Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kamkoli se pohneš, vědí o tobě. Ale neznepokojuje tě to. Je to oukej. Tyhle informace jsou tvoje platba za různé služby a službičky, i za úplné ptákoviny. Jen jestli nejdeš s cenou zbytečně a zatraceně nízko.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 3. 2015 11:18, Jaris

Text je víc než pravdivý. Nechci chytrý telefon, nechci dotykovou platební kartu, nechci Faceook a podobné vymoženosti doby, které o mně poví víc než si mohu domyslet. Nechci to už z principu, nechci to proto, protože to mají všichni, nechci být ovce nebo alespoň chci mít pocit, že nejsem ovce.

Reagovat

 

+22
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 3. 2015 6:29, pavel

Pravda to je, to vim už dávno. Ale jak v tomto současném světe chcete normalne žit. Výplata jen na konto v bance-do ruky Vam ji už dnes nikdo nedá. . Takže k tomu plastová kartičkaa s tou platim. Platit účty přes složenku na poste! Jedna minimalne 22 korun. Existovat dnes bez mobilu či neteboku- nemyslitelne. Auta taky plne eletroniky-jine už ani nejsou. Takže i kdyby jsem mic chtel tak to nejde. Leda že bych sel dobrovolne pod mist k bezdomovcům a vybiral popelnice. No ale jen papir, za železo účet v bance, no jsem zase na začátku.

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

26. 3. 2015 6:29 | pavel

Pravda to je, to vim už dávno. Ale jak v tomto současném světe chcete normalne žit. Výplata jen na konto v bance-do ruky Vam ji už dnes nikdo nedá. . Takže k tomu plastová kartičkaa s tou platim. Platit účty přes složenku na poste! Jedna minimalne 22 korun. Existovat dnes bez mobilu či neteboku- nemyslitelne. Auta taky plne eletroniky-jine už ani nejsou. Takže i kdyby jsem mic chtel tak to nejde. Leda že bych sel dobrovolne pod mist k bezdomovcům a vybiral popelnice. No ale jen papir, za železo účet v bance, no jsem zase na začátku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2015 8:14 | Jiri

Je to alarmujici, ale v dnesnim pretechnizovanem svete s tim asi moc neudelame. Kolega to popsal vystizne takze neni co dodat. A co bude dal? To v dnesni dobe nikdo nevi!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2015 8:34 | ITak

Existovat dnes bez mobilu či neteboku- nemyslitelne.
Pokud tento blabol skutecne myslite vazne, pak je je to fakt marne!!
Bez mobilu je lip !! a notas bych si MIKDY neporidil, zasadne
pevne PC a taky zalezi na chovani na netu: NIKDE se neregistruji !!
nemam fb ani zadny jiny profil a bylo by toho samo vic !!
Takze zalezi na kazdem jako vzdy !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pavel 26. 03. 2015 06:29)

26. 3. 2015 8:36 | kiskim

Tak vzdy byli lide bojujici proti pokroku, nastesti jsou bez sance.Vsechny tyto veci nas posouvaji dal k netusenym moznostem, prinasejicim nova a nova duchovni i materialni uspokojeni. Vsichni to vyuzivaji je to poholdne, ale klasicke ceske remcani si kde kdo nedpusti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2015 11:18 | jezevec

myslim že daleko chytřejší způsob využití ledek, než otravovat lidi reklamou z kandelábrů - je vyměňovat světla za LED při dodávce energie.
firma nabídne městu, že město mu bude platit stále stejné peníze za elektřinu, a že jim "zadarmo" vymění všechny světla za LED. radní jsou tedy zadarmo slavní a navíc mají nová úsporná svítidla. firma kasíruje jisté prachy známého objemu za mnoho let předem, a z rozdílu spotřeby dofinancuje výměnu LED, další příjem má jako dodavatel energie. TOHLE je byznys - prodávat reklamu je trapárna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2015 11:18 | Jaris

Text je víc než pravdivý. Nechci chytrý telefon, nechci dotykovou platební kartu, nechci Faceook a podobné vymoženosti doby, které o mně poví víc než si mohu domyslet. Nechci to už z principu, nechci to proto, protože to mají všichni, nechci být ovce nebo alespoň chci mít pocit, že nejsem ovce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2015 11:33 | Gabriel Pleska

Tihle nabízejí obojí. A popravdě vůbec nejde jen o reklamu, ale obecně o sběr dat. Něco může posloužit pro plánování, jak urbanistické, tak dopravní, něco se dá prodat. Ta perosnalizovaná reklama je vlastně jen nějaký potenciál do budoucna. Plus se taky dá zpoplatňovat připojení na web, když bude každá lampa hotspot, třeba se na tom něco dá trhnout – myslím, že tak to dělali v tom Londýně. Model může být různý. Každopádně ten sběr dat se tam dá realizovat s minimálními náklady, proto se asi opravdu dělat bude. Stejně jsou všichni posedlí tím, aby se města pokryla připojením – tady je rovnou vyřešené napájení, jde to bez solárů, je to uvnitř, tedy trochu chráněné... Atd. Sorry, píšu to trochu napřeskáčku, ale snad to ještě bude k uorientování .)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 26. 03. 2015 11:18)

26. 3. 2015 12:58 | miluše

nemám ani nechci do budoucna chytrý dotykáč a mobil i vypínám ,nemám zájem být stále každému kdykoli k dispozici ani pl.kartou též neplatím
mám ráda přehled o svých financích ,řídím si život podle sebe ne podle reklam,nabídek produktů všeho druhu a co si o tom myslí ostatní je jejich věc ,nechci být zmanipulovanou tupou ovcí
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2015 17:11 | Hugo

Máš recht. Všichni jsou blázni, jenom ty jsi letadlo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaris 26. 03. 2015 11:18)

27. 3. 2015 11:11 | kiskim

Clvek vaseho razeni před desetiletmi zrejme vykrikoval: nechci auto, nechci pracku, nechci radio, nechci chodit do kina......tak good luck
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jaris 26. 03. 2015 11:18)

28. 3. 2015 10:56 | Hunter

Podle mě tyto distopické vize, které čtu už ... no, dobrých 10-15 let vychází z chybného předpokladu, že společnosti, které sbírají data (banky, telefonní operátoři, stát, sociální sítě) jednou propojí své databáze, protože mají "společný zájem".

Podle mě ovšem ve skutečnosti žádný "společný zájem" nemají, a jejich aktivita je orientována pouze na banální cíle splnitelné v jednom volebním období představenstva, a vykřesat z jejich "big data" (to je obor, o kterém se hodně mluví, vypadávají z něj pěkné barevné obrázky, ale moc užitečnosti zatím neukázal) cokoliv po/vy/zne/užitelného je dost velký problém.

V principu jde o to, že data není těžké získat a analyzovat, ale interpretovat. Zatímco to první může dělat kdejaký nýmand (a také to dělá), to druhé umí správně jen několik lidí na světě, a ti většinou v těch velkých korporacích nepracují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 3. 2015 11:45 | Ach jo

Pokud nekdo(kiskim) postavi na stejnou uroven chozeni za kulturou(kino) a vlasnictvi nebezpecne pojizdne zbrane(auto),
pak to leccos vypovida o jeho inteligenci a vztahu k zivotu vubec ..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kiskim 27. 03. 2015 11:11)

28. 3. 2015 12:56

Tedy abych to doplnil a odopověděl na otázku ze závěru, jestli by dokázal obchoďák kam chodím trefit můj příští nákup:

Samozřejmě, že dokázal. Stejně jako by to dokázal prodavač před sto lety ve vesnickém koloniálu, kdybych k němu chodil.

Problém je v tom, že mít tuto predikci pro obchodní dům je dobré třeba pro logistiku a zásobování, ale je to na míle daleko od toho, aby dokázal mé rozhodnutí, co si koupím, kromě předpovídání také změnit.
Obchodník totiž ví, co si kupuju, kdy si to kupuju, kde a za kolik. Ale neví to nejdůležitější - PROČ.
Myšlení nakupujících je pro něj black-box. Zná vstupy, zná výstupy, ale ne proces uvnitř, proto je velmi těžké ho ovlivnit. Jde to jen tak, že bude testovat změny na vstupu a měřit výstup a zkoušet na to aplikovat nějaké hypotézy. A to trvá dlouho a je to drahé a nespolehlivé.

Z tohoto pohledu byl ten prodavač v koloniálu před 100 lety v analýze dat zákazníků mnohem dál. Věděl nejen kdo co kupuje, kdy, ale znal i přání a rodinnou a finanční situaci svých zákazníků, věděl, co potřebují, po čem touží a proč, a byl tedy schopen mnohem lépe přání svých zákazníků nejen odhadnout, ale i změnit.
A to Tesko ani se svými obrovskými datafarmami neumí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 28. 03. 2015 10:56)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení mobilního telefonu
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobry den. Mam na Vás menší dotaz, 21.9.2016 jsem zakoupil mobilní telefon v kamenem obchodu T-mobile. Poslední dva dny jse mi telefon zacina sekat a zhasinat a hlasi mi to softverove chyby. Dotaz je jestli... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Ivan Pilip

exministr a podnikatel

Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
63,46 %

z 52 duelů
×
Ivan Pilip
ÚSPĚŠNOST
58,57 %

z 70 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Klouzavý průměr, Pevná úroková sazba (fixní), Monetární politika, zaměstnavatel, změna zaměstnání, radek ptáček, zaměstnání, dohoda o zrušení pracovního poměru, Petr Ocásek, obchodní sdělení, předdůchodový věk, Google Plus, ministerstvo práce a sociálních věcí, olomouc, Klientský informační systém, Defined Benefit, Úvěrový registr, avalant

5B55262, 4B92336, 3L20944, 5B55262, 4AJ6342

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK