Co chtějí firmy po absolventech škol

Táňa Chadrabová | rubrika: Kariéra | 8. 10. 2007 | 17 komentářů
Zaměstnavatelé chtějí, aby střední školy vedly studenty k samostatnosti, budovaly v nich komunikační dovednosti a kreativitu. Rodiče, kteří vybírají školu pro dítě, by se proto měli zamyslet, jestli zvolená škola podobné dovednosti opravdu naučí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2007 21:37, toni

Školství a jeho úroveň je obrazem vztahu společnosti ke vzdělání. Pokud diskutujeme o tom, zda se šprtá nebo se má něco rozvíjet, pak se v podstatě vymlouváme na to, že to co se naučíme vůbec v praxi nebudeme potřebovat, a proto se učit vlastně nemusíme. Všeobecné znalosti a dovednosti je třeba zvládnout pro elementární přežití. To je vidět i v přírodě na tom, jak si mláďata hrají. Získávají tím i mnohé dovednosti, z nichž poté využívají pouhý zlomek. Samozřejmě, že člověk se neuživí tím jak dobře zná Přemyslovce nebo umí Pythagorovu větu, ale potom jsme vůbec nemuseli slézat ze stromů.

+41
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 10. 2007 14:40

Mozna by bylo blizko neco takovehoto? http://www.strednisko ly.cz/search.html?str ing=8251H003 (ne ze bych se v tom vyznal, ale dal jsem jen dotaz do googlu...)

Zobrazit celé vlákno

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)

13. 10. 2007 21:37 | toni

Školství a jeho úroveň je obrazem vztahu společnosti ke vzdělání. Pokud diskutujeme o tom, zda se šprtá nebo se má něco rozvíjet, pak se v podstatě vymlouváme na to, že to co se naučíme vůbec v praxi nebudeme potřebovat, a proto se učit vlastně nemusíme. Všeobecné znalosti a dovednosti je třeba zvládnout pro elementární přežití. To je vidět i v přírodě na tom, jak si mláďata hrají. Získávají tím i mnohé dovednosti, z nichž poté využívají pouhý zlomek. Samozřejmě, že člověk se neuživí tím jak dobře zná Přemyslovce nebo umí Pythagorovu větu, ale potom jsme vůbec nemuseli slézat ze stromů.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2007 20:57 | Od jebu k jebu

Základní problém našeho školství vidím v tom, co Čtvrtníček vhodně označil jako proces „od jebu k jebu.“ Místo, aby existovala nějaká forma rady pro školství, která by se nezávisle na aktuálním politickém osazenstvu zabývala analýzou a návrhem vhodných postupů s rozhledem na 5-10 let dopředu (stačí koukat do zahraničí), hrají si naši politici na všeználky (8letá gymnázia, státní maturity, vyšší odborné školy, ...) a dlouhodobě plánují tak max. na 2 roky. Osobně učím na střední škole a lidí, kteří tam tzv. „nepatří“ je sice dost, ale že by z nich byli použitelní řemeslníci, o tom si dovolím silně pochybovat. Problém je spíš v tom, že kdo jednou udělá střední školu, se už rukama živit nejspíš nebude a stát ho v tom podpoří. Splní-li se plán 90% lidí s maturitou (už teď jsem jedni z nejlepších v EU) a min. 40% s VŠ, bude za 10let nemožné sehnat řemeslníka. Důsledkem všeho ale je a bude i razantní pokles kvality absolventů SŠ i VŠ (výuka se vždy přizpůsobuje průměrné kvalitě studentů).
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2007 22:54 | jezevec

pokud se od nich očekává postavit rovně zeď, znalost vlastního hlavního města bych považoval za bagatelní
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 22:53 | jezevec

šperkař je snad každý zlatník - a zlatnických škol mnoho jest
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 21:26 | Milan

V první části vašeho příspěvku v mnohém nesouhlasím, ale pod závěr se podepisuju všemi deseti. Jenže, vy myslíte že naše školství něco takové mladým dá? Vlastní úsudek se hodnotí jako drzost, děti na základkách se šprtají nazpaměť nesmysly, které v životě v době moderních technologií nebudou potřebovat a odpovědnosti je neučí ani rodiče.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 18:48 | Jana

Vzdyt ja nerikam, ze pravnik nebo lekar pouzije vsechno, co se kdy ucil, a ze to vsechno musi mit v pohotovosti. Ale jak rikate, pokud neco v minulosti nasrotil, staci si osvezit a rychle to pochopi znovu. Pokud se to nenasrotil, bude to pochopeni a dostani do kontextu trvat dlouho. Nicmene si dovolim trvat na tom, ze u nekterych profesi je toho sroceni pri studiu potreba vice a u jinych mene. Pokud byste mediky ucil na medicine jen jejich vybranou specializaci, tak to potes...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 18:02 | TaV

Zde bych si dovolil nesouhlasit ... nebo si myslíte, že ten lékař nebo právník potřebují všechno, co se kdy učili? Ne, každý v praxi stejně dělá obvykle tu svou specializaci a v hlavě mu stejně jako mě zůstane těch pár procent, které si na základě praxe, zkušeností a dalšího (samo)studia prohlubuje a zbytek se mus tejně časem z hlavy vypaří. Ale pokud je dobrý a to, co se někdy našrotil a pochopil to, tak ve chvíli, kdy to potřebuje a najde si to, tak nemá problém to pochopit znova. I u nich je mimo znalostí rozhodující to, jak umí řešit obvykle pod tlakem a s velkou zodpovědností nestandardní situace, které je nikdo nikde na vzorových příkladech neučil. Nechci nikoho podceňovat, ale pochybuji, že kardiochirurg zná po 30 letech praxe obecnou anatomii alespoň z poloviny tak dobře, jako v dobách, kdy dělal zkoušku.
Naprosto každá profese má svá specifika, ale v podstatě všude je mimo znalostí potřeba "zdravý rozum", schopnost samostatného rozhodování, vlastní úsudek, schopnost přijímat rizika a odpovědnost.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 17:39 | Jana

Zde asi zalezi na profesi. Takovy lekar nebo pravnik zrejme musi "srotit" trochu vic nez clovek, ktery dela v mezinarodnim obchode.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 17:15 | TaV

A na co dnes člověk potřebuje "standardní" encyklopedické znalosti? Pokud se jedná o naprosto běžné informace, tak si je dnes během několika sekund nebo minut vyhledá na netu. Průšvih totiž je, že naše školství učilo (učí?) tyto znalosti bez toho, aby člověk pochopil jejich podstatu a vzájemné souvislosti. Když jsem po 17 letech studií šel do praxe (mezinárodní obchod), tak jsem okamžitě hodil za hlavu minimálně 90% toho, co jsem se kdy musel šrotit ,a začal jsem používat jen zdravý selský rozum a kupecké počty. A co nevím a potřebuju to znát, tak si to najdu, popř. když se jedná o technické věci, se zeptám odborníků.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 14:40

Mozna by bylo blizko neco takovehoto? http://www.strednisko ly.cz/search.html?str ing=8251H003 (ne ze bych se v tom vyznal, ale dal jsem jen dotaz do googlu...)
-29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 13:15 | Chains

Druhym extremem by byl stav jako napr. v USA. Tam studenti vysokych skol hledaji Evropu na mape Afriky a neznaji vlastni hlavni mesto.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 12:58 | Alena z Prahy

Můžete mi poradit? Dcera bude příští rok končit základku a je moc šikovná v ručních pracech. Její třídní nám neporadila, prý je studijní typ, ale ona by se chtěla učit šperkařkou, je taková škola a našla by zaměstnání? Děkuju.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2007 12:39 | Michal Kára

> V okamžiku kdy se vytratí, jak se dnes tak pěkně používá, encyklopedické znalosti, > tak je začnou firmy vyžadovat
Mate pravdu. Pro kazdeho je nezbytne nutne znat zpameti dila vsech ceskych obrozeneckych basniku a vedet kdy byla bitva u Krescaku. Pokud se to deti nenauci, budou tyto nezbytne znalosti muset firmy doucovat :-)
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 11:22 | Pepan

Dneska chce každý mít titul, i když na to nemá. Do soukromé školy ho vezmou a nevyhodí, kdyby byl sebepitomější, protože z něj mají peníze. že je potom v každé práci nanic, je jasné.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2007 9:05 | Pavel z Benešova

Jako podnikatel vidím největší průšvih ve dvou věcech: Z učilišť přijdou třeba kluci, kteří umí řemeslo, ale odmítají se dál učit, o tom, že by se mohli aspoň trochu domluvit anglicky se nedá mluvit. Středoškoláci zase zvládnou líp teorii, ale v praxi jsou vedle. Takže je stejně někdo musí zaučovat. Je to jako začarované a měla by se tím taky zabývat Hospodářská komora.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2007 8:59 | Jitka

Ahoj Lukáši, souhlasím s tebou, že naše školství, především učňovské je sto let za opicemi. Zrušili jsme učiliště a do těch, co zbyly se hlásí pětkaři, kteří se nikdy nenaučí to, co by chtěli zaměstnavatelé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2007 8:20 | Lukáš

Tak fajn, naučíme absolventy komunikovat, dokonce v cizích jazycích a firmy budou spokojené? Ale nebudou, v okamžiku kdy se vytratí, jak se dnes tak pěkně používá, encyklopedické znalosti, tak je začnou firmy vyžadovat a opět si budou stěžovat ...... A pokud si někdo myslí, že současná reforma školství to zlepší, tak tomu může věřit maximálně tvůrce reformy. Ve skutečnosti v tom vidím jedině samá negativa, ale to už je na jinou diskuzi.....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Martin Hausenblas

podnikatel a investor, Adler

Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Martin Hausenblas
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services