Investiční životní pojištění – příliš drahé „spoření“

Existují různé definice investičního životního pojištění. Jednou z nich může být tato: IŽP je jako lít teplou vodu do Vltavy na Šumavě ve víře, že se v Praze ohřejeme. Pojišťovnám se přesto podařilo lidem dostat do povědomí slogan, že je to vlastně „takové lepší spoření“.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 10. 2007 11:20, Kolemjdoucí

Optimisto. Nikdy se nepokoušejte prodávat pojištění.

Zobrazit celé vlákno

+69
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 10. 2007 10:19, FilipKol

Evropska penze je jeden z nejlepsich produktu na dnesnim trhu, verim tomu,ze priste se dostane na prvni pozice ve zlate korune. Diky tomu,ze ma jedny z nejnizsich poplatku na trhu, vzhledem k tomu, ze se s tim pri praci potkavam nejvic, tak vim,ze se tomu zadny produkt nevyrovna.

-90
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 140 komentářů)

18. 10. 2007 15:00 | Peterek

Já se divím, že někteří až teď začli přemýšlet nad tím, že při podpisu smlouvy by dávali klientovi podepisovat něco dalšího, kde jej seznamují s tím, že jej poučili o náležitostech, které by měl o daném produktu znát. Já už tuhle věc dělám několik let! A ani by mě nenapadlo, že bych to neudělal. Víte o tom, že i poradenství se dá v dnešní době reklamovat i soudit? Hehe... Vždyť to, že to tomu klientovi řeknu a nechám si to od něj podepsat, že jsem ho se vším obeznámil, je jen dobro pro mě. Jednou se třeba najde chytrolín, kterej mě bude žalovat, protože zapoměl na to co jsem mu před několika lety vysvětloval a že se mu to teď nelíbí a co pak? Já mám v ruce od něj podepsaný papír, že byl se vším obeznámen. Přečtěte si o tom článek na iDnes.cz http://fincentrum.idn es.cz/za-co-je-vas-po radce-odpovedny-dkd-/ fi_blind.asp?c=A06092 9_121152_fi_blind_vra Myslím, že mnoho poradců tady narazí na věci, které ani nedělá a vodí tak lidi za nos.
ALOHA
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 14:55 | kolemjdoucí

Souhlas, investiční životní pojištění s nulovou pojistnou částkou je nesmysl. Je z toho potom čisté investování, ale poplatky jsou nadstaveny podstatně výše, pro pojištění, protože životní pojištění má znatelně vyšší náklady v jeho zřízení a udržování než investování. To je asi důvod, proč "bouchači" směřují všechno na to investování. Pojišťovna má s tím při stejných celkových platbách nižší náklady a tudíž větší zisk, proto mají zprostředkovatelé znatelně větší provize z investička nebo i kapitálovky než z čisté rizikovky. I když u čisté rizikovky je tady argument, že klienta k pojišťovně nic neváže, žádná smluvní pokuta, jako je při předčasném ukončení investička nebo kapitálovky. Ale to je pro klienta spíše plus než minus, pokud se octne třeba v přechodných finančních problémech.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 14:30 | cerice

Dobrý den mám3 rokem KŽP u kooperativy-samozřejm ně jsem také až nyní zjistila,že mi bez mého vědomí zmizelo přes 3000kč-samozřejmně na poplatky-o kterých jsem nic nevěděla a nejsou to vůbec malé částky,chtěla jsem to zrušit, ale ještě mně přemluvily,že po 5 ti letech se mi minimálně vrátí alespoň vše co jsem tam vložila a nejlépe po 10-ti letech mi to začne vydělávat. Můžete někdo poradit, jestli je lepší se ztracený peníze vykašlat a zrušit smlouvu a nebo má cenu počkat?aspoň na vrácení bez výdělku?Změnila jsem tedy smlouvu alespoň na menší úraz,ale jak mi říkali na vyšší spoření?????Děkuji za každou reakci
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 14:20 | Indepriest

Ale pokud budete zprostredkovatel u pojistovny, nadto treba u pojistovny, ktera dela jen zivot, tak tezko nabidnete nejakou alternativu. A navic spousta lidi to nechce resit, nema predstavu o financich a rada vse skloubi do jednoho - plus je tu ta imaginarni zalezitost "co vlozim, to dostanu zpet"
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 13:51 | Petr

Řeknu to jinak. Pokud někdo chce např. KŽP nebo IŽP a já se mu to snažím rozmluvit a on ne a ne a ne , tak ať si to uzavře a samozřejmě se o tom udělá zápis z jednání, že je to výslovně jeho přání a vše mu bylo vysvětleno. Já problém z rizikovkama nemám, dělám je tak za 40.000.- až 50.000.- ročního pojistného za měsíc. Stačí být nenažraný a dělat svoji práci pořádně a věřte že i provize z rizikovek stojí za to, byť jsou jenom jednou součástí mého příjmu, a jak se říká korunka ke korunce :))). Problém vidím i v tom , že spousta poradců to bouchá aby si co nejvíc namastili kapsu a málo kdo z nich to vnímá jako budování dlouhodobé kariéry a vztahu s klientem. Mě osobně trvalo asi 7 let, než jsem se propracoval tam kde jsem a jsem spokojený a poslední 3 roky se mě vrací investovaný čas,peníze, vzdělávání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 15:30 | Pavel Hek

Zkuste si porovnat rizikové životní pojištění a podílové fondy. Jaké daňové slevy máte na mysli? Ty před reformou nebo po reformě?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 13:09

Jsem nespokojen přesně z těch důvodů, které se uvádějí v článku - bohužel až po uzavření smlouvy jsem podrobně studoval podmínky a dospěl jsem k názoru, že nedostanu ani to, co tam vložím. Je fakt, že jsem prostřednictvím IŽP investoval do dluhopisového fondu, s akciovým by to mohlo být lepší. Ale stále váhám nad tím, zda by nebylo lepší požádat nyní o odbytné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 13:07

Jsemnespokojen přesně z těch důvodů, které se uvádějí v článku - bohužel až po uzavření smlouvy jsem podrobnšě studoval podmínky a dospěl jsem k názoru, že nedostanu ani to, co tam vložím. Je fakt, že jsem investoval do dluhopisového fondu, s akciovým by to mohlo být lepší. Ale stále váhám nad tím, zda by nebylo lepší požádat nyní o odbytné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 12:54 | Rychlonozka

Nekdo hazi udicku z ZFP Akademie - ac jsem ateista, rikam "Boze chran me pred vsim zlym." Stacilo si precit test jejich "poradce" uverejneny zde na webu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 12:47

Řešením pro vás by bylo naučit se jednoduchou formou rozumět tomu co platíte a hlavně proč to platíte. S ING Investor plus se dají opravdu dělat kouzla. Pokud máte 1 volnou sobotu a oravdový zájem porozumět svým vlastním financím a ještě si při tom trochu přivydělat, můžete mě kontaktovat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 11:58 | Lubik

Podle prvního odstavce to vypadalo, že se mnou nesouhlasíš. Takže vedle smlouvy bude klient podepisovat ještě prohlášení, že byl se vším seznámen a nic mu nebylo zamlčeno?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 23:24 | Marttee

Jakou máte investiční strategii? Z jakých důvodů jste nespokojen?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 21:58

Mám 5 let Investor plus od ING a už nějakou dobu vím, že jsem udělal blbost - naštěstí platím "jen" 500 Kč měsíčně. Ale co s tím? Je lepší to předčasně vypovědět nebo to mám ještě těch 10 let táhnout? Můžete poradit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2007 21:14 | Marttee

ING investor plus do leta 2007 vydelaval 12% p.a. cisteho po odecteni MF. V horizontu 30 let si myslim, ze vydela vice nez v KZP.
Zabyvam se neustalym vzdelavanim a vim, ze nejlepsi cesta pro me je poskytovat placene poradenstvi, skutecna nezavislost a doporuceni tech spravnych produktu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2007 17:38 | Indepriest

Musím říct, že ve velké části toho, co jste napsal, máte pravdu. Spíš bych to ale otočil - IŽP vidím jako reakci na to, že prodat čistě rizikové pojištění je problém. Ono zkuste potenciálnímu klientovi vysvětlit, že mu prodáváte výhodný produkt, když v ideálním případě nedostane nic a naopak každý měsíc po dobu x let vám bude solit x stovek korun. Naopak když se podívá, že pokud bude průběh pojištění bezproblémový, tak dostane nejen svůj vklad zpět, ale často i "něco navíc", tj. výnos spořící části, a navíc bude celou dobu kvalitně zajištěn, spousta lidí na to slyší a němel bych jim to za zlé.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 16:36 | Rozsekni to

Tak takhle b#bej nazor tu dlouho nebyl. Co takhle zrusit smlouvu uplne a jen na zaklade ustni dohody mit povinnost pojistovne platit bez jakekoliv povinnosti pro pojistovny penize zhodnocovat nebo proplacte skodni udalosti? Dyt to stejne lidi nectou, tak proc nejake smlouvy vubec delat?
S tim, ze lidi nectou a ze jim lejou prodejci do hlavy blaboly a zamlcuji podstatne informace souhlasim, to mas pravdu. Ale neznamena to, ze lze tolerovat, aby pojistovny postupovaly dle vnitrnich pravidel, ktere nejsou uvadeny ve smlouve ci ve zverejnenych obchodnich podminkach.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 15:47 | Lubik

Tady nemusím být znalec. Jsem- li při spoření opravdu pojištěn, tak to pojištění není zadarmo (kde by pojišťovna brala na pojistné plnění) a musí to být proto méně výnosné než jen čisté spoření. A to byměl pochopit rozumně uvažující člověk i když mu to prodejce zamlčí. Prostě si stačí říkat nic není zadarmo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 14:05 | Petr

No však to píšu v mém příspěvku ať cenu hodí do placu pokud to jde. Trošku jinak - Já jako poradce můžu navrhnout slevu z úrazovky, rizikovky, apod. max. 5 %, se souhlasem nadřízeného 10% a se souhlasem regionálního vedoucího 15% , vše strhnuto z provize. Takže samostatně může vyjít ještě levněji než jako součást ŽP. Tohle si samozřejmě můžu dovolit, protože pojištění dělám jen tak z 15-20 procent mé práce - rizikovky, úrazovky, pojištění nemovitosti a domácnosti. Jak jsem ještě psal níže IŽP jsem prodával v začátcích a po roce když jsem to celé prokoukl jsem od toho šel rychle pryč. Ono je totiž těžké, když Vás nadřízený denno denně masíruje jak je to výhodné a předkládá jen fakta, která se hodí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 13:50 | Lubik

„u nasi pojistovny je urazovka v ramci zp levnejsi nez samostatne“ Hezká finta, proč by měl stejný produkt dvě ceny? Prostě proto, že to buď není stejný produkt (samostatné pojištění třeba poskytuje větší ochranu před riziky), nebo „slevu“ pojišťovna trhne na spořící části. Nic není zadarmo a ani sleva není bezdůvodná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2007 13:30 | Petr

Pojistky nejsou nikdy o spoření, to je nám pouze vtloukáno reklamou, například ,, takové lepší spoření,,. Můj názor je takový, že je lepší uzavřít rizikovku - pokud chci být pojištěn a rozdíl v ceně oproti IŽP investovat do OPF. Sice jsou v OPF taky poplatky, ale rozhodně nejde první 2 roky až 80% na provize a OPF je mnohem variabilnější. Prosí m pokud to jde, uveďte kolik stojí stejná úrazovka samostatně a kolik v rámci připojištění k ŽP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services