Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 10. 6. 2015 | 14 komentářů
Chránit klienta, otevřeně informovat o nákladech pojistky a zvýšit nároky na prodejce – hlavní cíle novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích. Chystá se roky. Ve Sněmovně už prošla prvním čtením. Nečekaně se ale objevil ještě přílepek k jinému zákonu: má regulovat provize zprostředkovatelů. Co novinky přinesou klientovi?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 6. 2015 7:33, Matěj

Regulace finančního poradenství je nutná. Většina lidí, které znám, má s finančními poradci špatné zkušenosti. To se týká i Partners, kteří regulaci vítají. Představa, že situaci zlepší povinnost maturity, záznamu, zastropování provizí atd. je naprosto mylná. Žádné podnikání stojící na výhradně provizním systému nemůže být úplně čisté a pro konečné spotřebitele, klienty, výhodné. Nutnost získání provize aby bylo na chleba, hypotéku atd. bude vždy pro poradce zásadní kritérium, nikoliv "pouhý" prospěch klienta a precizně odvedené poradenství. To ale není o předpisech, nýbrž o vůli "zaměstnavatele" Finančně poradenské skupiny mají obrovské zisky, ale riziko podnikání nenesou žádné. Úroveň poradenství se zlepší jenom v případě, že finančně poradenské firmy budou ochotné své poradce zaměstnat, dám jim jistotu v podobě základního platu + motivační systém benefitů, provizí. Tím by si ale zvýšily náklady a to neudělají. Proto jsou jakékoliv řeči o vítaní regulací a snahy o zlepšení podmínek ze strany finančně poradenských firem pouhé kecy!

Reagovat

 

+13
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 6. 2015 12:15, Hugo

Ale v TV říkali přece už před léty, že pojištění je vlastně takové lepší spoření :-).

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jihra 10. 06. 2015 10:51)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

10. 6. 2015 7:33 | Matěj

Regulace finančního poradenství je nutná. Většina lidí, které znám, má s finančními poradci špatné zkušenosti. To se týká i Partners, kteří regulaci vítají. Představa, že situaci zlepší povinnost maturity, záznamu, zastropování provizí atd. je naprosto mylná. Žádné podnikání stojící na výhradně provizním systému nemůže být úplně čisté a pro konečné spotřebitele, klienty, výhodné. Nutnost získání provize aby bylo na chleba, hypotéku atd. bude vždy pro poradce zásadní kritérium, nikoliv "pouhý" prospěch klienta a precizně odvedené poradenství. To ale není o předpisech, nýbrž o vůli "zaměstnavatele" Finančně poradenské skupiny mají obrovské zisky, ale riziko podnikání nenesou žádné. Úroveň poradenství se zlepší jenom v případě, že finančně poradenské firmy budou ochotné své poradce zaměstnat, dám jim jistotu v podobě základního platu + motivační systém benefitů, provizí. Tím by si ale zvýšily náklady a to neudělají. Proto jsou jakékoliv řeči o vítaní regulací a snahy o zlepšení podmínek ze strany finančně poradenských firem pouhé kecy!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2015 10:51 | jihra

Zastropování provizí za životní pojištění má přinést méně "přepojišťovaných" smluv a kvalitu na pojišťovací trh? No to si snad někdo dělá srandu - tedy spíše přímo prdel! Když se na to podíván z pohledu "průměrného pojišťováka", tak je to pro něj jasné. Dostanu za smlouvu menší provizi? Tož abych si přišel na své, tak těch smluv musím udělat VÍCE. Tudíž se bude "přepojišťovat" ještě více smluv než nyní. No a nutnost sjednat více smluv, aby si "pojišťovák" přišel na své, přinese co? - přinese ještě více "pojišťovákem" oblbnutých a obelhaných klientů - prostě "pojišťovák" bude nucen "napráskat" smlouvy za každou cenu - a jsme tam, kde jsme nechtěli být.
A druhá věc. Já osobně považují různá kapitálová a investiční životní pojištění za prasárnu - pojišťovny jsou tu od pojišťování a ne od spoření - na to jsou jiné inštrumenty. Proto také nemám na vizitce napsáno "finanční poradce" ale "pojišťovací poradce".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2015 12:15 | Hugo

Ale v TV říkali přece už před léty, že pojištění je vlastně takové lepší spoření :-).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jihra 10. 06. 2015 10:51)

10. 6. 2015 14:12 | Marek

Po letech zkušeností ve fin. poradenství bych se spíš zamýšlel nad tím, co je skutečným důvodem těchto změn. Osobně si myslím, že to lobby zájmových skupin/pojišťoven, aby ušetřily náklady, vlk se nažral a koza zůstala celá. Doplatí na to nejen poradci, ale i klienti. O lidi tu totiž vůbec nejde. Konverze/přepojišťování dělá a dělala většina pojišťoven sama buď přes interní síť nebo ext. Takže to je všechno jen a jen demagogie a hledání viníka/oběti. A poslanci, kteří se v tom angažují, jsou podplacené děvky, které dělají, co se jim řekne a na lidi kašlou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2015 21:46 | Míra P.

