Rodinám s dětmi se sníží sociální pojištění. Ostatní to zaplatí

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 28. 5. 2015 | 22 komentářů
Důchodová komise předkládá vládě další návrh na úpravu penzijního systému. Sociální pojištění by se vám mělo nově vypočítávat podle toho, kolik dětí právě vychováváte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 5. 2015 6:36

Usetrim 500 pri prumerne mzde, ale výdaje na dítě mi stoupají daleko rychleji. Nejde o to mít v rodině zdrave , vesele a svobodné dite.Jde o to, aby stat mel plátce dani! Kdyby mne stát tolik nezdanoval a nenarizoval co všechno mám platit, uživil bych i víc jak 2 děti. Jediné co stát vytváří z obyčejných lidi jsou ekonomičtí vazalové jeho bezedneho krku.

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 5. 2015 0:06, Rada

"Jo, tak to je super nápad :-( A my, kteří už jsme děti vychovali a už taky sypou státu, si to za odměnu zaplatíme za ty, co je teprve vychovávají."

Jak by tedy stát měl podpořit vás? Dopočítat a doplatit vám ušlou podporu za dobu, kdy jste živila děti?

"Za 20 let už důchody stejně nebudou,..."

Na to jste přišla jak? Vy vidíte do budoucnosti?

"Jedinou cestu vidím ve snižování nebo nejlépe úplném zrušení jakýchkoliv sociálních dávek pro pijavice, čímž se ušetří ročně několik miliard korun..."

Je otázkou, jestli by se ty pijavice smířili se ztrátou příjmu a nebo jestli by si výpadek příjmů vynahradili drobnými krádežemi (kterým je dost těžké zabránit a za které většinou není nikdo potrestán).

"...a pochybuji, že většina z nich se bude ochotná a schopná přizpůsobit tomu, čemu my pracující lidé říkáme reálný život."

Myslíte ten reálný život, kdy je fůra lidí dopoledne na internetu a mudruje na tím, jak je všechno blbě? Jo jasně, většina určitě měla noční směnu a nemůže usnout a nebo teprve půjdou na odpolední:))

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

9. 1. 2016 19:46 | Romana

To co navrhuje ministryně, to už opravdu hraničí se zdravým rozumem. Posadila bych ji do mzdové účtárny a dala jí spočítat podle dnešní legislativy jednoduchou mzdu s jedním, dvěma dětmi, s vazbou na výpočet superhrubé mzdy a následných odvodů, popřípadě si tam může šoupnout nemoc, exekuci, , popř.k tomu dohodu o provedení práce. Dnes naprosto běžný jev. Je to šílené a teď ještě přijdete s takovou úpravou. Tyto věci řešte zvýšením rodičovských příspěvků na děti v kombinaci s nižšími daněmi. Patříme mezi země s nejkomplikovanější legislativou v této a daňové oblati.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2015 10:52 | Jana

Takové návrhy jsou diskriminační ,proč mají být vyšším odvodem "trestáni" ti, co nemohou mít děti nebo mají jen jedno dítě? Vše je zbytečně složité, nechápu proč by se měla zavádět jakákoli diferenciace dávek, to nestačí, že se zavedlo pořadí dětí pro slevu na dani z příjmu a ještě přidělávat mzdovým účetním další náročné změny. Přemýšlí někdo jak to chodí v praxi? To snad by bylo lepší plošně navýšit odvod důchodového pojištění a rodičům upravit přídavky na děti.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 5. 2015 0:06 | Rada

"Jo, tak to je super nápad :-( A my, kteří už jsme děti vychovali a už taky sypou státu, si to za odměnu zaplatíme za ty, co je teprve vychovávají."
Jak by tedy stát měl podpořit vás? Dopočítat a doplatit vám ušlou podporu za dobu, kdy jste živila děti?
"Za 20 let už důchody stejně nebudou,..."
Na to jste přišla jak? Vy vidíte do budoucnosti?
"Jedinou cestu vidím ve snižování nebo nejlépe úplném zrušení jakýchkoliv sociálních dávek pro pijavice, čímž se ušetří ročně několik miliard korun..."
Je otázkou, jestli by se ty pijavice smířili se ztrátou příjmu a nebo jestli by si výpadek příjmů vynahradili drobnými krádežemi (kterým je dost těžké zabránit a za které většinou není nikdo potrestán).
"...a pochybuji, že většina z nich se bude ochotná a schopná přizpůsobit tomu, čemu my pracující lidé říkáme reálný život."
Myslíte ten reálný život, kdy je fůra lidí dopoledne na internetu a mudruje na tím, jak je všechno blbě? Jo jasně, většina určitě měla noční směnu a nemůže usnout a nebo teprve půjdou na odpolední:))
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 20:47 | Jan Solver

Stát by se měl ke všem svým občanům chovat rovně. Bez toho to nikdy nebude fungovat. Kam se to dopracovalo s různými výjimkami a úlevami vidíme snad všichni jasně. Dluh 1,5 bilionu, na důchody chybí ročně 50 mld., rozpočtový schodek ročně dalších téměř 100 mld. Už vidím, jak tohle jedno křivé procento něco vyřeší a vypukne populační exploze :-)

Jedna rada pro ministra financí, netroškařte po pár miliardách - stejně se tím nic nevyřeší. Kde vzít 30 mld. ročně? - zrušte sociální dávky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 20:02 | Hunter

Podle mě je tento záměr principiálně správný.
A to říkám jako člověk, který (zatím) děti nemá, a tedy zaplatí víc. Někdo tu píše, že je to blbost, protože přeci není zaručeno, že ti co mají více dětí opravdu vychovají více daňových poplatníků. To je sice pravda, ale s tímto "argumentem" bych mohl smést ze stolu všechny daně světa, protože ty jsou _vždy_ nastaveny nějak probabilisticky podle známých statistických údajů, nikoliv na míru každého člověka/rodiny zvlášť (přeci neplatíte zdravotní pojištění podle toho, kolik sníte prášků nebo poplatek za popelnice podle kilogramů odpadu, i když by to nakrásně bylo "fér").
Ano, toto opatření ani nezvýší porodnost (její nízká hodnota je daná sociologickými jevy, které s penězi téměř vůbec nesouvisí), a bohužel - což by bylo potřeba - ani nevyrovná deficit důchodového účtu.
Ale obecně je to směřování správným směrem k vyšší "zásluhovosti" v sociálním systému, když už jsme se dle volebních výsledků "dohodli", že sociální stát chceme, a to silnější než dřív.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 15:55 | Kolemjdoucí

Pane Karle, domluvili jsme se s manželkou na tom, že se nám emigrovat nechce, raději budeme šukat, šukat a šukat:-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 15:36 | josef

to je jedno, jak by se pak o penize podlelili. Podtstatne je, ze by na tech danich vydelali jen v pripade, ze by vubec nejake dane platili. Mne treba rodice zivili docela dlouho na studiich, nyni platim socialni pojisteni (tu cast urcenou na duchody) vetsi, nez moji rodice dostavaji dohromady duchod. Takze vlastne krome mych rodicu zivim jeste cizi rodice.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 14:34 | Deny

To zní dobře, ale ve výsledku by to vedlo k tomu, že ruzní podvodníci by posílali na oko své peníze rodičům a potom by je různými způsoby nutili jim ty peníze vrátit. Najivní způsob který mě napadá je domluvit se s rodičema aby si na své jméno vytvořili běžný účet v bance u kterého by děti měly disponibilní práva. A cest ke krácení daní by bylo určitě víc.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 13:06 | Jan

Vidím docela velký rozdíl mezi tím mít dítě a jeho dobrým vychováním, což bohužel tento systém absolutně neuvažuje. Jediné vhodné a spravedlivé řešení jsou daňové asignace, kdy umožním (dobře vychovaným) dětem posílat část (nikoli nepodstatnou) jejich daní nikoli státu, ale přímo jejich rodičům. Tím vyřeším porodnost, důchody i spravedlivé posouzení toho, zda jsem jenom nerodil a neparazitoval na narození formou předstírání péče a výchovy nebo skutečně vychovával.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 12:02 | josef

vzdyt se take prubeznemu systemu rika letadlo. Hadejte proc. Je to snad jedine legalni letadlo (Ponziho schema) v tomto state.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 11:58 | josef

Proc? Nyni je fixni danovy odpocet na dite, stacilo by zavest dalsi danovy odpocet v procentualni vysi. Ostatne i v Nemecku maji ruzne danove sazby podle toho, zda jste svobodny, zenaty/vdana, s detmi apod. A ten, kdo dane neplati (napriklad OSVC s velkymi, casto umelymi naklady) by holt nemeli odpocet zadny. Stejne tak velke rodiny jisteho etnika, kdyz nahodou zrovna zivitel pracuje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 11:40 | Dita

To je novinka ! Zřejmě to opsali od komunistů. Kdo byl po určitém věku bezdětný nebo se děti samy živily, zvýšila se mu daň. Říkali jsme tomu "volská daň".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 10:54 | Honza

To se právě mýlíte. Všude je to dost jiné. Třeba u nás mi ta podpora množení se přijde dooost luxusní: slevy ne dani, dlouhá mateřská a rodičák, stát platí zdravotní a sociální, nevyhoditelnost z práce, hřiště, státní školky skoro zadarmo, státní zdravotnictví skoro zadarmo, státní školy opravdu až na pár korun zadarmo... Mít děti by mělo být finančně nevýhodné. Prostě proto, aby si je pořizovali lidi, co si na ně dokážou vydělat a co je chtějí vychovávat. Kdo na děti nevydělá nebo si chce užívat "mládí" třeba až do smrti nebo je workoholik, tak je v pořádku, když nepředá geny dál. Já mám doma 4 děti a na celkovou výši podpory státu si nestěžuju.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 10:41 | Honza

Ale není kam, všude je to stejné...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2015 10:12 | Breberuska9

Jo, tak to je super nápad :-( A my, kteří už jsme děti vychovali a už taky sypou státu, si to za odměnu zaplatíme za ty, co je teprve vychovávají. Za 20 let už důchody stejně nebudou, pokud to tady takhle půjde dál, takže si musíme na důchod šetřit, tak ať to nemáme tak jednoduché. Jedinou cestu vidím ve snižování nebo nejlépe úplném zrušení jakýchkoliv sociálních dávek pro pijavice, čímž se ušetří ročně několik miliard korun, nevíc, sníží se náklady na státní zaměstnance a peněz bude dost pro důchodce i maminky na mateřské. No jo, ale to se vlastně zase zvedne nezaměstnanost, neboť úředníky budeme muset propustit pro nadbytečnost a pochybuji, že většina z nich se bude ochotná a schopná přizpůsobit tomu, čemu my pracující lidé říkáme reálný život.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 9:42 | jiri

je fakzem ze jako Cesi ,,vymirame´ ,ale kdyz to vemu celkove: cozpak uz ted neni celosvetovy boj o preziti , je tu malo vody pro vsechny , malo mista , na silnicich vic aut... Planeta nas vsechny neuzivi!, je to rozhodne prinej,ensim k zamysleni.
Resit duchodovy deficit dalsi porodnosti - a zduvodnovat to ti ze tak vzniknou dalsi danovy poplatnici je holy matematicky nesmysl - co az deti vyrostou bude lidi zase vic = v budoucnu o to vic lidi pobirajicich duchod ...a tak dokola. Toto neni reseni. Reseni je naopak prirozene snizovat populaci u nasich pijavic a dalsich pristehovalcu! ... V prelidnenych zemich i treba politikou 1ditete. Ale to sem odbocil z CR.
Ps: sorry za grama - pisu z mobilu.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 9:09 | jan68

Jestli si nekdo mysli, ze tim, ze upravi system a nekomu usetri par stovek, se zvedne porodnost (Hampl), je to moralni mrzak a doufam, ze nemel deti.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 8:58 | jentag

Já především nechápu, proč se celá tahle šaškárna dělá prostřednictvím dalšího zkomplikování již tak komplikovaného systému? Proč se prostě jen neupraví výše daně ze mzdy a daňové slevy na dítě?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 6:36

Usetrim 500 pri prumerne mzde, ale výdaje na dítě mi stoupají daleko rychleji. Nejde o to mít v rodině zdrave , vesele a svobodné dite.Jde o to, aby stat mel plátce dani! Kdyby mne stát tolik nezdanoval a nenarizoval co všechno mám platit, uživil bych i víc jak 2 děti. Jediné co stát vytváří z obyčejných lidi jsou ekonomičtí vazalové jeho bezedneho krku.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2015 6:27 | pista21

Chudáci slušný mladí lidi.Opět se zde zvýhodňuje určitá skupina lidí.Kdo z mladých si dnes dovolí mít více dětí?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jannis Samaras

podnikatel, Kofola

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Jannis Samaras
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services