Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 17. 1. 2015 | 12 komentářů
Mívali jsme čtyři vysoké umělecké školy. Dávno tomu. Dnes chrlí absolventy těchto oborů řada regionálních univerzit. Uživí se? A je vůbec o jejich práci zájem, nebo spíš vítězí obecný nevkus? V dvojrozhovoru nám odpovídají dva profesoři Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 1. 2015 0:07, Hugo

Hlavně většina studentů nemá vůbec na to, aby studovala... Ale proč to nezkusit - škole platí za studenta stát, studentovi platí alimenty rozvedenej fotr, a všichni (snad až na toho fotra) jsou spokojeni...

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 1. 2015 9:32

Jsou funknční věci, které jsou mimořádně ošklivé. Mám několik takových, protože funkčnost je pro mě většinou na prvním místě. A jsou krásné "designové" kousky, které se nedají prakticky použít. Vy jste si svou odpověď v anketě vybral, ale remcáte proti ostatním. Nechápu.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Viktor Mládek 17. 01. 2015 07:48)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

17. 1. 2015 7:48 | Viktor Mládek

Mnoho lidí vůbec neví, co je design. Otázky v anketě jsou zavádějící. První otázka - krásné věci, třetí otázka funkčnost, ale to musí být přece spojené, není dobrého designu bez té nejlepší funkčnosti. To musí platit stoprocentně. Platí to i naopak, co je dobře funkční má kvalitní design, pokud do toho nezasáhne nějaký blbec.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2015 9:32

Jsou funknční věci, které jsou mimořádně ošklivé. Mám několik takových, protože funkčnost je pro mě většinou na prvním místě. A jsou krásné "designové" kousky, které se nedají prakticky použít. Vy jste si svou odpověď v anketě vybral, ale remcáte proti ostatním. Nechápu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Viktor Mládek 17. 01. 2015 07:48)

17. 1. 2015 13:16 | Lloyd

No nevím ale CR mi připadá jako bahnák se stojatou vodou... 4 umělecké školy, které okupovali lidičky co tam byli protekčně dosazeni...a ti rozhodovali kteří další protekční děti to budou studovat....ostatní byli z kola venku, protože na to neměli vzdělání, tak nemohli konkurovat tomu plevelu co vylezl z těch škol.
Ziji více jak 10 let venku, ale kdykoliv se vrácím tak si pustím rádio a tam se čas zastavil jak ze 70 let min. století... Karel Gott, Bílá ....nejlepší umělec...party okolo Janečka, Staidla apod. ovládající vše...rádia, hitparády ....
Problém vidím v zahnívajícím bahně...proto mladí vypadnou ven a pokud mají štěstí, pracovitost a invenci tak se venku chytnou...
Problém je naprosto hlubší...a bohužel nevidím cestu z toho ven. Kdysi jsem si myslel až vymřou ti kmotři tak....ale i dnes se dostávají lidi na FAMu, architekturu apod. přes známosti a protekci...Prostě geny...a pak všude se objevují děti s genama děti herců, zpěváků....a bohužel zjištuji že se to nikam nemůže posunout...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2015 13:30 | Fatface

Zrovna tento týden jsem koukal na BBC kde jsou vyjímečné stavby...a zrovna tam dávali takový prosklený barák na břehu moře v UK byl pro jednoho exposlance....Něco nádhernýho a uváděli Kaplickýho a jeho studio. Najednou jsem si uvědomil jakej to byl šíbr... No a když přišel do Prahy něco postavit, tak hlavy studované se do něho pustili a roztrhali to. No nic, česká malost....když ne já tak určitě ne on... a lze dohledat na internetu jak a kdo z těch učených hlav se vyjadřoval na stranu Kaplického. K věcné diskuzi to mělo daleko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2015 15:14 | czhunter

Budu reagovat na poslední odstavec, se kterým nesouhlasím.
Vystudoval jsem průmyslový design bez jakékoliv známosti a bez "genů" (ani jeden předek a vůbec žádný příbuzný se takové věci nevěnuje). A znám na desítku lidí, co byli přijati a vystudovali architekturu, taktéž bez známostí nebo korupce nebo kamarádšoftu.
Někdo se tam třeba takto dostane, ale to nepovažuji za důležité, studentů se nabírá tolik, že neplatí že by "zabírali místo někomu lepšímu" a jinak na ně nějak zvlášť velké náklady nejsou (je v podstatě jedno, jestli učitele vede seminář pro 7 lidí nebo pro 10)
Problém je v nízké kvalitě vyučujících na těchto školách. Buď nic neumí - jsou nezaměstnatelní a proto učí - nebo umí, a pak se věnují hlavně sosání grantů a vlastnímu byznysu a na studenty nemají čas,. Za studentů zůstávají na doktorské studium často ti nejhorší (opět - nezaměstnatelní) a ti za učitele, kteří nemají čas, předávají své "znalosti" dalším pokolením nových studentů ... uff, to je špatně.
Pokud už se najde kvalitní, praxí ošlehaný designér, který je ochotný si ukrojit ze své osobní dovolené, přijet, bydlet za svoje v hotelu, udělat pro studenty seminář a něco je naučit, tak škola po něm požaduje zaplacení nájmu za učebnu.
A co je úplně nejhorší, na designérské škole se neučí, jak něco navrhnout, ale jak k tomu napsat čtyřstránkovou zprávu a stotisíciznakovou diplomku. Tak se nedivme, že z takového vzdělávacího procesu lezou mizerní spisovatelé a ještě horší designeři.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lloyd 17. 01. 2015 13:16)

18. 1. 2015 0:07 | Hugo

Hlavně většina studentů nemá vůbec na to, aby studovala... Ale proč to nezkusit - škole platí za studenta stát, studentovi platí alimenty rozvedenej fotr, a všichni (snad až na toho fotra) jsou spokojeni...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

19. 1. 2015 8:33 | Pavel

Souhlasím s vámi, ža Kaplický byl šíbr, jen se mi z vašeho příspěvku zdá, že nevíte, co to slovo znamená. Takže pro vás: "V novinách a v médiích vůbec znamená slovo šíbr překupníka nebo člověka zapleteného do/ nebo provozujícího různé čachry." Že Kapliciký byl opravdu šíbr je zřejmé už z toho, že se o něm předseda té výběrové komise vyjadřoval jako o vítězi ještě před zahájením soutěže. A že to vítězství měl pojištěné předem, je zřejmé i z toho, že jako jediný dodal projekt, který nevyhovoval základním požadavkům soutěže, a přesto vyhrál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fatface 17. 01. 2015 13:30)

19. 1. 2015 8:51 | radim

Souhlas. Šíbr je v podsvětí něco jako poloviční loser.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 19. 01. 2015 08:33)

19. 1. 2015 8:58 | Radim

A čemu se divíte? V době, kdy skoro na všem nově pořizovaném je magická a lživá formulka "pořízeno z peněz EU" správně by mělo být " Pořízeno z peněz nám ukradených, které zbyly po procpání bruselskou úřednickou mašinérií", tak kromě vysloveně soukromých a jednoznačně ziskových projektů, což umění není, je podmínkou realizace téměř každého projektu získat aspoň část financí z fondů EU. Dotační "průmysl" neboli celkový objem dotací, které tečou do ČR je tak k 10 miliardám Kč ročně, což už činí významnou část české ekonomiky. A pracují na tom a mají z toho relativně lukrativní kšeft tisícovky, možná až desetitisícovky všelijakých poradců , office pracovníků a podobných a spousta firem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czhunter 17. 01. 2015 15:14)

19. 1. 2015 9:16 | Radim

Jinak problém vysokých škol je u nás takový, že vysokoškolské znalosti byly defakto nahraženy vlastnictvím vysokoškolského diplomu. Jinak to ani nešlo, když v podstatě na politickou objednávku - během několika málo let dosáhnout statisticky vzdělanosti - procent držitelů vysokoškolských diplomů stejných jako v Západní Evropě, byly vysoké školy přitlačeny k nadprodukci absolventů. Přitom množství mladých lidí vhodných k vysokoškolskému studiu naše desetimiliónová republika produkuje zhruba stálý počet a je to mnohem méně než je současná kapacita našeho vysokého školství. Z toho vyplynula nutnost snížit požadavky na studium, aby i ti nekvalitní mladí vysokou školu absolvovali a z toho potom vyplývá i problém uplatnění takových mladých, spousta z nich i přes absolvování vysoké školy neumí tolik, aby svému budoucímu zaměstnavateli vydělala i jenom na nějaký mizerný plat a tudíž mají problémy sehnat práci. Totéž je s učiteli a jinými zaměstnanci vysokých škol. Museli být nabráni nekvalitní lidi, protože jiní v republice prostě už nebyli a ti si na relativně snadné živobytí na akademické půdě zvykli a vytvořili svoje vysokoškolské lobby, které zeštíhlování brání. Dokonce směr je opačný, nyní se opět roztáčí propaganda o údajném nedostatku technických pracovníků, vysokoškolská lobby chce další peníze z rozpočtu, chce se dále zvětšovat .....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 1. 2015 10:55 | Lloyd

Jistě mohu s Vámi souhlasit....snad ve všem.... Jediné co bych chtěl podotknout....že dnes již není v modě uvádět přes koho kdo se na školu dostal... Vaši spolužáci mohou vypadat jako lidi co se dostali na školy svojí pílí, ale až po letech při společných piatikách zjistíte přes koho všeho to šlo... Takhle jsem se nestačil divit co jsem se dozvěděl za jeden večer o svých spolužácích, když po letech otevřeli stavidla....
Jinak dnes moji kamarádi umistují děti na školy zrovna třeba na architekturu a tak vím co se děje v zákulisí...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czhunter 17. 01. 2015 15:14)

27. 1. 2015 13:42 | Dominik Bura

Pak ale bohužel nemáte „designové“ kousky, nýbrž „umělecké“ pokusy, kde byl autor možná výtvarník, ne však tolik designér. A to je řekl bych ona gramotnost, o které byla řeč v jedné z prvních otázek, resp. odpovědí. Kupujte věci krásné i funkční zároveň, ono se to rozhodně vylučovat nemusí...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 01. 2015 09:32)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
96,43 %

z 56 duelů
×
Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
91,80 %

z 61 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Průměrné roční náklady, Rozptyl, Podílový fond, marta nováková, bankovnictví, banky, paušální daň, petr mach, eKonto Flexi, rýže, CAPE, rčení, vývoz elektřiny, lokální německé burzy, státní služba, přehlášení, Pakt růstu a stability, zbrojní dodávky

007S0JAK, 8T62491, 8T62491, 8B84344, 8S21068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK