Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Při obhajobě „přirozených“ porodů není zapotřebí překrucovat statistiky. Stačí ODS připomenout její vlastní argumenty proti regulacím nebo to, že mlčela u rušení porodnic.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 9. 2014 7:24

souhlasím krom "veškerých nákladů". Aby to bylo spravedlivé, měli by se odečíst náklady, které by stejně byli když by to bylo v porodnici (což se obávám, že by bylo problematické určit).
Nebo prostě každá rodička nechť dostane cenu průměrného porodu na ruku a rozhodne se jestli si peníze nechá (a případný zásah bude platit přímo), nebo je před porodem dá porodnici.
Nejsem příznivec domácích porodů, ale nejsme v diktatuře. Zákazy a povinnosti jsou kontraproduktivní.

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JB 06. 09. 2014 14:00)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 9. 2014 14:00, JB

Proč se pořád řeší podobné kraviny, jako jsou domácí porody. Žijeme snad v diktatuře? Ať si každý svéprávný jedinec jde svou cestou zvolí si způsob porodu, který mu vyhovuje. Ale pokud doma něco neklapne a bude nutné zavolat záchranku, ať taky zaplatí veškeré náklady spojené se zásahem.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

5. 9. 2014 7:08

Sichtarova jen vyuziva popularity. Chce se zviditelnit, protoze citi pyzmo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2014 7:27 | Pavel

Přesně tyto úvahy mě napadly, když jsem ten její výplod četl.
Ona si fakt neuvědomuje, že pokud je úmrtnost při domácím porodu, který podstupují jen zdravé rodičky s normálním těhotenstvím, srovnatelná s úmrtností při nemocenských porodech, které podstupují ty ostatní (zvláště v Kanadě, kde je nemocniční porod hodně drahý), tak to naopak svědčí o mimořádné rizikovosti domácích porodů?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2014 8:32 | Bouček Antonín

Moc pěkný článek. Hlavně pochvala autorovi, že si inkriminované výzkumy vyhledal, přečetl a zhodnotil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2014 8:51 | Ivan

K článku jen doplním, že jsme na začátku 90 let přivedli v Rakousku na svět 2 děti a porod probíhal v nemocnici v úžasně příjemném prostředí, v místnosti typu "obývací pokoj". Porod provedla sama porodní sestra za asistence lékaře. Rodit doma by nám za těchto okolností připadalo jako hazard. Místo aby se řešila kvalita nemocničního porodnictví u nás, tak lidé píší raději články neodborného, bulvárního typu, vyvolávající u prvorodiček strach z toho, co je čeká.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2014 9:09

Pižmo, nebo pyžamo? Ani v jednom případě nerozumím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 05. 09. 2014 07:08)

5. 9. 2014 9:51 | Veterán

A teď si představte, že obdobně může nakládat s daty i při své práci. A jejím výstupem se pak firma bude řídit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 05. 09. 2014 07:27)

5. 9. 2014 10:03 | RM

"Naopak můžeme předpokládat, že domácí prostředí zvolily spíš ty ženy, které měly důvod čekat, že porodí „za hrnek kafe“, a které měly aktivnější, „vědomější“ přístup ke svému tělu a mateřství, a tedy rodící ve větší pohodě a snáz."
Ale určitě. A o to právě jde. Že tyto ženy si u nás domácí porod zvolit v podstatě nemohou. A nebo ano, ale s velkými nervy, jak sehnat porodní asistentku a udělat to, aby nebyla perzekvována.
Tvrzení, že medicínský porod U NÁS vede k většímu počtu poranění a komplikací u porodu, není statisticky doložitelné. Ale zeptejte se každé ženy, která zkusila obě varianty. A nebo jinak: najděte si doporučení WHO, co se nemá dít u porodu v nemocnici, a nechte si jakoukoli rodičkou se zkušeností z porodnice (i tou spokojenou) "odfajfkovat", kolik z bodů se v rámci jejího porodu dělo.
Nerodím doma, netroufám si na to. Ale že by můj kompromis v podobě dojezdu na poslední chvíli, abych se vyhnula co nejvíce pokusům "nacpat" mě do porodniční rutiny, byl značka ideál, to tedy také není.
Hra se statistikami na každé z diskutujících stran není správná. Ale co kdybychom se místo další hry s čísly vrátili ke kořenu věci? A začali diskutovat o tom, co je špatně v našem zdravotnictví, že i velmi zodpovědné (a právě ty velmi zodpovědné) ženy volí krkolomné cesty, jak se vyhnout porodnici. A jak změnit přístup zdravotnictví, které vidí v pacientovi předmět, který musí zapadnout do procesu. Protože, ruku na srdce, u nás je tu ve většině případů pacient pro zdravotnictví, nikoli zdravotnictví pro pacienta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2014 10:08 | Honza

Šichtařová je bulvár, stačí se kouknout na obálky knížek, co s manželem vydává https://www.kosmas.cz/knihy/173514/naha-pravda/ nebo http://www.grada.cz/vsechno-je-jinak_7159/kniha/katalog/?dopln=listovani-google. Nebo na modelkovské fotky na jejím blogu: http://sichtarova.blog.idnes.cz/ Na téměř 40 vypadá dobře a zamlada mohla být stejně hezká, jako ty krásné holky z VŠE, co je můžete potkat v tramvaji z Hlaváku na Žižkov, ale bohužel je taky zhruba stejně chytrá. Soudný člověk by podle ní firmu neřídil, i když sama svůj byznis zvládá perfektně, všechna čest.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Veterán 05. 09. 2014 09:51)

5. 9. 2014 10:22 | Honza

Přečtěte si nějaký článek od doktora (někoho rozumného, žádného arogantního fanatika!), co se všechno může stát (i když to na žádné komplikace předem nevypadá) a co všechno už klasická medicína zvládá docela dobře. Při domácím porodu má ženská docela nepříjemně vysokou šanci na to, že vykrvácí, že si mimino uškrtí, že nedokáže křísit mimino v bezvědomí atd. V nemocnici se u nás tohle celkem zvládá - samozřejmě ani tam to není 100%. Zase domácími porody ženská přispívá k lepšímu genofondu (když není zdravá, tak se vyřadí), takže bych to úplně nezatracoval. Nicméně být ženskou, na sobě bych to nezkoušel...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (RM 05. 09. 2014 10:03)

5. 9. 2014 10:39

Nakládá. Je to typický agent s teplou vodou. Naštěstí si vybrala model konzerva, nikoli model progresor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Veterán 05. 09. 2014 09:51)

5. 9. 2014 11:55 | jezevec

honzo, představte si, co se stalo jednomu mému známému. chvilku nečuměl na cestu, přerazil autem dvě švestky, dvakrát se otočil přes boudu, a zustal stát zapíchnutej v poli asi sto metrů od venkovské okresky. skoro nic se mu nestalo, ale ztratil vědomí a zustal viset hlavou dolu, drobně krvácel z tepny. náhodou letěl kolem vrtulník záchranné služby, vracející-se z jiného zásahu, náhodou nehodu viděl, přistál, naložil, zachránil, odvezl. nebýt toho, kamarád by neměl nejmenší šanci, byl by mrtvej dřív než by jelo kolem první auto, nebo nejpozději než by přijela sanita.
a tak by snad nad každým autem měl pro jistotu lítat vrtulník, co kdyby se něco takového opakovalo? bezpochyby mu to zachránilo život. jen si přečti, od nějakého seriozního doktora, co se všechno může za volantem stát (i když to na žádné komplikace předem nevypadá) a co všechno už klasická medicína zvládá docela dobře, pokud se dostaví včas. při takové bouračce na venkovské silnici má chlap docela nepříjemně vysokou šanci na to, že vykrvácí, že se uškrtí o pásy, že ho prostě jen někdo nenakopne z bezvědomí atd. záchranka tohle celkem zvládá - samozřejmě ani tam to není 100%. tak co - nebylo by lepší, aby nad každým autem lítal pro jistotu vrtulník, každá ženská pro jistotu rodila v porodnici, a každý zubař měl pro jistotu vedle sebe povinně nahozenou JIPku? (vždyt několik lidí ročně zemře na alergický šok z lokální anestezie). co?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 05. 09. 2014 10:22)

5. 9. 2014 14:30 | Honza

Jaká je šance na nějaké opravdu velké nečekané komplikace při porodu? 5%? (Nějaký lékař to možná upřesní.) A jaká je šance, že se normální řidič zrovna dneska opravdu blbě vybourá? Jestli řídí 5x týdně 40 let a přizabije se někdy za volantem každý čtvrtý, tak cca 0,0025%. Proto se rodí v porodnicích a nejezdí se autem za doprovodu vrtulníku, porod je asi tak 2000 krát nebezpečnější. Jsou to hausnumera, ale je celkem jedno, jestli to je 200 nebo 20 000, poměr je to pořád drtivý.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 05. 09. 2014 11:55)

5. 9. 2014 17:36 | Vladimíra Lokšová

20% dětí je v ČR zneužíváno a tomu se pozornost nevěnuje. Domácí porody chtějí ti, kteří točí porno, obchodují s dětmi, a pár těch, kteří neví, jak kritická je situace, jak se šlape po právech dětí. Zločin má vždy dost prostředků, aby podržel názory, které korespondují s jeho záměry. Já píšu také články, např. blogy na idnes, alarmující pravdu, a mne nepodpoří nikdo. Nedávám prostředky na reklamu, ani nemám správné kontakty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 9. 2014 14:00 | JB

Proč se pořád řeší podobné kraviny, jako jsou domácí porody. Žijeme snad v diktatuře? Ať si každý svéprávný jedinec jde svou cestou zvolí si způsob porodu, který mu vyhovuje. Ale pokud doma něco neklapne a bude nutné zavolat záchranku, ať taky zaplatí veškeré náklady spojené se zásahem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

15. 9. 2014 7:24

souhlasím krom "veškerých nákladů". Aby to bylo spravedlivé, měli by se odečíst náklady, které by stejně byli když by to bylo v porodnici (což se obávám, že by bylo problematické určit). Nebo prostě každá rodička nechť dostane cenu průměrného porodu na ruku a rozhodne se jestli si peníze nechá (a případný zásah bude platit přímo), nebo je před porodem dá porodnici. Nejsem příznivec domácích porodů, ale nejsme v diktatuře. Zákazy a povinnosti jsou kontraproduktivní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JB 06. 09. 2014 14:00)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Singer

guvernér ČNB

Aleš Michl

ekonom

Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
98,73 %

z 79 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
90,91 %

z 11 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Averze, Ebit, Auditing, o2, česká spořitelna, daň z příjmů, eet, neveřejná nabídka, sociální postavení, Jihomoravský kraj, Car Price Report, správní řízení, daň z převodu nemovitosti, hospodářská krize v USA, MSCI Frontier Markets, procesy, pojistné, Jiří Hos

1Z37459, 3S50220, 3S50220, 4H11215, 8X888888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK