Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Firmy mohou stanovit, kolik dnů nevyčerpané dovolené můžete převést do dalšího roku. Pokud máte dovolené více, můžete o ni bez náhrady přijít. Argumentace zákoníkem práce nepomůže.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 10. 2007 10:55, Eric

Vy, příteli, se vraťte do devatenáctého století, kam patříte. Po roce smíte poprosit o návrat do století jednadvacátého. Pak budete jistě mluvit jinak, tedy pokud pobyt v pracovně právním pravěku přežijete.

Reagovat

 

+67
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Mlich 31. 10. 2007 10:09)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 11. 2007 16:56, G.

Jasně, i sociální a zdravotní pojištění byste si platil sám :-).

Reagovat

 

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Mlich 31. 10. 2007 10:09)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

31. 10. 2007 7:57 | Jindra G.

Podle mého názoru jde vždy o dohodu s nadřízeným. U nás ve firmě to funguje tak, že do konce března si musí každý naplánovat minimálně dva týdny dovolené na letní období. Šéf pouze zkrontroluje, zda se někde nepřekrývají lidé na určitých postech. Zbytek dovolené si můžeme vybírat třeba i po dnecha nikdy jsme žádné problémy neměli.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2007 7:59 | Emil

Je správné, že se nevybrané dovolené neproplácejí. Dělali to vždycky ti co si mysleli, že jsou v práci nepostradatelní nebo se báli, že jejich práci udělá někdo líp a drželi se pořád své židle. Pánové a dámy, nikdo není nenahraditelný !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2007 8:05 | Olina

Takového šéfa vám upřímně závidím. Já si několikrát potřebovala vzít dovolenou, když mi onemocnělo dítě a nechtěla jsem paragraf na ošetřování. Práci bych zastala i z domova a byla jsem ochotná třeba přijít večer, až se vrátí manžel a převezme péči o synka. I to mi zakázal, protože prý si mám sehnat ošetřovatelku, dovolená je na zotavenou a ne na hlídání dítětě. Má na to nárok, poradíte mi někdo, jestli má pravdu. V zákoníku jsem nic takového nenašla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jindra G. 31. 10. 2007 07:57)

31. 10. 2007 8:22 | comment

Samozřejmě, že má pravdu. Na ošetřování dítěte si máte vzít právě ten "paragraf".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Olina 31. 10. 2007 08:05)

31. 10. 2007 9:19 | janasv

To je mozne. Na druhou stranu co je zamestnavateli do toho, co budu o dovolene delat? Nemyslim si, ze je to jeho vec.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 31. 10. 2007 08:22)

31. 10. 2007 10:09 | V.Mlich

Placena dovolena je predevsim krasnym prikladem, na jaky nesmysl si lidi zvyknou, i kdyz je proti zdravemu rozumu (platit nekomu za to, ze nepracuje). Zakonik prace by mel akorat garantovat zamestnanci X dnu neplaceneho volna na odpocinek a vyrizovani osobnich zalezitosti, ktere si vybere, kdy sam chce, ale jistou cast si MUSI vybrat. Holt vypatlanym mozkum se krasne posloucha, ze ten nenazrany zamestnavatel jim plati, kdyz jsou doma a vubec jim nedojde, ze o to mene dostanou za dobu, kdy pracuji...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2007 10:27 | SocPredator

Takže to vyjde asi nastejno, že?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Mlich 31. 10. 2007 10:09)

31. 10. 2007 10:55 | Eric

Vy, příteli, se vraťte do devatenáctého století, kam patříte. Po roce smíte poprosit o návrat do století jednadvacátého. Pak budete jistě mluvit jinak, tedy pokud pobyt v pracovně právním pravěku přežijete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+67
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Mlich 31. 10. 2007 10:09)

31. 10. 2007 12:48 | Petr

OK, ale proč potom Olina vykládá šéfovi, co chce na dovolené dělat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 31. 10. 2007 09:19)

31. 10. 2007 13:11 | janasv

To je takticka chyba :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 31. 10. 2007 12:48)

31. 10. 2007 16:07 | Nox

Jsou 2 mozna reseni: Bud bude s temito vydaji pocitat zamestnavatel, nebo zamestnanec. U nas se preferuje prvni moznost. Jinak si kazdy muze samozrejme vytvorit rezevu (musi mit samozrejme z ceho) na dovolenou, odstupne z prace, stravovani, nemoc, atd - je to jen otazka nastaveni systemu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Mlich 31. 10. 2007 10:09)

31. 10. 2007 16:22 | Alena

Pracuji u významné německé firmy a zaměstnavatel nám pouze nařídil, že si musíme vzít dovolenou mezi vánočními svátky. Každý z manažerů u nás ví, že si nemůže brát dovolenou když má dokončit v termínu projekt. Takže všechno záleží jen na nás. I když je fakt, že převody dovolené delší než 5 dnů do dalšího roku moc rád nevidí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2007 23:16 | zarecky

Správné by to bylo za předpokladu, že si termín dovolené určí zaměstnanec. Takto se může stát, že zaměstnanec nedostane dovolenou ze "závažných provozních důvodů" . Od 01.11. by sice na dovolenou měl automaticky nastoupit, ale ze stejného důvodu to nejde a na konci roku o dovolenou přijde. Bez vlastního zavinění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+45
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Emil 31. 10. 2007 07:59)

1. 11. 2007 0:54 | Honza

Termín 1.11. je ale PŘÍŠTÍ ROK. Tedy nevybranou dovolenou za rok 2007 nastoupí povinně 1.11.2008. Já v tom problém nevidím. Času dost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 31. 10. 2007 23:16)

1. 11. 2007 22:25 | Pavel

Od toho zde funguje zákoník práce a tolik kritizované odbory. Existuje totiž něco jako plán dovolených, který po schválení zaměstnavatelem a odbory je závazný. Pokud Vám zaměstnavatel odmítne dát dovolenou v řádně naplánovaném termínu máte právo na náhradu celé škody. Mimo tento plán je ovšem jen na vůli zaměstnavatele kdy Vám dovolenou umožní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 31. 10. 2007 23:16)

2. 11. 2007 16:56 | G.

Jasně, i sociální a zdravotní pojištění byste si platil sám :-).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (V.Mlich 31. 10. 2007 10:09)

3. 11. 2007 15:14 | zarecky

Zaměstnavatel je povinen oznámit datum dovolené nejméně 2 týdny předem, tj. plán dovolených vůbec nemusí existovat. A potom může platit Vaše poslední věta - když dovolenou neumožní, tak o ni prostě přijdete. A to je to, co mi vadí.
Abych to upřenil - jde mi spíš o to, že při vychytralosti zaměstnavatele můžete lehce o dovolenou přijít. A ne vlastní vinou. To je to, co mi vadí. Můj osobní problém to není - pracuji ve firmě, která dovolenou proplácí - částečně oficiálně (což jde) a částečně formou mimořádné odměny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 01. 11. 2007 22:25)

20. 11. 2007 12:31 | Petra

Názory se různí, mám jinej problém, můj manžel je zaměstnanec a zaměstnavatel mu dovolenou neplatí, ani svátky . Jen jestli mi nikdo poradí, asi jsem zaspala dobu, dneska už neplatí, že každý zaměstanec má nárok na dovolenou ze zákona? A jestli má, co s tím. Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2011 15:05 | Tvrdík

Žádám o právní názor na následující věc. Existuje u nás kolektivní smlouva, ve které je stanoveno : cituji : "...umožnit vyčerpání zbývající dovolené nevybrané dle plánu dovolených schváleného v poradě vedení do 30.6. následujcího roku. Domnívám se, že žádný vnitřní předpis nemůže zakládat více povinností nežli pro zamněstnance stanoví zákon - viz § 305 (vnitřní předpis nesmí být v rozporu s právními předpisy) a dále § 363 odst. 2 ZP, kde je uvedeno, že účastníci pracovněprávních vztahů se nemohou odchýlit mimo jiné i od § 218 odst. 4 - cituji : "... neurčí-li zaměstnavatel ... dovolenou ani do 31.10.příštího roku, právo na dovolenou zaniká. Je tedy možné, aby zaměstnavatel na základě plánu dovolených si vykládal zákon tak, že vlastně dovolenou určil a že termín do 30.6. je vlastně jakousi jeho benevolencí, kterou by jinak nemusel neb dovolenou určil (plán dovolených schválen s odbory)? Nebo je i tak povinen respektovat termín do 31.10. (§ 218 odst. 4)a tedy i § 363 odst. 2 ZP ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Šárka Grossová

podnikatelka

Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
37,50 %

z 176 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,60 %

z 166 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Úrokové riziko, Průměrný produkt výrobního faktoru, lukáš kovanda, zákon o elektronické evidenci tržeb, česká spořitelna, petr mach, start-up, mastercard world, certifikace, řidič z povolání, UniCredit Dow Jones, výdaje státu, Essox, příspěvek na provoz motorového vozidla, terminály, dopis investorům, feudalismus

3AK6239, 7A00010, 2SP0010, 6S52775, 6S75383

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK