Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 9. 2015 8:09, Pavel

Před časem jsem viděl záznam diskuse o elektromobilech. Diskutoval tam nějaký zástupce ČEZu a dva zelení pošukové o tom, jak to bude báječné, až bude všechno jezdit na elektřinu. Zajímavé bylo, jak se vyhýbali nepříjemným otázkám. Čtyři příklady:

Zástupce ČEZu tam líčil, jak jsou připraveni na budování nabíjecích stojanů. Ale ani slovem se nezmínil (a prozelený moderátor se nezeptal), kde se bude elekřina do těch stojanů brát. V dopravě se spotřebuje dvakrát více energie, než je dnešní výroba elektřiny, tedy pro přechod na elektrický pohon by se musely ztrojnásobit zdroje elektrické energie.

Byl tam dotaz z pléna, jak se budou likvidovat staré akumulátory. Odpověď byla, že až budou akumulátory nevhodné pro pohon aut, budou se z nich budovat akumulátorové farmy pro skladování elektřiny. O tom, že ani v těch farmách akumulátory nevydrží věčně nepadlo ani slovo a o jejich skutečné likvidaci také ne. To byl krásný důkaz, jak si zelení pošukové vybírají z reality jen těch 10%, co, se jim hodí, a těch 90%, co je usvědčují z faktického škodění všem a všude, ignorují.

Také dotaz z pléna na dobu nabíjení. Že těch osm hodin je docela hodně. Odpověď byla, že se v praxi ukazuje, že člověk nepotřebuje 100% nabité akumulátory, že mu stačí 30% a to se nabije rychleji. Proč má člověk sebou vozit tři metráky akumulátorů, když mu stačí jeden, to už nikdo nekomentoval.

A úplně nejzábavnější byla jejich představa praktického provozu. Člověk s elektromobilem dojede do své haciendy, na rozhlehlém pozemku ho připojí k nabíjecímu stojanu, auto se přes noc nabije, ráno člověk odjede do práce, na rozlehlém parkovišti připojí auto ke stojanu, během práce se mu dobije, ... Že to v praxi bude vypadat tak, že člověk dojede domů, najde parkovací místo čtyři bloky od svého bydliště, doma vyhodí z okna produžku, oběhne ty čtyři bloky a strčí ji do auta, celou noc se bude modlit, aby mu ji někdo neukrad, ráno dojede do práce, zase se mu podaří zaparkovat čtyři bloky od parkoviště, vyhodí z okna prodlužku, zapojí ji do auta a když se vrátí, má na stole okamžitou výpověď pro okrádání zaměstnavatele, to tam nikdo nekomentoval

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

25. 9. 2015 2:32 | xy

O kolik víc CO2 produkuje benzin než elektřina? Kolik procent elektřiny se vyrábí z uhlí? Spalovací motor má sice účinnost kolem 30%, ale kolik má řetězec kotel-turbina-generátor-přenos .soustava-nabíjecízdroj-akumulátor-regulace-elek tromotor?Něco sice nažene elmobil rekuperací, ale třeba na dálnici je to prakticky 0. Ono co je dobré pro ekology,nemusí být dobré pro životní prostředí.O co se situace zlepší po odstavení atomovek v Německu? A čím státy nahradí výpadek spotřební daně?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2015 8:09 | Pavel

Před časem jsem viděl záznam diskuse o elektromobilech. Diskutoval tam nějaký zástupce ČEZu a dva zelení pošukové o tom, jak to bude báječné, až bude všechno jezdit na elektřinu. Zajímavé bylo, jak se vyhýbali nepříjemným otázkám. Čtyři příklady:

Zástupce ČEZu tam líčil, jak jsou připraveni na budování nabíjecích stojanů. Ale ani slovem se nezmínil (a prozelený moderátor se nezeptal), kde se bude elekřina do těch stojanů brát. V dopravě se spotřebuje dvakrát více energie, než je dnešní výroba elektřiny, tedy pro přechod na elektrický pohon by se musely ztrojnásobit zdroje elektrické energie.

Byl tam dotaz z pléna, jak se budou likvidovat staré akumulátory. Odpověď byla, že až budou akumulátory nevhodné pro pohon aut, budou se z nich budovat akumulátorové farmy pro skladování elektřiny. O tom, že ani v těch farmách akumulátory nevydrží věčně nepadlo ani slovo a o jejich skutečné likvidaci také ne. To byl krásný důkaz, jak si zelení pošukové vybírají z reality jen těch 10%, co, se jim hodí, a těch 90%, co je usvědčují z faktického škodění všem a všude, ignorují.

Také dotaz z pléna na dobu nabíjení. Že těch osm hodin je docela hodně. Odpověď byla, že se v praxi ukazuje, že člověk nepotřebuje 100% nabité akumulátory, že mu stačí 30% a to se nabije rychleji. Proč má člověk sebou vozit tři metráky akumulátorů, když mu stačí jeden, to už nikdo nekomentoval.

A úplně nejzábavnější byla jejich představa praktického provozu. Člověk s elektromobilem dojede do své haciendy, na rozhlehlém pozemku ho připojí k nabíjecímu stojanu, auto se přes noc nabije, ráno člověk odjede do práce, na rozlehlém parkovišti připojí auto ke stojanu, během práce se mu dobije, ... Že to v praxi bude vypadat tak, že člověk dojede domů, najde parkovací místo čtyři bloky od svého bydliště, doma vyhodí z okna produžku, oběhne ty čtyři bloky a strčí ji do auta, celou noc se bude modlit, aby mu ji někdo neukrad, ráno dojede do práce, zase se mu podaří zaparkovat čtyři bloky od parkoviště, vyhodí z okna prodlužku, zapojí ji do auta a když se vrátí, má na stole okamžitou výpověď pro okrádání zaměstnavatele, to tam nikdo nekomentoval
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2015 8:21 | Petr

Všude se píše za kolik je km při použití elektřiny k pohonu automobilu. Ale nikdy nikde není informace, kolik stojí akumulátory, jak častá musí být jejich výměna a o kolik se zvednou ostatní náklady oproti klasickému automobilu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2015 8:49

Ta představa praktického provozu je přesná.

Ono sice předkové se v r. 1891 taky báli, že v roce 1991 bude město přeplněno osobními balóny a vznášedly a že ve vzduchu nebude k hnutí, inu, dopadlo to sice trochu jinak, ale Vámi nastíněná vize na tu naši blízkou budoucnost sedí vtipně.

Kdybych měl být "realističtější, tipnu si, že zaměstnavatel bude muset podle EU směrnice povinně zřídit na 10 parkovacích míst dvě se zásuvkami a do roku 2035 zásuvky čtyři. Elektřinu pro nabíjení mu budou fakturovat zvlášť, tzv. mobilním tarifem, v podmínkách bude mj. že nabíjený automobil bude moci distributor v nouzovém režimu energetických špiček přepnout do funkce zdroje (tzn. baterku vycucne). Zaměstnanci budou dotačním programem podporováni k přesidlování do blízkosti firem, aby toho moc neprojezdili, a v r. 2030 se zavede tzv. energetická stopa občana (ESO), v podstatě povolenky na spotřebu energie. Děláš doma nebo chodíš pěšky do fabriky, můžeš mít bazén s protiproudem. Samozřejmě ESO kredity bude možné dokoupit na každé čerpací stanici nebo v supermarketu... Vybrané skupiny obyvatel budou od systému ESO osvobozeny, protože jejich stopu nebude možné změřit.

No, nebudu si kazit dopoledne prognostikou. Ale líp už bylo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 25. 09. 2015 08:09)

25. 9. 2015 10:14 | KM

Konec konců, i slepé uličky je třeba prověřit, aby se vývoj posunul kupředu. Průšvih nastane v okamžiku, kdy se slepé uličky chytne lobisticko podnikatelský parazit a začne na jeho podporu ždímat ze státu dotace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2015 10:27 | předseda

Osobně jezdím s elektromobily třicet let. Trochu jsem toho za tu dobu procestoval a trochu o tom vím. Postavil jsem koncepční vozidlo, do kterého se vejde celá rodina a i s bateriemi neváží více
než 350 kg. Nyní jezdím se starým Peugeotem, s kterým dojedu bez nutnosti mezinabíjení z Prahy do Berlína, Mnichova či Vídně. Nabiji 200 km za hodinu. Vyhovuje mi to. Mohu si i vybrat, jestli nabiji z vodní či sluneční elektrárny. To Vaše pračka nemůže.
Můžeme si o tom ve čtvrtek v Holešovicích na Autoshow popovídat.
Případně zítra v Ústí nad Orlicí. Budeme tam také.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2015 10:31 | předseda

Přijď mezi nás a ptej se. Dostaneš odpově´d asi na každou otázku, která se elektromobility týče. Nebo napiš . Tento Víkend jsme v Ústí nad Orlicí, ve čtvrtek začíná Autoshow a příští víkend v Inningu. Co Vyhoví lépe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 25. 09. 2015 08:21)

25. 9. 2015 10:34 | Pepa.

Pokud chceme v souvislosti s automobilismem výrazně pomoct životnímu prostředí, soustřeďme se na STK. Stále je možné projít kontrolou jen papírově a na silnici to tak vypadá. Je mi celkem jedno jestli přede mnou jede auto co má EURO 4,5 nebo 6. Ale není mi jedno když tam jede něco s vykuchaným katalyzátorem nebo filtrem...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2015 11:51 | Fredy

A což raději auto na vodu? Třeba v Japonsku: http://www.novinky.cz/auto/142610-video-japonske-auto-jezdi-na-vodu.html

I když je to asi hoax, ale toto považuji za budoucnost. Jenže muselo by to jezdit na vodu slanou, mořskou, jinak bychom přijít o základní potravinu, bez které se nikdo neobejde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

26. 9. 2015 9:54

Slanou můžeme vydestilovat
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 25. 09. 2015 11:51)

26. 9. 2015 11:46 | Pavel

Asi před rokem jsem viděl reportáž, jak se Čína snaží být ekologická a podporuje elektromobily. Díky různým podporám a výhodám se tam opravdu začaly hromadně používat. Jenže co dělat, kdy na baterku člověk tak nanejvýš objede dvorek a Čína je dost velká země? No, vznikl tam nový trh - prodej dieselagregátů na návěsu. A ekologičtí číňani jezdí v elektromobilu, který si sebou táhne dieselagregát pro výrobu té elektřiny. A jen tak mimochodem, v té reportáži to naprosto vážně uváděli jako doklad ekologického chování Číňanů. Další doklad toho, jak ti ekologisti mají pokřivené vnímání světa. Elektromobil je prostě ekologický vždycky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

26. 9. 2015 12:16 | jezevec

no nevim jestli vláčet za sebou dieselagregát na valníku - ale kdyby se do elektromobilů montoval nějaký úsporný miniaturní motůrek aka benzínová pila, který by se dal v případě nouze nahodit a doplížit se pár (desítek) km k dobíjecí stanici - myslím že by to užitnou vlastnost elektromobilů zvýšilo na dvojnásobek.
onehdá jsem četl reportáž nějakého fandy, který si jel celý hepy koupit do holandska teslu, a převážel to po vlastní ose do česka - cestou nabíjel snad 4x, několik nabíječek vůbec nenašel, několikrát mu to málem zdechlo pod zadkem a k dobíjecí stanici vůbec nedojel, cesta mu trvala tři dny ..... a to byla jako reklama na to jak elektromobily jsou super, jak se s tim DÁ DOJET dokonce i z holandska. no ano, dá. asi jako se DÁ DOJET s balsovým vorem přes atlantik....
zatím jsou elektromobily dobré tak na popojíždění po vlastním dvorku - nebo maximálně tak jako čtvrté auto do rodiny, které jezdí do 50km/denně, ale má nominální kapacitu minimálně na pětinásobek. aby člověk měl jistotu, že když už to je nahovno, tak aspoň že doklouže k dobíjecí stanici.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 26. 09. 2015 11:46)

26. 9. 2015 17:58 | Viki

Soudím, že pan tiskový mluvčí ze Škodokovky by měl hodně zapracovat na způsobu vyjadřování v českém jazyce. Nic není " odvislé od něčeho", nýbrž " závislé na něčem".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 12. 2015 22:35 | Tripod

Nebuťe tak přísný či přísná. V administrativním slohu je tenhle výraz doma. Slovník spisovného jazyka českého ho sice hodnotí jako zastaralý a má za to, že je dnes lépe říkati závislý na čem – ale soudím, že se tvůrci slovníku při svém hodnocení prostě sekli, měli za to, že je to výraz ustupující, jenomže to bylo jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Viki 26. 09. 2015 17:58)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozdílná částka za kurz
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, aby dětské centrum, kde navštěvujeme se synem kurz plavání, požadovalo za tento kurz rozdílnou částku - při platbě v hotovosti/převodem (2600Kč) nebo jiným... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
57,83 %

z 83 duelů
×
Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
46,75 %

z 77 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Reklama, SKP, Důchod, multiměnová karta, radim krejčí, česká národní banka, euro, valuty, kjótský protokol, osoní finance, pronájem počítače, specifikace, chůvy, Josef Cogan, evropský platební rozkaz, sociálně odpovědné investování, Provident Financial, Diviš

2AM7215, 3C23072, 3C26072, BV111111, 2Z48989

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK