Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 31. 10. 2014 | 11 komentářů
Jestli je doba skutečně nemocná, pak celostní medicína povýšená na světonázor není lék, ale jeden z příznaků.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 10. 2014 10:43, Standa

Na tohle se toho moc říct nedá. Panu Kašpárkovi nejde upřít výbornou vlastnost a sice že je schopen jít proti proudu a klást zajimavé otázky, případně prezentovat stanoviska jiných, která vrhají na problém jiné světlo, ALE... ale panu Kašpárkovi tady chybí jedno - vlastní zkušenost. Každý druhý (doslova) v mém okolí má atopický exém, někdy na takové ploše těla, že mi to hlava nebere, znám spoustu lidí u kterých se stres somatizuje bolestmi zad, kloubů atd (patřím mezi ně), o vysokém krevním tlaku a vzrůstající spotřebě antidepresiv, případně plných ordinací psychologů nemluvím. S tím banalizováním rakoviny ze strany autora nesouhlasím, sice jeho argumenty relativizují sdělení, že rakoviny přibývá, ale není na světě snad jenom rakovina, ne?
Hnízdil není rozhodně sám. Podobné stanovisko lze najít třeba u Normana Vincenta Peala. Poselství obou autorů pak nelze vnímat jako výzvu k pasivní rezistenci, ale jako přehodnocení svého života, stanovení míry, kdy mám dost a určení priorit. Není třeba vzít do ruky vidle a jít před sídlo vlády, stačí si udělat čas a v klidu a dobře posnídat, svět se nepo... Není to revoluce, ale korekce. Před krizí by tyhle názory zajímaly málokoho, dnes už je to trochu jinak a stále více lidí chápe, že se nemusí zedřít, aby měli na nový smartphone, aby měli selfies z Karibiku nebo si vozili zadek v Bavoráku - většina z nich na to jednak stejně nedosáhne (i když nám reklama říká, že jo a že to mít musíme, kdyžtak nám na to půjčí, abychom jako nebyli lůzři, že?), druhak si třeba za dva týdny exotické dovolené nanapraví zdraví za 2 roky.
Člověk nejen že nemusí mít všechno, ale ani všechno mít nemůže a hlavně, většinou dosažení vytčeného cíle nezávisí na tom, jak moc se kvůli tomu stresujete. Prostě to buď přijde a když ne, svět se nezboří. Kdo navíc došel do cíle, na který dřel roky, tak ví, že mnohdy to není takový terno, jak si původně myslel a že šlo brát život více s klidem.
Závěrem: Největší peklo je to, které si děláme sami, problémy nejsou tak hrozné, hrozné je děláme teprve my, když přemýšlíme nad tím, co by se mohlo ještě stát.

Reagovat

 

+33
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

31. 10. 2014 10:43 | Standa

Na tohle se toho moc říct nedá. Panu Kašpárkovi nejde upřít výbornou vlastnost a sice že je schopen jít proti proudu a klást zajimavé otázky, případně prezentovat stanoviska jiných, která vrhají na problém jiné světlo, ALE... ale panu Kašpárkovi tady chybí jedno - vlastní zkušenost. Každý druhý (doslova) v mém okolí má atopický exém, někdy na takové ploše těla, že mi to hlava nebere, znám spoustu lidí u kterých se stres somatizuje bolestmi zad, kloubů atd (patřím mezi ně), o vysokém krevním tlaku a vzrůstající spotřebě antidepresiv, případně plných ordinací psychologů nemluvím. S tím banalizováním rakoviny ze strany autora nesouhlasím, sice jeho argumenty relativizují sdělení, že rakoviny přibývá, ale není na světě snad jenom rakovina, ne? Hnízdil není rozhodně sám. Podobné stanovisko lze najít třeba u Normana Vincenta Peala. Poselství obou autorů pak nelze vnímat jako výzvu k pasivní rezistenci, ale jako přehodnocení svého života, stanovení míry, kdy mám dost a určení priorit. Není třeba vzít do ruky vidle a jít před sídlo vlády, stačí si udělat čas a v klidu a dobře posnídat, svět se nepo... Není to revoluce, ale korekce. Před krizí by tyhle názory zajímaly málokoho, dnes už je to trochu jinak a stále více lidí chápe, že se nemusí zedřít, aby měli na nový smartphone, aby měli selfies z Karibiku nebo si vozili zadek v Bavoráku - většina z nich na to jednak stejně nedosáhne (i když nám reklama říká, že jo a že to mít musíme, kdyžtak nám na to půjčí, abychom jako nebyli lůzři, že?), druhak si třeba za dva týdny exotické dovolené nanapraví zdraví za 2 roky. Člověk nejen že nemusí mít všechno, ale ani všechno mít nemůže a hlavně, většinou dosažení vytčeného cíle nezávisí na tom, jak moc se kvůli tomu stresujete. Prostě to buď přijde a když ne, svět se nezboří. Kdo navíc došel do cíle, na který dřel roky, tak ví, že mnohdy to není takový terno, jak si původně myslel a že šlo brát život více s klidem. Závěrem: Největší peklo je to, které si děláme sami, problémy nejsou tak hrozné, hrozné je děláme teprve my, když přemýšlíme nad tím, co by se mohlo ještě stát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2014 11:30 | RM

Dobrý den,
přiznávám, nesouhlasím zcela s názory pana Kašpárka zveřejněnými v tomto textu. Přesto - nebo možná právě proto - děkuji za několik dobře mířených rejpanců, nutících k zamyšlení. Je dobré občas slyšet argumenty "protistrany", a to protistrany chytré a přemýšlející. (Nikoliv jen omílající z pozice moci stále stejná klišé, jako většina zástupců klasické medicíny.) Člověku pak méně hrozí, že bude tupě následovat nový proud, místo aby si s rozmyslem svobodně volil.
Jedno klišé se ale v článku objevilo, takže upozorňuji: "Především se lidé rakoviny prostě častěji dožívají, protože jich mnohem méně umírá v dětství na tetanus, v dospělosti na válečná zranění a v pokročilejším věku na onemocnění srdce a cév." Oba dva fakty - tedy lidé mají rakovinu a lidé méně umírají z uvedených příčin - jsou nepopiratelné. Ale ta kauzalita????
Každopádně díky za dobrý článek, pane Kašpárku, i když nesouhlasím :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2014 12:08 | David

Souhlasim, ze vzdy je dobre podivat se na vec z ruznych uhlu a vyslechnout si i protichudne nazory. Ale melo by se tak udelat tak, ze dotycny clovek o tom neco vi. Mam pocit, ze cely tento clanek vznikl jen jako reakce na jedno vystoupeni pana Hnizdila v Tv. Ctu clanky (a knihy) pana Hnizdila, a i kdyz ne vzdy se vsim souhlasim, musim napravit jeden zasadni omyl uvedeny zde v clanku, a sice tvrzeni, ze pan Hnizdil chce udelat ze vsech pacienty:
´´Podobně, jako je základním životním postojem libertariánů být podnikatelem a socialistů být soudruhem, „hnízdilismus“ jako výchozí pozici nabízí být pacientem. To neznamená nutně být nemocným, ale prostě někým, nad kým nemoc neustále visí a on nebo ona tomuto riziku podřizuje svůj život. Čte si o něm, přemýšlí o něm, s ohledem na něj se stravuje a tráví svůj čas.´´
Kdyby autor tohoto clanku cetl texty pana Hnizdila, pochopil by, ze je to prave naopak... Pan doktor Hnizdil se naopak snazi, aby lidi k doktorovi chodili co nejmene, a nenechali ze sebe idelat pacienta (coz casto chce farmaceuticky prumysl).
Toto tvrzeni je tedy vyslovene nepravdive. Dopucuji precist si par textu od pana Hnizdila. I kdyz nesouhlasim, ze napr. rakovina ma vzdy puvod v okolnostech, ve kterych clovek zije, celostni medicina je navrat k puvodni lidove moudrosti a ceste k sebeuzravovani (pozor, to se nevylucuje s moderni medicinou zachranujici zivot, kterou ma i pan Hnizdil dle jeho clanku v hluboke ucte, nejedna se tedy o ´slunickoveho doktora´).
Pekny den vsem, David
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2014 12:11 | lajos

z Vas by meli kapitalisti radost!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Standa 31. 10. 2014 10:43)

31. 10. 2014 12:36 | jezevec

co to je za anketu??? chybí fernet!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2014 13:12 | Standa

Ještě dodám k tomu farma průmyslu: Několikrát to tady diskutující zmínili. Není to čerstvý vzduch vs. prášky, mnohdy jsou to jenom prášky. Co má třeba za smysl dávat pacientovi, který je zdrovna v procesu rehabilitace po rakovině, prášky na cholesterol. Myslím, že zvýšená hladina cholesterolu ho v tu chvíli asi moc netrápí, nadto bere už mnohdy i tak dost léků kvůli té rakovině, takže zatěžuje organismus chemikáliemi, protože ale jeho praktický lékař naznal, že má lehce zvýšený cholesterol, bude se cpát ještě touhle chemikálií navíc. Jak už řekl David, pan Hnízdil do toho vnáší zdravý rozum, kdy spousta zdravotních problémů lze řešit přehodnocením života, nastevním priorit a třeba i jenom změnou myšlení, jídelníčku, pracovních návyků atd. Nějakou pozitivní změnu ve svém životě může udělat každý z nás a není třeba kvůli tomu chodit k doktorovi, protože u každého z nás se něco najde - bolavá záda, exémy, vyšší cholesterol, vyšší krevní tlak, což bude lékař většinou řešit rehabilitací práčky kontrolami, bude to stát peníze nás (doplatky za léky) i systém a nikam to moc nepovede... Někdy (ne vždy) stačí třeba chodit z práce pěšky, nebo nepoužívat výtah...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

1. 11. 2014 13:30 | Martin Pechr

...autor článkem dokazuje, že o problematice ví prd a Hnízdilovi myšlenky příliš nezná... ...onen hnízdilismus je pouze dehonestační termín atorův... ...usvědčuje se z neznalosti, když Hnízdila dělá jakéhosi zakladatele nového přístupu k léčbě... ...ten je ovšem mnohem starší a je pouze "aktualizován" současností... ...doporučuji přečíst třeba autory T. Dethlevsen,R. Dahlke nebo českého P. Nováka, v knihovnách k dostání...(lékaři a Psychoterapeti) ...už Husserl psal o tom, jak soudobá věda se příliš specializuje a zapomíná na své těžiště a jádro v propojenosti oborů... ...tradiční čínská medicína bere v potaz široké spektrum vlivů v pacientově životě, nevytrhuje člověka z kontextu jeho života, nezaměřuje se pouze na odstranění následku, ale též příčiny...nemoc je informace pro nás, má hluboké psycho-sociální a psycho-spirituální kořeny, je příznačné, že naši medici o psychice a propojenosti duše a těla ví dost málo... ...o to lepší přehled mají o farmakologických přípravcích... ...napřed jsou třeba v německu, kde celostní medicína dnes mnohem větší váhu, kterou ovšem kdysi měla... ...žel, pravdou je, že pro medicinsko-farmaceutický průmysl je škodnou každá metoda léčby, která se obejde bez léků a přístrojů a evokuje v pacientovi samoléčebné síly... ...ani Hnízdil ani jiný seriozní lékař z oblasti celostní medicíny nikdy nezavrhoval klasickou západní medicínu, jen ukazuje, že její možnosti nadužíváme a že naopak opomíjíme jiné šetrnější způsoby, odpovědnost za vlastní život a zdraví ne a ne přijmout, a že to není jen o životosprávě, ale taky o tom, abysme se stali sami sebou a dělali to co máme... ...psychické utrpení snadno přeroste ve fyzické... ...organismus nám signalizuje, kudy cesta nevede...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

1. 11. 2014 13:34 | Martin Pechr

...oprava: česká autor se jmenuje Novotný Petr
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin Pechr 01. 11. 2014 13:30)

1. 11. 2014 20:46 | Daniel

Musím se zastat pana Hnízdila. Autor textu nemá o problematice psychosomatiky ani minimální informace a jeho článek je totálně mimo mísu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2014 4:04 | Majhan

Pane Kašpárku, nejde snad o neustálý růst do nekonečna, to opravdu není reálné, ale o trvale udržitelný rozvoj života. A v tom případě by mne zajímal Váš názor na "Projekt Venus", který podle mne nabízí řešení důstojného a blahobytného života pro všechny lidi na tomto světě s předpokladem právě trvale udržitelného života na této zemi s využitím systému sdílení zdrojů(příp. Váš způsob zesměšnění, jako to děláte prakticky u Všeho, aby to bylo čtivé a zaujalo lid).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

12. 11. 2014 21:25 | Eleni

Pane STando souhlasím,pan Kašpárek je mimo všeho-ten článek je hrůza - neduchovní člověk!!!!!!!!! Ikdyž je tady fyzicky-duchovně ani v zárodku... Ubohá duše pana Kašpárka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Standa 31. 10. 2014 10:43)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Ivo Valenta

podnikatel, Synot

Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
86,00 %

z 50 duelů
×
Ivo Valenta
ÚSPĚŠNOST
45,26 %

z 95 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Forwardy, Hold, Bankomat (ATM), transformované fondy, příspěvek zaměstnavatele, Český telekomunikační úřad, mobilní operátoři, jaromír novák, klasifikované úvěry, střední školy, centrální evidence sbírek, filip zeman, Asociace soukromých bezpečnostních služeb, ohřev teplé vody, záplava, Platforma zdravotních pojištěnců ČR, Standard & Poor’s 500, Den rovnosti platů

2C37727, 2SC9450, 2SC9450, 1AC6952, 1SY4311

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK