Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Místopředseda Nejvyššího soudu Roman Fiala se chystá Ministerstvu spravedlnosti navrhnout, aby prosadilo zrušení automatického, povinného vzniku společného jmění manželů po svatbě. Ženichu a nevěsto, dřív než k faráři pomažete (povinně!) k notáři: probrat, jak se budete mydlit po rozvodu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 9. 2014 7:33, VlK

Jak to říkají už podnikatelé. Nejsou tak důležité podmínky, ale neměnnost podmínek. U manželské smlouvy, kterou beru především jako smlouvu se státem, neplatí ani zákaz retroaktivity. Co rok někdo přijde s dalším geniálním nápadem a šup, podmínky manželství jsou změněny, pro všechny. Že jste manželství uzavírali za úplně jiných podmínek? Stát to nezajímá.
Což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme manželství taky neuzavřeli a neuzavřeme.
Když politici zavedou měsíční poplatek z manželství, právo první noci, exekutor bude moct i na výlučný majetek, nic s tím neuděláte, stejně jako když se zavedlo, že výnos z výlučného majetku jde do SJM, exekutor může na plat druhého a další, které se mi nechce hledat. Divím se, že to někdo v manželství už nedal k ústavnímu soudu...
Obávám se, že po zkušenostech se státní podporou stavebního spoření, solární dani, II. pilíře nemůže věřit neměnnosti podmínek nikdo.

Reagovat

 

+17
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

11. 9. 2014 7:33 | VlK

Jak to říkají už podnikatelé. Nejsou tak důležité podmínky, ale neměnnost podmínek. U manželské smlouvy, kterou beru především jako smlouvu se státem, neplatí ani zákaz retroaktivity. Co rok někdo přijde s dalším geniálním nápadem a šup, podmínky manželství jsou změněny, pro všechny. Že jste manželství uzavírali za úplně jiných podmínek? Stát to nezajímá. Což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme manželství taky neuzavřeli a neuzavřeme. Když politici zavedou měsíční poplatek z manželství, právo první noci, exekutor bude moct i na výlučný majetek, nic s tím neuděláte, stejně jako když se zavedlo, že výnos z výlučného majetku jde do SJM, exekutor může na plat druhého a další, které se mi nechce hledat. Divím se, že to někdo v manželství už nedal k ústavnímu soudu... Obávám se, že po zkušenostech se státní podporou stavebního spoření, solární dani, II. pilíře nemůže věřit neměnnosti podmínek nikdo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 8:55 | karel

DD, mel bych dotaz: Nyni vlastnim RD na hypo. Vezmu si partnerku. Stale je RD i dluhy pouze na me ? Prijde cas refinancovani hypo - potrebuji nasledne pro refinancovani souhlas/podpis partnerky (resp. v te dobe jiz manzelky) ? Bude pak vlastnictvi RD a dluh spolecny ? Diky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 10:36 | Martin

Refinancovani je nova smlouva (uver, zpravidla u jine banky, jimz se zaplati a ukonci ten stavajici) takze bude spadat do SJM a potrebujete souhlas. RD bude stale vylucne vas (mate to napsano v katastru :). V pripade rozvodu by ale manzelka mohla chtit vyplatit "co ze spolecneho bylo investovano do vaseho vylucneho majetku".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (karel 11. 09. 2014 08:55)

11. 9. 2014 10:38 | JanaS

Historicky vzniklo manželství jako nástroj pro zabezpečení rodiny a jejích potomků, takže se vyplatilo do něj vstupovat. Vzhledem k současným právním úpravám u nás ale už svou funkci neplní, takže se do něj lidé nehrnou. Jak prosté, milý Watsone. :-)
S přítelem jsme loni uvažovali o svatbě, ale po posledním právním "vylepšení" nás to rychle přešlo. Věci potřebné v praxi jsme si vyřešili jinak (závěti, plné moci k návštěvě v nemocnici apod.) a pod jabloní si slíbili mít se rádi. A funguje to líp než manželství. :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 11:26 | dnes

hlavně by mě zajímalo co páni politici uděláte s tím když už nyní několik let v manželství žije.jak vyřešíte třeba exekuci na plat manžela? to bylo před volbama keců první na řadě bude úprava exekucí (Bělobrádek,Válková co jste pro to udělali)?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 12:01 | Tereza

Nejvíce dětí dnes rodí ty, které mají nejméně peněz a tu nejmenší finanční gramotnost, protože ono se to nějak udělá. Nevidím důvod proč by stát měl posílat novomanžele vyjednávat podmínky rozvodu, když manželům posléze vůbec nijak v životě nepomáhá. (úlevy z dani jsou naprosto špatně nastavené a nedosáhne na ně téměř nikdo).Oni si manželé poradí sami nebo se obrátí na opravdové odborníky, kteří jim poradi co a jak v jejich konkrétní situaci. Neměl by se stát starat o to, proč tady máme tolik nevzdělaných lidí rodící další lidi, na které jim potom přispívá? Proč se vymýšlí zase něco, co není vůbec třeba!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 13:14 | RK

Autor článku se jaksi pozapomněl zamyslet nad tím, čím je generována potřeba rozvodu a podobných smluv. Zejména tím, že rozvádět se je normální - neexistují žádné mechanismy na úrovni rodinného poradenství, které by manželům pomáhaly se nerozvést.
Druhý faktor - penize jsou stredobod vseho ziti, nekdy postaci mene penez a vice lasky a tradicnich hodnot. Ale to spolecnost nyni neocenuje...proto rodina nyni v pojetí soudu znamena matka a dite, ne matka, otec a deti. Sami soudci tyto pravidla nastavuji a měli by se stydět...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 14:40 | T

Nemocný manžel byl bez práce a neměl nárok na podporu,stát se ani za mák nestaral z čeho bude žít a jak zaplatí nájem, jestliže má manželka ve společné domácnosti příjem nad jakési životní minimum krát cosik,tak se o něj musí postarat. Nevím, proč by se nám stát měl srát do toho,jak si rozvrheneme majetek. I kdybychom se rozhodli jej při rozvodu společně spálit, je to majetek na který jsme si vydělai a můžeme ho třebas sníst a státu je do toho houby! Jen žádné další nařízení, které už tak sníží počet uzavřených manželství. Takovým stylem se nám to tu bude hemžit nesezdanými rodiči, kde se jmenuje dítě jinak než matka a ta musí dokládat že to dítě je její!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 9. 2014 19:10 | cml11

Uzavření manželství je svobodný akt, při němž se dva samostatní a svéprávní dospělí jednotlivci spojí v jednu rodinu. Přijímají přitom závazek udržet ji v dobrém i zlém až do smrti přinejmenším jednoho z nich.
Přijde mi navýsost logické, když je toto spojení v oblasti financí reprezentováno společným jměním manželů. SJM je totiž vyjádřením téhož po materiální stránce. Proto jsem celkem zásadně proti změnám uvedeným v článku. Manželství s individuálně rozděleným majetkem je vztah se zabudovanou nedůvěrou v toho druhého a popření jeho základního principu. Pokud si dva lidé důvěřují, proč by neměli mít společné jmění? A pokud si nedůvěřují, proč se vlastně berou?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 9. 2014 9:44 | Pavel

Jen nechápu, jak lidé, kteří před svatbou řešili rozdělení majetku při rozvodu, pak můžou uzavřít manželský slib - vždyť to je křivá přísaha, neb jasně dali předem najevo, že s jeho splněním tak nějak nepočítají.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 9. 2014 21:13 | eďa

Jo, jo, všechno se sype a směřuje na smetiště dějin. I rodina jako základ státu. Stát ovládají mafiáni s imunitou a exekutoři kosí ty. co uzavřeli manžesltví jako smrt s kosou. Hlavně, že se pakují a je jim jedno, že na nevinných lidech, kteří se provinili jen tím, že vstoupili do svazku manželského. Musím si odplivnout. Jen blázen by dnes uzavíral manželství s nímž je spojeno ze zákona SJM. Pokud se pak chce jeden druhému pomstít, začne sekat dluhy. Jde to celé a komplet do sraček díky gaunerům, co vládnou od sametového puče.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 9. 2014 14:11 | JUDr. David Vozák

Dobrý den,
s problematikou SJM se v oblastech insolvennčního zákona, exekucí i rozvodů setkáváme pravidelně. A nejsou to příjemná setkání.
Návrh pana Fialy jako praktik a právník vítám, mám skutečně zato, že by se tímto nebo jiným způsobem, který znemožní automatický vznik SJM, předešlo mnoha komplikacím ve více oblastech. napřiklad v insovlenčním řízení by nemuselo docházet k nucenému vypořádání SJM, nebo při oddlužení by nebylo nutno zavádět speciální postup pro oddlužení manželů.
Zdraví
JUDr. David Vozák, abivia.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
47,37 %

z 19 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 12 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Průměrné roční náklady, Rozptyl, Podílový fond, marta nováková, bankovnictví, banky, paušální daň, petr mach, eKonto Flexi, rýže, CAPE, rčení, vývoz elektřiny, lokální německé burzy, státní služba, přehlášení, Pakt růstu a stability, zbrojní dodávky

007S0JAK, 8T62491, 8T62491, 8B84344, 8S21068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK