Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přítomnost otce u porodu je už dnes naprosto běžná věc. Stejně samozřejmě se v řadě českých porodnic zažilo, že se za to platí. Cena se pohybuje od dvou do patnácti stovek – záleží na nemocnici. Podle ombudsmanky Anny Šabatové a některých neziskovek je vybírání poplatku protizákonné. Co si o tom myslíte vy?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 11. 2014 12:29, Ivana

Byla jsem u porodu se svojí známou, která nikoho nemá, a požádala mě, zda bych to pro ni mohla udělat.Její příběh byl opravdu složitý, když oznámila svému příteli, že je těhotná,zachoval se jako ten největší grázl a zmizel jí ze života.Protože jí bylo již 33let, rozhodla se, že si dítě nechá a vychová ho sama.Měla strach nejen z porodu, ale také z budoucnosti, zda všechno zvládne. Její psychický stav nebyl zrovna vynikající, o to více potřebovala podporu známého člověka. Přestože bych jí mohla dělat matku, měla ve mě velkou důvěru a přála si, abych s ní u porodu byla.Zaplatila 500,-Kč za moji přítomnost u porodu, ale v tuto chvíli šlo hlavně o její psychickou podporu, aby vše zvládla.Chování vrchní sestry nebylo zrovna přívětivé, chovala se k ní arogantně, na otázku, kdo je otcem, kterého rodička nechtěla uvést,reagovala stylem, že snad dítě má otce atd.Už tady jsem musela zasáhnout.Smutné na tom bylo i to, že známá je také zdravotní sestra.Porod nakonec, jak pravil lékař, proběhl s mojí velkou pomocí a podporou a dokonce jsem byla požádána lékařem, abych s rodičkou zůstala do večera, protože se u ní projevilo poporodní trauma. A jakým způsobem jsem zvýšila náklady porodnice?
Myslím, že žádným.Na příjmu si zakoupíte jednorázový oblek, stejně tak, jako kyž jdete na JIP.Jiné náklady se mnou spojené porodnice neměla. A pokud jinde poskytují další nadsandardní věci (občerstvení...), tak ať si ho každý uhradí. Ale poplatek jako takový neschvaluji!!! Pouze za skutečně vynaložené náklady!!!

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 11. 2014 7:46, Thomas

Je fascinující, jak by kde-kdo chtěl kde-co zadarmo. Kolik si kdo platíte na to omílané pojištění, co? Pár kaček denně? Nebo jste na dávkách, a platíte kulový?
A za to chcete ve špitálech nejen péči, ale i jídlo zdarma? Copak zákon o zdravotní péči říká, že musím dostat taky x-krát denně zdarma najíst? Ne? Tak proč bych neměl platit za pobyt v nemocnici totéž, co v hotelu, a "zdarma" mít jen lékařskou péči?
Jenže populárnější je hulákat z tribun, jak zrušíme všechny poplatky, nebo těmhle socanskejm myšlenkám tleskat u piva že?

Reagovat

 

-24
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

6. 11. 2014 7:36 | Roger

Tož to by mne zajímalo, jaké má s přitomností otce nemocnice reálné náklady, že jej potřebují za každou cenu oškubat.
Naopak, když si někdo vlastním přičiněním způsobí nutnost pobytu v nemocnici, tak má zadarmo vše, včetně stravy, a ještě většina měla problém s dobrým příspěvkem, který socanští zloději zrušili.

Mně to tedy připadá postavené zcela na hlavu, nicméně dost možná se mnou řada lidí nebude souhlasit...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 7:56 | JB

Byl jsem u porodu ve FN Motol, už nevím kolik jsem platil, ale nebyla to zas tak velká částka (tuším, že několik stovek). Dostal jsem skříňku v šatně a jednorázové hygienické oblečení. Mohl jsem být s manželkou v podstatě od přípravny až po celý porod (tj. několik hodin). Chápu, že nemocnici vznikají mojí přítomností určité náklady (úklid, oblečení atd.), tak nějaký rozumný poplatek je myslím místě.
Celá tahle debata o poplatku za přítomnost u porodu mi připadá směšná, neboť ve zdravotnictví jsou mnohem palčivější problémy, které nikdo neřeší...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 8:50 | Ivan

Před 20 lety jsme přivedli na svět v Rakousku naše děti za mé stálé přítomnosti. Měl jsem veškeré pohodlí, včetně postele k přespání.
To vše bez jakýchkoliv poplatků. Nevím, v čem jsme tak vyjímeční, že řešíme takové problémy 25 let po revoluci. Asi by stačilo se jen zamyslet nad tím, kde přebývají peníze, když se jinde nedostávají.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 9:12 | Jan Solver

Od té doby, co u nás MUDři dostali čuchnout k moci, už mě ve zdravotnictví nepopuzuje vůbec nic :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 9:56 | Laura

Pokud tato položka není hrazena ze zdravotního pojištění je správné,aby si za náklady spojené s otcem u porodu nemocnice tuto částku účtovaly. Svoji cenu by měly mít podloženou kalkulací skutečných nákladůa zveřejněnou např.na svých stránkách.Zda si tuto službu otec koupí je pak na jeho rozhodnutí. Ceny se mohou v jednotlivých nemocnicích lišit,nicméně rozptyl uváděný v článku snad není možný,i když z kalkulace by bylo patrné, jaký servis za stanovenou cenu nemocnice poskytuje,může to být i se stravou a ubytováním,možná i kyticí pro matku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 12:29 | Ivana

Byla jsem u porodu se svojí známou, která nikoho nemá, a požádala mě, zda bych to pro ni mohla udělat.Její příběh byl opravdu složitý, když oznámila svému příteli, že je těhotná,zachoval se jako ten největší grázl a zmizel jí ze života.Protože jí bylo již 33let, rozhodla se, že si dítě nechá a vychová ho sama.Měla strach nejen z porodu, ale také z budoucnosti, zda všechno zvládne. Její psychický stav nebyl zrovna vynikající, o to více potřebovala podporu známého člověka. Přestože bych jí mohla dělat matku, měla ve mě velkou důvěru a přála si, abych s ní u porodu byla.Zaplatila 500,-Kč za moji přítomnost u porodu, ale v tuto chvíli šlo hlavně o její psychickou podporu, aby vše zvládla.Chování vrchní sestry nebylo zrovna přívětivé, chovala se k ní arogantně, na otázku, kdo je otcem, kterého rodička nechtěla uvést,reagovala stylem, že snad dítě má otce atd.Už tady jsem musela zasáhnout.Smutné na tom bylo i to, že známá je také zdravotní sestra.Porod nakonec, jak pravil lékař, proběhl s mojí velkou pomocí a podporou a dokonce jsem byla požádána lékařem, abych s rodičkou zůstala do večera, protože se u ní projevilo poporodní trauma. A jakým způsobem jsem zvýšila náklady porodnice?
Myslím, že žádným.Na příjmu si zakoupíte jednorázový oblek, stejně tak, jako kyž jdete na JIP.Jiné náklady se mnou spojené porodnice neměla. A pokud jinde poskytují další nadsandardní věci (občerstvení...), tak ať si ho každý uhradí. Ale poplatek jako takový neschvaluji!!! Pouze za skutečně vynaložené náklady!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 20:56 | miro

Faktem je že přítomností další osoby u porodu vznikají nemocnicím nějaké náklady,rozhodně však ne tisíce korun,na druhé straně tito lidé si platí pojistné a nemalou měrou do systemu přispívají a ještě dlouho přispívat budou.Pokud je ve zdravotnictví zvykem za každou maličkost pobírat tisíce nedivím se že naléčení nezbývají peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 22:53 | Zak78

fuj já bych tam dobrovolně nešel ani za nic, koukat na tu hnusárnu prasárnu by to semnou švihlo
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2014 7:57 | Md

Naprosto souhlasím s vyjádřením p.Šabatové. Nemocnice si z toho udělali další výdělečnou položku,která je směšná v nákladech a dá se spočítat na desetikoruny,protože jednorázový oblek stojí 18Kč. a některé modely i míň a poučení otce trvá cca 5min. a za toto poučení bych si styděl vzít peníze!! Pokud se jedná o praní ,tak tam jsme na nákladech jednoho plátěného pláště na cca 5kč.!!!Nemocnice se snaží oškubat pacienty na nesmyslech a vymyšlených položkách,které nejsou pravdivé. Je to opravdu hnus co se tady děje ve zdravotnictví.Otcové a rodinní známý k loajalitě k manželkám a přítelkyním tento poplatek hradí,ale vždycky se ptají proč a za co,když tam náklady nezpůsobují.Samozřejmě ,že občerstvení si každý hradí sám o tom je zbytečné se bavit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2014 12:53 | Ivan

Je prokazatelné, že přítomnost blízké osoby výrazně usnadňuje porod a tím napomáhá předejít případným komplikacím při porodu.
Když budu uvažovat jako nemocnice, tak, jde o druh služby nemocnici. Kdo ji zaplatí?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Md 07. 11. 2014 07:57)

7. 11. 2014 13:11 | Ivan

Já si myslím, že toužebně očekávaný příchod dítěte na svět, je to nejkrásnější na světě a je dobré jej prožít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zak78 06. 11. 2014 22:53)

7. 11. 2014 18:48 | kiskim

Tak snad si platime pojisteni, nebo porod nejde z pojistky? A pak snad urcuje pojistovna co proplati a co ne, pokud to moje pojistovna neplati muzu jit jinam nebo se s tim smirit. Nemocnice nema co vybirat, vypada to jako nezakonne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2014 19:46 | Petr Jánský

Poněkud nestandardní vstupenka na rodinný porod by si možná zasloužila standardní poplatek v ceně nezbytných průměrných nákladů vynaložených nemocnicemi na přítomnost partnera u porodu. Řádové rozdíly v ocenění této služby mezi jednotlivými nemocnicemi svědčí o tom, že některé nemocnice si z poskytování této služby udělaly dobrý obchod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2014 19:54 | Petr Jánský

Bohužel nejsme v Rakousku, Rakousko je totiž na rozdíl od sociální stát. Vím o čem píši, protože jsem v rakouské nemocnici - konkrétně v Deutschlandbergu - byl operován a hospitalizován po těžkém úrazu. Přístup k pacientům a kvalita a rozsah poskytované péče je tam na úrovni, o které si naši pacienti mohou nechat jen zdát. Trochu jsem odbočil od tématu ale formou reakce na příspěvek Ivana.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivan 06. 11. 2014 08:50)

8. 11. 2014 7:46 | Thomas

Je fascinující, jak by kde-kdo chtěl kde-co zadarmo. Kolik si kdo platíte na to omílané pojištění, co? Pár kaček denně? Nebo jste na dávkách, a platíte kulový?
A za to chcete ve špitálech nejen péči, ale i jídlo zdarma? Copak zákon o zdravotní péči říká, že musím dostat taky x-krát denně zdarma najíst? Ne? Tak proč bych neměl platit za pobyt v nemocnici totéž, co v hotelu, a "zdarma" mít jen lékařskou péči?
Jenže populárnější je hulákat z tribun, jak zrušíme všechny poplatky, nebo těmhle socanskejm myšlenkám tleskat u piva že?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-24
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2014 21:06 | dan

Dobrý večer,tak jak tu čtu tak musím též přispět do mlýnku ,před víc jak 10 lety jsem byl u porodu vzhledem ke třetímu dítěti očekával jsem rychlý průběh ale kdepák byl jsem tam celkem 8 hodin ,a jak tu čtu od některých že nemocnice mají náklady tak se musím smát,vyškovská nemocnice si odemne vzala néjen 500 stovku za přítomnost ale nedostal jsem ani návleky na tenisky natož cokoliv jiného ,byl jsem tam tak jak sem dojel oblečenej ,v riflách teniskách a bundě,tak nevím za co jsem platil :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

9. 11. 2014 21:33 | Majka

Pro někoho i částka několika stovek může být nezanedbatelná. Ale jde především o princip, pokud je to protizákonné, pak není v pořádku peníze vybírat. Souhlasila bych pouze s uhrazením částky za zapůjčení sterilního oblečení, ústní roušky a návleků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JB 06. 11. 2014 07:56)

10. 11. 2014 12:49 | Bodlák

Dozajista není problém zbaběle odpadnout v těžké chvíli blízkého člověka.Jenže někdy dochází k situacím, kdy dohled někoho spolehlivého může rodičku s dítětem ochránit před manýry personálu hrajícího si na božstvo.Nejsem zastánce hysterie,ale znám případy, kdy ani prvorodička v pozdějším věku není dozorována lékařem a vše je ponecháno na vůli přetížených sester.Proto se domnívám, že účast blízkého člověka při vzniku nového života spíše prospívá zúčastněným a kšeftování není na místě,naopak,výkon by měl být zahrnut ve zdravotním pojištění jako zlevňující faktor.Akt pomoci není radno zlehčovat sobectvím kohokoliv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zak78 06. 11. 2014 22:53)

29. 1. 2015 21:30 | Jar.Nov.

Jak tohle může někdo napsat:O
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zak78 06. 11. 2014 22:53)

7. 8. 2015 7:41 | liskova

Manzel zaplatil nadstandart na bulovce meda 30 tisic pece po porodu zoufala pri zadosti o kontolni ultrazvuk po ptorodu ktera byla zamitnuta jsem po 14 dnech v horeckach navstivila mou gynekolozku ktera pri prohlidce zjistila ze mi v deloze zustako kus placenty dostala jsem silna antibiotika a odporne kapky ktere podporuji vypuzeni bohuzel nezabraly a ja musela poddtopit giretaz v celkove narkoze s toho vseho jsem ztratila mleko ( pri prvni dceri jsem plne kojila do jejich tri let bez jakych koliv problemu . K vasi otazce 1500 za pritomost manzela u porodu a 5 minuut dcery je podle mne hienismus vzlat pri " badstandartu "
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vzájemné navrácení plnění z odstoupeni
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, ve lhůtě 4 měsíců od koupi mobilního telefonu se objevila vada. Byl reklamován. Reklamace byla vyřízená v zákonné lhůtě (28 dnů) jako nedůvodná. Vytýkaná vada se dle servisu prodejce neprojevila.... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Oldřich Bajer

podnikatel, zakladatel NetCentrum

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Oldřich Bajer
ÚSPĚŠNOST
38,89 %

z 54 duelů
×
Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
23,88 %

z 67 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Prohlášení k přidělení, Forwardy, Cílová částka, roklen, fintech, devizy, životní styl, kurzy měn, vědomostní, nemovitost, out-of-the-money, LAMA energy, too big to fail, údržba, dejme dětem šanci, splátky úvěru, Leasingové komodity, David Vondrák

9S36123, 9S36193, 1B10000, 4B44444, 4A44444

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK