Živnostníci jako terč? Nemá cenu cílit na zajíce, když tu běhají vypasení kanci

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 31. 1. 2015 | 34 komentářů
„Nízká nezaměstnanost v Česku je daná i tím, že je tady 1,2 milionu podniků a živnostníků. Zajímalo by mě, jak by se politici tvářili, kdyby si třetina OSVČ šla stoupnout na úřad práce,“ říká v rozhovoru šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 1. 2015 9:41, D

Také nechápu, že má stát takovou péči o budoucí živnostníkův důchod. Živnostník si také třeba neplatí žádnou nemocenskou, tak je mu jasné, že když bude nemocný, tak nebude nic brát a stát to také vůbec nezajímá. Tak proč se mu stará o důchod ? Na druhou stranu jsou již dnes odvody živnostníků právě na sociální pojištění, zdravotní pojištění a daň pro mnohé likvidační. Kolik jen skončilo i tady v Praze drobných prodejen textilní galanterie, papírnictví,opraven bot a dalších, protože nemohli platit pro ně vysoké odvody a nájem.

+90
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 2. 2015 11:33, Karel

Ti živnostníci chodí na úřad práce co pamatuji a pořád se s tím vyhrožuje. Poctivé živnostníky jsem za svého života potkal. Bohužel těch nepoctivých bylo o mnoho více, takže to zas taková sůl země, jako se dělá, není. Navíc se dost dlouhou dobu věnují budování bariér pro vstup do odvětví a tím brzdí ekonomiku a vlastně i zvyšují nezaměstnanost.

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

20. 4. 2016 7:30 | Petr

Stát dnes nepotřebuje malé živnostníky.Proto je tlačí ke zdi.Čím víc se mu jich podaří zlikvidovat,tím víc bude potencionálních zaměstnanců pro velké pokud možno zahraniční firmy, kde budou pracovat nejlépe za minimální mzdu a nechají si diktovat jakékoliv podmínky. Politici a vládnoucí elita pak jako členové dozorčích rad těchto firem, nebo i jinak z toho budou hojně profitovat. A o tom to je. V podstatě ideální otrokarsky systém.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2015 9:16 | Zdenek

Ze své dlouholeté praxe vím, že živnostníci v našem malém městě dělají přes léto oficiálně. V září jdou na pracák se zaevidovat,aby neplatili zdravotní a sociální a přesto dále pracují. Nechci strkat všechny do jednoho pytle,ale a%t si ti co remcají šáhnou do svědomí jak okmíňují stát,opět zdůrazňuji, že ne všichni,ale část ano.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2015 11:34 | v.o.

Sám jsem byl kdysi živnostník,tak vím o čem mluvím,pojištění jsem si platil co nejmenší,čili duchod mám také minimální,to budiž,ale,co je horší,dával jsem zboží bez stvrzenky nebo stvrzenky neevidoval,kupoval z firmy zbytečné věci ke snížení základu,atd.,atd.,jsem jednoznačně pro EET.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2015 12:12 | Breberuska9

Úplně jste mi to vzal z pusy, až budou státní zaměstnanci vytvářet JAKÉKOLIV hodnoty, pak ať si na něco nebo někoho stěžují.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2015 15:55 | Ondra

Blbec je podle mého ten, kdo si za oněch "5 měsíců na pracáku" nedokáže sehnat práci ( neřadím mezi ně nemocné, případně matky s dětmi a starší lidi - tam vím, že sehnat práci je opravdu problém, i když znám hodně těchto lidí a práci si taky sehnat dokázali ).A jen tak mimochodem, kde ten stát asi vzal peníze na to, aby zrovna Vám tu podporu vyplácel?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2015 9:05 | Ivoš

To takový zaměstnanec na pracáku po 5 měsících tkzv. podpory v nezaměstnanosti je z pracovního úřadu vyhozen s poukazem, že si aktivně neshání práci. Následně pak jako neevidovaný nefiguruje ani ve statistikách nezaměstnanosti - proto je u nás 7,5% nezaměstnanost :-). Následně si bez jakéhokoliv přijímu musí platit zdravotní pojištění sám ve výši cca 1300 Kč a tato doba se mu nebude započítávat do let na důchod. Tak co tady pořád brečíte vy podnikatelští blbci.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2015 12:58 | Ondra

Já bych zvolil úplně jiný model.Zavést nějaký minimální důchod ( např. 5 000 ), tudíž snížit odvody na sociální ( důchodové ) pojištění a na vlastní důchod at si každý spoří sám. Další věc, zminimalizovat sociální dávky. Já když kolikrát slyším od lidí, kteří ještě nikdy nedělali, jak se mají na dávkách výborně, tak mám chut s podnikáním seknout a jít taky na úřad. Mám známou, která si vydělá cca 10 000 měsíčně a má 3 děti. Na dávkách dostává 1 500. Druhá známá se třema dětma do práce nikdy nechodila, vysedává doma u PC a dostává na dávkách 15 000,-. A ještě jedna má známá.Před úřadama žije jako sama s přítelem, kterej podniká a bere cca 50 000,-.Bydlí v jednom bytě, ona má svůj byt, kterej pronajímá a na výplatu cca 10 000,- + alimenty a šup.Zajímavost.Mají ještě nárok na 5 000,- přídavky na dítě. Tak kde to sakra žijeme? Takový lidi máme dotovat my živnostíci? A ti, kteří ty peníze opravdu potřebují, je nedostanou. Velká spravedlnost
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2015 17:42 | Ondra

Naprosto s Vámi souhlasím. Od státu jsem nikdy nic nechtěl a taky nikdy nic nedostal.Nemám nárok na dovolenou ani na nemocenskou. Na soc. + zdr. platím poctivě měsíčně 8 000.Na důchod si spořím sám i bez státu, takže vůbec nevidím důvod, proč by mi měl stát přikazovat, kolik a kam si mám šetřit.Nic proti, ale nejsme blbci. A stát nám ještě bude vyčítat, že na odvodech platíme málo. Já jako OSVČ dávám práci zaměstnanci, který na rozdíl ode mě má nárok na dovolenou a nemocenskou. Aby mohl onen zaměstnanec pracovat, koupím mu ze svého nářadí, oblečení, starám se o jídlo a pití. Aby tento zaměstnanec měl co dělat, musím já jako zaměstnavatel hledat zakázky. A když jsem porovnával odvody mezi mnou a mými zaměstnanci, došel jsem k měsíčnímu rozdílu 700 kč, o které odvádím mín. Takže se my živnostníci můžeme domluvit, že ukončíme živnost a půjdeme na pracák. A s námi samozřejmě půjdou i ti naši zaměstnanci. Proč by jsme se mi OSVČ honily, když si ostatní lebedí na pracáku, dostávají sociální dávky, sem tam si bokem něco načerno přivydělají a mají vlastně skvělej život
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 2. 2015 22:41 | Jan

Když jsem ani po třech měsících od konce pracovního poměru nemohl sehnat práci v oboru (projektant), udělal jsem se OSVČ. Tím pro mne začala povinnost platit měsíčně min 3500 zdrav+soc. A trvalo další tři měsíce, než jsem konečně něco mohl fakturovat. V tomto oboru pak sice faktury dosahují leckdy desetitisícových částek, ale až po poměrně dlouhé době. A to ještě Kalousek uvažoval o zvýšení minimálních záloh. Takže člověk po začátku podnikání nedostane od státu už ani korunu (kterou dostával, když byl na pracáku), zato platí tisíce a první peníze si vydělá až za několik měsíců - a mezitím musí živit rodinu, platit bydlení, hypotéku apod. A to jsem ještě nemusel dělat žádnou velkou investici do začátku podnikání. Jo, bez vstupního kapitálu si nemůžeš začít ani vydělávat :-)
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2015 11:18

Jo, protože se šrouby přitahujou pomalu. Člověk vydrží hodně. Ono se málokomu na ten pracák chce, lidi maj svoji hrdost, víme?
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2015 11:33 | Karel

Ti živnostníci chodí na úřad práce co pamatuji a pořád se s tím vyhrožuje. Poctivé živnostníky jsem za svého života potkal. Bohužel těch nepoctivých bylo o mnoho více, takže to zas taková sůl země, jako se dělá, není. Navíc se dost dlouhou dobu věnují budování bariér pro vstup do odvětví a tím brzdí ekonomiku a vlastně i zvyšují nezaměstnanost.
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2015 20:09 | bloumal

Že jste hlupák je Váš problém, bohužel mnohem horší prů.er je, že podobných hlupáků je plný parlament.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2015 20:35 | Pol

Nízká nezaměstnanost tu není proto, že by bylo extrémně mnoho živnostníků, nýbrž proto, že státní úřady jsou po okraj napěchované úřednickými krysami.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2015 15:13 | Slavoslav

Úředničtí parazité by měli přehodnotit taktiku, neboť přílišné vysávání podnikatelských i zaměstnaneckých hostitelů by je nakonec mohlo zahubit, a jak známo, parazit bez hostitele nepřežije, zatímco hostitel bez parazita bude více prosperovat. Otázkou je, nakolik jsou schopni si to uvědomit, neboť jejich život v socialistickém úřednickém aparátu bez zodpovědnosti, zatímco ostatním diktují nemilosrdné podmínky kapitalismu - především přes neustálé zvyšování daní, povinných pojištění, poplatků apod., jim v hlavách vytvoří velice zkreslený pohled na realitu na státní rozpočet nepřisátého podnikatele či zaměstnance.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2015 12:36 | Mirek

Jmenovče, každý živnostník platí řádně zdravotní pojištění. Letos je to minimálně 1797,- Kč měsíčně, což není zrovna málo. A zaplatí ji vždy, i když má "blbý měsíc" a vydělá si třeba jen například 5.000,- Kč. Klidně věřte, že se to stává. Vy byste jako zaměstnanec (pokud jste zaměstnanec) zaplatil z takovéto "mzdy" na zdravotní pojištění 225,-Kč + 450,- Kč by za Vás do systému zdravotního pojištění odvedl Váš zaměstnavatel ( což může být i např. ten nenáviděný drobný podnikatel). Celkem tedy 675,- Kč. Živnostník 1.797,- Kč. Míň nemůže. Docela mě mrzí tady uměle vytvořené spory živnostník versus zaměstnanec, který tady úspěšně rozpoutali socani v čele s vrchním šiřitelem třídní nenávisti Mládkem. A takovéto hovada boží na tom pak docela dobře vegetují, zatímco my se tu vzájemně řežeme a hezky jim to společně sponzorujeme. Někde jsem četl, že systémem zdravotního pojištění proteče ročně 250 miliard korun. Nedokážu posoudit, jestli je to málo, ale jsem si jistý, že velká část těchto peněz se prachsprostě rozkrade. Pořád si myslíte, že bysme měli nechat živnostníka umřít na zánět slepého střeva?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2015 10:57 | jezevec

v socialismu který máme, každý kdo vážně onemocní a musí jej operovat a draze léčit - má právo na stejnou lékařskou péči, bez ohledu na to kolik platí. to je realita. takže živnostník, který platí minimální zdravotní pojištění, zatajuje příjmy a šidí daně, patří zavřít do basy a dodanit - nicméně desetitisíce a statisíce živnostníků, kteří řádně platí minimální zdravotní pojištění, protože prostě vydělají málo a víc práce neseženou, ano mají právo na stejnou lékařskou péči. co jste na tom nepochopil? co tim myslíte, řádně? jako aby platil daně a fiktivní pojistné i z toho co nevydělá?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2015 10:00 | Miroslav

Takže živnostník, který platí minimální zdravotní pojištění a vážně onemocní musí jej operovat a draze léčit jako každého který platí řádně, nebo vůbec/ nepřizpůsobiví /. Je to správné? Měli by si to zpětně sámi platit, protože se spoléhají na někoho , který to zaplatí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2015 9:46 | Hunter

Ne, s přívalem mínusů a urážkami jsem počítal, oni OSVČ vždycky kvičí, když jim šlápnete na kuří očičko. I já jsem OSVČ byl, teď zrovna nejsem, a někdy možná ještě budu, ale za pravdu se nestydím. A pravda je to, co jsem napsal.
Takže: Nepřekvapil jste mě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2015 23:07 | rentiér

Nejste tak trochu debil?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2015 17:27 | Mirek

A kdo a na základě čeho by určoval, kdo je netáhlo a kdo důchod dostane a jaký? Snad ti mimoni Marksová a Válková? Eventuálně by jim u toho mohl přicmrndávat Mládek. V tom případě by živnostníci dostali kulové(i když ten systém živí) a naopak naprosto zbyteční státní úředníci by měli důchody jako řekové před průserem (i když je systém živí a dobře - např. Mládka).
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 5 duelů
×
Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services