Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Infrastruktura se musí konečně začít přizpůsobovat lidem a lidé přestat přizpůsobovat infrastruktuře. Něco takového zařídí jen inženýři znalí psychologie a dalších humanitních věd.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 8. 2015 13:13, Omasta

Chyba je už v nadpisu článku. Co jste čekali od psychologa? Řešení jsou 3
1) Nezvyšovat tresty
2) Nedělat mimoúrovňové přejezdy
3) Opravit stávající přejezdy, aby nezpůsobovaly havárie.

Přejezd ve Studénce byl typickým špatně udělaným přejezdem.
Je potřeba, aby přejezdy se chovaly podobně jako semafory.
1) Červená světla mají blikat asi tak dlouho jako svítí žlutá.
2) závory mají spadnout nejprve na vjezdu a na výjezdu se zpožděním, aby rozjetá auta stačila projet.
3) Interval mezi stažením závor a projetím vlaku má být propočítaný tak jako u křižovatek. Když vjede auto na červenou, tak nikdy nezačnou jezdit auta zboku hhed, ale mají čas na opuštění křižovatky.

U přejezdů to znamená spočítat podle šířky kolejiště a počítat jízdu krokem, protože naložené kamióny musí kvůli nerovnosti jet pomalu.

Ve Studénce byl ten problém, že projektant si neuvědomil, že uvězní-li závora vozidlo, pak to zastaví a i když se znovu rozjede, potrvá průjezd 5x déle než, kdyby jej závora neuvěznila.

4) Nakonec tam, kde je hustý vlakový provoz, jednoduše umožnit a by vlaky nejezdily hned po sobě, ale aby i vozidla měla dostatečně dlouhou dobu zelenou na projetí.

Myslícímu člověku je jasné, že případy vjetí na přejezd nastávají při dlouhém čekání, a tak je třeba zkrátit čekání na přejezdu na dobu srovnatelnou se semafory.

Tyto úpravy jsou 10x levnější než vybudování nových závor a 1000x levnější než mosty.

Reagovat

 

+14
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (25 komentářů)

8. 8. 2015 12:25 | KM

Kašpárku, projektanti nejsou debilní technokrati, kteří nejsou schopni pochopit psychologii řidiče frustrovaného čekáním u stažených klacků. Projektant samozřejmě ví, že mimoúrovňová křižovatka je blbovzdorná a že klasický přejezd bude kdekdo projíždět, zvláště pokud se u něj bude čekat desítky minut. V Čechách to má ostatně tradici, projížděním stažených závor se proslavil i jeden náš bývalý prezident (kulturně a humanitně dosti na výši a inteligencí výrazně převyšující průměrného kamioňáka). Problém je v tom, že i ten projektant naprojektoval všechny přejezdy mimoúrovňové a sebelépe zabezpečené, přijde investor a ten mu to vyškrtá, protože on přece nebude za takové zbytečnosti vyhazovat peníze. A investor rozhoduje, protože platí a kdo má prachy, ten má moc, tak už to v kapitalismu chodí. Na vině není nedostatek humanitního vzdělání, ale obyčejná nenažranost. A ta je imunní i vůči humanitnímu vzdělání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

12. 8. 2015 22:48 | mp

...pravda je, že na mnohých stavebních rekonstrukcích se krásně ukazuje naprostá nepraktičnost některých výmyslů, které jsou mnohdy i v dražší variantě...nebo právě proto... ...obvykle to vypadá, že projektant to místo fyzicky nemohl vidět...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

14. 8. 2015 13:13 | Omasta

Chyba je už v nadpisu článku. Co jste čekali od psychologa? Řešení jsou 3 1) Nezvyšovat tresty 2) Nedělat mimoúrovňové přejezdy 3) Opravit stávající přejezdy, aby nezpůsobovaly havárie.
Přejezd ve Studénce byl typickým špatně udělaným přejezdem. Je potřeba, aby přejezdy se chovaly podobně jako semafory. 1) Červená světla mají blikat asi tak dlouho jako svítí žlutá. 2) závory mají spadnout nejprve na vjezdu a na výjezdu se zpožděním, aby rozjetá auta stačila projet. 3) Interval mezi stažením závor a projetím vlaku má být propočítaný tak jako u křižovatek. Když vjede auto na červenou, tak nikdy nezačnou jezdit auta zboku hhed, ale mají čas na opuštění křižovatky.
U přejezdů to znamená spočítat podle šířky kolejiště a počítat jízdu krokem, protože naložené kamióny musí kvůli nerovnosti jet pomalu.
Ve Studénce byl ten problém, že projektant si neuvědomil, že uvězní-li závora vozidlo, pak to zastaví a i když se znovu rozjede, potrvá průjezd 5x déle než, kdyby jej závora neuvěznila.
4) Nakonec tam, kde je hustý vlakový provoz, jednoduše umožnit a by vlaky nejezdily hned po sobě, ale aby i vozidla měla dostatečně dlouhou dobu zelenou na projetí.
Myslícímu člověku je jasné, že případy vjetí na přejezd nastávají při dlouhém čekání, a tak je třeba zkrátit čekání na přejezdu na dobu srovnatelnou se semafory.
Tyto úpravy jsou 10x levnější než vybudování nových závor a 1000x levnější než mosty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

14. 8. 2015 13:30 | Omasta

Je hrozné, kolik lidí se zastává přejezdů jako z pravěku, které byly budované před 100 až 200 lety, kdy jezdily jen koňské povozy několik za hodinu. Dnes jezdí několik aut za minutu.
V současnosti je vše řešené pomocí senzorů a zautomatizované, jen na železnici uvažují, jakoby byli sami a čas se zastavil.
Prej prorazit závory. Psycholog by vám řekl, že lidi se bojí pokuty za proražení závor a poškození auta. Závora na výjezdu se buď má spouštět později, nebo má mít senzor, aby zůstávala otevřená, dokud je nějaké vozidlo v kolejišti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

16. 8. 2015 13:51

Kdy jste přiletěli?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Omasta 14. 08. 2015 13:30)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Jiří Paroubek

politik

Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
90,74 %

z 54 duelů
×
Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
1,18 %

z 85 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pevná úroková sazba (fixní), Akcíz, Underperformance, výsluhy, dohoda o provedení práce, finanční správa, invalidita, andrej babiš, evropské volby, totalitní systém, lékařská posudková služba, Wood’s CEE Long Short Equity, jistota, celiakie, ztráty, hledání práce, absolvování, Agentura pro sociální začleňování

5E33362, 5AB8475, 2SZ4144, 5E33364, 5E33363

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK