (planety), tak příjde hlad a lidi se snad naučí jíst lokálně a neplýtvat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 13:12 | pavel

Lidi se u nás mají jak prasata v žitě.Tak proč by neměli vyhazovat potraviny?Hlavně že pořád kňučí jak se mají špatně.Nejvíce kňučí ti co vyhazují nejvíce potravin.Je to smečka ubožáků a zaslouží si tvrdou bídu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 14:13 | KM

Vy znáte osobně někoho, kdo vyhazuje potraviny? Já ne. Nedělám to já, ani lidé v mém okolí. Ten problém je nejspíš někde jinde, než v těch vtipně karikovaných popelnicích plných nesnědených potravin vyházených z přeplněných ledniček. Jestli víte, kde se takové popelnice dají vidět, dejte vědět. Já se tam na ně pojedu podívat, ještě jsem nikdy žádnou takovou neviděl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pavel 08. 10. 2015 13:12)

8. 10. 2015 14:37 | Frenky

No, každý nějak žije a každý má k tomu tématu vždy nějaké zdůvodnění. Někdo bude tvrdit, že v životě nikdy nic nevyhodil a že vaří nejraději podle Hrušky a tím pádem zpracuje i to, co jiní běžně dávají zvířatům, či do popelnic. Jiní kupují jen to, co snědí a přebytky nemají. Opravdu je tomu tak?
Před nějakým časem jsem byl s odpady u místního kontejneru. Tedy je to takové zákoutí, kde je asi 5 kontejnerů na směsný odpad a pak další na ten tříděný. Viděl jsem mladou ženu se psem, jak přehrabává jen tech kontejnerů. Myslel jsem si původně, že jí tam něco spadlo, tak jsem gentlemansky nabídl pomoc. Ale záhy jsem zjistil, že je to houmesačka. Nicméně jsem s ní zabředl rozhovor, na téma obsah popelnic, tedy kontejnerů. Nevím zda kecala, ale říkala, že takto už nějaký čas krmí svého psa a že si vybere i něco pro sebe. Koukal jsem, že měla v ruce celé kuře, ještě zabalené v igelitu. To hodila zpět s tím, že syrové ani její pes nežere. Vedle, v igelitce, měla nějaké pečivo, paštiky a zbytky masa. Odhaduji že pečeného. Pak nějaké sušenky a zeleninu....
Po cestě domu jsem si myslel, že by nebylo od věci instalovat ještě jeden kontejner, nějaký třeba nerezový, kde by lidé dávali zbytky potravin. Ale hned jsem to zavrhl. Jednak by to neprošlo u hygieniků a pak, lidé by tam asi nic nedávali. Bylo by na ně vidět, že plýtvají a pak, všeobecný názor - přece nebudeme živit ty smradlavé pobudy ......
Pak je tu ještě jeden moment. V supermarketech se prodává mnoho velmi závadných potravin (ale legislativně čistých), plných éček. Nebo-li chemické koktejly, čili šmakulády a hnusy. Tak tyhle jakoby potraviny kupují našinci se slevovými letáky v ruce a mlaskají si, jak dobře nakoupili. Kdo se občas dívá na Streamu na Jídlo s.r.o, či A dost, tak ví, o čem píši.
Mám dojem, že "popelnice" zvaná lidský žaludek, je obsahově mnohdy podobná těch plechovým venku....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 15:11 | Anna

U nás doma se nevyhazuje téměř nic, byla jsem tak vychovaná a taky výše mé minimální mzdy mi to nedovolí. Přitom často kupuji zboží ve slevě, na konci doby trvanlivosti. Maximálně se mi stalo, že na jogurtu byla plíseň, tak letěl do koše, to je ale vyjímka. Jinak se dá vše zpracovat- ze starého chleba topinky,z naraženého ovoce koláč atd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 16:32 | josef

No tak cas od casu je potreba neco vyhodit. Drive chleba vydrzel tyden, ted uz po dvou dnech plesnivi. Podobne je to s ovocem a zeleninou, nic to nevydrzi. No a kdyz clovek omylem koupi neco, co ma datum trvanlivosti jen dva tri dny pote, co to koupil.... takz uz to pozdeji radeji ani neji a vyhodi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2015 18:05 | Ramesse II.

Nevím co je to morální policie a radši to ani vědět nechci, tipuji, že to jsou nějací exoti typu ekoexotů, multikultiexotů nebo podporavetřelcůexotů či totálněkorektních exotů, na což Evropa dojede a je to už vidět, že kvůli těmto exotům Evropa dost rychle spěje ke konci. Ale k tématu: osobně jsem nevyhodil nikdy jídlo ani za korunu, kupuji přesně to co potřebuji, nic víc a nic míň, takže nic nezbývá a naopak ani nic nechybí. Je to o vztahu k prostředkům - někdo má tolik, že ho nějaké plýtvání netrápí a někdo přemýšlí o tom, co kolik stojí a podle toho nakupuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

9. 10. 2015 8:21 | Pavel

Ano, když jsem žil sám, tak jsem taky kupoval přesně to, co jsem spotřeboval a nic jsem nevyhazoval.
Jenže jsem se oženil, přišly děti a při vaření okamžitý apetit všech členů rodiny neodhadnete (ač rýži odměřuji vždy stejným hrnkem, někdy je jí málo a jindy třetina zbude), občas dojde k nedorozumnění, kdo co koupí, a najednou máte bochník chleba navíc, navíc musíte mít v zásobě stále něco na pohoštění, když přijdou babičky se s dětmi pomazlit, atd. a najednou zjistíte, že dost jídla vyhazujete, ač nechcete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ramesse II. 08. 10. 2015 18:05)

9. 10. 2015 9:10 | KM

Nesmysl, je to jen otázka přístupu, nikoli nutnost. V naší rodině se bochníky chleba navíc rozhodně nevyhazují. Prostě se dojídá, pokud je něco navíc, tak se to buď dá do mrazáku (malý příruční máte nejspíš i vy u své lednice, jen se dobře podívejte) nebo se to zpracuje. Mít například ten chleba poruce v mrazáku je i dost praktické, když ten čerstvý dojde zrovna v nevhodnou chvíli. Možná jednou za rok vyhodíme pár banánů, které děti nestihly sníst, já si jich nevšiml a manželka neměla čas z nich udělat třeba babánový moučník.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 09. 10. 2015 08:21)

9. 10. 2015 23:01 | Yokotashi

Od te doby, co jsem byl donucen prestat vykrajovat plesnive ovoce a zeleninu (shnile se da, tam neni mycelium), tak obcas nejake to jidlo vyhodim, ale delam to velice nerad. Mam z toho blby pocit. Tvrdy chleba se snist da treba s horcici.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 10. 2015 11:27 | Hunter

"největším „producentem vyhozeného jídla“ jsou ale domácnosti"
Ne, největším producentem "vyhozeného jídla" jsou přímo zemědělci. Nedávno o tom byla reportáž - že se běžně čtvrtina až třetina plodů vůbec nesklízí, protože nesplní vizuální nebo technické parametry požadované odběratelem (např. jakost barvy, průměr, hmotnost atd. u jablek). Při prodeji jako II. jakost jsou náklady na sklizení vyšší, než prodejní cena za kg, tak se to rovnou jen zaorá, nebo nechá ležet.
Jídlo je příliš levné. Levnější než cena práce na jeho výrobě odvedená (jednak díky vysoké efektivitě, druhak díky různým zvláštním dotacím a fondům a povinným odkupům). To je nová situace posledních dvou-tří desetiletí, která nikdy dříve ně světě nebyla. Nějak to určitě dopadne.
Přečtěte si Hrozny hněvu Johna Steinbecka, ten se tímto tématem zabíral už před 70 lety.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 10. 2015 2:55 | JirkaZ

Běžte se podívat k odpadkovým košům u školních jídelen, nejspíš uvidíte to, co jste ještě nikdy neviděl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (KM 08. 10. 2015 14:13)

12. 10. 2015 10:27 | KM

U školní jídelny se občas pohybuji, neb mám děti školou povinné a žádné šoky nezažívám. Nicméně, měl jsem spíše na mysli nějakou domácnost, která se oddává pečlivě skrývané perverzi spočívající v nakupování nepotřebných potravin a poté jimi, zřejmě v skrytu noci, plní kontejnery. Já nikoho takového neznám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JirkaZ 12. 10. 2015 02:55)

13. 10. 2015 19:21 | Marie

v článku se mimo jiné píše :"Francie loni uzákonila pravidlo, že větší obchody s potravinami nebudou smět svoje potravinářské zboží jen tak vyhazovat. Nejprve ho musí zdarma nabídnout charitám nebo zemědělcům třeba na zkrmení....." Nevím jak Francie , ale u nás v ČR se zbytky potravin nesměly ani zkrmovat. Zbytky z D důch. se po roce 2005 místo vepříkům musely vozit do spalovny :-( . Jak je to nyní - nevím ! Pěkné dny
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2015 22:10 | guláš s jabkama

Tak něco jiného je guláš a něco jinýho jsou jabka, to nemíchejte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marie 13. 10. 2015 19:21)

17. 10. 2015 16:48 | ghost

ze sveho spajzu pridam priklady dva - napoj a mleko - jeduli na vylet beru si sebou mineralku jenze ouha dostacujici pullitr casto stoji vice nez 1.5l akcni baleni - tedy beru ekonomictejsi akcni baleni a co nevypiji proste vyhodim - dalo by se rici ze "jen voda" ale vim ze plytvam - druhy priklad jiz neni o vode - potrebuji cca 0.5l mleka na kasi ale stejnou shodou okolnosti vyjde levneji dvojita porce litrove krabice - udelam 2x kasi a nez dojde ke zuzitkovani zbytek je zkysly a na vyliti a me ne bude nez jit opet zakoupit akcni 1l krabici - vazeni ekoteroristi nez napadnete me prosim obratte se na nase mile retezce - ja se v prvni rade snazim neplytvat svou malou inflacni vyplatou - ekologie je mi ukradena se vsemi ekoteroristy
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Jaromír Drábek

politik

Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
89,72 %

z 107 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
28,57 %

z 35 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK