Penzijní fondy: vábení klientů pokračuje

Věra Tůmová | rubrika: Penzijní fondy | 21. 11. 2007 | 51 komentářů
Penzijním fondům vzrostl zisk za první tři čtvrtletí letošního roku na 3,45 miliardy korun. Navíc se jim stále daří získávat nové klienty. Teď se chtějí zaměřit na zhruba milion dalších, převážně mladých lidí, které chtějí získat ještě před důchodovou reformou.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 11. 2007 9:04, Rejpal

Stačí číst noviny, vzít si kalkulačku a prostě si svůj měsíční spotřební koš přepočíst. Nevím jak Váš spotřební koš, ale ten můj to postihne ještě více. Slevňující elektronika a automobily se mne jaksi netýkají, ale bydlení, topení, elektřina a potraviny, léky a některé další služby určitě.

Zobrazit celé vlákno

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 11. 2007 10:19

Píšete nesmysly. Penzijní připojištění je možné až od 18 let....

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 51 komentářů)

21. 11. 2007 21:00 | Pavel

Jen pro pořádek, anglosaské země nemají TYKÁNÍ, to používají jenom pro oslovení Boha (thou), tam si všichni vykají.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 19:22 | Rozsekni to

.. spagat jsem ti nabizel ja jako volbu pro tvuj pesimismus, ne anonym :-) .. i kdyz mas v mnohem pravdu, prujezd ci pruchod i centralnimi ctvrtemi Parize, Bruselu, Berlina, Londyna a pomalu i Vidne je nekdy hodne nechutnej pohled, tak preci se z toho nemuzes takhle hroutit ;-)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 18:39 | Rozsekni to

... a omluvam se vsem za to, ze fondy existovali, misto existovalY, za tohle me klidne ukrizujte, to je pochopitelne ostuda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 18:38 | Rozsekni to

Zvlastni, nedalo mi to, taxem si stahnul inflaci ze stranek CSU od roku 1996 (8,8;8,5;10,7;2,1;3,9 ;4,7;1,8;0,1;2,8;1,9; 2,5) coz dela za 11 let agregovane znehodnoceni do hodnoty 158,9% a tudiz prumernou inflaci 4,3%. Vedle toho jsme vzal namatkou tri PF (poporade CSOBProgres, ING, Generali), ktere uz v te dobe existovali a maji zhodnoceni (16,4;8,0;10,9;7,7;5, 6;3,9;4,3;4,3;5,3;5;2 ,3 = 202,6% celkove a 6,63% prumer); (12,1;11,0;9,3;6,0;4, 4;4,8;4,0;4;2,50;4,16 ;3,6 = 188,7% celkove a 5,94% prumer); (10,6;14,6;11,4;5,3;3 ,6;4,6;4,1;3;3;3,8;3, 7 = 191,6% celkove a 6,09% prumer). Cime delsi rada, tim presnejsi, zvlast u PF, ktere lide uzaviraji vetsinou na dlouho. Navic pri prvnim pohledu na ty rady je zrejme, ze vsechny tri porazi inlfaci i za poslednich 5 let. TAKZE U VSECH TRECH! Ne u dvou, jak demonstrativne Capslockem pises.
A vyse ulozky se zhodnocenim nema nic spolecneho (to ze nekdo zhodnoceuje dvanact korun a nekdo milion nema vliv na to, ze jim jsou ty castky zhodnoceny nad inflaci, pokdu ani toto nepochopi ctenar na penize.cz ...)
Hele, vazne nebranim PF, jsou mnohem mnohem lepsi produkty, jen tvoje cisla proste nebyla realna uz z duvodu investicni strategie, takze jsem dohledal pravdive udaje. Klidne si je over, odkazy dodam, jestli mas zajem.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 18:10 | Rozsekni to

:-)))) ... to beru, kdyz to neni ve zlem ;-) ... je to muj zpusob, jak to pisu a je na chatech pomerne bezny. A ja zas vynechavam titulovani volama jinym hospodarskym zvirectvem (neco podobneho se i tu vyskytuje nize), takze se i s tykackou povazuju za slusnejsi "chatare" a veru k bolsevikum snad nepatrim, je to snad s prispevku patrne. Krome toho mi neprijde po par letech v zahranici, ze by treba anaglosaske zeme, ktere ani vykani nemaji, byly plne neslusnych bolseviku posedavajicich na schuzich, ale je-li to Vase prani ,s Vami zustanu na Vykani i pres internet ;-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 18:06 | Rozsekni to

Tak s timto prispekem narozdil od predchoziho souhlasim. Ne, tady si opravdu clovek nemuze byt nicim jist ;-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 17:26 | P.C.

6kKč inkaso - to vypadá, že je to něco velkého nebo tepelně neizolovaného. Nestačilo by to pak zaizolovat nebo částečně pronajmout? A se splátkami hypotéky by taky šlo něco udělat - třeba se domluvit s bankou, že budete splácet jednou za 5 let a peníze za tuto dobu využijete na stavební spoření - jste aspoň 4, takže rozdíl mezi hypoúroky a výnosem ze stavebního spoření už bude docela zajímavý.
A poukazovat na něčí stotisícový plat je blbost. Takový plat nespadne z nebe a ti, co ho dostávají ho určitě neměli hned, co vyšli základní školu. Osobně razím názor, že v případě nutnosti řešení nějakých nemalých splátek je lepší na čas odejít pracovat za hranice. A nebo se pustit do podnikání, nejdříve jen po práci, později naplno - sehnat dobré řemeslníky je docela problém, takže možností uplatnění je stále dost a dost (namátkou lze jmenovat zedníky, instalatéry, obkladače, elektrikáře, ...). Jen chtít se něco málo naučit a osamostatnit se dělá mnoha lidem dost velké problémy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 16:22 | Emil

Nedalo mi to a porovnal jsem si zhodnocení fondů penzijního připojištění za posledních 5 let s inflací za stejné období. Jen u DVOU fondů bylo zhodnocení vyšší než inflace, a to ještě jen ve DVOU letech, ostatní fondy šly tvrdě do mínusu. Takže bych řekl, že na konci tak člověk možná dostane to, co tam vložil, přičemž aby nešel úplně do mínusu, tak je ztráta kompenzována státním příspěvkem. A výše úložek s tím jaksi souvisí: kde nic není, ani smrt potažmo penzijní fondy neberou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 16:20 | Eric

Viďte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 16:19 | Eric

Myslím týž Západ, jen o jednu čtvrť dál od té vaší. Ale nebojte, však i do té vaší čtvrti se ti holomkové dříve anebo později nastěhují a vy budete sakra pospíchat do jiné. Jen, aby ještě bylo kam. Oni ti holomkové auta totiž neodemykají, ani nechodí dveřmi, jen ho zapálí. Vaše i sousedovo. Možná byste se vy měl alespoň občas juknout na zprávy - to abyste věděl, co se kousek od vás děje. Ostatně auto na dvoře se zamykat ani nemusí. Jo, a až budete hledat klidnou čtvrť, tak si vzpomeňte i na ten špagát, co mi tu doporučujete, je to rychlejší a lepší než se od těch mizerů nechat ubít nebo upálit či rovnou svléknout z kůže. Pamatujte si, že koho Bůh opustí, toho raní slepotou. Vy jste ten případ.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 16:13

Kde jsou ty časy kdy nebyl internet tolik rozšířený, to tady takoví pitomci moc neotravovali.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 15:50

Vazeny strozoku, myslite na tom zapade, kde jeste nyni nezamykam ani barak ani auto? Nekoukejte tolik na televizi a nectete bulvar, nebo si to jednou opravdu hodite.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 14:22 | Jarmila

Mno, když si přečtu návrh zákona o dan z příjmu a najdu si v tom daňový odpočet, tak mi vyjde, že je jedno, jestli mám PP 5 let před penzí nebů vůbec ne. Prostě je to velice konzervativní a málo výnosný instrument, který bude ještě ochuzen o daňové odpočty (protože máte na vybranou, zda ŽP nebo PP, obojí možné nebude). No, a pokud se Vám podaří dožít se konce PP, je otázkou, jak budou výnosy zdaněny nebo zda vůbec nějaké dostanete. Žraloci zadarmo nepracují a zákony se mění každým rokem. Když se podívám do minulosti, pak ani důl nebyl v bezpečí, a to byla taková díra v zemi, o které se majitel domníval, že mu ho nikdo nevezme. Copak se v těchto končinách málo přerozdělovalo? Ano, můžu si přečíst leccos. Ale dožije se PP mých 60 let? Nebude vytunelován? Vážený, v našem Banánistánu se může stát cokoli, když si kdysi premiér vyložil slovo solidarita tak, že pojištění budou solidární a o výplatu pojistky se rozdělí s nepojištěnými... Pojišťovny ho asi vcelku rychle utřely, ale jste si jist, že podobné a jiné hovadiny nikoho v budoucnosti nenapadnou? Jediné, co na tomto světě máte jisté, je futrál, a ani ten ne, někdo holt končí i bez něj. Takže výpočtům a excelovským tabulkám zdar!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 13:23 | Eric

