Injekce pro osamělé rodiče: Za neplatiče zaplatí alimenty stát

Děti z neúplných rodin nemůžou být bity na tom, že na ně táta mámě nebo máma tátovi neplatí alimenty. To je argument ministryně práce pro zavedení zálohového výživného. Za neplatiče by podle ní měl alimenty hradit stát. A pak je vymáhat. Co si o tom myslíte? Kde jsou hranice osobní a kolektivní zodpovědnosti? A za co všechno vlastně může stát „ručit“?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 3. 2015 21:47

No já teda fakt nevím. Chlap začal chlastat, tak jsem od něj odešla, hlavně protože byl hrubý a nechtěl se léčit. teď má platot 2000 měsíčně. To se mi nezdá nijak velká částka, hlavně proto, že jinak nám nic nepřispívá. Já přitom jenom na léky za syna utratím 1500 měsíčně. Takže opravdu nemám na rozhazování. Navíc teda bejvalej mi místo oněch 2000 pošle 100 měsíčně s tím, že víc nemá. Exekutor zase, že mu nemá co zabavit, protože střídá zaměstnání snad častěji, jak ponožky. Takže nám by se rozhodně hodila pomoc od státu. Navíc milý pisateli, od stítu mám sice úlevu na daně, ale nijak závratná není. Příspěvek na bydlení nedostanu, protože bydlím v pronájmu( naštěstí platím vážně jen služby a nájem stejný, jako ve státním bytě)a kdybaých bydlela ve vlastním, tak taky nárok pomalu není. A na sociální příspěvek mohu zapomenout, protože jsem si vydělala o 10 korun víc, než mají v předpisech. Chápu samozřejmě ty zodpovědné otce, ale zady se bavíme o těch, kteří se vyhýbají povinnostem.

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 9. 2018 23:08, Zdena Zumrová

Ženy vzpamatujte se, my jsme s manželem již 54 let . Ale co si ženy teď dovolují na muže je hnus. Já se nedivím že muži ženy opouštějí a chodí raději do hospody. Ženy si myslí když porodí dítě že muž je povinen je živit , to je ale omyl dámy. Když jste chtěly dámy dítě byly jste milé, pozorné, pracovité, vstřícné, kam se podělo ??? Jak vychováváte své děti s nenávisti k otci ?? Tak se nedivte že nechtějí se o vás s dítětem starat!!

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 51 komentářů)

4. 2. 2020 23:52 | Nikol

Myslím si,že by mohl pomoc stát.Většina můžu si ani nedovede představit žít sama s dítětem,když žena nemá hlídání pro své dítě, aby mohla chodit na směnný provoz v práci. Tak pak k nějakým 4300kc měsíčně ji těch 1500-2000 Kč opravdu pomůže.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 9. 2018 21:00 | Soňa

Pani, to jste nepochopila. Jde tu o výživné pro dítě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2018 23:32 | Květa Bártová

Souhlasím , ženy se neumějí chovat k manželům , přítelům chtělo by to výchovné kurzy .
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2018 23:27 | Alena Mocová

výchova budoucích manželek, manželů začíná v rodině . Kdo se ujme toho aby muži byli muži a ženy zase ženy a dobrými manželkami ??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2018 23:20 | Květa Bártová

Souhlasím , ženy se neumějí chovat k manželům , přítelům chtělo by to výchovné kurzy .
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2018 23:08 | Zdena Zumrová

Ženy vzpamatujte se, my jsme s manželem již 54 let . Ale co si ženy teď dovolují na muže je hnus. Já se nedivím že muži ženy opouštějí a chodí raději do hospody. Ženy si myslí když porodí dítě že muž je povinen je živit , to je ale omyl dámy. Když jste chtěly dámy dítě byly jste milé, pozorné, pracovité, vstřícné, kam se podělo ??? Jak vychováváte své děti s nenávisti k otci ?? Tak se nedivte že nechtějí se o vás s dítětem starat!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2018 23:08 | Zdena Zumrová

Ženy vzpamatujte se, my jsme s manželem již 54 let . Ale co si ženy teď dovolují na muže je hnus. Já se nedivím že muži ženy opouštějí a chodí raději do hospody. Ženy si myslí když porodí dítě že muž je povinen je živit , to je ale omyl dámy. Když jste chtěly dámy dítě byly jste milé, pozorné, pracovité, vstřícné, kam se podělo ??? Jak vychováváte své děti s nenávisti k otci ?? Tak se nedivte že nechtějí se o vás s dítětem starat!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2018 23:08 | Zdena Zumrová

Ženy vzpamatujte se, my jsme s manželem již 54 let . Ale co si ženy teď dovolují na muže je hnus. Já se nedivím že muži ženy opouštějí a chodí raději do hospody. Ženy si myslí když porodí dítě že muž je povinen je živit , to je ale omyl dámy. Když jste chtěly dámy dítě byly jste milé, pozorné, pracovité, vstřícné, kam se podělo ??? Jak vychováváte své děti s nenávisti k otci ?? Tak se nedivte že nechtějí se o vás s dítětem starat!!
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2018 7:53 | Věra Hřebíčková

Stát by měl řešit a donutit neplatiče výživného k plnění povinnosti.Pokud soudně ani exekučně nelze vymáhat výživné, má stát vyživné hradit a od povinného vymáhat ( zavřít aby musel pracovat).Neplatiči se úmyslně vyhybají prací (pracují na černo protože ví že jim to nikdo nedokáže)žijí si nadstardantně jen se vysmívají partnerce že od nich nedostane ani korunu o to se postarají a soudy a exekuce jsou na ně krátké.Vyživné je pro dítě a to by měl platit každý. Samoživitelky jsou trestané za to že se snaží aby dítě uživili tak pracují, tím pádem strácí nárok na státní podporu.Nemělo bý záležet kolik žena vydělá ?! Na výživné má nárok každá bez vyjímky.Náš příklad :dlužník neplatí od r.2012 dluží 216000,-Kč.neplatí exekuce kderé jsou stahovány ručitelů ,nikdo na něj nemá . V našem státě je lépe nepracovat než byt poctivý a pracovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2016 19:01 | Irena Kaupová

Měl by stát uhradit celou dlužnou částku na výživném neplatícího rodiče a sám si to z něj vymáhat, aby taky věděl co to obnáší. Já sama se otcem mého těžce zdravotně postiženého syna soudím o výživné již 13 let a všem je to úplně jedno, že už je částka téměř na 200 000kč. Prostě majetek nemá, je to osoba samostatně výdělečně činá a neví se ani kde bydlí a nikdo nemá zájem ho ani hledat, to by bylo pro policii moc práce! Mě osobně se stalo, že se nedostavil k soudu, tak bylo rozhodnuto bez něj, musela jsem již potřetí podat trestní oznámení za neplacení výživného! Přesto že jsem jim řekla kde asi tak bydlí a u koho, stačilo aby ho jeho družka zapřela a policie mi sdělila, že ho vlastně nemají kde hledat, tak to ani dělat nebudou, protože pokud nebyl řádně seznámen s rozsudkem, nespáchal žádný trestní čin, no tak jsem podala stížnost a byla zamítnuta. Z tohoto důvodu si myslím, že policie nedělá řádně svou práci, protože je její povinností, seznámit neplatiče s rozsudkem, nikoliv mojí jako matky, které otec neplatí výživné. Přesto, že měl vše pod ztrátou náhrady splátek ani tak výživné nehradil a ani řádně nehradí, přesto mu každá instituce dávala další splátky a on se každému jen vysmíval. Mě všechny další soudy a právníci stály dalších 50 000kč,které mi už nikdo nevrátí. Jemu byl konečně nařízený dohled kde mu též bylo jedno kolik má platit a posílal jen to co uznal sám za vhodné a všichni opět krčí rameny, co by vlastně měli dělat, když on nic nemá, protože bytu 3+1 se zbavil aby mu exekutor nemohl nic vzít, všichni od toho dávají ruce pryč. Co má potom dělat matka samoživitelka? Už měl dávno být ve vězení a pracovat tam, aby ten dluh nenerostl tak vysoký!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2016 15:13 | Kateřina Vlasová

Myslím si,že argument pana Babiše je absurdní!!!Fetakum se platí drahá léčení,stříkačky atd.máma samoživitelka,bez vyživného má dělat co???Bud vychovávat děti,ale žít na pokraji bídy,anebo mít 3zaměstnání,aby mohla zaplatit vydaje za skoly,výlety,oblečení,jídlo a co si děti nesou do života???Že neplatit je normální,protože táta to taky tak dělal a nic se mu nestalo a věčně strhanou,unavenou a uplakanou mámu,která dře do úmoru,aby zvládla vydělat za dva!!!!!!!!!Miliony létají oknem a parlament řeší jestli mohou lidé chodit do lesa,nebo kuřácké či nekuřácké hospody,BOŽE kde to žijeme????????Co potom vážení politici čekají????Neříkám,že za minulého režimu bylo vše v pořádku,ale rodina a děti byly vždy na prvním místě,neplatíš alimenty,šel sedět a musel na alimenty vydělat,samoživitelky měly nárok na přídavky a dneska?????VLÁDA BY SE MĚLA STYDĚT!!!!!!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2016 10:28 | Brzáková Lenka

Ne neměl, ale měl by zpřísnit zákony o neplacení alimentu. Kolik neplatičů má majetek, peníze, rodiče co ho zapíraj a chrání..a když pošlou 50 kč nic se neděje...poslal a na něho už zákony jsou krátké....určené alimeny...neplatíš plnou částku .hned rozsudek, né výsměch poškozenému dítěti..ať pojde přece stačí jak objetuje neplatič jen hrstku..neplatí ať platí..prarodiče...rodina...hn edby rodina došlápla na lemply...ale to by ve vládě museli sedět rozumní lidé a né Ti co jim na dětech nezáleži...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2015 23:42 | Joanna

Vazeni ptat se kdo muze a kdo ne za neplaceni povinneho vyzivneho na dite je zbytecne, je tu velky problem pro samozivitelky-a samozivitele,a ano muze za to stat,zakony ktere zrusil a nahradil novyma bohuzel neplati v realnym zivote, od sameho zacatku ,kdyz otec ci mata neplati vyzivne je to proti moralce ale i proti lidskim pravu,zbytecne stat zrusil zakony ,ktere chranili kazdeho cloveka bez ohledu,kolik mu je let,vidim to kazdy den uz vic nez 6 let ,jak se stat ohani zakonama,ktere jsou zneuzivane a vetsinou neplati pro kazdodenni zivot, jsem take samozivitelka,a mrzi mne ze syn,ktery touzi poznaz tatu,jeho vlastni otec dela vse aby nebylo mozne vymahat dluzne vyzivne a bezne vyzivne,zakon rika jasne musite cekat 4 mesice,a az pak podat trestni oznameni ale pak se to tahne a dite a rodic stradaji v zakladnich vecech,stat nam nepomuze co jsi budeme psat,realita je takova ze bily clovek nema narok na pomoc od statu,nejsem rasistka hran Buh ale videla jsem jak to jde na urcitym urade ,kdyz rom prijde a dostane hned, my bily i kdyz dodame vsechne doklady je tam uvedeno ,kolik presne mate i s prispevkem na bydleni a s prdavkem na dite, ze zaplatite najem,sluzby.inkasso,skolku zustane vam 600kc tomu rikam lidske prava,hold zakony pro kazdy urad plati jinne,a nejlepsi natom je ,kdyz ja jako mamka musim prosit ano nevstydim se zato ale zebram u cizich lidi o potraviny pro syna neco malo pro mne, jak nam bylo receno,my vsichni musime platit,a to ze mate 12.500 a z toho musite poplatit zaklady-najem,sluzby,inkasso a skolka ,aktivyty ve skolce cce10.900 hold jako rodina musite se naucit setrit a nakoupit to co potrebujete,navic mit v dnesni dobe zehlicku ci vysavac dle uradu je to nadstandart,bozi kam jste se dostali,osobne myslim ze by stat se mel uz vcera zacit se starat o samozivitelky ci samozivitele,kvuli tomu rodice ktery jsou at nechceji zavisli na statnich prispevkach,ktere nepokryji ani v polovine za najem ci sluzby natoz inkasso pak nam opravdu nezbyva na zakladni potreby at ditete ci nam rodicum,ktery maji zodpovednost ,jak lidskou,moralni a predevsim i citovou vuci nasim detatkam musime jsi hodne odebirat s ust aby dite nestradalo,vezeni neni reseni ,soudy nam take nepomuzou,policie je take bezmocna-jen opetovne trestni oznameni,socialka ukaze vam dvere, a kdyz rodic je uplne sam bez rodiny a pribuznych a jedynou rodinou je jeho dite je to o to tezsii,rada bych sla do praci,ale bohuzel mam male dite,prace je na 3 smenny provoz plud dojizdeni,nemam sanci svyma rukama vydelat pro zakladni potreby pro nas ,pomoc muzu jsi jen sama cekat at zakon bude fungovat stejne jako kazdy clovek funguje-a mozna se docekame i splaceni dluzneho vyzivneho i s beznym ,navic stat nemel by pocitat do prijmu zaplaceni dluzneho vyzivneho,ja treba kazde 3 mesice kdyz podavam zadost o prispevek na bydleni tak mam cim dal min,a kdyz tatinek uraci se zaplatit kazdy 4 mesic 365kc nebo stane se i zazrak ze zaplati jak mu vymeril soud 2000 tak vzapeti mam o 1500 mene na dalsi 3 mesice prispevek na bydleni no husty .Nevim vazeni co budeme delat ,kdyz budeme muset prejit na euro, domyslel stat,kolik rodin s detma bude muset jit bydlet na ulici, ponevad penize ktere budeme mit ,budou starcit bud na zaplaceni najmu a sluzeb -na inkasso jsi pujicte a bezte na zelenou louku,tak presne dopadneme kdyz prijde euro a vyzivne ,nevim pokud stat nezacne platit nam ,vim ze stat ma vetsi moznosti jak sve penize dostat zpet od neplaticu nez my i kdyz stat nam poskytne pomoc na bezplatniho advokata jsme tam kde jsme byli ,ale potraviny,a energie ,leky,obleceni vse jde kazdy tyden nahoru ,ale nase financni prostredky jsou stejne ,a tezko muze stat pridavat matkam ci tatinkum kazdy mesic ciseho 5000 aniz by to bylo zase odpocitano na dalsi 3 mesice prispevku na bydleni ,je to zajimava matematika,preji vsem pevne nervy a i kdyz je to smutna situace tak preji krasne proziti Vanocnych Svatkum s detma a ve zdravi,nestracejte Nadeji -Nadeje je matka hloupych,ale kazda matka miluje sve dite,tak usmev a budtmy radi ze jsme zivi a zdravi a ze deti maji ten usmev na svych tvarich i my muzeme byt hrdi z niceho nic jsem dosli az k Vanocum,ktere jsou a budou vzdy kouzelne pro kazdeho z nas,a Betlemska Hvezda rozsviti nase oci,usta a srdicka ,bude vse dobre krasny vecer.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2015 13:49 | rom21

Vyživne-by mohli zprodlenitna namisto 3%na 140%
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 10. 2015 19:38 | denisz

Každá žena, nebo spíš chlap si musí dobře rozmyslet koho si bere. Je jasné, že hormony a zamilovanost (sex.pud) chlapa sfetuje a rozumně přestane uvažovat. Pozor na zlatokopky co chtějí od vás jen dítě a pak zabezpečení její domácnosti .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2015 13:41 | SImona

Já osobně nechci od státu nic, kromě toho, aby konečně nad tímto přestal zavírat oči. Problém neplatičů prostě je a pokud otec dítěte platit nechce a jakože nic nemá, nic s tím matka neudělá. Pochopitelně to platí i naopak, nechtěla bych házet všechny do jednoho pytle. Já osobně mám na bývalého manžela exekuci na neplacení alimentů od r. 2012, exekutor mu zabavil řidičský průkaz a následně mu jej vrátil, protože exekuce vznikla v roce, kdy se řidičské průkazy nezabavovaly. Byla to jediná možnost,naděje. Rady? Zastavit exekuci, zaplatit náklady a podat novou, na kterou by se zabavení vztahovalo. Takže já osobně zhasla plamínek naděje...Podotýkám,že jsem hledala odpověd na otázku cca 13 let. Za těch třináct let můj bývalý manžel měl dvě podmínky a nyní se velice snaží jednou za čtyři měsíce poslat sebemenší částku, abych nemohla vůbec nic.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2015 15:41 | Rebuska

Dobrý den,jsem svobodná matka už přes 7let.Otec mě dcery není v jejím RL,v době narození neměl u sebe OP a k dodání nebyl uveden,protože už po měsíci narozené dcerky s nama nebyl.když jsem si šla zažádat alespoň o nějaký příspěvek.tím,že bydlim u rodičů v RD,tak nemám nárok na nic.Rodiče mě prý musí živit.Jediná osoba,co vydělává je moje mamka,tatka je v invalidní.důchodu.musela jsem při rodič.dovolené do práce a postarat se o dluhy ,,otce,,své dcery.za prikrmy,pleny,oblečení jsem dala celý příspěvek,co pobirate na RD a něco málo mi zbylo na jídlo pro mě. Může k někdo říct,co je tohle za logiku?i svobodná máma přeci musí mít nějaký nárok na příspěvek a nemůže chtít,aby ji její rodiče živili v plnoletosti.dá se žádat o výživné,když není v RL dítěte?nedokázal mi na to ještě nikdo odpovědět.protože stát tuto situaci nemá zabezpečenou,ano dají přídavek na dítě,ale když máte výplatu víc jak 10500kc tak vám jej seberou.i když žijí s rodiči,plážím ,,nájem,,vodu,plyn a elektřinu tu mám zhruba za 5600mesicne.plátim min,ale jen díky tomu,že moji rodiče nejsou vydridusi jako nás stát.Když jsem tenkrát byla na sociálně,paní se omluvila,že s tím nic nejde dělat,ale cikánka vedle u okénka dostala 20tis.příspěvek.co to je za spravedlnost?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 3. 2015 23:14 | Lea

Ano měl by se stát postarat,a s neplatičem si to vyřídit, soudy nepracují jak mají a pak to je jak to je,soud nezajímá nic,má před sebou kus papíru kde je napsané něco o otci a ani se nenamáhá řešit situaci odklepne něco jako podmínku-na druhé straně se odklepnou amnestie. A děti jako co?Přemýšlel někdo víc o tom hle? V mém případě šel otec dětí loni k soudu-nepracuji,nebydlím uvedl a soud jen podmínku-přitom si jen na týden rozvázal pracovní smlouvu a šel bydlet k matce..Ted jde znova,soudce tam má situaci popsanou..Nedoufam už v nic,že by děti viděli částku 150 000 co dluží jim..On na čele napsané neměl ,nebudu se starat, do práce chodil tak jak chodí ted-jen se stará o sebe,a je to až moc smutné-je nás moc samoživitelek-bez pomoci.(At stát udělá něco s neplatiči, dát je do vězení kde se flákají a mají vše zadarmo je k ničemu-donutit je makat ne na černo)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2015 19:40 | vojta

No, to je hrozně nedomyšlená blbost. Raději ať si opuštěné matky (a otcové) ty prachy odečtou z daní - svoje dostanou a stát to zalepí z vymožených peněz. A zároveň ostatní poplatníci nebudou platit za cizí chyby.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2015 10:28 | lada příhodova

I ja jaem v hrozne situaci byvali neplati na dve deti dluzi az 300.000 deti studuji potrebuji penize na skolu.penize od statu by nam moc pomohli.deti za to preci nemuzou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Pehe

politolog

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services