Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 18. 10. 2014 | 10 komentářů
Kudy vede cesta ke štěstí a k úspěchu? „Bez vnitřní motivace to nejde. Potřebujeme motor, který nás neustále žene vpřed. Důležité je ale najít i rovnováhu, ta je ke štěstí taky třeba,“ říká v pokračování exkluzivního rozhovoru motivátor Ivo Toman.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 10. 2014 9:13, Roger

Super, díky za článek. To proudění, čili flow, je opravdu moc důležité. Pamatuji si na své koníčky z dětství, kdy jsem byl někdy tak zabraný do své činnosti během prázdnin, že když přijeli rodiče z práce, tak se nestačili divit, že jsem si neohřál a nesnědl připravený oběd. Nakolik jsem byl některé dny pohlcen svými zájmy a byl v takovém flow, že jsem na jídlo zcela zapomněl. Pak si raději při podobné činnosti dělal harmonogram, jehož součástí byla pauza na oběd :-).

Dobře tomu rozumím, co pozitivního to pro lidi může znamenat, třebaže jsem se s tím, co by a psychologickým termínem setkal relativně nedávno. Myslím o tom mezi prvními psal Mihaly Csikszentmihalyi : O štěstí a smyslu života. Knihu rozhodně doporučuji.

Obávám se, že většina dnešních náctiletých ani netuší, o jaký pocit jde, a jak se pořádně zabavit. Proto je tolik problém z drogama, naprostá většina kouří, a taky se nechají snadno manipulovat třeba Facebookem, či jinými sociálním médii, kdy mají za úkol se nafotit nebo nakamerovat v nějaké absurdní a často nebezpečné situaci. A pak se jen předhání v tom, kdo to, co je vlastně stejné, udělá nejlíp, nebo nejvíc, nebo přeci jen trochu jinak, ale v rámci mezí uznatelných stádem...

Opravdu nesmírně tvůrčí a duchaplné činnosti.... obávám se, že příčinou této degradace schopnosti flow vedoucí mj. k tvoření, smysluplné seberealizaci a štěstí, je paradoxně moderní technika, která nabízí laciné a pomíjivé formy flow - a hodně lidí pak zpohodlní a vrcholem jejich flow, je takové proudění, které jim dodá pouze externí zdroj - např. TV seriál nebo film. To je ovšem značně pomíjímé a ke štěstí to zrovna moc nevede. Třeba už při čtení knihy už musí být člověk tím aktivním zdrojem, který flow vytváří.

Reagovat

 

+11
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 10. 2014 8:14, Krakonoš

Proč o sobě, pane Tomane, píšete ve třetí osobě?

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 19. 10. 2014 11:09)

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

18. 10. 2014 9:13 | Roger

Super, díky za článek. To proudění, čili flow, je opravdu moc důležité. Pamatuji si na své koníčky z dětství, kdy jsem byl někdy tak zabraný do své činnosti během prázdnin, že když přijeli rodiče z práce, tak se nestačili divit, že jsem si neohřál a nesnědl připravený oběd. Nakolik jsem byl některé dny pohlcen svými zájmy a byl v takovém flow, že jsem na jídlo zcela zapomněl. Pak si raději při podobné činnosti dělal harmonogram, jehož součástí byla pauza na oběd :-).
Dobře tomu rozumím, co pozitivního to pro lidi může znamenat, třebaže jsem se s tím, co by a psychologickým termínem setkal relativně nedávno. Myslím o tom mezi prvními psal Mihaly Csikszentmihalyi : O štěstí a smyslu života. Knihu rozhodně doporučuji.
Obávám se, že většina dnešních náctiletých ani netuší, o jaký pocit jde, a jak se pořádně zabavit. Proto je tolik problém z drogama, naprostá většina kouří, a taky se nechají snadno manipulovat třeba Facebookem, či jinými sociálním médii, kdy mají za úkol se nafotit nebo nakamerovat v nějaké absurdní a často nebezpečné situaci. A pak se jen předhání v tom, kdo to, co je vlastně stejné, udělá nejlíp, nebo nejvíc, nebo přeci jen trochu jinak, ale v rámci mezí uznatelných stádem...
Opravdu nesmírně tvůrčí a duchaplné činnosti.... obávám se, že příčinou této degradace schopnosti flow vedoucí mj. k tvoření, smysluplné seberealizaci a štěstí, je paradoxně moderní technika, která nabízí laciné a pomíjivé formy flow - a hodně lidí pak zpohodlní a vrcholem jejich flow, je takové proudění, které jim dodá pouze externí zdroj - např. TV seriál nebo film. To je ovšem značně pomíjímé a ke štěstí to zrovna moc nevede. Třeba už při čtení knihy už musí být člověk tím aktivním zdrojem, který flow vytváří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

18. 10. 2014 13:17 | Martin Pechr

"Jinak se brzy dostane do psychických problémů, protože budování vnitřních světů znamená jen útěk z reality."
nesouhlas
Vnitřní svět člověka je oblast, kterou je třeba integrovat a kultivovat stejně jako ten vnější, optimální je rovnováha rozvinu obou... ...únikem z reality může být stejně vysoký důraz a angažovanost ve světě vnějším, aby dotyčný vytěsnil nepříjemné pocity...nabízí se otázka...co je realita ? ...realita není jen vnější svět, na který si můžeme sáhnout, spočítat jej, vyjádřit v penězích... ...jsou hodnoty v penězích nevyjádřitelné... ...nejšťastnější lidé nemusí být ti bohatí...úspěšní...může to koneckonců být i naopak... ...bohatství a úspěch přináší nové starosti, které do té doby nebyly... ...nicméně o něčem podobném mluví vtip... ...kde se ptá chlapík druhého, proč si pouští opakovaně na nohu cihlu a pak řve bolestí...ten mu odvětí, že pak nevnímá tu nepříjemnou bolest hlavy...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 10. 2014 13:48

Je to tak. Dříve jsem Flow také míval, teď už dlouho ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 18. 10. 2014 09:13)

18. 10. 2014 20:42 | Roger

To je mi líto. Tušíte proč? Nebo: nepomohlo by pomáhat druhým lidem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 18. 10. 2014 13:48)

19. 10. 2014 11:09 | Roger

Dotaz na redakci: Mohli byste i v budoucnu uveřejňovat rozhovory s panem Ivo Tomanem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

20. 10. 2014 8:14 | Krakonoš

Proč o sobě, pane Tomane, píšete ve třetí osobě?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 19. 10. 2014 11:09)

20. 10. 2014 11:56 | Gabriel Pleska

Asi jste přestřelil, Krakonoši. Já mám pocit, že Roger debatuje pod našimi články už pěkně dlouho, zdaleka ne jen pod tímhle rozhovorem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Krakonoš 20. 10. 2014 08:14)

20. 10. 2014 20:31 | Roger

Tož, to je fakt síla. To by mne nenapadlo, že si mé přání nějaký předpojatý spekulant vyloží tímto způsobem.
Musím říci, že jsem se upřímně pobavil :). Pana Tomana jsem nikdy naživo ani neviděl - pouze několik let sleduji jeho názory, a musím uznat, že mi je poměrně sympatická jeho snaha popsat všechno bez obalu tak, jak to ve skutečnosti je - bez nějakých líbivých klišé a někdy až nepříjemně drsně pravdivě. A fandím mu.
Také vím, že když on někoho nebo něco (hlavně knihy) doporučí, tak to má opravdu úroveň a většinou mne to obohatí.
Na druhou stranu je pár věcí, kde s ním nesouhlasím, a to zcela zásadně :-).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 20. 10. 2014 11:56)

21. 10. 2014 8:53

Tak v tom případě se oběma pánům omlouvám, když je to takhle.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 20. 10. 2014 11:56)

30. 8. 2015 0:00

Ahoj, kde o sobě pan Toman píše v třetí osobě?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Krakonoš 20. 10. 2014 08:14)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Stropnický

umělec a politik

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
30,56 %

z 36 duelů
×
Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
47,46 %

z 59 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OTC trh, Pojištění, Hrubý zisk, ministerstvo financí, sleva na dítě, banky, jan raška, petr fiala, Ilona Švihlíková, základní úroková sazba ČNB, pavel mikoška, osoba bez zdanitelných příjmů, kurz koruny, bezrizikový výnos, fundament, majetek fondu, přístroje, zákon o loteriích

2AC9026, 2AS9026, 2AS9626, 2AC9626, 7T81429

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK