CO SI O TOM MYSLÍTE: Měli by mít kuřáci dražší zdravotní pojištění?

Čtvrtina české populace pravidelně kouří. Dobrovolně si tak ničí zdraví a odsává peníze z veřejného zdravotního pojištění na úkor těch, kteří se o své zdraví starají. Měli by tedy platit na zdravotním pojištění více než nekuřáci? Napište svůj názor a přečtěte si příspěvky ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 12. 2007 9:15, Nekuřák, altruista

Ano samozřejmě, pokud má nějakým způsobem fungovat lidmi zavedený sociální stát, ve smyslu, my ostatní se o tebe postarame, na zaklade "altruismu". i presto, kazdy by mel byt za sve zdravi zodpovedny sam. stejna otazka si muzeme polozit v situaci: musi si nadmerne tlusty clovek koupit dve letenky misto jedne?
z moralniho hlediska je nefer, pokud nekdo vyuziva sluzby socialniho statu "zamerne" - vedome kouri a nasledne je setren v nemocnici, zatimco druhy se o sve zdravi stara a v nemocnici je setren pouze v pripade nemoci, kterou nemuze ovlivnit.

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 12. 2007 14:33, Bežtedo(!)

Proč, protože jsou to arogantní čuňata. A proč jenom duplikovat? Platbu na ZP bych jim násobil aspoň 10x. Pak se skutečně ukáže jak moc je obtížné s kouřením cigaret skončit.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

22. 6. 2012 10:47 | Zdenek

Veškerý tzv. boj proti kouření je jen velkým pokrytectvím a omezováním osobních svobod. Kdyby někdo opravdu chtěl proti kouření bojovat, stačilo by bojovat za jednoduchý zákon: "Zákaz výroby a prodeje tabákových výrobků!!!" Říká se, že zdravotnictví doplácí na kuřáky. Tento zákon by vyřešil vše. A těch ubohých 70 miliard, které státní pokladna získává z kouření by se hned mohlo škrtnout ze zdravotnictví, když už by nebyli žádní kuřáci. Tak co, úplná likvidace kouření, nebo jen raději pokrytectví a peníze do kasy?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2012 13:36 | AN

Je to nesmysl,je to věc kuřáků,bohatě stačí že si platíme zdravotni pojištění a nakonec za den v nemocnici platíme 100Kč,tak myslím že není třeba přitvrzovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2008 22:31 | NoDAMAGE

Nj sám jsem s tím ani nezačal nějak mě to moc netáhlo. Jsem obklopen lidma, kteří kouří. Osobně mě to nevadí, ale i přesto v jejich společnosti se stávam pasivním kuřákem. Berte to z té lepší stránky nemusíte kupovat cigarety máte to i s jistou příměsi, která Vás pošle pod drn. Znám člověka, který přestal kouřit z důvodu rakoviny, protože z něho něho vysála životní energii. Tady se teprve potom úkáže co je pro koho přednější jestli život nebo cigarety. No zlomte vaz v rozhodutí, na které je největší čas přehodnotit, co je předmější.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2007 14:31 | Anthony

Jsem kuřák a chci odhlásit od zdravotního pojištění. Čím dřív budu pod drnem, tím dřív budu mít od týhle blbý inkarnace pokoj. Chci se odhlásit od důchodového pojištění. Nemám v úmyslu se ho dožít. Taky se stydím že musim být občanem tohodle idiotskýho státu, ale odhlásit se nejde. Bohužel brečim na špatnym hrobě. Tak si laskavě ty kecy v diskuzích nechte, dylyny.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2007 7:40 | olly

Malusy za vědomé poškozování zdraví je hloupost,neboť poté by každý,kdo si dá pivko,byl potenciálním alkoholikem,lidé s nadváhou,by okamžitě museli snížit razantně váhu,za náledí by se nesmělo vycházet z domu a rodiče drogově závislého by se měli jít okamžitě asi raději oběsit...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 12. 2007 23:23 | tony pulzátor

a co takhle zvednout to aktivním sportovcům,vždyť to je nějakých úrazů které se léčí drahými operacemi(viz fotbal- dnes už snad není utkání bez zranění)
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 12. 2007 22:58 | Lukáš Eyberger

Nápad už tu byl několikrát, ale je prakticky nerealizovatelný. By lo by příliš složité prokázat takové zanesení plic, které ukazuje jednoznačně na aktivního kuřáka. Navíc by pak měli být penalizováni i alkoholici a určitě i další co víc odsávají ze společného koláče. Není lepší to obrátit ? Co takhle bonusy za to, že čerpáme málo ze zdravotního pojištění ? To už je pak na zodpovědnosti každého ať se přičiní. V práci máme bonus k výplatě za to, že jsme ten měsíc nebyli nemocní. To byste koukali, jak jsou najednou všichni zdraví! Tudy vede cesta, tím by se měli naši zákonodárci inspirovat. Např. zdravotní pojišťovna OZP má ve svém programu odstupňovaný bonus pojištěncům podle toho, kolik na ně pojišťovna vydala.
Já jsem ale vděčný aspoň za to, že se od 9.prosince nebude smět kouřit ve vlaku. A ještě šťastnější bych byl, kdyby platil zákaz kouření v restauracích od 11 do 14 hodin, čili v době oběda.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2007 16:51 | stryc

Stále poslouchám, že by kuřáci měli platit větší částku na zdravotní pojištění. Někdo by se měl také zamyslet nad tím, že kuřáci přispívají státu formou daně na kuřácké potřeby. Kdyby přestali všichni najednou kouřit, tak by se zhroutil státní rozpočet. Totéž platí i na benzin a alkohol. Tak bych byl rád, aby si to někdo uvědomil a přestal otravovat lidi. To, že nás stát okrádá na každém kroku, to nevadí. Myslím tím, různé nesmyslné poplatky. Také se stačí podívat na politiky, kteří kradou( v rámci zákona, protože se jim stejně nic nestane, protože mají doživotní imunitu), ale na svoje výdobytky si nedají šáhnout. Náš národ si dá s... na hlavu a ještě poděkuje. Bylo by potřeba dát našim politiků najevo, že jich máme plné zuby. Umějí se mezi sebou jen hádat a to je všechno.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 19:35 | Jarmila

Prosím, naučte se číst. Já jsem nepsala, že kouření krabičky cigaret denně je zdravé. Já jsem jen napsala, že jen u některých chorob a jen jedna nebo dvě cigarety denně. Stejné jako s alkoholem, opiem a dalšími omamnými látkami. Např. alkohol je desinfekční prostředek. Ale proboha dvě kapky, ne dva litry!!! Čtete občas na krabičce složení léků? NIkdy jste tam neviděla kofein, alkohol? Kolik toho tam bylo?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 17:56 | Petr

To Max: Jsem kuřák a auto mám, možná jsem použil blbej příklad, jen jsem chtěl říct, že buď všichni nebo nikdo. Ubezpečuji Tě, že ač kuřák tak třeba v restauraci se s kuřákama hádám pořád a na pracovišti to samé. Buď si jdu zapálit tam kde je kuřárna a nebo doma na balkónku :) nevykouřím moc asi tak 5-8 cigaret za den což je pro mě úspěch páč sem báňal tak 20-25 a doufám že do roka budu na nule. Joo po 16 letech se blbě přestává :(((
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 16:16 | martin

a nebo je nekam zavrit a poustet jim tam ty smrady az do zblbnuti:) ...........du na cigaro:)
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 14:33 | Bežtedo(!)

Proč, protože jsou to arogantní čuňata. A proč jenom duplikovat? Platbu na ZP bych jim násobil aspoň 10x. Pak se skutečně ukáže jak moc je obtížné s kouřením cigaret skončit.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 14:27 | Bežtedo(!)

Jenoznačně ano! A platit by neměli jen za pojištění, ale i za to, že obtěžují ty co se bez cigaret dokáží obejít. Kuřáci jsou v naprosté většině netolerantní a arogantní závisláci, kterým jde především o ně samé a jejich doutnavou smaradlavou tyčinku napěchovanou nikotinem.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 9:15 | Nekuřák, altruista

Ano samozřejmě, pokud má nějakým způsobem fungovat lidmi zavedený sociální stát, ve smyslu, my ostatní se o tebe postarame, na zaklade "altruismu". i presto, kazdy by mel byt za sve zdravi zodpovedny sam. stejna otazka si muzeme polozit v situaci: musi si nadmerne tlusty clovek koupit dve letenky misto jedne? z moralniho hlediska je nefer, pokud nekdo vyuziva sluzby socialniho statu "zamerne" - vedome kouri a nasledne je setren v nemocnici, zatimco druhy se o sve zdravi stara a v nemocnici je setren pouze v pripade nemoci, kterou nemuze ovlivnit.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 7:52 | Nekuřák

Problém bude vždy: kdyby nikdo nekouřil, dožili by se všichni dnešní kuřáci mnohem vyššího věku. A to by byl problém. Rozpočet by na jedné straně neměl příjem ze spotřební daně za cigarety, na druhé straně by tady měl armádu sedmdesátníků, kterým je třeba dát každý měsíc důchod. Muselo by se sáhnou ke zdražení jiných produktů. Nu, není lepší mít kuřáky, než platit za mlíko 50 Kč? Každý si přece může vybrat.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 7:44 | Nekuřák, neposlanec

Souhlasím, ale nezapomeňte, že i kuřáci jsou voliči. A dost velké procento. Kdo by zakázal kouřit nebo razantně zdražil cigarety, tomu jdou procenta ve volbách stranou. A jak se jedná o procenta, zdraví jde stranou.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2007 7:41 | Cvach

Nesouhlasím, jelikož by to bylo nespravedlivé. Mnoho dalších si ničí zdraví i jinak - výživou, nebezpečnými sporty, návykovými látkami. Buď vyjmout všechny nebo to nechat být. Je ale třeba kuřáky diskriminovat, aby se jim možnost kouřit snížila. Pak zůstanou jen ti skalní a ostatní to omezí.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2007 21:15 | J.K.

souhlasím ze Z.S. V Anglii s tím nemáme problém.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2007 21:12

Ano,měli by platit na zdravotním pojištění více než nekuřáci.Ale napřed zakázat kouření na pracovištích a veřejných budovách,např. ve Sněmovní ulici.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 11. 2007 19:03 | J. M.

Zjistit, kdo si nemoc způsobil kouřením a kdo ne by bylo jistě velmi obtížné, vzhledem k tomu, že ti, co nekouří, se většinou nedobrovolně stávají pasivními kuřáky a tudíž i jejich plíce mohou vypadat jako plíce kuřáků. Asi nejlepší způsob by byl zavést nějaká preventivní opatření. Vůbec nejlepší by bylo zavést nějaké výhody a bonusy pro ty, kteří nemarodí. A nějaké programy pro ty, kteří marodí zase nějaké programy pro to, aby se lépe dokázali starat o svoje tělo. Ono vůbec nejlepší by bylo, aby konečně zakázali kouření všeobecně a každý si vyhuloval akorát doma. Je spousta lidí, kteří nemají zájem čichat ten smrad. A nebo cigarety ještě více zdražit a myslím si, že časem kuřáky zdražování omrzí a z donucení přestanou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Lubomír Lízal

ekonom

Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů
×
Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services