Dotace MotoGP: Velká cena zbožných přání

Michal Kašpárek | rubrika: Sloupek | 22. 8. 2014 | 28 komentářů
Každý rok se do brněnské Velké ceny nalije několik desítek milionů korun z veřejných rozpočtů. Argumenty pro veřejnou podporu brněnského závodu MotoGP ale stojí na vodě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 8. 2014 21:51, Aquaholic

Typické pro český kapitalismus: socialisace nákladů, privatisace zisku... Kolik vydělávaly kempy, stánky, hospody u závodiště, kolik parkoviště, a kolik z toho odevzdali na účet okruhu.... Profesionální sport prostě žádné peníze nepotřebuje a je to nemravné, veřejné peníze požadovat!

+43
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 8. 2014 8:43, Jelínek

Brno už nemá nic a díky takovým "autorům" jako je teno, můžeme hrdě přijít o jedinou celosvětovou událost.

-16
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

29. 8. 2017 12:29 | Janek Wagner

Że Krno nic nemá? A co ten penis na rynku?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2016 10:08 | Mirek

To se nám to podniká když nám veřjné rozpočty dotují..
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2015 12:31 | David Šmída

Čtyři poznámky pro pana Kašpárka: 1) Pokus „jednou vynechat a ono se uvidí“ není v reálu dost dobře možný. Na světě je dost okruhů, které mají o Moto GP zájem (třeba nedaleký rakouský Red Bull Ring) a čekají, až se uvolní místo v kalendáři. Smlouvy s Dornou se navíc podepisují na více let, takže pokud brněnský závod vypadne z kalendáře Moto GP, je jen těžko představitelné, že by se do něj v dohledné době vrátil. 2) Kdybyste se o okruhové závodění trochu zajímal, zjistil byste, že Brno je tradiční a velmi ceněná trať. Jak svým profilem, historií, přírodními tribunami…atd. Pokud bychom měli na jedné straně vámi zmíněné slavné okruhy Monza nebo Indianopolis (srovnání s Monacem velmi kulhá – to je městská trať, kde se jede pouze jediný závod F1) a na druhé straně pro vás bezejmenná místa „kde se něco jezdí nebo jezdilo“, tak má Brno blíže rozhodně k těm prvně jmenovaným. To že kvůli vedení pana Abrahama a paní Ulmanové je v Brně stále méně a méně významných závodů je věc jiná. 3) Neznáte Alcaniz nebo Philip Island . Hmm, já je zase znám, ale k debatě o přínosu moto gp k propagaci regionu naše znalosti zeměpisu asi nic moc nepřinesou. Co se týká samotných mediálních výstupů – když se kdekoliv jede Moto GP, neuvidíte na obrazovce jen asfalt a motorky. Běžné jsou medailonky místa, kde se jede, zahraniční televizní štáby často natáčejí v Brně vlastní sólo vstupy a další materiál, medailonek Brna jsem viděl třeba i v PC hře Moto GP…atd. Nevím, jestli takový obrázek Brna stojí za ty prachy a máte pravdu, že investory či studenty sem závod nepřitáhne. Nicméně smáznout tohle téma „vtipem“ o prodavačovi cetek v Hurghadě je hodně slabý. 4) V podobných článcích z posledních dní nikde nezazněla ještě jedna věc. To, že se v Brně jezdí Moto GP zvyšuje atraktivitu celého okruhu. Proto do Brna jezdí týmy testovat, proto si motorkáři z blízka i daleka přijíždějí v rámci agenturních akcí vyzkoušet trať, po které se prohánějí Rossi a spol. Chci tím říct, že ten ekonomický přínos z ubytování, nákupů, vypitého piva atd. se nevztahuje pouze na jeden víkend v roce, ale že z přítomnosti Moto GP těží podnikatelé ve službách v omezené míře po celou motorkářskou sezónu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2015 21:12 | Petr Král

Já myslím, že na tom Brno a nejbližší okolí až tak tragicky není. A jestli má více lidí z Brna podobný názor jako Vy, tak to znamená spoustu podnikatelských příležitostí a možností něco vymyslet a zraelizovat, aby tomu tak ani ve Vašich očích nebylo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2014 10:58 | jerryab

Zase jeden trouba který se vyžívá v počítání nákladů, jistin, rizik a majetkových účastí. Takovýhle podnik ojedinělý a to zcela naprosto ve střední Evropě(kromě F1) v Maďarsku se nedá posuzovat toliko přízemními kupeckými počty umolousanou tužkou na kousku ušpiněného papírku z obalu od cukru. Autor by si měl uvědomit že VC je skutečně prestižní podnik, na jeho pořádání čeká zástup zájemců z celého světa. Uvědomují si totiž co je přízemnímu způsobu uvažování pana autora skryto. Je to prestižní podnik a jeho pořadatel i celý region a stát jím dostává punc světovosti a skutečně se zviditelňuje, nejméně v našem případě v očích Evropy. Tradice sahající až do meziválečných let dává celému podniku nezaměnitelný charakter. Co by za něj někteří noví pořadatelé hlavně z Asie dali. Nakonec dodávám že návrh na "vynechání jednoho ročníku" kvůli přepočítání aktiv a pasiv je naprostá blbost. Jestliže se závod jednou konat nebude, tak už se zde nebude konat nikdy. Konkurence pořadatelů je příliš veliká a je to elitní klub ze kterého se snadno vypadne. Z Brna se stane zaplivané provinční městečko po kterém ani pes neštěkne a nějaký cizinec se tam ocitne jedině náhodou nebo omylem.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2014 0:15 | Pan

Pokud by vás do toho bahniska hodili a pak zas dlažbu položili, hlasuju pro.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2014 18:39 | Dan

Zvednul se mě pajšl po prvních řádcích tak se dál ani nečetl,buď to píše cajzl,nebo hlupák ale nejspíš obojí ,i můj syn chápe že bez dotace to nelze a aby soukromej podnikatel rval do podniku jen svoje peníze a rejžoval na tom stát to je evidentní i pro školáka.Dál psát nebudu neb je to zbytečný.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2014 10:13 | Jan

Autor článku je jedním z těch mnoha brněnských, zelených, agresivních aktivistů, co by nejraději vytrhali dlažbu na všech náměstích v Brně a založili tam mokřady.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 8. 2014 14:41 | jirka

Bydlim 30 let necely kilometr od velke ceny Brno.Na zavody, zejmena finale se rad podivam.Ale nejmene dvacet let jen v televizi.A Brnenska velka cena a jeji prinos a vyznam? Naprosto nulovy.Je to rusivy,obtezujici, velmi nevhodne umisteny objekt do ktereho mistni ani nepachne.Leda v dobe kdy se neplati, na par minut, hodinku.Je to monstrum k nicemu z ktereho saji penize majitele a chteji je sat jezte bezstarostneji z nasich dani.Stat i majitele by meli platit nam domacim za to denni obtezovani hlukem, dopravou, neporadkem v okoli.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 8. 2014 11:00

Tato myslenka neni uplne zcestna, ale dokud nenabidne a nezrealizuje pan auror alternativni projekt muze byt Brno rado i za Velkou cenu i s jejim předrazenym licencnim poplatkem za poradani. Potom uz by se totiz v Brne nedelo vubec nic.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2014 21:51 | Aquaholic

Typické pro český kapitalismus: socialisace nákladů, privatisace zisku... Kolik vydělávaly kempy, stánky, hospody u závodiště, kolik parkoviště, a kolik z toho odevzdali na účet okruhu.... Profesionální sport prostě žádné peníze nepotřebuje a je to nemravné, veřejné peníze požadovat!
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2014 21:45 | tomáš

Když už byl zmíněn Liberec, tak ten spolkl tolik, co by motorkam stačilo na desítky let. No když už škrtat, tak bych začal u fotbalu. Miliardy v černé díře a jediným výsledkem odchovanci pro zahraniční ligy.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2014 14:39 | jezevec

ono ale, soudruhu, nejde o to, že brněnský okruh by chtěl někdo existenčně ukončit - ono jde o to, aby se na něj neplýtvalo veřejnými penězi. a ne že na cokoli ano a na brno ne - ale na cokoli ne a na brno taky ne. ježdění na motorčičkách není nic veřejného zájmu, je to soukromá a rozhodně nikoli-nevýdělečná záliba pár lidí, a není důvod na to dávat veřejné peníze. pokud je to taková prestiž, společenská událost a tradice - jistě se na to najde dostatek sponzorů, prodaných reklam a platících diváků, aby se akce konala i bez natažené pracky k veřejnému cecíku. v neposlední řadě fandím všem naším reprezentantům gp a přeji jim hodně sportovních úspěchů a bodů v mistrovských závodech. s pozdravem vítěství a zdravého rozumu.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2014 14:28 | Marcoń alois

Nechápu,jak může být někdo tak omezený a ještě prezentovat na veřejnosti,takové nesmysly o omezení nebo dokonce ukončení existence Brněnského okruhu.Je to společenská událost dlouholetá tradice kde je prezentována Česká republika.Autor článku by zřejmě raději přivítal.aby se za státní peníze dotovaly úřady a jednotlivci,kteří se takovými nesmysly zabývají.Je mi 70 let a fandím všem co se snaží zachovat takovéto tradice.V neposlední řadě fandím všem naším reprezentantům GP a přeji jim hodně sportovních úspěchů a bodů v mistrovských závodech.S pozdravem vítěství a zdravého rozumu Lojza.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2014 12:44 | hód

Vyhodily se peníze z okna v Liberci, vyhodily se v Praze, Brno má taky právo nějaký z okna vyhodit. Eh. Já k tomu vašemu hloupému komentáři navrhuju jeden úplně stejně hloupý: Kdyby to nebylo v Brně, už by se na to dávno prachy přestaly vyhazovat, to jenom v Brně jsou takové dubové palice, že si to vyhazování potřebujou zopakovat každý rok. Doufám, že když je teď takový neargument namířený proti vám, pochopíte jeho nesmyslnost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2014 18:31 | Jouda

jsem zastancem dodaci VC MotoGP v Brne kdysi, kdyz v Praze zasedal menovy fond, tak se resilo, kolik stovek milionu se vyhodi oknem kuli tomu aby se CR ve svete zvititelnila. CR ma sve spoty, ktere vysila aby prilakala vice lidi/turistu/investoru do CR - to take stoji penize. kdyz p.Paroubek "sestrelil" vladu, kdyz CR predsedala EU, tak nas take zvititelnil a jiste by se dalo odhadem vycislit o kolik nas p.Paroubek pripravil na investicich ze zahranici.
CR se pyšní nejvyssi spotrebou piva na hlavu, nejcastejsim umrtim na rakovinu tlusteho streva, nejvice pripadu klistove encefalitidy v ramci EU, svetovym prvenstvim ve vyskytu nemoci srdce a cev a infarktu myokardum a hlavne jsme diky americke agenture Bloomberg znami jako nejzavislejsi zeme sveta co se drog, alkoholu a hazardu tyka - zadna jina zeme na svete nema vic potencionalne nebezpecnych zavislaku nez CR. no a nakonec se muzeme pysnit VC MotoGP v Brne. nemame F1, tak alespon ty motorky ... do ceho tedy investovat? do heren, putyk, hrbitovu, varen nebo do jednoho z nejprestiznejsich motoristickych sportu na svete? ja jsem pro motorky. rocne se v tomto state ztrati miliardy, rozkradou se desitky miliard a predrazi se zakazky o stovky miliard a nekdo bude resit par desitek milionu do motoGP? napr. p.Necas misto tabulkovych 30 000Kc mesice, daval sve zene (a tedy potazmo sam sobe) cca 280 000Kc mesicne, coz je o 250 000Kc mesicne a 3M rocne vice. dejme tomu, ze to delal 3 roky a aby vsichni drzeli hubu, tak vyplace "drzhubne" dalsim desitkam lidi (info na netu). t.z. p.Necas v teto jedine kauzicce okradl cesky stat o priblizne 100M - pul miliardy korun. za ty penize by VC Brna byla na dalsich 5-7 let zaplacena. skutecne nechapu, proc nekdo resi VC Brna a ne napr. p.Necase. cela kauza se sledovanim jeho puvodni manzelky, je jen odvraceni pozornosti od kradeze pul miliardy, ktera evidentne skoncila v Necasove kapse a kupodivu nikomu nechybi. a nebo co p.Hušák? kdyby vratil co sportu ukradnul/zproneveril, tak penize jsou. ale nikdo pana Husaka neresi ... ale VC Brna ano. typicky cesky idiotismus ...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2014 17:49 | czhunter

Fuj, omlouvám se za hrubky, byl jsem rozrušen :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2014 17:46 | czhunter

20 let jsem bydlel v části Brna, která je okruhu téměř nejblíž. Za celou dobu pro nás existence VC neměla prakticky žádný přínos, kromě toho, že jsem tři dny v roce slyšel řev motorek kdesi v lontu.
Že VC zviditelňuje ČR ve světě? No a? Koho to zajímá? Zviditelnění se nikdo nenažere. Afgánistán se třeba zviditelňuje ve světě každým dnem )určitě mnohem víc lidí na světě ví, kde je Kábul, než Brno - a to tam žádnou VC nemají), a co z toho obyvatelé mají? A ti malí hrbatí mužíčci na křičících strojích nám rozhodně žádný byznys nepřinesou.
Souhlasím s tím, že _profesionální_ sport nemá nárok na žádné dotace dotace z veřejných zdrojů. V sportech jako jsou motorky se točí miliardy, týmy, pořadatelé, televize a další z toho tyjou, a není důvod, aby jim daňoví poplatník ten mejdan platil.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2014 15:10

Soudruha si odpusťte.To jste se dostal dost daleko od VC v Brně.Asi se Vám to hodí do krámu a nemůžete na ně zapomnět a podle vyjádření Vám hodně schází.ale omezený člověk,který z toho cecíku zřejmě dojí a představí se jako jezevec hovoří za vše.Přeji Vám hezký den a pěstujte si dále své přesvědčení.Stejně zvítězí zdravý rozum,ale to Vy ani nezaregistrujete.GP se v Brně pojede.atˇse k tomu staví kdokoliv jakkoliv.Lojza.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2014 12:04 | Eskom

Asi budu vypadat špatně, ale rozhodně nemohu souhlasit s tím, že podobné akce budou dotovány z rozpočtu státu. To bychom nakonec dopláceli cirkusům, rybářům, zahradníkům a kdo ještě čemu. Motocyklové závody jsou zájmovou oblastí určité skupiny lidí, a tito lidé si svoji zábavu zaplatit sami! Že je to reklama i pro stát? To je nesmysl, Česká republika bude i bez závodů Českou republikou. Na velké ceně se platí nehorázné peníze za občerstvení, parkování, vstupné, tak ať ty kiosky zaplatí za právo prodávat vyšší poplatky, parkovné a podobné platby končí v kapsách různých chytráčků a dotace mají platit daňoví poplatníci? Naopak zrušte dotace na veškeré sporty, alespoň se nebudou vyskytovat vyžírky, které by chtěli dvacet tisíc až do smrti.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Dienstbier

politik

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services