Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Očima expertů | 17. 10. 2014 | 4 komentáře
Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2014 16:29, cml11

Problém to každopádně je. A neobstojí argument o odrazování operátorů od pozitivních změn. Poud je změna skutečně pozitivní, zákazníci hromadně odcházet nebudou. Problém je mimo jiné i v tom, že změny které se operátor snaží prezentovat jako pozitivní, mohou mít pro zákazníka v praxi i jednoznačně negativní dopad.

Viz. například letošní aféra s terifem Odepiš u Vodafone, kde došlo k jednostrannému několikanásobnému zdražení paušálu, prezentovaném jako bonus pro zákazníky. Ano operátor přidal balík volných minut do vlastní sítě, ale to je dost irelevantní bonus u tarifu prodávaného řadu let primárně k posílání SMS zpráv.

Osobně bych přidal operátorovi ještě povinnost informovat o každé změně smlouvy zákatzníka samostatně, odděleně od vyúčtování, a výhradně písemnou formou na poštovní adresu. SMSka ani zmínka na poslední straně vyúčtování opravdu není dostačující.

Reagovat

 

+6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi

17. 10. 2014 15:15 | Salko

Nemám na svém soukromém mobilu žádné výhody. Používám dobíjecí kupón a jak se ukazuje, nemám čeho litovat.Zaplatím sice o něco více, mohu to ale vzít jako daň za to, že mi nehrozí žádné dohady a spory s dračími operátory, které by ve svém důsledku nebyly také nic levného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2014 16:29 | cml11

Problém to každopádně je. A neobstojí argument o odrazování operátorů od pozitivních změn. Poud je změna skutečně pozitivní, zákazníci hromadně odcházet nebudou. Problém je mimo jiné i v tom, že změny které se operátor snaží prezentovat jako pozitivní, mohou mít pro zákazníka v praxi i jednoznačně negativní dopad.

Viz. například letošní aféra s terifem Odepiš u Vodafone, kde došlo k jednostrannému několikanásobnému zdražení paušálu, prezentovaném jako bonus pro zákazníky. Ano operátor přidal balík volných minut do vlastní sítě, ale to je dost irelevantní bonus u tarifu prodávaného řadu let primárně k posílání SMS zpráv.

Osobně bych přidal operátorovi ještě povinnost informovat o každé změně smlouvy zákatzníka samostatně, odděleně od vyúčtování, a výhradně písemnou formou na poštovní adresu. SMSka ani zmínka na poslední straně vyúčtování opravdu není dostačující.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

11. 11. 2014 16:32 | Dan Kovanda

Na Tarifomatu se tomuhle tématu dost věnovali. Je to prasárna, ukazuje to, že zákazníci jsou pro stát méně než operátoři. Všechno je to jen o penězích a lobbingu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

24. 3. 2015 15:05 | Radka Peřinová

Se mnou podlahu nevytřou, jinak děkuji panu Kovandovi za upozornění na Tarifomat, ušetřila jsem přes čtyři stovky =)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení mobilního telefonu
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobry den. Mam na Vás menší dotaz, 21.9.2016 jsem zakoupil mobilní telefon v kamenem obchodu T-mobile. Poslední dva dny jse mi telefon zacina sekat a zhasinat a hlasi mi to softverove chyby. Dotaz je jestli... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Petr Čech

fotbalista a investor

Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
69,01 %

z 71 duelů
×
Petr Čech
ÚSPĚŠNOST
82,05 %

z 78 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nominální úrok, Samofinancování, Index životních nákladů, a karta, datart karta premia, nákupy, kreditní karta standard, visa axa club, Bull Call spread, stagnace, přepočet, Evropsko-ruská banka, Tejkal, měsíční poplatek, Chevron Corporation, Luděk Marold, bodové konto, OVB

4L39588, FAKETAX1, 2AI5142, 3SD8631, 1B51409

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK