Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Zahradník
ekonom
Miloš Čermák
žurnalista
100,00 %
z 1 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Znovu chvála bankovních poplatků
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
19. 5. 2015 10:58, Pavel
Článek má logiku, ale jen do jisté míry. Naprosto opomíjí fakt, jaké zbytečné náklady, které pak platí klienti v poplatcích, banky mají. Podívejte se na ty supermoderní supervybavené budovy nebo naopak staré superstylové objekty v nejdražších lokalitách, vezměte v úvahu nadstandardní platy zaměstnanců, atd. Když banka chce klientovy peníze, tak by také měla být dobrý hospodář a ty peníze si ne užívat pro svoje blaho, ale škudlit kde jen to jde a to, co uškudlí, dát klientovi a tím si ho přilákat a udržet.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
19. 5. 2015 13:43, josef
peknej nesmysl, banky maji vesmes pobocky tam, kde je potrebujete a ne tam, kde je levno. A banka, ktera nebude mit dostupnou pobocku bude mit problem i kdyz bude levna.
A co se tyka nadstandardnich platu lidi v bance - pokud chcete, aby tu praci, ktera je dost odborna, delal za levnejsi peniz nekdo, kdo normalne dela za kasou v supermarketu, tak Vam preji hodne stesti. Banka se neda delat na kolene. A pokud chcete zkusene lidi, musi dostat penize, za ktere jsou to ochotni delat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)
19. 5. 2015 21:32 | banka
19. 5. 2015 20:21 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 17:42 | qwertz
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 16:41
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 15:27 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 15:16 | jezevec
když jdu do naleštěného supermarketu a koupím si tam jeden rohlík - zaplatím u kasy jednu korunu, která je na cenovce, a tím to hasne. já nerozporuji, že prodejce má objektivní a nenulové náklady na režiji a amortizaci budovy, na provoz pokladního systému, na účetnictví. zajisté i na počítání svoz a střežení přijaté hotovosti. chápu že tiskárna účtenek není zadarmo, že má servis, že tonery a papíry do nich jsou u větších provozoven náklady v milionech ročně. a takdále atakdále, až po šerloka co honí od pultu s rohlíkama bezdomovce. že je nutná amortizace a údržba nákupních vozíků, včetně toho zoufalce co vozíky vrací zpátky z parkoviště do domečku. ano to stojí peníze.
jen si tak nějak nepamatuju, kdy mi tesko na konec účtenky přimajzlo poplatek za každou účetní položku, který obchodník mi kdy naúčtoval poplatek za správu přijaté hotovosti, nebo v kterém krámě musím zaplatit měsíční paušální poplatek za to abych tam směl nakupovat a utrácet své peníze. ani já tohle svým zákazníkům neúčtuji - přestože vystavit a zaúčtovat fakturu stojí vyčíslitelné nálady, a správa mých informačních systémů a cash-flow v šuplíku je úměrně nákladné rozdílu objemu obratu mezi mnou a bankou, a jistě to není zadáčo. TAKY mně to stojí prachy. ale nikdy bych nebyl tak drzej, že bych tyto nesporné náklady, často výrazně opodstatněnější než má banka na své paláce a superpřeplácené pokladní, někomu z klientů naúčtoval. tento ZÁKLADNÍ SERVIS není zdarma, ale není slušné ho přenášet na klienta - a když to umí strejda jezevec, pak kdo je nějaká banka, aby si na tomtéž ode mně mastila kapsy? nejsou to náhodou na rozdíl ode mně, profesionálové na prachy?
19. 5. 2015 14:39 | TVK
Tudíž za jinak stejných podmínek (mj. pojištění do 100.000 EUR)si pak vybírám banku s ohledem na co nejlepší poměr cena/výkon podobně jako jiné služby nebo zboží. Já také nepřemýšlím nad tím, proč je některé zboží ve výprodeji klidně za třetinu, když obchodník přes ulici jej má za plné.
19. 5. 2015 14:22 | Jaroslav
Účtovat si poplatky za to, že mohou podnikat s mými penězi, považuji za nemorální nesmysl.
19. 5. 2015 14:05 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 13:43 | josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 13:26
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 13:18
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 12:13 | Největší Darebák
19. 5. 2015 10:58 | Pavel
19. 5. 2015 10:42 | qwertz
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 10:40 | qwertz
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 10:29 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 10:24 | Tondík
19. 5. 2015 10:17 | qwertz
Ve skutečnosti to je nejspíše tak, že vaše okolí s vámi není ochotno provozovat platební styk v hotovosti a proto se mylně domníváte, že je někdo (banka) vám povinna poskytovat službu zdarma. Směšné. Provoz platebních systémů něco stojí a není důvod proč by za vaše transakce měl platit někdo jiný.
PS.: Poplatek za vklad hotovosti již skoro nikdo nevybírá, přestože ten pracovník na přepážce i provoz vkladového bankomatu představuje jisté náklady.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 5. 2015 10:12
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/3