Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Kariéra | 8. 10. 2007 | 17 komentářů
Zaměstnavatelé chtějí, aby střední školy vedly studenty k samostatnosti, budovaly v nich komunikační dovednosti a kreativitu. Rodiče, kteří vybírají školu pro dítě, by se proto měli zamyslet, jestli zvolená škola podobné dovednosti opravdu naučí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2007 21:37, toni

Školství a jeho úroveň je obrazem vztahu společnosti ke vzdělání. Pokud diskutujeme o tom, zda se šprtá nebo se má něco rozvíjet, pak se v podstatě vymlouváme na to, že to co se naučíme vůbec v praxi nebudeme potřebovat, a proto se učit vlastně nemusíme. Všeobecné znalosti a dovednosti je třeba zvládnout pro elementární přežití. To je vidět i v přírodě na tom, jak si mláďata hrají. Získávají tím i mnohé dovednosti, z nichž poté využívají pouhý zlomek. Samozřejmě, že člověk se neuživí tím jak dobře zná Přemyslovce nebo umí Pythagorovu větu, ale potom jsme vůbec nemuseli slézat ze stromů.

Reagovat

 

+41
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 10. 2007 14:40

Mozna by bylo blizko neco takovehoto? http://www.strednisko ly.cz/search.html?str ing=8251H003 (ne ze bych se v tom vyznal, ale dal jsem jen dotaz do googlu...)

Reagovat

 

-29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alena z Prahy 08. 10. 2007 12:58)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

8. 10. 2007 8:20 | Lukáš

Tak fajn, naučíme absolventy komunikovat, dokonce v cizích jazycích a firmy budou spokojené? Ale nebudou, v okamžiku kdy se vytratí, jak se dnes tak pěkně používá, encyklopedické znalosti, tak je začnou firmy vyžadovat a opět si budou stěžovat ...... A pokud si někdo myslí, že současná reforma školství to zlepší, tak tomu může věřit maximálně tvůrce reformy. Ve skutečnosti v tom vidím jedině samá negativa, ale to už je na jinou diskuzi.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2007 8:59 | Jitka

Ahoj Lukáši, souhlasím s tebou, že naše školství, především učňovské je sto let za opicemi. Zrušili jsme učiliště a do těch, co zbyly se hlásí pětkaři, kteří se nikdy nenaučí to, co by chtěli zaměstnavatelé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 08. 10. 2007 08:20)

8. 10. 2007 9:05 | Pavel z Benešova

Jako podnikatel vidím největší průšvih ve dvou věcech: Z učilišť přijdou třeba kluci, kteří umí řemeslo, ale odmítají se dál učit, o tom, že by se mohli aspoň trochu domluvit anglicky se nedá mluvit. Středoškoláci zase zvládnou líp teorii, ale v praxi jsou vedle. Takže je stejně někdo musí zaučovat. Je to jako začarované a měla by se tím taky zabývat Hospodářská komora.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2007 11:22 | Pepan

Dneska chce každý mít titul, i když na to nemá. Do soukromé školy ho vezmou a nevyhodí, kdyby byl sebepitomější, protože z něj mají peníze. že je potom v každé práci nanic, je jasné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2007 12:39 | Michal Kára

> V okamžiku kdy se vytratí, jak se dnes tak pěkně používá, encyklopedické znalosti, > tak je začnou firmy vyžadovat
Mate pravdu. Pro kazdeho je nezbytne nutne znat zpameti dila vsech ceskych obrozeneckych basniku a vedet kdy byla bitva u Krescaku. Pokud se to deti nenauci, budou tyto nezbytne znalosti muset firmy doucovat :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 08. 10. 2007 08:20)

8. 10. 2007 12:58 | Alena z Prahy

Můžete mi poradit? Dcera bude příští rok končit základku a je moc šikovná v ručních pracech. Její třídní nám neporadila, prý je studijní typ, ale ona by se chtěla učit šperkařkou, je taková škola a našla by zaměstnání? Děkuju.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

8. 10. 2007 13:15 | Chains

Druhym extremem by byl stav jako napr. v USA. Tam studenti vysokych skol hledaji Evropu na mape Afriky a neznaji vlastni hlavni mesto.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 08. 10. 2007 12:39)

8. 10. 2007 14:40

Mozna by bylo blizko neco takovehoto? http://www.strednisko ly.cz/search.html?str ing=8251H003 (ne ze bych se v tom vyznal, ale dal jsem jen dotaz do googlu...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alena z Prahy 08. 10. 2007 12:58)

8. 10. 2007 17:15 | TaV

A na co dnes člověk potřebuje "standardní" encyklopedické znalosti? Pokud se jedná o naprosto běžné informace, tak si je dnes během několika sekund nebo minut vyhledá na netu. Průšvih totiž je, že naše školství učilo (učí?) tyto znalosti bez toho, aby člověk pochopil jejich podstatu a vzájemné souvislosti. Když jsem po 17 letech studií šel do praxe (mezinárodní obchod), tak jsem okamžitě hodil za hlavu minimálně 90% toho, co jsem se kdy musel šrotit ,a začal jsem používat jen zdravý selský rozum a kupecké počty. A co nevím a potřebuju to znát, tak si to najdu, popř. když se jedná o technické věci, se zeptám odborníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 08. 10. 2007 08:20)

8. 10. 2007 17:39 | janasv

Zde asi zalezi na profesi. Takovy lekar nebo pravnik zrejme musi "srotit" trochu vic nez clovek, ktery dela v mezinarodnim obchode.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TaV 08. 10. 2007 17:15)

8. 10. 2007 18:02 | TaV

Zde bych si dovolil nesouhlasit ... nebo si myslíte, že ten lékař nebo právník potřebují všechno, co se kdy učili? Ne, každý v praxi stejně dělá obvykle tu svou specializaci a v hlavě mu stejně jako mě zůstane těch pár procent, které si na základě praxe, zkušeností a dalšího (samo)studia prohlubuje a zbytek se mus tejně časem z hlavy vypaří. Ale pokud je dobrý a to, co se někdy našrotil a pochopil to, tak ve chvíli, kdy to potřebuje a najde si to, tak nemá problém to pochopit znova. I u nich je mimo znalostí rozhodující to, jak umí řešit obvykle pod tlakem a s velkou zodpovědností nestandardní situace, které je nikdo nikde na vzorových příkladech neučil. Nechci nikoho podceňovat, ale pochybuji, že kardiochirurg zná po 30 letech praxe obecnou anatomii alespoň z poloviny tak dobře, jako v dobách, kdy dělal zkoušku.
Naprosto každá profese má svá specifika, ale v podstatě všude je mimo znalostí potřeba "zdravý rozum", schopnost samostatného rozhodování, vlastní úsudek, schopnost přijímat rizika a odpovědnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 08. 10. 2007 17:39)

8. 10. 2007 18:48 | janasv

Vzdyt ja nerikam, ze pravnik nebo lekar pouzije vsechno, co se kdy ucil, a ze to vsechno musi mit v pohotovosti. Ale jak rikate, pokud neco v minulosti nasrotil, staci si osvezit a rychle to pochopi znovu. Pokud se to nenasrotil, bude to pochopeni a dostani do kontextu trvat dlouho. Nicmene si dovolim trvat na tom, ze u nekterych profesi je toho sroceni pri studiu potreba vice a u jinych mene. Pokud byste mediky ucil na medicine jen jejich vybranou specializaci, tak to potes...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TaV 08. 10. 2007 18:02)

8. 10. 2007 21:26 | Milan

V první části vašeho příspěvku v mnohém nesouhlasím, ale pod závěr se podepisuju všemi deseti. Jenže, vy myslíte že naše školství něco takové mladým dá? Vlastní úsudek se hodnotí jako drzost, děti na základkách se šprtají nazpaměť nesmysly, které v životě v době moderních technologií nebudou potřebovat a odpovědnosti je neučí ani rodiče.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TaV 08. 10. 2007 18:02)

8. 10. 2007 22:53 | jezevec

šperkař je snad každý zlatník - a zlatnických škol mnoho jest
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alena z Prahy 08. 10. 2007 12:58)

8. 10. 2007 22:54 | jezevec

pokud se od nich očekává postavit rovně zeď, znalost vlastního hlavního města bych považoval za bagatelní
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Chains 08. 10. 2007 13:15)

9. 10. 2007 20:57 | Od jebu k jebu

Základní problém našeho školství vidím v tom, co Čtvrtníček vhodně označil jako proces „od jebu k jebu.“ Místo, aby existovala nějaká forma rady pro školství, která by se nezávisle na aktuálním politickém osazenstvu zabývala analýzou a návrhem vhodných postupů s rozhledem na 5-10 let dopředu (stačí koukat do zahraničí), hrají si naši politici na všeználky (8letá gymnázia, státní maturity, vyšší odborné školy, ...) a dlouhodobě plánují tak max. na 2 roky. Osobně učím na střední škole a lidí, kteří tam tzv. „nepatří“ je sice dost, ale že by z nich byli použitelní řemeslníci, o tom si dovolím silně pochybovat. Problém je spíš v tom, že kdo jednou udělá střední školu, se už rukama živit nejspíš nebude a stát ho v tom podpoří. Splní-li se plán 90% lidí s maturitou (už teď jsem jedni z nejlepších v EU) a min. 40% s VŠ, bude za 10let nemožné sehnat řemeslníka. Důsledkem všeho ale je a bude i razantní pokles kvality absolventů SŠ i VŠ (výuka se vždy přizpůsobuje průměrné kvalitě studentů).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-14
Líbí
Nelíbí

13. 10. 2007 21:37 | toni

Školství a jeho úroveň je obrazem vztahu společnosti ke vzdělání. Pokud diskutujeme o tom, zda se šprtá nebo se má něco rozvíjet, pak se v podstatě vymlouváme na to, že to co se naučíme vůbec v praxi nebudeme potřebovat, a proto se učit vlastně nemusíme. Všeobecné znalosti a dovednosti je třeba zvládnout pro elementární přežití. To je vidět i v přírodě na tom, jak si mláďata hrají. Získávají tím i mnohé dovednosti, z nichž poté využívají pouhý zlomek. Samozřejmě, že člověk se neuživí tím jak dobře zná Přemyslovce nebo umí Pythagorovu větu, ale potom jsme vůbec nemuseli slézat ze stromů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Jiří Dienstbier

politik

Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
0,79 %

z 126 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Úrokové riziko, Průměrný produkt výrobního faktoru, lukáš kovanda, zákon o elektronické evidenci tržeb, česká spořitelna, petr mach, start-up, mastercard world, certifikace, řidič z povolání, UniCredit Dow Jones, výdaje státu, Essox, příspěvek na provoz motorového vozidla, terminály, dopis investorům, feudalismus

3AK6239, 7A00010, 2SP0010, 6S52775, 6S75383

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK