Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Seriál | 6. 5. 2015 | 19 komentářů
Kupujete byt, ale na katastr nepůjdete. Kupní cenu zaplatit musíte, ale byt zastavit nemůžete. Družstevní bydlení je tak trochu oblečené neoblečené.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2015 9:12, josef

Zde bych se postavil na obranu autora, i kdyz jsem k nemu mel v minulosti pripominky v jinych vecech a ani v dizkuzi neodpovedel, jen pozdeji z clanku zmizely kalkulace vynostu, ktere jsem kritizoval. Moc bych se na pravnich pojmech nevozil. Tohle neni pravnicky web a kazdy, kdo se pohybuje v realitni branzi, vcetne lidi prodavajicich a kupujicich vi, co si pod pojmem osobni vlastnictvi predstavit. Ostatne realitni servery i tak inzeruji - bud osobni, nebo druzstevni vlastnictvi.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miroslav 06. 05. 2015 07:05)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2015 12:13, qwertz

Není to náhodou tak, že žaloba proti neplatnosti výpovědi z nájmu nemá odkladný účinek? Pak může neplatič žalovat co chce, a soudit se jak dlouho chce, nájem skončil a odmítá-li se vystěhovat, po uplynutí přiměřené lhůty k vyklizení lze afaik jeho věci prodat.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 06. 05. 2015 09:12)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

6. 5. 2015 7:05 | Miroslav

V textu je několikrát použit výraz "osobní vlastnictví". Chci podotknout, že "osobní" ani "neosobní" vlastnictví právně neexistuje. Právní vztah k bytu můžeme mít pouze jako vlastník, majitel, držitel, nájemce, provozovatel, správce nebo uživatel. Autor článku se mnou nemusí souhlasit a je jistě schopen uvést ve kterém právním předpise je v současné době pojem "osobní vlastnictví" definován. Rád se nechám poučit, neboť já takový předpis neznám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2015 8:20 | Miloš

Družstevní byt a s ním spojená podnájemní smlouva má vlastně výhody proti klasické nájemní smlouvě, v které je chráněný víc nájemce než pronajímatel. Podnájem můžete snáze ukončit a v podstatě z něj neplynou žádné závazky vůči podnájemci. Družstva také snáze dosáhnou na neplatiče (poplatků za vodu, teplo, odpady, případné rekonstrukce), kdo neplatí může přijít o členství a tím i o právo na nájemní smlouvu. Neplatič vlastník může o byt přijít jen soudním řízením (exekutorem) a dluh který narůstá po celou dobu soudního řízení táhnou ostatní vlastníci. Pokud je více neplatičů spadne SVJ do insolvence a nakonec přijdou o byty všichni, typický obraz budoucnosti některých domů na Mostecku a Ústecku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2015 8:36 | Zdenek

Osobní vlastnictví vyjadřuje pojem z doby bolševika. Aby v tom byl dokonalý guláš, mohl byste upřesnit rozdíly mezi vlastníkem, majitelem a držitelem. Kdy vlastník je synonymum majitele, neboli když něco vlastníte jste tím automaticky majitel a držitel je ještě pozůstatek z římského práva. Něco jako máte sice své peníze, které vám ale nepatří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miroslav 06. 05. 2015 07:05)

6. 5. 2015 9:05 | SVJ

Pokud je více neplatičů spadne SVJ do insolvence....., to je sice možné, ale co má společného SVJ s družstevním vlastnictví - to je úplně jiné právní forma vlastnictví.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miloš 06. 05. 2015 08:20)

6. 5. 2015 9:12 | josef

Zde bych se postavil na obranu autora, i kdyz jsem k nemu mel v minulosti pripominky v jinych vecech a ani v dizkuzi neodpovedel, jen pozdeji z clanku zmizely kalkulace vynostu, ktere jsem kritizoval. Moc bych se na pravnich pojmech nevozil. Tohle neni pravnicky web a kazdy, kdo se pohybuje v realitni branzi, vcetne lidi prodavajicich a kupujicich vi, co si pod pojmem osobni vlastnictvi predstavit. Ostatne realitni servery i tak inzeruji - bud osobni, nebo druzstevni vlastnictvi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miroslav 06. 05. 2015 07:05)

6. 5. 2015 9:18 | josef

S jednoduchosti reseni dluhu u druzstev bych zase tak moc nesouhlasil. 1) zalezi, jak jsou napsany stanovy, nekdy jsou takove, ze proces vylouceni nejakou dobu trva. Zaroven je treba dodrzet zakon. 2) pokud ma dluznik v Severnich Cechach v dome hodne bytu napsanych na ruzne cleny rodiny, tak muze byt i problem toho, ze se nenajde dostatek hlasu pro vylouceni 3) v tech problemovych domech bude stejne velky problem ty byty prodat. Kdo by chtel platit nejake vetsi penize za byt v problemovem dome. 4) V pripade SVJ musite jit cestou exekuce, ale v pripade vylucovani z druzstva mate stejne problem, ze usneseni o vylouceni pravdepodobne dluznik napadne soudne, takze se to protahne tak jako tak. Jedinou vyhodou druzstevniho bytu by snad mozna mohlo byt to, ze druzstvo teoreticky snaze muze vstupovat do bytu za ucelem oprav/uprav a tudiz muze ve stoupackach udelat premosteni a nedodavat vodu, pokud druzstevnik dluzi. S teplem si ale stejne moc nepomuzete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miloš 06. 05. 2015 08:20)

6. 5. 2015 9:38 | David

Než začne autor psát o rozdílech mezi osobním a družstevním vlastnictví, tak by si měl zjistit veškeré informace. Protože jestli neví, že v současné době se dá družstevní byt financovat do vyšší částky nežli je 600.000,-Kč, tak by dle mého názoru neměl psát články.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2015 9:44 | Miroslav

Máte pravdu, že slova vlastník a majitel mají stejný význam. Slovní spojení vlastník bytu a majitel bytu, které se v praxi běžně používají, mají stejný význam a jsou po právní stránce v pořádku. To, že "držitel" je pozůstatek římského práva je nepodstatné. Ostatně je toto slovo běžně používané, např. ve spojení "držitel řidičského oprávnění".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 06. 05. 2015 08:36)

6. 5. 2015 9:50 | josef

tak sem hodte priklad
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (David 06. 05. 2015 09:38)

6. 5. 2015 10:25 | Lucie Tůmová

Řekla bych, že článek tu není proto, abyste upozorňoval na slovní obraty a v diskuzi to podle mne v tomto případě nemá co dělat. Zrovna u pojmu osobní vlastnictví, kterému rozumí snad každý, bych to vůbec neřešila.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miroslav 06. 05. 2015 07:05)

6. 5. 2015 10:40 | Lucie Tůmová

Každá forma vlastnictví má svá pro i proti. Zkrachovat může jak SVJ, tak družstvo. O bydlení můžete přijít v obou případech, ikdyž to nemusí být Vaše vina. Družstvo má sice o něco větší páky nežli SVJ vůči neplatičům, ale zrovna odpojení vody bych mezi ně nepočítala - to není jen tak jednoduché (nemyslím fyzicky, ale po právní stránce). Spíš je často největší problém v tom, že jak družstvo, tak SVJ v rámci zachování dobrých sousedských vztahů s dluhy většinou nic moc nedělá, dokud jsou ještě malé. Většinou se to řeší až ve chvíli, kdy už přerostou určitou míru - a ve finále to pak odnesou i ostatní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 06. 05. 2015 09:18)

6. 5. 2015 12:13 | qwertz

Není to náhodou tak, že žaloba proti neplatnosti výpovědi z nájmu nemá odkladný účinek? Pak může neplatič žalovat co chce, a soudit se jak dlouho chce, nájem skončil a odmítá-li se vystěhovat, po uplynutí přiměřené lhůty k vyklizení lze afaik jeho věci prodat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 06. 05. 2015 09:12)

6. 5. 2015 15:03 | josef

Jenze on nebude zalovat neplatnost vypovedi z najmu, ale neplatnost vylouceni z druzstva. A pochopitelne to odkladny ucinek ma, v obou pripadech. A i kdyby se odstehoval, dokazete si predstavit situaci, kdy druzstvo byt proda a u soudu o neplatnost vylouceni prohraje?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (qwertz 06. 05. 2015 12:13)

6. 5. 2015 15:06 | josef

ohledne odkladneho ucinku zaloby: http://www.lawportal.cz/zruseni-smlouvy-o-najmu-bytu-bez-vypovedni-lhuty/
Meli jsme tuto zkusenost. Najemnik dluzil a to hodne. Dostal vypoved. Tesne pred koncem lhuty se obratil na soud. Soud jsme vyhrali. Najemnik prebiral postu az posledni den lhuty. Takze se vse protahlo o nekolik mesicu a dluh rostl. Platil jen elektrinu, protoze by ho elektrarna odstrihla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (qwertz 06. 05. 2015 12:13)

7. 5. 2015 7:08 | qwertz

Žádný spor není bez rizika. Vy snad, když jste v právu, si necháte nasrat na hlavu jen proto, že byste to musel řešit před soudem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 06. 05. 2015 15:03)

7. 5. 2015 9:20 | josef

Mozna jste nepochopil na co jsem na pocatku reagoval - zpochybnil jsem to, ze by vymahani dluhu od druzstevnika bylo vyrazne jednodussi, nez od clena SVJ.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (qwertz 07. 05. 2015 07:08)

7. 5. 2015 21:33 | Roman

Chybí tady nějaké podstatné věci. V určitém roce, dle zákona se měly tyto družstevní byty převézt do osobního vlastnictví. Pak stačilo požádat o převod do osobního vlastnictví do určité doby, s tím aby byl převeden byt do osobního vlastnictví po doplacení anuity. Ti co si o to písemně požádali, tak si kdykoliv můžou doplatit zbytek anuit a požádat o převod a tento byt jim bude převeden do osobního vlastnictví. S pozdravem Roman z LB
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 5. 2015 18:59 | Jiris

To byl zákon č. 42/1992 Sb. z 21. 12. 1991 účinný ode dne vydání. Nabyl účinnosti těsně před účinností Obchodního zákoníku (č. 513/1991 Sb. účinný od 1. 1. 1991) a týkal se družstev vzniklých podle komunistických zákonů (lidová bytová družstva a stavební bytová družstva zpravidla vlastnící řadu domů), aby se přizpůsobila novému Obchodnímu zákoníku. Pak vznikala družstva podle Obchodního zákoníku, včetně všech bytových družstev založených pro privatizaci domů ve vlastnictví obcí, která jsou dnes asi nejčastějšími bytovými družstvy. Členská schůze si kdykoli může odhlasovat rozdělení domu na jednotky a převedení do vlastnictví příslušných členů družstva včetně lhůt (pokud to omezují stanovy, napřed se odhlasuje změna stanov).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman 07. 05. 2015 21:33)

8. 5. 2015 19:02 | Jiris

OPRAVA Obchodní zákoník byl účinnný od 1. ledna 1992. Překlepl jsem se o rok.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiris 08. 05. 2015 18:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
90,36 %

z 83 duelů
×
Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

RPSN, Přímé obchody, Účetní hodnota, zaměstnanec, vladimír vaňo, nta, daňový bonus, daně, Forfaiting, akty, dagmar kocmánková, p.a., Exxon Mobil, Adam Smith, Henry Ford, zaměstnanecký fond, termínový charakter, Jarmila Lehnerová

4S26370, 4SUCCESS, 2SZ7074, 3SI8345, 4AK8181

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK