Ceny v Česku přeskočily další laťku

Jan Pekař | rubrika: Životní situace | 9. 11. 2007 | 21 komentářů
Varování o dražších potravinách se plní, inflace v říjnu svou živostí nemile překvapila. Naopak snižování cen zboží z dovozu, které měla zajistit posilující koruna, se minulý měsíc nedostavilo.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 11. 2007 8:48

Co tu stále kecáte o nájemném všude ve světě se mluví o nákladech na bydlení jen tady o nájemném.Náklady na bydlení jsou jinde tak maximálně do třiceti procent ale u nás v průměru je to u průměrně výdělečných rodin mnohem více.Neoblbujte lidi a držte se faktů.

Zobrazit celé vlákno

+78
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 11. 2007 12:46

Přichází doba,kdy bude zase zapotřebí vyjít do ulic a opět veřejně vméct politikům do huby jaký je problé s penězma "NE V PRAZE " ale v jižní části moravy kde se průměrná mzda pohybuje kolem 16000 hrubého, jak má obyčejný člověk každý čtvrtletí reagovat na zvyšování plynu,elek.,vody,potr avin atd.. .Co dohání naše republika,ským se chce rovnat?!obrovský státní schodek od 1989 žádný nebyl,chtějí snad dohnat peníze které velice šetřili na důchody kde založili fond a pak najednou jak se pořád bralo a bralo že už nejsou? a kde jsou?V cizích kapsách.Kolik stát už projel soudních sporů za chyby, které udělali naši "nejlepší právníci" co zastupují ČR, kolik peněz musela ČR pardon občané zaplatit za chyby právníků, poslanců.

Je mně 24let a jenás víc takových,tenhle stát je nula a 25% mladých lidí co můžou odchází do ciziny, protože tady byse stát rozdal pro cizího (daňové prázdniny 5let,pololetní příspěvky zato, že zaměstnává cizí firma české občany, atd.. . ) ale pro svého občana neudělá nic.

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

18. 1. 2008 9:40 | froberg

Od 1. ledna se do cen promítnou státní zásahy: zvýšení regulovaných cen, nově zavedené platby, např. ve zdravotnictví, zvýšení snížené sazby daně z přidané hodnoty či zavedení ekologických daní. "Změna daní a regulovaných cen by mohla posunout inflaci možná až k šesti procentům," prorokuje David Marek, šéfekonom investičního portálu Patria Online.To platilo v listopadu 2007. Tak se mi zdá, že to bylo dost podceněné. A řekl bych, že není všem radostem konec.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2008 14:07 | Kevin10

Jo správně když už zvedaj pořád ceny , tak by jednou taky mohly zvednout platy =)
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2008 19:21 | creyzi

Klidně ať ceny zvedají .. ale spolu s platama ;) Do toho se jim ale už zajisté moc nechce.
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 11. 2007 15:26

Evidujte si svoje měsíční útraty a budete valit oči jako já jak se ceny mění. Evidovat si je můžete i online na internetu: http://www.vydaje.cz/ evidence/
Jirka
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2007 9:40 | Marek

Jestli je důvodem růstu cen snaha našich producentů vyvážet polotovary nebo celé potraviny ven, pak se totéž bude vozit ze zahraničí od jejich výrobců zase zpět. Až se pak na ně venku vyprdnou, spousta těchto CZ firem popadá. Ale asi to tak má být.
+56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2007 8:48

Co tu stále kecáte o nájemném všude ve světě se mluví o nákladech na bydlení jen tady o nájemném.Náklady na bydlení jsou jinde tak maximálně do třiceti procent ale u nás v průměru je to u průměrně výdělečných rodin mnohem více.Neoblbujte lidi a držte se faktů.
+78
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2007 0:29 | Toleda

Před válkou se za 10000 Kč nechal koupit malý domek. Vezmu-li průměrnou cenu dnešního bytu 1 mio Kč, tak ve "srovnatelných" cenách platili Vaši rodiče 18 tis. Kč... Myslím, že máme co dohánět...
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2007 12:46

Přichází doba,kdy bude zase zapotřebí vyjít do ulic a opět veřejně vméct politikům do huby jaký je problé s penězma "NE V PRAZE " ale v jižní části moravy kde se průměrná mzda pohybuje kolem 16000 hrubého, jak má obyčejný člověk každý čtvrtletí reagovat na zvyšování plynu,elek.,vody,potr avin atd.. .Co dohání naše republika,ským se chce rovnat?!obrovský státní schodek od 1989 žádný nebyl,chtějí snad dohnat peníze které velice šetřili na důchody kde založili fond a pak najednou jak se pořád bralo a bralo že už nejsou? a kde jsou?V cizích kapsách.Kolik stát už projel soudních sporů za chyby, které udělali naši "nejlepší právníci" co zastupují ČR, kolik peněz musela ČR pardon občané zaplatit za chyby právníků, poslanců.
Je mně 24let a jenás víc takových,tenhle stát je nula a 25% mladých lidí co můžou odchází do ciziny, protože tady byse stát rozdal pro cizího (daňové prázdniny 5let,pololetní příspěvky zato, že zaměstnává cizí firma české občany, atd.. . ) ale pro svého občana neudělá nic.
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 17:30

Zdražování potravin neodpovídá zdražování surovin a energií.Je to velký nepoměr,neví jestli bychom neměli protestova veřejně,když kvůli daleko nepodstatným věcem se do ulic podívaáme.Vím že ceny musí stoupat ale odůvodněně a ne skoke. Včera houska 1,9o a druhý den 2,5 Kčs jak to chtějí zdůvodnit a my nemůžeme nic dělat?
+42
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 17:30

Zdražování potravin neodpovídá zdražování surovin a energií.Je to velký nepoměr,neví jestli bychom neměli protestova veřejně,když kvůli daleko nepodstatným věcem se do ulic podívaáme.Vím že ceny musí stoupat ale odůvodněně a ne skoke. Včera houska 1,9o a druhý den 2,5 Kčs jak to chtějí zdůvodnit a my nemůžeme nic dělat?
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 17:30

Zdražování potravin neodpovídá zdražování surovin a energií.Je to velký nepoměr,neví jestli bychom neměli protestova veřejně,když kvůli daleko nepodstatným věcem se do ulic podívaáme.Vím že ceny musí stoupat ale odůvodněně a ne skoke. Včera houska 1,9o a druhý den 2,5 Kčs jak to chtějí zdůvodnit a my nemůžeme nic dělat?
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 15:21 | Milan

V clanku se totiz pise - regulovane najemne stouplo o 17% a trzni kleslo o 0.3%.
Obycejnym "neprililegovanym" lidem tedy najemne kleslo (naklady na bydleni s energiemi atd. to je neco jineho, to se zvysilo), proto tak polemizuji s Vasim prispevkem.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 15:18 | Milan

Dneska je najem za 1+1 v cihlovem dome bez vytahu s teplem a vodu a elektrinou (bez terasy) za nejakych 9500 (v Praze Strasnice) - to je trzni najemne. Pokud bych pocital 2 dospele lidi s platem dohromady 40000 (coz je v Praze podprumer) coz je nejakych 24% (z hrube mzdy).
Bohuzel netusim, jestli vase rodina mela prijem prumerny, nebo nadrumerny (na tu dobu). Kolik tak mohlo byt 900 Kc? Akorat si pamatuju, ze Maly bobes mel za 0.05 Kc rohlik i s koleckem salamu a 5Kc mu maminka schovala "na saty".
Nicmene i tak si dovolim tvrdit, ze tech 25% se od tech vasich 20% moc nelisi .... no ano, je to zvyseni o 25%. Ale zase mnoho veci levnejsich nez driv.
Ale ja reaguji na Regulovane najemne, coz by v tom byte bylo nejakych 1700 Kc, tedy 4.25% z prijmu rodiny. Myslim, ze tohle by se nelibilo ani vasim predkum, co zili v te dobe - ze existuje skupina privilegovanych obcanu, na ktere ostatni doplaceji. A co je nejhorsi, neskonci to smrti onech obcanu, ale privilegium prechazi na jejich potomky.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 14:46 | Tesna

Předpokládám, že reakce se týkala REGULOVANÉHO nájemného, kde strašíte neakceptovatelným zvýšením. Ale minimálně 80% lidí si dnes již delší nebo kratší dobu platí náklady na bydlení v plné výši, takže vůči této většině je zvýšení a doufelme i zrušení regulovaných nájmů zcela na místě a je už načase, aby tak platil i zbytek . Nebo myslíte, že je fér, aby někdo platil tržní nájem 6-7tKč a jiný za stejný byt s regulovaným nájmem pod 2 tKč, což je běžný poměr v našem menším městě?
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 14:03 | Pamětník

Já zase nesouhlasím s Vámi. Nájemní byty tu byly před válkou, za války i po ní, takže s tím nemá komunismus nic společného. Pro Vaší informaci: nedávno jsem doma objevil nájemní smlouvu na byt svých rodičů u majitele domu v Praze ze začátku 4O. let v domě I.kategorie, s ústředním topením, teplou vodou, výtahem za l + l s kompl. příslušenstvím a velkou terasou a nájem včetně vodného a topení i poplatků za popelnice atd. jen kromě elektřiny byl 18O,- Kč měsíčně, což bylo u naší rodiny asi 20% příjmu a kolik je to dnes?????
-21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 11:58 | Rozsekni to

Pul naroda nema co do huby a tak si stezuje na internetu :-)))))) ... ano, presne jak za komunistu :-D
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 11:54 | občan

Nevím,k čemu máme v této zemi vládu a pro koho?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 11:45 | Milan

Pokud za obycejne lidi pokladate lidi s regulovanym najmem, tak s tim nesouhlasim. Ze nekdo dostal od komunistu dekret (pote, co ten byt komunisti nekomu ukradli), pripadne ze si to nekdo za penize pote nelegalne koupil,n nema s obycejnosti nic delat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2007 9:54 | pamětník

Začíná mi to silně připomínat rok 1953. Tehdy měnovou reformou komouši připravili všechny o všechno. Teď to modráci dělají po vlnách. Ale tahle vlna co přijde na jaře, dalším již neakceptovatelným zvýšením regul. nájemného a poplatky u lékaře, to už není vlna, ale tsunami,která smete všechny, i ty, kteří jí vyslali proti obyčejným občanům.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2007 8:39 | Emil

Už je to jak za komunistů: zlevní se lokomotivy a zdraží se všechno ostatní. Tím nemáme žádnou inflaci a budeme slyšet, jak se máme stále lépe a lépe. Že půl národa nemá co do huby nechtěli slyšet ani komunisti. Z toho plyne, že jdeme pěkně do hnoje.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Petr Zahradník

ekonom

Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services