CO SI O TOM MYSLÍTE: Zaslouží si katastr nemovitostí zvýšení poplatků za své služby?

Za vklad do katastru nemovitostí by se už za dva roky mělo platit podstatně více než dnes. Je kvalita služeb poskytovaných katastrem na takové úrovni, aby se za ně platilo více? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 12. 2007 18:44, Culicek

Rozhodně ani náhodou!!! Trvá jim měsíce něco zapsat - když nepočítám např. Rokycanský. Ale je pravda, že jsem na v kancelářích narazila na docela milé a ochotné kancelářšké krysičky :-)

+58
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 1. 2008 9:28, aleka

Plně s váma souhlasím,oni i ty daně jsou dost velký a ještě si vymyslel další chytrák ,další placení doktorů ,nemocnic a léků.Opravdu nevím proč platíme zdravotní pojištění.Měli by jej zrušit.

Zobrazit celé vlákno

-26
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

27. 1. 2008 9:28 | aleka

Plně s váma souhlasím,oni i ty daně jsou dost velký a ještě si vymyslel další chytrák ,další placení doktorů ,nemocnic a léků.Opravdu nevím proč platíme zdravotní pojištění.Měli by jej zrušit.
-26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2008 9:18 | aleka

Se zvýšením poplatku nesouhlasím,práce na katastru je pomalá a vše je špatně zajištěno.Kdokoli se může informovat ohledně nemovitostí druhých a dochází i k zneužívání těchto informací.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 1. 2008 10:43 | arbi

Obecně zastávám názor, že pokud někdo po mě něco chce, nemůže mě nutit abych to platil. Teď tím samozřejmě nemyslím jízdenku na MHD. Jestli zaměstnavatel vydává průkazy zaměstnance, nemůže po zaměstnanci chtít, aby za ten průkaz platil. Jestli po mě zaměstnavatel požaduje dodávání výpisu z čehokoli, tak by to měl také hradit on, já to přeci nepotřebuji, on to potřebuje. Samozřejmě, chápu k čemu slouží katastr nemovitostí a vím že slouží vlastně i mně. Ale 1500 korun, to je podle mě absurdní. Kdyby to bylo 100 možná 200 budiž. Ale 1500? Rád bych viděl vyúčtováno do posledního haléře, že zavedení jednoho zápisu, či výpis jednoho výpisu, vyjde státní správu na 1500. A pokud ne, tak to je normální okrádání.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2008 9:19 | froberg

Až na to, že ten poplatek není za výpis, ale za zápis nelze než souhlasit, protože strašné zpožďování je specialitou jen pražského katastru, jinde to dokáží daleko rychleji
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2008 21:45 | Colleen

Cena služby by měla odpovídat kvalitě a rychlosti.Takže s tím samozřejmě rezolutně nesouhlasím.Za 1500,-by ten výpis měl být do hodiny
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 11:40 | Dave2005

Až nám začnou platit za zápis do blogu tak klidně aď si to navýší jak chtějí....
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 1. 2008 23:03 | libor

Pokud chtějí zvýšit ceny, tak jen za předpokladu, zvýšení rychlosti zápisu do katastru. Mohlo by to být odstupňováno. Např. 30 dní 300,-Kč, 15 dní 600,-Kč 3dny 900,-Kč. V tomto případě bych zdražení bral. Ale jinak ne.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2007 7:57 | olly

Zvednout poplatek za nekvalitní práci?Na katastr jsem šla s obč.průkazem,cest.pas em i rodným listem,aby mi zápis provedli se správně napsaným jménem.Hned jsem upozornila,že jméno musí napsat tak,jak ho mám v dokladech.Prý stačí,jak ho zapsali oni.Za týden jsem od nich dostala výhružný dopis,ať se okamžitě dostavím k opravě jména,jinak bububu!
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 12. 2007 18:44 | Gábi

Rozhodně ani náhodou!!! Trvá jim měsíce něco zapsat - když nepočítám např. Rokycanský. Ale je pravda, že jsem na v kancelářích narazila na docela milé a ochotné kancelářšké krysičky :-)
+58
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 12. 2007 16:46 | stryc

Moje zkušenosti s katastrem nemovitostí je ten, že tam existují jedny znejvětších podvodů u nás. Ať jde o zvýhodňování známých, nebo o výši úplatků.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2007 17:35 | jiří

Jako dobré řešení by mi připadalo zvýšit poplatky za úkony katastru tak, aby odrážely náklady katastru (také na archívy a provoz v době, kdy zrovna nikdo nic nechce) a ZÁROVEŇ (stejným zákonem) zrušit daň z převodu nemovitostí (3% z hodnoty nemovitosti).
Ke lhůtám v Praze: Byl jsem u několika převodů během uplynulých 2,5 let. První trvaly 5 měsíců, nedávný převod už byl zapsaný za necelý měsíc. Během posledního roku se doba zkracovala. Mám z toho dojem, že pražský KN zlikvidoval hromadu podání, kterou si před sebou hrnul z doby před vybudováním informačního systému.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2007 9:39 | Jan

Anonym: cituji "Souhlasím se vším co jste napsal taky se tam dějou věci jako tajné informace známým ale dokázat je to těžké pro obyčejného člověka." ... Tajné informace? Jaké? Katastr nemovitostí je ze zákona veřejný, takže žádné tajné informace v katastru opravdu být nemohou. Pokud máte na mysli tipy na lukrativní pozemky, tak vězte, že na katastrální úřad se každá informace dostává až při realizaci, tj. nakonec, o všem je dříve již někde rozhodnuto. Pro spekulanty nepoužitelné.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2007 9:32 | Jan

Jezevec, Váš názor je velice jednoduchý. Vklad "na počkání" považuji za reálný, ale jen v tom případě, že bychom opustili intabulační princip. To už zde ale bylo a vedlo to k tomu, že evidence právních vztahů k nemovitostem není v pořádku dodnes a právě takto vzniklý "bordel" má vliv na dnes dlouhé (dva měsíce) lhůty zápisů. Každou smlouvu před vkladem totiž pečlivě zkoumají právníci. Uvědomte si také, že jsme zde měli kolik let režim, který neměl příliš zájem na evidování vlastnického práva. Napravení stavu stojí daňové poplatníky hodně peněz. Potomci by Vám za takový krok jistě nepoděkovali. Chápu, že u Vašeho rodinného domku se Vám zdá lhůta dlouhá, ale Vaše nemovitost čeká ve frontě, až bude vyřízena např. dálnice se stovkami účastníků řízení a nevyřešenýmiu vlastnickými vztahy a "předbíhání" je nepřípustné, aby se zabránilo možnosti korupce.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2007 19:35 | Roman

Pro Jezevce: Nejsem si teď moc jistý, co máte namysli tím "dáním informativních výpisů a map na web, jako například obchodní rejstřík", ale pokud máte namysli zjištění vlastníka nemovitosti, zástavy apod., tak to přece na webu už dávno je. Ovšem bez map. Já to používám dost často pro svou práci: http://nahliz enidokn.cuzk.cz/ Pok ud jste myslel něco jiného, tak se omlouvám.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2007 0:22 | Toleda

Poplatek za cokoli, do čeho mě nutí stát bez možnosti volby, je jenom dalším "výpalným"... Kdysi byly daně z hlavy, z komínů, oken apod. Dnes máme poplatky za každou blbost, kterou si na nás úředníci vymyslí... Opravdu nevím, proč bych měl kromě obvyklých daní platit ještě cokoli navíc...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 14:26 | JIri

Můj případ: Vloni na podzim návrh na vklad v Praze. Ŕízení bylo po měsíci přerušeno, protože tam chyběl podpis. Vklad (podpis) byl do měsíce opraven, na což mi vydali potvrzení. Přerušení však pokračovalo od listopadu 2006 až do října 2007 (tj. 11 měsíců!!!) Pak se to až samo pohnulo a vklad byl proveden. Jestli tak dlouho čekali na uplatek nevim. Nic bych jim stejně nedal.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 10:47

Souhlasím se vším co jste napsal taky se tam dějou věci jako tajné informace známým ale dokázat je to těžké pro obyčejného člověka.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 10:30 | jezevec

Já nevidím důvod, proč by se zápis do katastru neměl dělat na počkání - vy ano? Přijdete, přinesete kupní smlouvu a nabývajícího i prodávajícího, ouřada zkontroluje smlouvu a přebouuchá to do počítače, a vyjede vám změněné LV-čko - co je kua na tom???? Jedno oddělení dělá frontu náhodně přišedších, za trojnásobný příplatek si můžete sjednat konkrétní hodinu s právníkem. Když to jde u blbejch aut tak proč by to nemělo jít u mnohamilionových hodnot, zástav, sofistikovaných smluv. Mimochodem kdyby katastr uvolnil informativní výpisy a mapy na web, jako například obchodní rejstřík - katastru by ubylo tisíce lidí, co tam vůbec nechtějí, jen potřebují informaci bez razítka. Dvacet let po pádu dony temna bych nechal zavřít do vězení na sto let každého ředitele, který tohoto stavu do roka a do dne nedosáhne. A paxi můžou i zdražovat.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2007 23:38

Neznám rozpočet katastrálních úřadů, ale pokud katastr funguje pouze z poplatků tak po navýšení poplatků na cca trojnásobek dnešních cen soudím, že by zápisy měly trvat v řádu několika dnů, obdobně jako na obchodním rejstříku. Je to neuvěřitelný, že v době digitálního věku trvá vklad do katastru několik měsíců. Myslím, že mnoho lidí by tyto navýšené ceny platili už dávno, pokud by to vedlo ke zkrácení lhůt na několik dnů. 17 let po revoluci řešíme neúměrně dlouhou dobu zápisu. To je Kocourkov. Pokud celých 17 let trvaly zápisy tak dlouho, jenom kvůli nízkým cenám, tak se ptám proč se současné ceny už dávno nenavýšily? Nebo je problém jinde?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2007 23:23 | jezevec

Pokud se zdražení bude rovnat legaliztaci stávajících úplatků a služba začne fungovat - proč ne. Horší je když všichni berou prachy horem dolem a stejně nikdo nemaká.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Ludmila Müllerová

politička

Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services