Inu, možná je to lepší nápad než tady pak s těmi milánky bydlet, třást se o majetek i o život, ve spánku svírat mobil a zbraň a modlit se, aby si bandy rozjívených a ožralých hajzlů našly někoho jiného než mě. Alespoň pro tentokrát. Myslím, že na tom skvělém Západě to tak již na mnoha místech funguje, takže se jistě máme na co těšit.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 13:11 | Štefan

Nic ve zlém, ale tykání bylo, nebo je výsadou bolševiků, hlavně na partajních schůzích. To není váš případ, či ano? :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 10:37 | boris

jj, tento rok měli žně. "Dobrotivá" organizace zvaná RWE měla (zřejmě omylem a skutečně pro všechny :-)) za období 2005/2006 báječně udělané vyúčtování, ve kterém bylo zahrnulo pouze 11 záloh (uhrazeno bylo samozřejmě 12) a letos byla tak hodná, že ve vyúčtování za období 2006/2007 jim ty bezúročně půjčené peníze vrátila. No, neradoval byste se taky?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 10:25 | Rozsekni to

Tos prave potvrdila, ze Cesi investicim nerozumi :-D. Za prve nemontuj do srovnani inflace a vynosnosti PF vysi prumerne ulozky, to s tim ale opravdu nema nic spolecneho. Pripisovane zhodnoceni PF je bez ohledu na dotace statu, vek stradatele a vysi mesicni ulozky zavisle od zhodnoceni portfolia, ve kterem jsou dens prevazne dluhopisy (z dlouhodobeho hlediska vynos tesne nad inflaci).
Za druhe je prave PF nejmene vyhodne, kdyz je zapoceto v nizkem veku, sice jsou statni dotace 50%, ale "snehova koule" pusobi po 10 letech mizive, protoze jsou prave vynosy PF vazane na vynosy dluhopisy = tesne nad urovni inflace. Za dalsich 30 let do duchodu se vliv prvnich par let s 50tikorunovym prispevek velmi rychle anuluje na nizkem % zhodnoceni. Naopak nejvyhodnejsi je mit PF zalozeno 5 let pred penzi, kdy muze mit vyssi agregovany vynos, nez stavebni sporeni (pocitano s momentlani inflaci a vynosnosti dluhopisu, navic stavebko pri vyssi inflaci nema vyssi vynosy, kdezto dluhpisy zacnou rust s inflaci a PF pak reaguje na inflaci vyssim zhodnocenim). Precti si o tom neco na financnich webech, alespon jednu srovnavaci studii, pokud to sama nemas propoctene.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 10:17 | Rozsekni to

To sporeni u energetik me vazne pobavilo, to ja na vraceni vysevdceni ze ZS :-)))))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 10:10 | boris

Máte pravdu :-). To dokazuje už pouhá skutečnost, že probíhá cca 300 000 exekucí ročně. Typický příklad českého "myslitele", kdy má příjmy 9k netto a měsíční závazky jen na všelijakých Homeless Credit 11k, vaši teorii potvrzuje. Kolegové (středoškoláci s maturitou) s velkým úspěchem spoří tak, že si u energetických závodů a plynáren dají vyšší zálohu než je očekávaná skutečnost a pak se vzájemně chlubí tím, kdo dostal větší vratku - to je vrchol jejich investičních aktivit. Tady to prostě bez dotací a "garance" státu prostě fungovat nemůže.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2007 10:04 | Jarmila

Myslíte, že výnosnost PF lehce porazí inflaci? Idealisto! Průměrná měsíční úložka do PF je nějakých 330,- Kč měsíčně, přičemž spoří hlavně ročníky od nějakých 40 let výše. Počítám, že za 15-20 let spoření budou penzijní připojištěnci mít doživotní důchod tak 1.000,- Kč, z čehož nevyžijí, nebo jednorázové odstupné, snížené o patřičnou daň, ve výši max. ročního důchodu, z čehož rovněž nevyžijou. PS: dosti výnosné je založit PP v 18 letech věku a dávat 100,- Kč měsíčně. Kde najdete zhodnocení 50 % a více, pravda - tvořených hlavně státní podporou - když za 10 let trvání začne působit efekt sněhové koule? Bohužel to platí jen pro malé částky zvíci stokoruny...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Köppl

mediální expert

Tomáš Březina

podnikatel, Best

Daniel Köppl
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Tomáš Březina
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services