Jsem finančním poradcem a i já vítám regulaci provizí za životní pojištění. Ať už se to (pochopitelně) poradcům a majitelům poradenských firem nelíbí, je to životně nezbytné. Něco se musí změnit, protože jinak se v naší branži nikam neposuneme, nic se nezmění a budeme se neustále točit v kruhu. Stačí si zcela férově pojmenovat dvě hlavní příčiny přepojišťování smluv životního pojištění: okamžitá výplata provize ihned v plné výši + směšně krátké ručení za tuto vyplacenou provizi po dobu jen dvou let. Co jiného než návod k přepojišťování toto je ? Sorry, ale ač jsem finančním poradcem - životářem, všemi deseti jsem pro regulaci, tedy pro vyplácení provize zaslouženě nebo ručení po dobu minimálně pěti let, ideálně však více. Očekávám spoustu nesouhlasných červených palců, obzvláště pak od pana Hanzla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2015 22:24 | Smith

Kdo je pan Hanzl?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Míra P. 10. 06. 2015 21:46)

10. 6. 2015 22:51

ty nejsi finanční poradce ale blb provokatér, nic víc...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Míra P. 10. 06. 2015 21:46)

11. 6. 2015 7:44 | Jan Novotný

Ač je současný stav neutěšený, řešit ho cenovou regulací, s tím může souhlasit opravdu jen člověk, který tomu moc nerozumí. Vy nejste finanční poradce, vy jste prodejce životek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Míra P. 10. 06. 2015 21:46)

11. 6. 2015 14:03 | qwertz

idioti v parlamentu zase vymysleji kolo. Co se tak inspirovat na zapade?

Poradce by nesmel brat zadnou provizi, platil by ho klient za poradeske sluzby. Za poruseni takove sakce, ze by si to kazdy rozmyslel. Ti co chteji brat provize by museli pracovat jako obchodni zastupci (prodejci) pojistek. Nic jineho totiz nejsou.

Je neskutecne absurdni, ze ty co si dnes rikaji poradci neplati jejich klient, ale dodavatel sluzby. V jinem businessu by se tomu na plnou hubu rikalo korupce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2015 9:45 | josef

na zapade samozrejme jsou take placeni provizemi. Ale oni absolutne nechapou, jak jsme mohli s provizemi vystoupat na tak astronomicka procenta. A to pritom oni maji mnohem nasycenejsi trh, nez je u nas.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (qwertz 11. 06. 2015 14:03)

12. 6. 2015 12:40 | Petr

Souhlasím s Vámi, absolutně nechápou, jak jsme mohli s provizemi vystoupat na tak astronomická procenta + současně za tak astronomické provize ručit jen po tak směšně krátkou dobu, tedy jen dva roky. Mě osobně nevadí zastropování provizí, ať jsou klidně 150, 130, 100 nebo 80%, to je mi jedno, odmítám však ručit po dobu 5-ti let. Ustojím provizní pokles ze 160 na 80%, ale ručit místo dvou let extrémně dlouhých 5 let, k tomu mě žádná pojišťovna nedonutí. Prostě to nebudu nabízet, modelovat a sjednávat (včetně jakýchkoliv změn u již existujících smluv). Jen nesvéprávný poradce se může dobrovolně stát provizním otrokem pojišťovny, já to rozhodně nebudu. V tomto případě nechť si veškeré riziko nese kdokoliv jiný, za ten "výdělek" spojený s pětiletou nejistotou mi to nestojí, i kdyby byla provize bůhvíjak vysoká a zajímavá. Rád tuto nejistotu přenechám poradcům z MLM.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 12. 06. 2015 09:45)

21. 6. 2015 8:26 | MK

Hmm,hmm, osobně jsem pracoval u jedné z největších životních pojišťoven v ČR v letech 2000 - 2008 jako prodejce....
Provize za ŽP v průměru 60%......mínus 10% zádržné....doba ručení 2 roky 100%...(v hodnocení produkce v rámci pojišťovny v ČR na předních místech)
Proboha kde je těch 180 - 200% provize o kterých se mluví ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2015 11:45 | Václav

Já jsem pro regulaci provizí u ŽP jen z toho důvodu, že polovinu makléřů to zrujnuje a trochu se nám pročistí trh (O to víc mě vždy pobaví propaganda regulace ze strany Partners). Každopádně logiku v souvislosti s pětiletou fixací nevidím. Je sice hezké, že si poradce nebude přepojišťovat svoje klienty každé dva roky. To ale nebrání někomu jinému "ukecat" klienta a přepojistit ho třeba po třech letech. Je to samozřejmě nekorektní jednání, nicméně dělo se to, děje se to a dít se to bude ať už nějaká změna proběhne nebo ne. Proto mi budoucnost připadá tak, že uzavření ŽP bude skoro jako vzít si úvěr s nečekanou splatností.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2015 14:34 | Honza

Proboha. Ocem to vsechno je? O tom, ze pojistovny prenasi svoje podnikatelske riziko na klienta (poplatky). Kdyz se nebude pres pojistky sporit (nejvic hloupost), tak nebude klient poskozovan pri prepojisteni. Proc pojistovny nedelaji optimalizace svych produktu jako operatori? Za soucasnou situaci mohou hlavne pojistovny, kdyby chteli, dohled si nastavi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
44,12 %

z 68 duelů
×
František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
45,00 %

z 60 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Eskalace, Zlatá akcie, Složené úročení, ochranná lhůta, zaměstnanec, porušení pracovních povinností, zaměstnání, dohoda o zrušení pracovního poměru, Bridge nemovitostní fond, kinematografie, evidence vozidel, linka, jednostranně, remax, zahraniční platební karty, Deutsche Bank, hlavní akcionář, důvěrné informace

2SK7205, 2SK7205, 4AL1502, 3SK0008, 8B05999

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK